Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 45  46  47  48  49

2016-04-14 23:16:17

blodmen: Ahoj P132B pokud máš fordiag tak to je ta lepší varianta rozeber tu krabičku a zjisti zda šněkový převod nemá nějáké mechanické poškození a při té příležitosti zkus zda ti jde volně táhlo naklápění lopatek to musí chodit bez nejákého velkého zadrhávání pokud by to bylo obojí OK stačí propájet kontakty ale zas taková sranda to není popisoval jsem to tu někde kolem stánky 36. Horší by byla možnost P132A na kabelu fordiag to by byl v háji motorek ale kdyžtak mám nový v ČR ho neseženež ale na ebay.de ano stačí dát do vyhledávače číslo co je na motůrku já za něj dával 29éček koupi mi zprostředkoval zdejší člen. posílám fotku poškozeného motůrku - dá se otestovat když ho doslova vypáčíš ven a připojíš třeba na 9V baterku obracením polarity se musí točit doprava i do leva mě chodil jen jedním směrem idyž je to divné . A nakonec jestli nechceš hledat to pájení není sranda protože ty drátky a místa kde jsou odporově přivařené (přibodované) jsou nejspíš ze slitiny hliníku nebo přímo z hliníku a tavidlem (pájecí kapalinou) nebo dutinkovým cínem Sn60Pb40 s tavidlem na měděné dráty to nedrží pořádně) a pří pájení budeš nešťastný. Já použil cín bez tavidla Sn97Cu3 a tavidlo pro měkké pájení hliníku lze si ho koupit na gme.cz (GM elektronics Praha 8) trafo pájka bohatě stačí.

2016-04-15 06:32:23

popeye: No včera jsem byl u mechanika a říkal, že to bude skoro s jistotou čidlo tlaku sacího potrubí. Táhlo jde naprosto volně, a když nebliká kontrolka, tak táhlo reaguje a zatáhne. Když ale bliká, tak táhlo nezatáhne. Prý to je skoro jistota že nedostává impuls z čidla. Jenže ta SKORO jistota stojí dva hadry a nějak se mi do toho nechce, když si nejsem stopro jistej, jestli je to ono... Myslíš tedy, že je to spíš ta krabička?

Jo a bavil jsem se s dílnou a prý nemají přímo Fordáckou diagnostiku, dostanou se na chybu, ale ne na grafy

2016-04-16 08:28:20

blodmen: Jestli je to čidlo tlaku tedy senzor MAP ukáže to diagnostika, ale mechanik je dobrej mohlo by to být taky jsem nad tím uvažoval i jsem ho měl venku jestli není jen zaolejované že by stačilo vyčistit,, ale nebylo. Já používám jako diag kabel fordiag .... stačí lepší než nic dokonce mi už pár lidí řeklo že na fordy je to lepší než mnohem dražší multijažyčná. To že když bliká tak táhlo netahá to je normální a není to že čidlo nedá impulz to proště jednotka uvedla auto do tzv. nouzového režimu to muže být příčina jiných závad přečti si tady v návodech jak systém DELPHI funguje je to soubor PDF jmenuje se nějak ..... doplňující informace k diagnostice...... já si to četl už několikrát a vždy když jsem měl problém jsem přišel na závadu napíchnout auto na počítač umí každej a když nezná jak to funguje nevyřeší nic. Nicméně řekl bych že je to krabička rozebrat podívat se zkusit proměřit zda převadí signály z konektoru na desku. taky zkouknout součástky zda není nějáká viditelně poškozená. když budeš mít štěstí a otevřeš jí uvidíš na první pohled upálený jeden můstek já se stím drbal pořád jsem proměřoval měřákem za 150kč a nepřišel na nic ze zoufalství jsem si zavolal známého autoelektrikáře ten mi proměřil všechno a jeho měřák ukázal který spoj v krabičce nepřevádí správně (tzv. studený spoj.) takže je dobré mít kvalitní měřák osobně jsem po této zkušenosti investoval 1800kč a byl jsem na počátku takových těch funkčních, kdy můžu říct mám měřák na elektroniku, ale pokud se v tom chceš dloubat sám bez takových pro mě hraček se neobejdeš jen tak mimo téma měřák (1800kč), pájecí stanice (2700kč) + nějáký cín kapalinky pinzety na elektrosoučástky (ne ocelovou odvádí teplo) prostě jsem nevěděl čím to půjde a mám zubařskou vrtačku na očištění ploch kde pájíš a mém případě pořádná lupa s osvětlením a třetí rukou aby si to nehonil po stole. Poprvé jsem to udělal trafopájkou, ale .......... špatný drželo to ale je to kopyto na tak malý prostor dnes dělám pouze ze stanicí je to jiná liga. Jěště bych dodal. ty obrázky motůrku co jsem sem dal tak jen tak pro info takhle vypadal ve 240tis s tím že původní majitel už turbo kůli nefunkční krabičce řešil to to auto mělo podle servisní knížky 160tis a nevím co mu měnily nebo ji repasovaly, ale bylo to ve Fordu a se mnou se moc panáček nebavil vysypal na mě částku 60tis spadla mi čelist a odešel jsem. Kamarád už do servisů v ČR nejezdí měl problém s podobnou krabičkou na turbu v jiném autě v Čechách by měnily celé turbo v německu nebyl problém koupit samotnou krabičku a hlavně jsou prej levnější než u nás

