Fórum - Téma


Žhavení_Transit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Žhavení_Transit VI

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2013-08-26 16:42:16

Ahoj, neví nějaká dobrá duše, zda-li se musí při výměně žhavičů, odšroubovat i ten plastový přívod vzduchu? Nemusí se náhodou sundavat i chladič??

Obecně jsem dostal radu , že se to má dělat při co nejteplejším motoru. Jen mam strach, že než to odstrojim, tak to vychladne...Pak mě napadá jestli to napřed něčím neprostříknout.....Měl bych se vyvarovat nějakým typům/značkám žhavičů...?

Máte někdo nějaké dobré tipy na co si dát pozor?

Moc děkuji za příspěvky

2016-10-11 11:16:58

Ahoj, máte někdo tušení kde má transit 2000, 88kw nějaký relátko žhavení a pojistku? Vloni mi na něm měnili všechny žhavičky, týden perfektní a najednou přestal žhavit. Pak už se oteplilo tak jsem to nějak neřešil. slyšel jsem, že tenhle model by měl žhavit při každém startu, tak jsem ted zkoušečkou zjišťoval, jestli jde k té první žhaviččce proud při zapnutí zapalování a nic. Dík za rady

2016-10-11 17:51:04

Rele zhaveni je v motorove pojistkove skrince. temer nahore sou vedle sebe 2 totozny rele a to leve je zhavici.

2016-10-12 12:51:15

jesterka: Teď nejsem doma, takže až pak otevřu tu černou krabičku tak bude úplně nahoře, nebo v druhém řádku vlevo z pohledu jak na něj budu koukat? A netušíš co je to druhé, jestli je na zkoušku můžu vyměnit?

2016-10-29 20:59:19

freedom: Zkus nejdřív kolem vše odmontovat, všechno si nachystat, zahřát motor a začít dělat..Zkusil bych ty svíčky prolít WD 40, tak dva dny předem..

kraalik: Nejen, že nám to žhaví při každém startu, ale dokonce to žhaví i po startu (už bez kontrolky) do té doby, dokud není teplota vody cca 65 st. a otáčky pod 2000. Kvůli stabilnímu chodu studeného motoru a menším emisím po startu a před zahřátím na prov.teplotu.

Soudím, že proto ty žhaviče tak vcelku málo vydrží..

2016-10-29 21:40:05

Do 65%C a 2k otáčkám!? To jsem fakt nevěděl. Asi je před zimou ještě změřim,zda se mi, že na to jak je ještě teplo, to po nastartování kouří a smrdí...

Díky. Dělal jsem to už před 3rokama a nepodal hlášení. Nakonec se opravdu musí sundat plastové sání k motoru. Vlastně je to dobře, alespoň jsem zjistil jaký humus zpětně do motoru tlačí EGR ventil... Hodinu jsem to čistil a EGR vyřadil.

Po namontování zhavičů jsem jim postrikal závit měděnou vazelinou a příště šli lépe povolit, tak snad to bude mít efekt

2016-10-30 20:35:25

Teď se budu ptát já Když se tu bavíme o žhavičích..Pozoruji, když mám klíček v poloze kdy žhavení indikuje na palubce činnost (po jejímž zhasnutí mám teprve startovat) , že i když bylo dnes auto v garáži, tak vlákno svítilo min.15 sekund, jako při mrazech, než zhaslo. potom to chytlo na první otočku( proč ne, když tu bylo teplo). Takže se ptám, zda nemá žhavení fungovat jen cca dvě sekundy, pokud je okolní teplota v garáži kolem 20 st.Včera večer to žhavení svítilo taky dlouho, i když bylo venku před barákem asi 9 st.Asi to není v pohodě a zjistím to až bude minus 10? Takže pokud je něco v PRD... tak co?

Zkusím tipovat: Odešel např jeden žhavič (všechny asi ne) a za něj zaskakují ty ostatní a trvá to déle.(asi volovina)

Nebo je v čoudu to již zde zminěné relé a nejdou všechny žhaviče

nebo je vadné nějaké čidlo, co hlídá venkovní teplotu a podle toho nastavuje délku žhavení.

nebo nějaká pojistka (kde?)

nebo je v tom stará baterie stará pět let a žhaviče mají na její kondici velký nárok na ampéry a než se to celé nažhaví, tak to trvá..a já si toho všiml teprve před pár dny. Baterii asi 3x měsíčně kondičně dobíjím, protože denně jezdím jen cca 5 km do práce přes ucpaný Přerov a nestačím dobít počty startů, které mám po různých zastávkách (nákupy atd.)

Nedostal jsem ješte odpověď, zda červený servisní klíček může signalizovat i jiné závady (např. ty žhaviče), anebo slouží striktně jen pro upozornění na servisní interval.

díky moc za rady a doufám, že jsem si v podstatě neodpověděl sám

2016-10-30 23:05:05

To:spitfiremk1

Mám jednu z minula přiměřenou zkušenost, že po zhasnutí kontrolky, se zbaví dál cca 20 sec. Pak se teprve ozve slabé cvaknutí a přestane to zbavit. až budu mít trochu času, pořádně zmerim proud tekoucí do zhavičů. Napadá me ta logika:1)zbavení naplno 1-5 sec. podle teploty motoru.2) dožhavování- následné zbavení do tech 65°C. 3)nedojde-li k nastartování do 20sec.vypne se zbavení.

Změřim- otestuju a dam vědět

2016-10-31 07:10:18

Šikovnej nápad, jsem zvědavý.Já jsem nukdy nějaké cvakání neregistroval, ale zřejmě je to zvuk toho spínacího relé žhavení.


Odpovědět