Fórum - Téma


Zvýšení výkonu motoru 1.8 td


Fórum Tuning a úpravy Zvýšení výkonu motoru 1.8 td




2009-09-14 00:40:31

Ahoj, stal jsem se (hrdým) majitelem escorta cabrio r.v. 1997. Auto mě nadchlo, design, jízdní vlastnosti...má sportovní podvozek, čili jízda fakt super...ale...ten motor,mám 51 kw a nečekal jsem od něho, že by nějak extra jel, ale to co předvádí je opravdu nic moc, proto se chci zeptat, jestli někdo neví, zda má tento motor řídící jednotku když je to Td a ne Tdi....zvažuji chiptuning a sportovní filtr. Jinak spotřeba do 6 litrů je fajn. P.S. nevíte kde sehnat sportovní filtr KN? Nikde jsem ho na tento typ motoru neviděl. Jo a koupil bych přední originální sportovní(ale nekožená) sedadla.

2009-09-15 19:31:06

Tak toto auto má řídící jednotku ale nejsem si jisty do jaké míry se sní dá hýbat ale na zvýšení sice malého výkonu pomůže interkoler který ti u tohoto auta chybí jinak by jsi měl 66kw.Pokud se pletutak mě někdo opravte.ta jednotka je u nohou spolujezdce nasloupku pred dveřma.

2009-09-15 20:02:20

A jakym zpusobem presne bys chtel zvysit vykon u tohohle motoru?

2009-09-15 22:10:25

Psal jsem do firmy autochip.cz a odpověděli mi, že to ECU nemá, tudíž výkon zvýšit neumí....takže tahle možnost asi odpadá....jinak jsem uvažoval nad kitem sání+leštěný svody, vyrvat kaťák a pořádnej laďák od firmy deamon kolín, jenže to je dost drahá a náročná úprava a nechci slyšet jakej kravál by to dělalo ostrá vačka je asi nesmysl...prostě je to příšerně drahý a to se u tohoto typu motoru nevyplatí...jinak intercooler je (opravte mě,jestli se pletu)mezichladič stlačeného vzduchu?!To zní zajímavěAle nadruhou stranu si myslím, že rozdíl mezi 1.8 Td a 1.8 Tdi je právě nejen v tom intercooleru ale taky v tom,že je to TDI, a ičko znamená,že se vstřikování je řízeno počítačem což TD pravděpodobně není, protože ho nemá,je to tak?

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo a ještě jedna věc-kolik bych chtěl přidat. Úplně mi stačí 66kw a 180 Nm po úpravě.

2009-09-16 09:19:30

Vidím tu jen jedinou možnost smysluplné úpravy a to instalaci intercooleru.

Díky ochlazení vzduchu vstupujícího do spalovacího prostoru, se k hoření v každém cyklu, dostane více kyslíku, který hoření podporuje. Nevýhodou je větší prodleva (turbo efekt), která vzníká potřebou většího objemu stalčeného vzduchu, potom je otázkou, zda nepořídit i větší Turbo, ale to už je zásah, který by nemusel motor přežít.

Instalací intercooleru, logicky nedojde k větší akceleraci z 0, protože vstupní vzduch se ochlazuje náporem, to znamená za jízdy. Z toho vyplívá, že se úprava projeví se zvyšující se rychlostí, čím rychleji jedu, tím víc chladím a do spalovacího prostoru přivádím víc kyslíku.

Ostatní úpravy jsou u dieselu, ještě větší nesmysl, než u benzínu.

Samozřejmostí je mít motor a všechny jeho součásti v dobré kondici, tzn. turbo, čerpadlo, čidla, atd.

2009-09-16 11:58:27

Díky,to zní smysluplně. Motor se mi jeví v pořádku, má nalítáno 140 000 km a je na to serviska...Samozřejmě bych mu nejdříve dopřál kvalitní olej,rozvody atd..Akorád nevím,jestli intercooler přidá těch 15 kw,je to jediný rozdíl těchto dvou motorů? A když bych se rozhodl pro intercooler(originál)co ještě musím pořídit?Nějaké hadice?Jiné sání?

  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A ještě bych měl jeden dotaz, nevíte jak jsou poháněny ventily v motoru?Jestli se po výměně rozvoďáku musí seřizovat?A jestli někdo nevíte, v čem je problém když elektricky sundavací střecha vrčí,ale nesloží se(asi není nastavený podtlak v kompresorku)díky

2009-09-24 23:45:48

Odpůrci motorů TD mají asi svůj názor,. Já jsem nad míru spokojen, jelikož je tento motor jednoduché konstrukce a i funkčnost a chod tohoto motoru je velmi jednoduchá,. Nevidím v tomto motoru žádnej problém, pokud neodejde čerpadlo nebo špatným olejem a nedodržení výměny neodejde turbo, samozřejmně se musí měnit i rozvody a dávat mu dobrou pravidelnou údržbu, jinak je tento motor naprosto good. Sacím traktem s interkulerem docílíš navýšení, ale mam za to, že i turbo je menší jak u 66kw. Jinak vše ostatní by mělo být stejné,.