2016-04-16 09:27:56

popeye: Jenom poznámka - Měřák pro daný účel stačí podstatně levnější. Jen je třeba aby měl potřebné měřicí rozsahy. Pro kontrolu průchodnosti stačí aby měl bzučák a měření odporů a to mají skoro všechny. Na Ebay jich je jich na výběr několik desítek v ceně cca od 250.-Kč výše. Ale to je věc každého, kolik chce investovat a jestli s ním umí zacházet.

2016-04-16 10:39:01

Vymenil som cidlo vacky,, pretoze boli trocha dlhsie starty,, a v autodate pisali, ze P0251 moze suvisiet aj s cidlom vacky,, starty su lepsie,, a cakam ci nezacne blikat niekedy zhavenie.. zatial to mam nahodene par dni,, uvidi sa

2016-04-16 11:49:52

petrdepo: Je to tak je to věc každého, ale garantuju že ty levné stojí uplně za H*** co se týče přesností a spolehlivosti měřících kabelů měl jsem ho a vůbec mi ho nebylo líto když šel do koše bzučak bzučel, ale spoj byl vadný ten drahý to poznal ten levný ne kdyby ty levné za něco stály ty drahé by se neprodávaly vůbec tady platí pravidlo kdo šetří má za tři ..... roky hov** a nejsme tak bohatí aby jsme si mohli dovolit kupovat levné věci

2016-04-16 11:57:23

popeye: S připojovacími kabely máš pravdu, ale dají se snadno sehnat jiné. Já používám třeba Voltcraft VC506, Metex M-3650B nebo Metex 3900, ale bohatě stačí z Ebay třeba levný multimetr DT9201A (který se u nás nesmí prodávat jenom kvůli slabé izolaci připojovacích kabelů, které nevyhoví na 1000V). Ale jinak je naprosto v pořádku.

2016-04-16 20:23:32

No jo, spojku jsem si sice vyměnil, ale na pájení a měření jsem trotl a prostě do toho nejdu. Dneska jsem rozdělal tu krabku u turba a vše vypadalo ok. Nikde nic mechanického, nic přepáleného. Mechanik právě říkal, že to vypadá na to čidlo, bo když mi spirála nebliká, táhlo turba normálně zareaguje a nastaví se ihned po zapnutí klíčku, ale když spirála bliká, táhlo se po zapnutí klíčku ani nehne. Koupil bych to čidlo, ale fakt se tomu zatím bráním, jen kvůli tomu, že nemám jistotu, že to je opravdu ono. Čidlo stojí 2000,- a já dal od ledna do našich dvou aut už 35 000 a vím, že potřebuju ještě tlumiče a silentbloky..

2016-04-17 14:03:28

blodmen: To je dilema, ale P132B je na 99% ta regulace pokud by nefungoval MAP sensor alias čidlo plnícího tlaku kód chyby by byl jiný, ale nevím jaký já ho testoval odpojením a diagnostikou a je to 0 -1...... 0 = špatnej (odpojený) 1 - funguje tak jak má nic mezi jako funguje špatně asi není pokud si si četl to pdfko s doplnujícíma informacema k diagnostice tedy dílenská příručka přímo od Fordu měl by být v regulaci obvod který hlídá její teplotu při překročení myslím 180°C se uvede auto na nouzového režimu to znamená pokud jezdíš kosu může to být důvod proč pokud ne a máš jedinou chybu P132B tak krabička odkud jsi? já už jednou za jíným členem dojel s kabelem a PC, ale pokud by to bylo daleko teď jsem z časem na tom dost zle 24hodin + noc by mi vyhovovalo

2016-04-17 16:19:32

popeye: Ahoj, jsem mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou. Odkud jsi ty?

