Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-žhavení


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-žhavení

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1 ......... 37  38  39  40  41 ......... 72

2014-03-17 10:35:56

Ahojte Fordaci,

pridam tady nejake informace. Taky jsem resil tyto problemy ohledne vstriku, mel jsem mrtve dva ale totalne, jeden znich mi propalil pist a znicil motor.

Nechal jsem to opravit toho manika ktery to svedl prave na ten vstrik. Ale co uz, vstriky jsem pak odvezl do HALE v holesovicich tam jsem nechal randal penez ale panove z HALE byly vstricni a auto mi komplet opravily, jelo super... AZ do te doby nez se mi opet sem tam zobrazi blikajici kontrolka zhaveni, precetl jsem toho plno ne jen tady na foru, a po precteni toho vseho jsem na vaskach...

bud je to TURBO presneji elektronicky regulator a pokud jsem to dobre pochopil tak mozna i EGR ventil, jen nevim jak urcit jestli je to to nebo to. EGR nechci zaslepovat a kupovat novy se mi tak uz ted nejak nechce kdyz jsem do opravi za mesic narval skoro 100tis.

Tu jednotku jsem odsrouboval rozebral a vycistil, bylo tam hodne takoveho cerneho prachu, vyfoukal jsem to stlacenym vzduchem, premyslel jsem i nad tim ze to promazu ale radeji jsem od toho opustil , protoze jsem si nebyl jisty jestli by to nejak nekamplo na tu zakladni desku se svabama. Jako test mi pomohlo to ze jsem odvazel mladeho bratranka zpet na Moravu, to jsem najel pres 600km a zadna blikani jsem nezaznamenal, a to jsem zkousel nejake veci co jsem se tady docetl, napr. do kopce ne moc otacek ale vykon, takze jsem zaradil 6tku a jel jsem do kopce, auto porad pridavalo nakonec jsem jel dobrych 120KM/H coz bylo dobre slo by vic ale vezl jsem tehotnou zenu

Ale zajimave je, ze kdyz stim jede zena, treba na nakup tak ji to minimalne jednou blika, naucil jsem ji ze kdyz se to stane tak at za jizdy vypne motor a hned nastartuje, pak je to OK.

Co myslite? Cim to muze byt? EGR nebo ta jednotka?

Jinak se tady taky resilo kde ty jednotky brat nasel jsem par informaci ->

Tady je jeden

http://www.e-parts.sk/e-p...turba-6NW008412-6NW-repas

A druhej

http://www.groupelectric.sk/

ten ted nejak nefunguje ale muze to byt tim ze v praci mame nejake veci zakazane.

Jen chci dodat, hledal jsem jednotky pro 2.0TDCI ale myslim si ze 2.2TDCI a ostani se tam daji najit taky.

Cena tech jednotek neni zas tak strasna, kdyz si vemete ze musite normalne kupovat cele turbo.

2014-03-17 10:44:35

gepir: Jenom malá rada. Na tištěné spoje je dobré do lihu rozpustit malou trošku kalafuny a tím potom měkkým štětečkem natřít spoj a nechat uschnout. Tím se spoj ochrání před korozí a současně to zabraňuje vzniku míst se sníženou izolační schopností. Součástkám to nevadí (kromě snad možnosti setření některých popisků). Kdo by nevěděl, kde kalafunu sehnat, tak ji mají v prodejně hudebních nástrojů.

2014-03-17 10:47:17

dextrone: Diky za info to urcite udelam na te druhe, mam jeste jednu jednotku a tu chci nechat i promerit, tak pak to udelam podle toho co si napsal... fakt diky to jsem nevedel

2014-03-17 12:30:18

gepir: Ahoj

Dle mého názoru bych auťíčko napíchla na diagnostiku, nejlépe Diamantem, je-li ve voze použit systém Delphi. Dále jde o to, která kontrolka se rozsvítí? Tedy kontrolka žhavení nebo motoru a stalo se, že se kontrolka rozsvítila už po zapnutí zapalování ( tedy ještě před nastartováním)? Jde-li o kontrolku žhavení, tak bych se přikláněla k problému regulátoru turba, který je namontován na turbu a to má vysokou teplotu, která zkracuje životnost regulátoru. Pro nás regulátory opravuje kolega, který jich už opravil desítky, možná stovky a při této praxi zjistil, že se zde vyskytují tři chyby. Za opravu si bere cca 3000,- a dává rok záruku, ale je třeba mezi turbo a regulátor vřadit tepelnou podložku.

