Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 34  35  36  37  38 ......... 49

2015-03-13 11:16:39

laďa1: Tak na to musím reagovat. 1. limitní je životnost čerpadla, které se vydře a následně způsobí zanesení (zadření) vstřikovačů. Životnost vstřikovačů resp. čerpadla je taková, jakou naftu do toho tankuješ a jaký RV KM3 máš.

Já jsem dotáhl KM3 výroba 11/2014 z německa při 90 tkm, kdy bylo auto nádherně tiché. Vstřikovače díky německé naftě asi ve s100% stavu. Teď mám 215 tkm a mám stále původní vstřikovače (musím zaťukat). Do auta tamkuju od samého počátku jen premiové nafty a dávkuju VIF. Nicméně vstřikovače jsou už hlučné.

2015-03-13 11:45:36

koudak: zanesení vstřikovačů není prioritně jen otázkou vysokotlakého čerpadla i když to jde kolikrát ruku v ruce, při mém prvním přidření vstřiků jsem měl čerpadlo bez kovových šponek, takže čerpadlo O.K. ale vstřiky K.O. Naftu jsem vždy tankoval u renomovaných čerpacích stanic, teda pokud je to ta správná nálepka, takže Benzina, Schell,Aral, žádná no name kolchozní nafta a stejně mi to nepomohlo možná jsem tomu přispěl nepřidáním aditiv, to připouštím.

Co je dost ošemetné, je dojíždění nádrže do nuly, kdy si vlastně taháš veškerý sajrajt usazený v nádrži na dně do palivového systému a co je dost zásadní, tak jemnost palivového filtru, v servisu ani nevěděli, že se má používat 2 mikronový a klidně tam dali 5 mikron také výměna palivového filtru jednou ročně hodně oddaluje kolaps vstřiků.

Jinak k tvému Mondeu, pokud máš rok výroby 2014, tak už tam máš motor francouzského Pažouta a co jsem slyšel, tak tam prý jsou už problémy se vstřiky opravdu minimální

2015-03-13 11:49:41

laďa1: sakryš ja se uťuk listopad ale 2004 to mělo být. S tím filtrem máš pravdu. to je bez diskuzí.

2015-03-13 12:59:38

koudak: no taky mi to nějak nesedělo r.v. 11/2014 a 90tkm nalítáno, jinak co tam máš za vstřikovače, na mém Mondeu jsou Dephi, nemáš tam Bosche nebo Siemens ? takový ten hlučnější motor i po zahřátí byl u mě vždycky předzvěst problémů se vstřiky, ale nechci tě strašit, může to být x dalších věcí

Jinak co mám info, ten problém s přidřenými vstřiky byl i v Německu, sice asi né v takové míře, jak u nás, ale byl tam taky

2015-03-13 13:03:16

laďa1: Ne mám tam delphy vstřikovač EJDR00504Z. je mi jasné, že už toho mají za sebou dost, ale až to klekne, tak je nejdřív vyčistím a pak se uvi. Tenhle https://www.youtube.com/watch?v=Ul2kUCM4gzs na nich má 200.000 miles a stále mu běhají. Prostě naše nafta je děs.

2015-03-13 13:12:58

koudak: no to mi zase podporuje ten můj názor, že tam mohl být problém i od Delphi+kombinace s horší kvalitou nafty.

Jinak dík za video, nikdy jsem ten vstřik takhle rozkuchaný neviděl Výhodou je dnes už možnost repasů vstřikovačů, při mé první poruše jsem tu možnost neměl, musel jsem měnit za nové, tenkrát stál jeden kus cca 8 000,-Kč. Jinak k naší kvalitě nafty se snad nemá cenu ani vyjadřovat, je to skoro jedno kde bereš, v reálu to stejně funguje tak, že ze stáčírny to odjíždí v jedné cisterně ke všem renomovaným prodejcům

Jestli to teda můžu vědět, co tam máš za vstřiky ? ať neumřu blbej

inak by mě teda zajímalo, pokud je tady někdo v tomto hodně informovaný, jak je to s tou naftou a tím podílem síry ruská x arabská

2015-03-16 07:46:12

laďa1: Pardon, opět chybka. Napsal jsem to blbě. Mám tam vstřikovač Delphi....... Za ne, měla být čárka.