2016-04-17 20:05:08

blodmen: Toho jsem se bál já jsem z Berouna to je cca 1:30hod

2016-04-17 21:22:19

popeye: no jo, to je fakt dálka. ještě s tím zkusím tenhle týden zabojovat a pak se ozvu :o)

2016-04-24 08:54:40

popeye: minulý týden mi začala blikat kontrolka žhavení, dva starty nic,turbo táhlo a při dalším nastartování to začlo blikat a nouzový režim. Dal jsem to do servisu, udělali diagnostiku a na papíře vyjela chyba P132B-turbodmychadlo-Sign. tlaku přepl. nevěr. Myslíš že by to mohlo spravit, jak to tady popisuješ, rozebrat krabičku?Díky moc

2016-04-24 09:46:05

ostrovak: Co to bylo za diagnostiku? Univerzální diagnostiky dost často nevypíšou správně danou závadu. Problém může bejt ve spoustě věcí, nejen v el.regulaci...

2016-04-24 22:17:44

povadi: To nevím co to bnylo za diagnostiku. Dal jsem to do servisu, servisak mi dal protokol kde ta zavad je popsána a zaplatil jsem 500 :o))))

povadi: ted jsem 2x startoval, protože jsem byl tankovat a žádná kontrolka nevítila a jelo to normálně. Tak nevím, kde bude problém,

2016-04-24 23:53:41

ostrovak: čauky ..... jak píše povadi blikající kontrolka žhavení může být způsobena více závadami a pokud diagnostika nebyla ta správná může tě to klamat a budeš to dělat zbytečně chce to mít jistotu ono pří jakékoliv závadě první co to odstavý je regulace turba spíš regulace omezí výkon pak to může hlásit i chybu na regulaci. Ty jo pětikilíčko za dvě minuty slušnej servis ještě třikrát a měl by si svůj kabel Fordiag ten je postačující a tomu bych při chybě P132B i věřil případně by ukázal i chyby ostatní . Jak to popisuju tak jsem to řešil já a úspěšně vyřešil, ale mám vlastní kabel takže diagnostika zadara a tolikrát kolikrát jsem potřeboval naštudovanou příručku jak vlastně systém DELPHI funguje a hlavně jsem to pochopil a věděl jsem i na co všechno se podívat a sčím muže být závada spojená a než jsem rozebral regulaci zkontroloval jsem i svorkovnice na ruzných čidlech zda nejsou zoxidované s tím mi pomohl známý autoelektrikář. To že se dají propájet spoje uvnitř regulace a že se oživý to jsem se dočetl tady, to že se to pájí blbě to jsem pouze upřesnil, snad jediný co jsem dořešil je to že mě osobně odešel motůrek a že multijazyčná diag od Delphi nerozlišuje chybu 132B a 132A to umí kabel Fordiag, ale to máš jedno .... mužeš to rozebrat a buď to uvidíš hned co je špatně nebo to zkus propískat multimetrem. Nechapu co se deje s Mondeama, ale odpol jsem byl u kámoše na jedno se podívat taky regulace turba a nová zkušenost tak jí sem hned dám vůbec to nechápu, ale stalo se to že se asi zkroutilo víčko regulace a takovej plastovej nesmysl co je na táhlu co tahá za lopatky a je uvnitř na konci je jakoby tišťák - podle toho elektronika pozná v jaký je poloze (nevím jak to srozumitelně napsat sorry) tak toto se dotklo desky a dřelo to nestěstí se to neprodřelo a oprava byla na-prasáka podložením víčka regulace papírkem a fachá to jak dlouho nevím. Jen dodám nezjistil jsem žádnou vůli a po rozebrání převod normálně chodil proč se to po zavření dotýkalo desky a jak se to stalo netuším

2016-04-26 09:18:34

popeye: Ahoj, prosim te ten Fordiag o kterem tady pisete v nekolika příspěvcích, to je nejaky zvlastni kabel ci diadnostika primo na vozy Ford? Diky.

2016-04-26 13:04:46

ostrovak: to je program

2016-04-26 21:33:53

ostrovak: Fordiag je program na Fordy, který se dá stáhnout z netu. Ale k němu ještě musí být kabel s adaptérem do OBD2, který převádí signály na USB do notebooku. Viz odkaz: http://www.fordclub.eu/fo...lect=108787#message108787. Ale pro práci s ním musí člověk dokonale znát vnitřní funkční uspořádání řídicí jednotky motoru, což představuje celodenní školení. Jinak může motoru jenom uškodit.

2016-04-26 22:29:54

vaclav30: Ahoj....tak to jo, moc díky, tak to jsem netušil


Odpovědět

1 ......... 45  46  47  48  49