Zdůrazňuji, že bych nejdříve použila značkovou diagnostiku, pro identifikaci chyby!

S pozdravem a přáním krásného dne, všem Forďákům, Hana.

2014-03-17 12:39:30

Na Diagnostice jsem byl v HALE kde mi delali cele auto. Od filtru pres vstriky az po servo pumpu a taky kontrolovali cerpadlo a turbo. Mno a u toho turba chyba REA - cislo presne nevim muzu napsat vecer. Pokud to orpavuje za 3000kc tak to beru, uz me to unavuje. Zrovna ted mi zase volala zena ze ji to zase blika (spiralka - zhaveni)

Oni sami mi rikali ze to je turbo, ale me to nedalo a hledal jsem dal a prisel jsem jeste na ten EGR ventil proto se ptam. Pokud je to teda ta jednotka, urcite to chci nechat orpavit.

Asi bych musel dojet k Vam ze? To by nebyl problem, ale premyslim jestli nebude poroblem kdyz tam dam tu druhou jednotku, snad bych dojel domu

Diky

2014-03-17 13:23:50

gepir:

Prosím tě, jestli jseš si jístý, že je to regulátor, tak ho zabal a pošli na adresu, Hana Rysková, Jankovcova 1228/56, Teplice 415 01. Pro jistotu pošli číslo chyby, ano? Jestli budou pochybnosti o problému, tak se dohodneme na čase a můžeš přijet na kávu. Kluci se ti na Fordíka zatím mrknou.

S pozdravem, Hana

2014-03-17 13:26:43

Tak to je super, zabalim a poslu

cesta do Teplic asi hodina od baraku takze nic strasneho kdyz tak urcite prijedu, vecer jsem hodim tu chybu.

Diky

@: Posilam tu chybu vcera jsem na to nejak zapomel -> DTC P132B-PCM

Na internetu je toho hodne, a pise se tam prave o jednotce turba

viz:

https://www.google.cz/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

Jinak jsem nasel shop kde se ty jednotky daji koupit nove, sice cena 180LIBER ale je to nove tak kdyby nekdo chtel, jedna se o chyby P132A a P132B

http://www.ecutesting.com...ator_turbo_tua176878.html

2014-03-18 09:52:07

gepir: Ahoj

Pod číslem tohoto chybového kodu se opravdu nachází broblém s regulátorem nebo vedením od řídící jrdnotky k regulátoru. Tak se ještě mrknim jestli ti tam neřádil nějaký hlodavec nebo máš v pohodě konektory. V případě, že je vše v pořádku, tak ho pošli a uvidíme.

S pozdravem, Hana

2014-03-18 10:08:56

gepir: Zdar, tímhle jsem si prošel také. Míním tím opravu el.ovládání turba. V tvojem připadě to vypadá na vyhřáté kontakty uvnitř krabičky. U mne shodná chyba. POkud bylo auto studné (turbo, ovladač studené), tak pohoda. Problém s blikající kontrolkou nastal, po opětovném teplém startu. Není to problém opravit svépomocí, pokud máš pájku (nemíním tu klasickou trafopájku) a umíš s ní.

Normálně rozhoď tu krabičku, vem pinzetu a zatahej za ty drátkové kontakty po obvodu tištěného spoje. Uvidíš, že ti některý zůstane v pinzetě. POkud je budeš opájet, tak je potřeba velmi pečlivě oškrábat povrchovou niklovou vrstvu z míst, odkud vedou ty drátkové kontakty. Na nikl by ses s pájením nechytl. Jo, ty vrstva niklu je dost tlustá, tak se neboj škrábat a škrábat. Já použil nabroiušený plochý šroubovák, jako malé dlátko. Kamarád použil ruční mikrofrézku. Nanetu je dost návodů.

Nejdou mi sem vložit linky (web správce zablokoval fordclub.or*?), tak mi dej vědět na mail. Klidně ti odkazy pošlu.

2014-03-18 10:16:21

koudak: hele diky za info, zkusim to udelat, mam dve ty jednotky takze zkontroluju obe. Diky moc

2014-03-18 10:45:43

gepir: OK zkus. Já jsem naštěstí měl kamaráda, co pájet umí. Při tom pájení říkal, že musel vzít leší cín (spříměsí stříbra) aby to to drželo. Jo a když jsem to dělal, tak jsem rovnou udělal všech děvět kontaktů. Mám na tom naježděno 60tkm a pohoda.