2015-03-17 23:42:01

laďa taky souhlasim že bude chyba asi i na výrobci delphi, vstřikovače stojej za hoxno i čerpadla .jak je možný že máme v práci ducato který má najeto 650 000 a common rail bosch stale drží. lejou do toho i řepku,filtry se moc pravidelně nemění a auto stálo i třeba měsíc s řepkovou naftou žlutou jak chcanky a v klidu startuje a pořád jezdí. u tdci má někdo štěstí a někdo ne, ale většinou ne znám mondea co klekli na 100 tisícich a lili i nelili aditiva a i ty co bez aditiv najezdili 260 000 ale moc jich neni. U mého klekli oko 195 tisic což je tak většinou životnost. a já jsem si jejich smrt přiblížil právě čističem tec 2000,rozpustil humus v čerpadle a ucpali se vstřiky. Proto si myslim že bu´d aditiva a čističe dávat pravidelně nebo se na to radši vykašlat. nemusi to vždy pomoct. Jo kdyby tam prdli bosche to by byla paráda. možná že by i ta cena ojetin neklesala tak rychle možná se opakuju ale na čističe a jejich použití u delphi nemám moc dobrou zkušenost. aditiva? nevim když jen přimazávaji tak asi jo.

2015-03-18 13:11:53

laďa1: Tak jsem hledal podrobnosti o obsahu síry v naftě. Ruská ropa obsahuje víc síry než arabská ropa. Proto prochází náročnější rafinací. Podle toho co prohlašují rafinerie, tak obsah síry se z původních 0,5% v sedmdesátých letech nyní redukuje na 0,15% kvůli ekologii. Je to spodní normovaná hranice pro to, aby palivová soustava (vstřiky a vstřikovací čerpadla byla ještě dostatečně mazána. Ale, jak je všeobecně známo, tak kolísavost kvality české nafty (a tím třeba i obsah síry) je u nás dost značná, (což potvrzuje i ČOI) a tak pro bezpečnost mazání se doporučuje přidávat aditivum (VIF), které zvyšuje mazivost. Na reklamy výrobce nafty, že naftu aditivuje už v rafinerii, se nedá spoléhat. Jinak na náš trh se dováží i nafta z okolních zemí. Třeba do plzeňské Tank ONO se dováží německá nafta. Podobné to může být i jinde.

2015-03-18 19:50:14

Já vím,že se sem vozí i nafta z Rakouska přímo z rafinerie OMV.Já sem dělal repas vstřiků při 185tis.Ted´ mám najeto 225tis.a zatím klid.Tankuju jen OMV+aditiva VIF.

2015-03-18 23:26:26

kubix31: Čauky to mi tu padlo do oka srovnávat Krabici s osobákem. Ikdyž si teda myslím že vůbec srovnávat Ducato s mondeem no nevím a hlavně si myslím že trošičku kecáš mi máme taky v práci Ducato Maxi 2.8 JTD r.v. 2003 a zapoměň do toho lejt řípu to auto je rádo když nastartuje při -10 s dobrou naftou a to to musí žhavit snad hodinu. Asi tam máme něco v háji ale nikdo nikde neví co na 2.8 L motor to jede blbě a má to najeto teprv 240tis v servisu tvrdí že těch 92kW co to má psáno tam je. Já ale jezdil s Tranzitem 2.0 tdci 92kW sice ne stím největším ale ze sedačkovou verzí takže na hmotnost mě tu nikdo neukecá a tranzit jede líp mnohem líp. A taky u dukáta pozor na počítadlo KM já to viděl u známího na Citroenu Jumper tomu se to podělalo a deně mu tam naskakovalo i 30tis km za rok tam měl natočíno skoro mega. Totiž když ten pekáč koupil tak měl mít jako osmiletá dodávka najeto 180 tis tak si myslíme že se někdo pokoušel ztáčet tachometr a něco podělal tam bylo ještě kolečkový počítadlo ale u fiatu a u frantíků tam bych tomu věřil i u digitálu jim elektrika žije vlastní život. Co se tíče Delphi vstřiků čerpadla konkrétně v MK3 nechápu tady co udělali špatně ..... já myslím že je to dobrý jen to udělali trošičku jinak než Bosch a hned zpočátku se jim to nepovedlo to byl výsledek prvních tdci v mondeu v roce 2001, ale v roce 2004 to myslím napravily, protože já práve patřím mezi těch pár co má 260 tis najeto a nic do nafty nepřidávám jediný co mě na motoru trápí už 4roky je hlučný chod na volnoběh a aktuálně chyba P132B a blikání zhavení, ale to už mám na půl opravený nebo spíš vyřešený. Tak přát si do mondea vstřikování Bosch to není nesplnitelný dávají to do MK4 od roku 2007 a že by přestala klesat cena ojetin to se mi nezdá pořád se dá ojetej ford koupil levněji než prašivá škodovka ....cenu si dělaj lidi a dobrý reference jako má octávia 1.generace pouze TDI čka , ale na ni už se pomalu zapomíná a nové modely už takové nejsou a už nikdy nebudou. Jen taková moje nová informace kámoš se uvrtal do peugeota HDI tam jsou vstřiky SIEMENS nedají se repasovat prej nejsou náhradní díly jen nové vstřiky za mašly a pozor životnost vstřikovače je 150 tis potom se mají měnit aby nedošlo k poškození motoru