2009-10-01 19:06:48

Tak názor a zkušenosti na ten či onen motor má každý svůj, a nikomu ho vyvracet nechci,. Je třeba možné že mechanici neměli ani páru jak vznětovej motor funguje a co je zaptřeba mu dát, to už nikdo nezjistí,. Já jsem spokojen, šlape mi docela dobře, na autě si všechno dělám sám a to je plus pro mojí peněženku. Dle mého názoru jsou nepovedený motory 1.6 tdci, při 160tkm hrozně klepou, smrdí ale co jim musím nechat stále jedou. Asi takové pochopení mam ze vznětových motorů od fordu,.

2009-10-21 08:01:02

ahoj vsem muj nazor je takovy kazdy motor je jiny ja mam 1.8 TD 66kw a jsem nadmiru spokojenej,kdyz jsem auto koupil zjistil jsem po vymene rozvodu ze byl uz potkanej,prej to je dost casty,ja musim zaklepat,auto jede supr,spotreba taky neni nijak vysoka a ikdyz mam tezsi nohu a netahnu se 90 tak neni vyssi nez 8 l ,je jasne ze spousta lidi co mela zkusenost s timhle motorem spatnou ho zavrhne ale ja ne podle me co kus to individualita!

2010-02-21 22:25:37

V tom s Tebou musím souhlasit, já jsem s motorem taktéž spokojen a teď po repasi čerpadla jsem spokojen víc než kdy dřív auto má na tach. 170tis a vzhledem k tomu že je dotažené z holandska tak bůch ví kolik tam bylo doopravdy, já jsem sním zatím nalítal 20tis. a auto startuje na jedno přetočení startéru, naftu si bere zhruba stejně zima-léto, prázdný - plný. do 7l se vejdu. Prostě spokojenost

2011-02-14 18:02:11

Doma mame 66kwmottor a parada ... mal by mat najazdene 195 000 cca ale otom pochybujem..bolo menene cerpadlo kvoli zavade turbocolektoru a tu to nikto nevedel spravit ....motor pekne taha spotreba ked sa snazim setrit 5L ked mu pustim tak do 8L.Teraz sice ma nekae problemi zo spalovanim ale asik to budu vstrekovace...Inac pekny a tichy na taky motor .Nedavno som dokonca trocha pozavodil s Octavia 1.9TDi 66kw a mohli sme sa rovnat .Proste treba mat motor v poriadku dobra kondicia a Ide dobre :D

2013-05-15 19:20:22

Ahoj, já vím, že mi spíš řeknete tak si vyněň mondeo 1.8td za 1.8 zetec

Ale šlo by u toho TDéčka udělat výbrus ..řekněme těsný výbrus tedy na větší obsah motoru?

Nebo udělat jiné turbo.. od nějaké firmy která se zabývá tuningem? :D

..neberte mě úplně vážně, jen mám rád teoretické otázky

2013-05-15 19:31:22

miky77: Sportovní vstřiky, větší plnící tlak turba, upravit k tomu řádně hlavu a další blbiny kolem. Ale to mnohonásobně překročí cenu auta. Takže teoreticky asi tak.

2013-05-15 20:46:10

starlane: Díky, já vím bohužel je pravda, že by to předčilo několikrát cenu vozu.. Ale můžu se zeptat ,co se přesně rozumí "sportovnímy vstřiky?

2013-05-15 20:58:03

Například dieselpower nabízí upraveny trysky pro vstřiky. Například verzi trysek POWERPLUS a RACE. Více se dovíš asi u nich.

2013-05-16 14:53:08

starlane: To je zajímavý, díky moc už jsem zkouknul ty stránky Dieselpower a napíšu jim.. takovou krátkou otázečku "myslím něco na způsob co by se s tímhle motorem dalo udělat, např s těmito tuning vstřiky + se zeptám na jejich všeobecnou radu" Tedy asi všichni víme, co mi odepíšou, že to v případě tohoto motoru to nemá takovou cenu

Ovšem, pokud mi odepíšou, rád se zde "informativně" podělím...

Třeba se před námi stále skrývá: "nějaká rozmná volba přidání výkonu.. u staré ENDURY"


Odpovědět