Fórum - Téma


Žhavení+Tranzit-jak zapojit žhavení na manuál


Fórum Technický koutek Žhavení+Tranzit-jak zapojit žhavení na manuál




2011-02-05 22:19:21

Ahoj, chtěl bych poprosit zkušenější o radu. Mám tranzita r.v.99, 2,5D. Chěl bych předělat žhavení z automatiky na manuál. Jak to nejlépe zapojit? Můžu dát napájení na přímo přes čudlík (co se používá na startování v traktorech), nebo přes nějaké relé? Případně šlo by upravit původní žhavicí relátko na manuální ovládání? Děkuji za odpovědi

2011-02-07 22:21:08

kludne zapoj cez cudlik a skontroluj ventyl co pusta naftu mal by cvakat a aj tam prived 12v a mas pokoj

2011-02-08 18:47:31

použij funkci hledej na foru a uvidíš, že se to tu již několkrát řešilo, není to až tak jednoduchy...

2011-02-08 21:41:45

Celé forum jsem prošel a našel jsem jen že se musí zapojit jak žhavička tak i ventil nafty zvlášť. Nikde jsem ale nenašel, jak to zapojit (přes relé x na přímo). Nemám totiž představu, jaký tam protéká proud, proto se ptám. A co to žhavicí relátko, nešlo by nějak upravit?

2011-02-08 22:20:51

Všechno de,to Ti můžu jako starý partizán elektrikář potvrdit.

To relátko něco spíná a ty když vezmeš + z baterky,zařadíš pojistku,dál pojedeš přes vypínač k relátku

tak žhavíš ručně jak potřebuješ,tj.možnost 1.

A 2 je že si to natáhneš pořádným drátem od baterie přes pojistku silový spínač a ke žhavičce a máš

sólo okruh pro ruční žhavení.

2011-02-08 22:26:21

Milan1. Nemáš pravdu, jeliž tvůj systém neotevře naftový ventil, který je nutné otevřít přistartu motoru

2011-02-08 22:33:26

A co tady otvírá naftový ventil ?

Bývá bimetal,ten se otvírá sám nebo elektromagnet a to je zase jen přivést proud?

Co tam teda je?

Už to čtu a možná i chápu takže to by znamenalo přivést jeden drátek z něčeho co je sepnuto při chodu motoru

k elektromagnetu přívodu nafty tj žhavím,začnu točit motorem a musí to pustit naftu.

Což třeba elektromagnet od vstřikovacího čerpadla,nebo a blbost tam musí být závislost starter a dožhavím

a musí přestat téci nafta.

Takže bych skusil variantu 1. Skusit pokud sepnu rele jestli mě to co to řídí sepne i naftu.

Pak bych bádal dál.A jako další možnost se jeví naimplantovat tam svíčku s bimetalem,

nejmíň práce.

2011-02-08 22:40:14

je tam ventil, kterej pokud žhavíš, tak jak začneš startovat tak pustí naftu právě k tomu bimetali. Spousta lidí má žhavení na čudlík, ale pokud tam nezapojí i ten ventil co pouští tu naftu, tak je to zbytečny a naví si brzo spálí svíčku...

2011-02-08 22:44:11

a forum jsi moc neprohledal...

tady je to řešeno a je tam nafocen i ten ventil http://www.fordclub.eu/fo...ty-ma-zhavit-28078?kols=5 a je tam ode mě i obrázek jak to právě zapojit aby to ručně fungovalo:

http://www.fordclub.eu/gr...chema_zhaveni_transit.jpg

2011-02-08 22:46:07

Jasně chápu vyhřejvají s ní vlastně jen teplotou nažhavené svíčky.

Na ovládání tohodle by musel být třípolohový spínač.

1.Vypnuto

2.ˇžhavím

3.Žhavím + nafta

Mě tak napadlo.

Extremehany: pokud to jde takhle pustit najednou žhavičku i naftu a funguje to tak není co řešit,paráda.

2011-02-08 22:50:02

to je zbytečny, dívej na moje schéma, takto to jde udělat "elektronicky", přepínač bych tam nedával, lepší je jen tlačítko, náhodou drcneš při vystupování do přepínače a vymlátíš si baterku a odpálíš svíčku


Odpovědět