2015-03-19 06:54:19

popeye: jak tak čtu tento článek,tak sem si vzpoměl,že jsem nedávno viděl http://auto.bazos.cz/inze...Tdi-103kw-a-125kw-PPD.php

neříkám,že to bude k něčemu,ale za zeptání člověk nic nedá...

2015-03-19 07:36:55

stryc1: je videt, ze o vstrikach moc nevis. Vstrikovace TDCi fungujou jinak nez ty ve Vagovejch autech.

2015-03-19 10:10:33

povadi: díky za info,,zase sem o něco chytřejší...

2015-03-19 22:13:39

popeye: a jako co? že srovnávám krabici s osobákém je to úplně jedno ale když ti to tak vadí tak si místo mondea domysli tranzita. Tam se ty vstřiky a čerpadla s*rou taky. Bosch je prostě lepší ! Klidně si mysli že kecám.Bosch ti řepku docela sežere bavim se o naftě 70% ropné nafty a 30% řepky. Neřikám že tomu neubližuje ale dost to snese. Na čistou bionaftu se jezdit moc nedá taky jsem jí u stojanu dlouho neviděl.A neni to jen u ducata. Táta má alhambru pdčko, na premiový značky benzinek si fakt nepotrpí auto 260 v hrbu o vstřikách neví, známej má renaulta scenika 1.9 dci taky bosch auto má kolem 400 tisic sice se podělalo všechno okolo ale vstřiky a čerpadlo drží. Další příklad : Jak to že třeba u 2.0 hdi peugeota 306 čerpadlo dělá piliny jak svině a vstřiky se nepodělaj a v klídečku choděj. A co se týče klesání ceny u trojkového mondea tak se podivej za kolik ho koupiš skoro za nic,protože většina ví že tam je tento problem.Každá ojetina klesá na ceně ale u trojkovýho mondea to šlo fakt hodně rychle. Mondeo je super auto ale to vstřikování stojí fakt za nicJo jo taky jsem si myslel jak je to bez chyby a pak se mi oči otevřeli. A co se týče napravení po roce 2004 tak na tom pravdy taky moc není. možná to malinko vylepšily ale ta konstrukce stoji za nic a moc se toho na ni zlepšit nedalo.

