Fórum - Téma


Žhavení+Mondeo-TDCi-bliká kontrolka žhavení


Fórum Mondeo MK III Žhavení+Mondeo-TDCi-bliká kontrolka žhavení

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 20

Zamčeno: 2016-12-05 16:30:36, hof
 petrdepo  
2014-01-03 22:21:20

11188: Nediv se. Zaslepení EGR ventilu (pokud se jedná o elektronickou verzi) se musí ošetřit v softwaru řídicí jednotky. Jinak se to chová stejně, jako kdyby byl motor v režimu "nouze" (tudíž mu spadne výkon). Proto někdo také dělá to, že zaslepení není úplné (nechává se v klapce menší otvor).

Buhužel jsi si ve svém profilu dole nevyplnil "Registraci vozidla", takže se k tomu nedá uvést něco podrobnějšího (schází údaje verzi vozidla, motoriu a roku výroby) Ta registrace je hlavně pro případy, kdy se pro správnou odpověď tyhle údaje používají..

 petrdepo  
2014-01-03 22:27:56

11188: Nediv se. Pokud se jedná o elektronický EGR ventil, tak se jeho zaslepení musí opravit v softwaru řídicí jednotky. Jinak se totiž motyor uvede do režimu "nouze" a spadne mu výkon. Někdo to také řeší tak, že zaslepení není úplné - v klapce EGR ventilu se nechá menší otvor.

Buhužel jsi si ve svém profilu dole nevyplnil "Registraci vozidla", takže se k tomu nedá uvést něco podrobnějšího (schází údaje verzi vozidla, motoriu a roku výroby) Ta registrace je hlavně pro případy, kdy se pro správnou odpověď tyhle údaje používají..

2014-01-03 22:28:41

brano.prco:

No otázkou to je, protože za 25 tisíc odpovídá cenově novým vstřikům- Taky tedy nevým, když tiřekl, že nemá diagnostiku, jak zapsal kódy vstřiků do ŘJ

 petrdepo  
2014-01-03 22:31:04

tomenzino: To spíš vypadá na to, že mu jenom měnil "střeva" vstřiků.

2014-01-03 22:53:16

petrdepo: Aha.No já mám rok 2002 TDCI 96KW mám ten starší motor ,když jsem schanel spojku tam mě to tak řekli....Takže co mám nyní udělat?Mám v zaslepení trochu udělat otvor?Také se mě zda že to pekně žere....

 petrdepo  
2014-01-03 23:01:59

11188: To, že to žere je důsledek toho, že je motor kvůli tomu nouzovému stavu mimo optimální podmínky spalování. Chvíli budeš muset vydržet, než se ti ozve někdo další, protože já nevím, od jakého data se začaly dávat elektronické EGR ventily. Podrobnosti o dílech se také dají vyhledat v katalogu náhradních dílů Mcat a nebo i na stránce autokellycz nebo e-cat.cz, který se dá stáhnout ze stránek ulozto.cz. Jak jsem pochopil, tak se registraci vozidla vyhýbáš. Kdybys na to tlačítko klepnul, tak se ti objeví kolonky o technických údajích auta k vyplnění, ale stále zůstaneš anonymní.

Pokud na to spěcháš, tak by ses musel na úpravu softwaru svěřit značkovému servisu.

2014-01-03 23:15:52

petrdepo: Už jsem to vyplnil...našel jsem i VINko :WFOWXXGBBW2PO4200

2014-01-03 23:28:58

petrdepo:

není to jednoznačný. Najde se motor třeba 2004 který má EGR i turbo elektronický, nebo je jedno elektronické a druhé podtlakové,

a pak motor 2003 a ten má taky vše elektronické. Nejde zjistit ani určit od jakého roku či měsíce dávali elektroniku a podtlak, protože je to cikcak- Mluvil jsem o tom v servisech, a sami nevědí.

Prostě čím je auto osazeno to tam prostě je.

Dokonce já osobně jsem viděl na Skovenském sraze Mondeo r.v 2005 EGR i turbo podtlak

2014-01-04 00:14:23

já teda když jsem zaslepoval ten EGR ventil ,tak z něj žáídné dráty nevedli...ale ted nevím...nemám to tedy vyfotit?

2014-01-04 07:24:37

Ja som mal egr zaslepeme uz pri kúpe, na skúšku som ho raz spriechodnil, zacalo to dymit ciermym dymom, tak som to zaslepil. ja mam podtlak egr aj turbo. Ten ventil je funkčný len keď ide motor vo voľnobehu pokial viem, pri stúpaní otáčok sa zatvára. ale asi by motor nemal padať do nudzaku. Treba diagnostikou pozrieť preco je v nudzaku. Pokiaľ neurobis diagnostiku, tak tu môžeme špekulovať dookola a ty nebudeš vedieť načom si.

 petrdepo  
2014-01-04 09:48:58

11188: Ten VIN kód odmítá program načíst. Předně na 3.místě nemá být písmeno O ale číslice 0. Na 4.místě od konce to asi bude také tak. Ale stejně po výměně písmen "O" za nuly hlásí program Microcat neznámý kód. Proto ještě jednou ten kód zkontroluj.

