Fórum - Téma


Žhavení+Mondeo-TDCi-bliká kontrolka žhavení


Fórum Mondeo MK III Žhavení+Mondeo-TDCi-bliká kontrolka žhavení

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 20

Zamčeno: 2016-12-05 16:30:36, hof
2013-08-10 19:29:40

predchvilou som zistil, ze ta kontrolka zhavenia zacne blikat uz pocas zhavenia este pred nastartovanim motora, to znamena, ze to asi nema nic spolocne s nastartovanym motorom, ale to mozu byt zhavice a nahodou sa v rovnakej dobe prejavila aj porucha s pridieranim ovladania lopatiek turba. uvidime co povie diagnostika ked mi pride kabel.

2013-08-10 21:40:27

pjaro:

Pokud ti bliká už při startu,je to pravděpodobně EGR ventil, není ve výchozí poloze. Diagnostika

to napíše, ale ty to asi nepoznaš.

Žhavící svíčky, kontrolku nemají. Pokud je nějaká vadná kontrolka nebliká. ta s tím nesouvisí.

Kontrolka bliká při závadě na palivovém systému,a EGR ventilu .

2013-08-10 22:10:15

A ako RJ spozna, ze EGR nie je v spravnej polohe, ked je na nom len podtlakova hadicka? Podla mna urcite nejaka diagnostika na zhavice je, nie je to skodovka, ked budem mat cas , pozriem do schemy.

2013-08-10 23:41:52

pjaro:

Žhaviče se měří tím, že je od sebe odpojíš, a změříš odpor.Jinak pokud jsou k sobě propojené, není to ani změřitelné.Takže diagnostika nic nemůže poznat.

EGR se otevírá jen v určitých otáčkách. Takže podlak hlásí chybu.

2013-08-11 00:40:42

tomenzino: no ved to, ze podtlak pri spustenom motore. Ale pokial su len nazhavene zhavice a motor nenastartovany, nemoze byt nikde nijaky podtlak. A tym padom RJ nevyhodnocuje podmienky behu motora na riadenie vstrekovania. Moze to byt len nejaka vec suvisiaca s pripravou motora na spustenie - zhavice, cerpadlo paliva, a ja neviem teraz narychlo co je potrebne zabezpecit a skontrolovat pred spustenim motora.

2013-08-11 00:46:06

pjaro:

Tak jasně, pokud máš podtlak, těžko to pozná když motor neběží.To je u elektronického EGR ventilu lepší.Ale Žhaviče to nejsou určitě.

Takže jedině ještě problém s tlakem v systému. Což může protékat vstřik, nebo čerpadlo nenatlačí co má, nebo zpětný ventil rampy protéká.Ten se kupuje ale celý s tlakovou rampou

Diagnostika ti ukáže kód, takže budeš chytřejší potom

2013-08-11 00:56:56

tomenzino: pockaj, pockaj, to co pises sa deje az pri startovani motora, to jest toceni motora starterom, kedy sa toci aj vstrekovacie cerpadlo a vytvori v rampe tlak. Mne to rozblika este predtym. Pisal som moderatorovi tominovi, nech mi posle kabel, ale este sa mi neozval.

2013-08-11 12:38:50

Ahuj. Zdravym vsechny. Mam problem se svym Mondeem 2.0 TDCi 96kw, zacalo blikat kontrolka zhaveni. Popis zavady nize. Napred popis: Takze koupe loni v srpnu, na prvni pohled vse OK po cca 100KM se mi prolinal olej kolem vstrikovacu a byla praskla hadice na turbu. Hadici jsem vymenil a to druhe slo na opravu prez bazar (praskle tesneni na vstrikovacich). V dubnu 2012 byl proveden repas pal. cerpadla a oprava vstrikovacu. Od koupe vozu az do ted jezdilo auto jak ma, najeto cca 20 000. Na tachumetru mam cerstve 200 000... Ted ta zavada: Po studenem startu a ujeti asi 10Km beznou jizdou behem kterych jsem nic nepoznal(vse bylo OK) se zozblikala kontrolka zhaveni. Radeji jsem se vratil domu a auto jelo celou dobu v nouzovem rezimu, bez vykonu a turba. Cestou zpet jsem parkrat zkusil vytocit motor a slo to az do omezovace na jakykoliv rychlostni stupen pricemz kontrolka porad blika (motor nezhasl). Rano jsem to zkousel znovu (poz. kontrolka blika porad i kdyz jeste nemam nastartovano, pouze otoceny klicek). Auto chytlo hned ale motor se rozvybruje a kdyz stoupnu na plyn tak otacky lezou pomalu na cca 1500 a motor vybruje. Asi 2 vteriny se zastavi na techto otackach a pak vystreli az do omezovace bez zaznamenani vybraci. Kdyz uberu plyn na volnobeh zase motor vybruje a tak se to porad opakuje. Z vyfuku jde husty bily kour. Po zahrati uz plyn reaguje hned a otacky vyleti nahoru a vybrace se jakoby vytrati. Kouri sice porad ale uz ne tolik. Taky jsem zjistil ze kdyz chci otacky ustalit v rozmezi cca 1500 az 2000 tak zacnou kolisat naho dolu a vybrace se vrati, taky je ten kour v tech otackach hustsi, pak ale seslapnu plyn a otacky vyleti v poho (na volnobeh nic nekouri). Taky jsem si vsiml ze pri pridani plynu se mirne kouri nekde od turba. Nesetkal se s touhle zavadou nekdo nebo nevite co by to predbezne mohlo byt? Auto dam samozrejme na diagnostiku ale predbezne?... :) Dekuji za rady a odpovedi.