2015-03-21 15:13:21

kubix31: Tak mě to zas tak nevadí, je tam jen tolik kritérií proč dodávky najezdí hodně kilometrů a nic jim není. Jezdí dlouhé trasy a jezdí denně a taky si myslím ze i výrobci je nastavují výkonově tak aby motory vydržely, ono by nebylo pěkný kdyby 2 roky starý auta se 300tis na tachometru končila na vrakovištích. Já jako servisák najezdím služebně kolem 80tis ročně a to nejezdím deně to takovej řidič PPL, DHL a pod. ten dá 150tis ročně s prstem v nose. Ono se nemá cenu přít o dieselových autech je to kus od kusu U PDček se vydírají vačky ikdyž se používá předepsaný olej s normou 505.01 nebo jak to je, HDI neboli hodně drahá investice mě to nechalo na D1 ve 240tis vstřiky BOSCH po selhání čerpadla 2KO a dva to přežily je to rok 2003 2.0HDI 80kW ale jelikož je to frantík dílů je všude mraky oprava za pár kaček a jezdí se dál. Ranault to jsem nikdy neměl jen jsem měl zkušelost s Mastrem 2,8 ani nevým jestli to byl common-rail ale rok 2001 tak asi jo, to mělo snad milion a jezdilo to úžasně. Tranzit má DELPHI ty TDCIčka, ale ty 400dají ... njn je to málo ale je to daň za ekologii. Co se týče DELPHI právě renault ho používá a ted nechci kecat, na nějákým serveru když jsem pokuhoval po repasi vstřikovačů tak delphi májí renaulty i nejáký volvo a i jiné značky a ani na renaulty a ani na volvo jsem neslyšel že by kleklo na vstřiky snad u renaulta že nemluví jednotka se vstřikama kůli kabeláži. Co se konstrukce vstřikovacích systémů týče to jde mimo mě, ale nějáký smysl a změny proč to páni inženýři vymejšlej to asi má. výrobce který jim to vyrobí ten to asi moc neovlivní. Proč má mk3 tento systém a proč dnes VW používá siemens, proč se ford dal do spolku v roce 2007 s PSA a používal jejich motory s BOSCHEM to se obyčejný uživatel nikdy nedozví. Ani nevím co se dává do dnešních dieselových fordů prej už zase mají svoje motory duratorq. Jo cena Mondea MK3 je hodně dobrá už i 2.2 TDCI se dá pořídit za slušný prachy když vezmu roky 2006 a 2007 kolem 80 - 100tis to je pěkný cena octávie 2 a pasatu B6 je téměř dvojnásobná nicméně šel bych raději do Mondea myslím si že podvozkově je na tom mondeo líp něž octávie 2 srovnatelná s pasatem a případná oprava přední nápravy na pasatu je trošičku drahá. To samý platí o případných poruchách motoru S DELPHI sice není dokonalý ale opravit se to dá už za dobrý prachy třeba za ten rozdíl pořizovací ceny a kromě vstřikování se mondeo nějak moc nesype, Kromě teda neustále blikající kontrolka žhavení kůly elektronické regulaci turba, která prej nejde u nás koupit samostatně je to součást turba za 44tis (FORD CHAROUZ - Žebrák u Berouna), tak prej v německu to jde, kámoš má tuhle krabičku v Audině a taky stím bojoval i přes to že pro něj vytasit 50litrů za turbo není problém v Čechách v Audi nepořídil v německu na něj koukali s otevřenou hubou odkaď že to pochazí a přinesli mu to bez problémů ze skladu za 180 éček. Já jsem to snad vyřešil propájením těch spojů, nevím jestli jsem to už nepsal, ale použít trubičkovou pájku (cín) s kalafunou nebo nějakou standartní pájecí pastou je to operace téměř nemožná - ty plochy které je potřeba pájet jsou pravděpodobně z hliníku nebo nějáké slitiny která se nedá pájet. Já použil speciální tavidlo pro měkké pájení hliníku a jeho slitin a obyčejnou klempířskou prutovou pájku (cín) made in ČSSR a obyčejný 100W trafo taky ještě po dědovy a na poprvý jako Pája. Nechci tvrdit že je to nejákej převat já jsem to četl že to jde právě tady na fóru, byly tu i fotečky, ale že to bude taková pakárna to jsem netušil. nakydat na to nějákej cín to je v pohodě ale aby ten spoj za něco stál a převáděl to chvilku trvalo. teď ještě uvidím jak dlouho to vydrží.