2014-01-04 09:50:11

petrdepo: ukazoval mi 4 ks vstriku a tvrdil ze ich musi vratit takze mi ich nedal. sam si s tym naporadim

ma niekto skusenosti s dieselservisom? alebo kam s autom v phe aby so mno nevy.ebali?

 petrdepo  
2014-01-04 10:12:38

brano.prco: Když ti ty vstřiky nedal a říkal, že je musí vrátit, tak to jednoznačně byly vstřiky repasované výměnou vstřikovací trysky s jehlou. Nové vstřiky by stály víc a musel by jejich čísla přepsat v řídicí jednotce (každý vstřik má své výrobní číslo).

Možná, že by někdo znalý mohl popsat, jakým technickým způsobem se toto výrobní číslo bezdrátově přenáší do řídicí jednotky. Určitě by to zajímalo řadu lidí. Podle ceny vstřiku bych tipoval, že ve vstřiku bude nějaký čip, který se po montáži do motoru aktivuje, aby jej mohla řídicí jednotka načíst a porovnat s číslem ve své paměti.

2014-01-04 10:48:10

brano.prco: ak mas moznost, tak chod do TSA kezmarok, mne bol odporuceny a aj ja ho odporucam, pozri moje prispevky vyssie.

 petrdepo  
2014-01-04 11:05:15

pjaro: V Phe asi znamená po slovensku v Prahe (po česku v Praze) a to je od Kežmaroku trochu moc daleko. A nebo jen kvůli zbytečnému zkracování slov (kvůli pohodlnosti při psaní) potom dochází k nejasnostem

2014-01-04 11:09:25

petrdepo: kody su na vstreku uvedene len na tele, nie je to nijak zapisovane do vstreku. kody sa zapisuju len do riadiacej jednotky, aby vedela davkovat palivo. stroj po testovani vstreku-repasu vygeneruje novy kod, ktory bude iny ako kod povodny na tele vstreku. RJ si pri behu motora obcas sama prepise kody vstrekov podla potreby. ak vznikne opakovane klepanie na niektorom vstreku mimo tolerancie, tak RJ prepise kod vstreku za nudzovy, ktory nejak davkuje palivo - dymi, vyssia spotreba. kontrolka zhavenia blika, neda sa klucikom znulovat, motor ide v nudzaku - bez vykonu. blikajuca kontrolka sa da vynulovat jedine zapisanim noveho kodu na mieste toho nudzoveho. ale v kazdom pripade treba diagnostiku ci nie je aj iny problem napr s tlakom v rampe.

a este o tom ze bezdratovo - vstrek je pripojeny a ovladany po dvoch vodicoch.

2014-01-04 11:10:55

petrdepo: aha, pisal po slovensky, mozno ma auto na slovensku

 petrdepo  
2014-01-04 11:14:17

pjaro: Informace pro tebe - v čechách údajně dlouhodobě pracuje skoro 100000 slováků, takže třeba nejezdí domů kařdý týden a řada se jich také do čech přiženila (po slovensku prisobášila) nebo přistěhovala, takže identifikovat jak na tom kdo je je těžké.

Ještě mám doplňující dotaz na vstřiky. Jak tedy řídicí jednotka pozná, že je vyměněný vstřik (třeba zdravý za zdravý) a nebo že jsou vstřiky navzájem mezi válci přehozené ? Je to pro mne záhada. Nějakým způsobem si ty údaje vstřiků musí načíst sama.

2014-01-04 12:36:14

petrdepo: tak nenemozes prehadzovat vstreky medzi sebou bez toho, aby si do RJ nezapisal ich kody na spravnom mieste, kde su osadene. to nie su sviecky. ako som pisal vyssie, na vstreku je vypaleny kod len na obale - telese vstreku pri hornej casti, aby mechanik, ktory to bude montovat do motora vedel tie kody zapisat do RJ.po odbornom repase stroj vygeneruje kod, ktory je iny ako ten na vstreku! ako by som to jednoducho napisal: vo vstreku je elektromagnet, ktory ovlada ihlu, ta zasa uvolni priechod tlaku paliva do valca alebo ju zastavi. tlak je vytvoreny vstrekovacim cerpadlom a zasobnik tlakoveho paliva sa vola rampa. to je ta hrubsia kovova trubicka na vrchu motora z ktorej vedu styri vysokotlake vedenia ku kazdemu vstreku. dalej veku ku vstreku vodice s konektorom a zo vstreku vedie gumena hadicka - prepad paliva. tie hadicky sa spajaju a vedu naspat do palivovej sustavy pred vstrekovacie cerpadlo. aj na vstrekovacom cerpadle je podobny prepad. preto sa v palivovom filtri kontroluju kovove supinky.

2014-01-04 15:52:59

petrdepo:

Řídící jednotka, rozlišuje dle zapsaného kódu pouze dávku paliva. Každý vstřik je měřen na přesné stolici. No a pokud se vstřiky přehodí mezi sebou, nebo dají jiné, řídící jednotka dává pořád stejnou dávku paliva , ale jiný nebo nový vstřik potřebuje již jinou dávku.

Proto se stane, že motor nejede, a nebo kouří či škube atd. Závad je mnoho. Také se stane, že pokud motor nenaskočí do cca 6 vteřin,modul EEG ukončí povel startu, tudíž po cca 6 vteřinách již motor nenaskočí. Zbytečně se už jen ničí starter a další díly. Chce to počkat, a znovu zkusit. Pokud se to nepovede do 6 vteřin ani na potřetí, už se jen zbytečně vybije baterie. Nemá to smysl dál zkoušet. Tak je to prostě u těchto motorů dané



1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 20