2013-08-11 23:36:28

ksxks:

pokud se ti kouří někde od turba, a jde ti bílý kouř,asi máš prasklou hadici od intercooleru, nebo samotný chladičvzduchu.

Diagnostika ukáže

2013-08-12 09:22:48

to Tomenzino:

tak zitra s tim jedu na diagnostiku a snad se to omezi na nejakou prkotinu... jinak jsem jeste dostal nazory ze mam moc oleje v motoru a ten se dostal do turba... a nebo ze by to mohl byt zas..ný katalyzátor...

2013-08-12 10:02:07

ksxks:

No tak to snad vidíš kolik máš oleje v motoru?

Uvidíme

2013-08-13 19:08:47

mě to taky zase začalo zlobit...dnes asi 15 x za sebou.Mám Ford Mondeo TDCI 96kw rok 2003 .Nastartuju jedu tak 2 km pak začne blikat žhavení a tak za 15 vteřin motor zhasne...vyšlapnu spojku a za jízdy zase nastartuju zase jedu třeba 5 minut a zase to samé....tohle se mě dneska stalo jak říkam asi 15 x .Je zajímavé že se to někdy stane taky když po ranu chci nastartovat a už to žhavení bliká a motor tedy nenastartuje...Jako by nešel do čerpadla benzín....Kamarad mě řikal že to mužou byt zanesené lopatky na turbu ale to je blbost podle mě.-...Nemuže to byt špatné podavací palivové čerpadlo???dík za radu

2013-08-13 20:19:54

11188: ...Tak máš TDCi a máš pocit že ti nejde do čerpadla benzín ?........... to je nějakej divnej motor takovej hybridní ....v tom ti neporadím.,....... ale pozorně naslouchej Tomenzina

2013-08-13 20:29:07

Podla toho co som prestudoval na vsetkych možných forach sa priprav na vstreky a vstrekovacie čerpadlo,dufam,ze sa budem mylit

2013-08-13 20:31:45

stturnier200:Jsem už z toho nějaký přetažený Pujdu se a pak si odpočinout...zítra se to pokusím nějak řešit dále...

2013-08-13 20:33:19

pjaro: ale je zajímave ,že to dělá i když jen dám klíček do polohy 1...Navíc třeba nyní to 4 měsíce nedělalo vubec.potom to třeba dela 3 dny pořád ,tak zase 2 týdny nic...Je to takové kolísavé...kdyby to byli vstřiky tak to bude preci delat pořád ne?

2013-08-13 21:04:45

Ti začne blikat zhavenie este pred startovanim?

2013-08-13 21:21:01

Pánové, máte pořád to samé, a pořád se to o blikající kontrolce řeší dokola.

Důležitá je diagnostika, ale od toho kdo tomu rozumí a má zkušenosti. někdy diagnostika napíše nějaký chybový kód, a je hodně možností.

Až zkušenost mechanika, který dělá TDCIčka, rozpozná závadu.Já osobně, bych takový motor, nikomu nezkušenému do rukou nedal.

Je to hodně citlivá záležitost!

2013-08-13 21:21:29

Našiel som informaciu, že problémy môže robit aj DPF filter.ked je zaneseny. Ale tebe aj chcipa motor narozdiel od mojho. Ja len nemam vykon. Kabel co som onjednal uz je na ceste :)

2013-08-13 21:32:57

Ano ,mas pravdu, ale diagnostiku vo forde by som neodprucal, jednak su tam len menici dielov, jednak ti zdiagnostikuju tak, aby co najviac zarobili na vymenach aj nepotrebných dielov. Preto si človek musi nastudovat diagnostiku a prist na chybu sam. Lebo najlepsie sa odrbavaju neznali zákazníci.



1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 20