2014-03-18 10:50:14

koudak: To je dobre vedet, musim nekde objednat... mno hele a co kdyz ani jedna nebude povolena, i tak to muze delat?

2014-03-18 10:55:15

gepir: Jedno upozornění - Při pájení je třeba použít kalafunu nebo pájecí pastu, ktrá při pájení znemožňuje přístup kyslíku a tím usnadňuje pájení. Také je třeba hlídat teplotu při pájení, aby nedošlo k přehřátí a tím oddělení kontaktní plochy od podkadu.

2014-03-18 10:57:56

gepir:

Tak tomu se vyjádřit nemohu. Já měl chybu ztráta komunikace s RHEA (což je ovladač turba). Jinak prostým pohledem jsem ten vyhřítý drátek neobjevil. Mě se totiž stále dotýkal těch spojů. Až když se do něj relativně hodně strčilo, tak bylo vidět, že na jedné straně nedrží.

2014-03-18 11:13:57

petrdepo: jj to vim, na to si dam pozor, diky

koudak: mno i tak to zkusim projit a uvidim co tam najdu, mel jsem jeden rozdelany, ktery jsem vycistil ale na ty kontakty jsem moc nekoukal, zkusim do nich zduchnout a uvidim, kdyz to nebude ono tak to poslu do Teplic

Jeste jednou diky

@jak jsem vcera psal ze zena s tim mela problemy, udelalo ji to pri studenem startu, po druhe uz ji to neudelalo, pak dojela k Lidlu a pak uz ji to vubec nenaskocilo a jela celou dobu bez turba, vecer jsem ji vyzvedaval u tchyne, nasedl jsem, otocil klicem do druhe polohy pockal az to vsechno zhasne, pak znova aby se zhavici svicky poradne nahraly a naskocilo to bez probolemu, a dojel jsem az domu bez ztraty turba... je to docela divny... asi vymazu chybu pres diagnostiku co mam a uvidime co to udela.

2014-03-18 11:24:00

ještě mě napadlo. Občas v té krabičce odchází morotek. prostě se sekne v krajní poloze a potom to ŘJ jednotka také vyhodnotí jako chybu a auto přepne do nouzového režimu. Kod chyby si nepamatuji.

Někde na webu jsem četl, že ten moturek jde opravit svépomocí respektive vyměnit celý nebo díly. Chlapík použil díly k RC modelům.

2014-03-18 11:29:02

koudak: Mno to me napadlo taky ze to bude ten motorek, musim rict kamosovi aby ho promeril pak by se dalo resit za jakej ho vymenit, kdyby byl "mrtvej". Ale to si necham jako druhou moznost.

Jedine co pak muze byt vadne je teda uz jen tenejekj ten "CHIP" a to asi jen tak neopravim, ikdyz...

Kdyz jsem dali s kamosem dohromady xenony, kdy kazde bylo jine a predelavali jsme to na auto ktere melo halogeny a pripravili jsme nivelaci... tak kurde tohle bychom mohli taky zvladnout... ma elektro technickou skolu...

2014-03-18 12:33:12

koudak-gepir a další-

Chlapi já teda nevim, ale Já osobně si dělám na autě všechno sám, ale pokud tady máte nabídku, na repas elektroniky k turbu, a ještě s roční zárukou za velice příznivou cenu, není o čemkoliv přemýšlet, a nechat to udělat, jak tady píše členka "hana" u nich. Tohle bych využil i Já, a až k tomu dojde i využiju!

Proč to pokoušet, když se to muže nechat udělat někomu, kdo tomu rozumí a zabývá se tím.

Tady je to už koukam takový sport, a pak každej pořád brečí, že všechno stoji hodně peněz!

No jo, když se vsechno platí dvakrát, není se čem divit? !

2014-03-18 12:38:35

tomenzino: Ja nerikam ze to tam neposlu, jak jsem psal mam dve ty jednotky, jednu zkusim udelat sam a druhou tam poslu

2014-03-18 12:58:11

tomenzino: mno hlavně klid. když jsem to opravoval, tak jsem sakra dobře veděl co dělám. Žádný sport to nebyl. Nestálo mě to nic, měl jsem to opravené za odpoledne a drží mi to už tři toky.

Říkám, že pokud člověk umí letovat, má mikropájku, není to kopyto a je to problém vyhřátých kontaktů, tak si to udělá sám.


Odpovědět

1 ......... 37  38  39  40  41 ......... 72