2015-03-24 16:39:02

Čauky

Mám další poznatek ohledně blikající kontrolky žhavení při chybě P132A nebo P132B obě závady se týkají elektronického regulátoru turbodmychadla. Profi diagnostika od DELPHI nevím přesný model (prej stála 50tis) píše jen regulační obvod turba, ale blíže nespecifikuje chybu P132A nebo B. Mě po pádu do nouzáku kabel Fordiag hlásil P132A po marných pokusech oživení regulátoru propájením můstků uvnitř jsem pořídil celé turbo i s regulátorem z vrakoviště a po výměně auto chvilku jezdilo a poté opět pád do nouzáku a chyba P132B. U této chyby opravdu stačí propájet jen ty můstky, ale jde to použitím tavidla pro měkké pájení hliníku a cínu s malým obsahem olova hlavně ně trubičkovým, kde je uvnitř nějáká pájecí pasta - toto už jsem popsal zde o kousek víš. Pájka obyč trafo .... je to prasárna ale jde to kdo má alespoň hrotovou pájku nebo lépe pájecí stanici povede se mu to mnohem lépe a asi z lepším pocitem než z toho mám já, nicméně spoje vypadají funkčně. A teď P132A tam propájení nepomůže, ale jelikož jsem se nedokázal smířit že je regulátor po smrti - šel jsem po elektromotůrku v kovove části regulátoru drží ho klema kterou jsem hrubě vyrval ven a když motor stále nešel vyndat hledal jsem další připevnení .... je zboku pod kovovím víčkem je hlava šroubku. Víčko se dá vyndat nějákým špičatým nástrojem. Rozebrat samotný motůrek to je buď a nebo, ale podařilo se s vědomým že buď to bude šlapat nebo to zahodím jsem se do něj dostal a zjistil jsem vydřený komutátor takovým způsobem že z celkového průměru už 2mm chyběly v místě kde běhají uhlíky. Uhlíky ty bych odhadl tak na 70% a pokud by i materiál komutátoru motoru za něco stál žilo by to dalších X let. rádiusy vyšoupané na uhlíkách jsem srovnal moror složil a celý regulátor a po montáži do auta je FUNKČNÍ. Kdo si to dokáže představit a ví jak elektromotor funguje, tak mu je jasný proč to po srovnání uhlíků funguje, ale popisovat to tady to by bylo na dlouho. a stejně se to nedá opavit , závada se zjistí až když je pozdě ani si nedokážu představit žádnou prevenci. To co jsem udělal není oprava je to takovej bastl bez jistoty delšího fungování. U nás vČR se nedá koupit ani nový regulátor jako celek, ale na ebay.de jsem po zadání 73541900 (číslo na těle motůrku) do vyhledávače našel samotný motůrek za 29 éček boužel německy neumím ani nadávat, tak kdyby se našel někdo kdo by to tam uměl koupit nebo alespoň sprosředkovat obchod asi by to vyřešilo spousty Forďákům starosti a ušetřilo spousty peněz. U nás stojí opava regulace kolem 5000kč s roční zárukou pokud bych to opravoval já a dal bych do toho nový motor a propájel všechny ty můstky dal bych záruku klidně tříletou. oprava by byla kolem 1200kč s materiálem + asi nějáká pošta Samozdřejmě opravit tu destičku s těmi obvody to bych nedokázal, ale upřímně myslím že ani jinde to neopravují možná jí mění celou docela bych to chtěl vidět na vlastní oči jak to dělají

2015-03-24 19:55:31

popeye:

Podivej se kolik má tohle téma stránek. Tohle je tu psáno už několikrát,v kratší verzi než pišeš ty.

Stejně to nikdo nečte,a každá závada je specifická. Takže stejně je potřeba diagnostiky atd atd.

O blikající kontrolce je toho tady tolik,že je to až děsivý.

2015-03-24 22:10:28

tomenzino: jo to já vím je to ho tu hodně dokonce jsou tu na blikajíci kontrolku žhavení dvě vlákna v podstatě stejný. náhodou já to tu čtu forum tady je pro mě stejná zábava jako když někdo lítá hodiny denně na facebooku - o svém autě chci vědět co nejvíc, abych byl schopen určit závadu a také jí odstranit zajímají mě zkušenosti ostatních a jak se stím vypořádaly. chci znát bolesti auta co nejvíc odchází jak co nahradit opravit a tak od toho to tady je. myslím že to co jsem napsal je slušněj popis jedný závady a jak jsem se stím vyporádal a jak by se to dalo ošetřit ještě líp. toto vlákno jsem četl celé několikrát a popsal jsem specifickou závadu co se týká jediné věci - černé krabičky na turbu. třeba to někomu pomůže. Já nechci být ten pisálek kterej když vidí v nějákém vláknu problém z blikající kontrolkou tak mu odepíšu stručně odešli ti vstřiky jako je to tady běžný. samozřejmě je potřeba diagnostiky a když komukoliv vyskočí jedna z chyb kterou jsem popsal bude hned vědět co dělat a nenchá se odrbat nějákým servismanem. to že je toho dady tolik - souhlas je to děsivý, ale alespoň je z čeho čerpat a z čeho se poučit. to že je toho tady tolik je důkaz toho že příznivci Fordu se snaží něco dělat aby nám to jezdilo a ne jenom břečet nad tím že si místo Forda nekoupil auto jiné značky že je určitě bezporuchový

2015-03-24 23:28:16

popeye:

Samozřejmě s tebou, souhlasím. Mám výpis snad všech kódů, které jsou,ale je to trochu klamavý,protože diagnostika vypíše závadu,

a ty kódy, jsou závislý jeden na druhém. Takže ti napíše kód závady, ale třeba jsou tam 3 kódy,a ta první závada způsobila další vypsání chybových kódů. A pokud nemá někdo zkušenosti, začne jinou závadou,a utopí v tom peníze zbytečně. Takže je to záludný.

Není to jen o kódech,co vypíše diagnostika.

Ale uznávám,že jsi to napsal pěkně


Odpovědět

1 ......... 34  35  36  37  38 ......... 49