Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 26  27  28  29  30 ......... 49

2014-05-14 21:07:20

cullmann: mužů jenom dotaz, co to znamena jedno turbo za druhým?

2014-05-14 21:11:34

cullmann: Když někomu odchází jedno turbo za druhým tak jsou jen tři možnosti z toho ta jedna je málo pravděpodobná

1, Špatný díl, což se moc nestává

2, Závada na turbu - špatně provedená montáž:Nedodržení postupu

3,ˇVadnej mezičlánek mezi volantem a sedačkou, dost častá závada... Lidi se neumí k turbu chovat

2014-05-14 21:33:16

povadi:

k 1.bodu dílem to určitě není. Vzal jsem turbo na reklamaci a jelikož ho předemnou rozebrali, tak jsem sám viděl co se s tím turbem stalo. Takže to, že odešlo první nové turbo bych pochopil. (něco vlítlo na jazýčky regulace a ta se vymlátila a vlítla do turba. Těsně předtím než turbo kleklo jsem nechával přetěsnit vstřiky ve fordu a borec co rozebral turbo mě řekl, že to vylítlo z motoru a bohužel turbo najelo jen cca 340km) k bodu 2.postup jsme dodrželi správnej. Komplet udělaná očista olejové soustavy i výměna dílů viz. mé foto co mám v profilu. A k bodu 3. i kdyby byl problém mezi volantem a sedačkou, tak by další turbo neodešlo tak rychle cca po dalších 750km. Jen dodám, že jsem to před tím než začali odcházet turba dal čipnout, ale jen z 80 na cca100kW což mě i ve fordu řekli, že by to neměl být problém. Bohužel ty co to dělali v Brně, tak to nebylo na brzdě, ale ujišťovali mě, že je to mapa co dávají do C-MAXu běžně a nejsou s tím problémy. Proto bych potřeboval tu diagnostiku abych zjistil jestli tam nejsou nějaké extrémy.

2014-05-14 21:55:30

cullmann: K bodu 3, dá se odpálit i během 100km. Když se řidič chová jako prase. Nemyslím zrovna třeba Tebe. jen to, že lidi to valí třeba po dálnici, zajedou na benzinku a nenechají dovyfoukat turbo a vypnou motor. Tím se nemaže a než doběhne tak jde na sucho a to samé studené starty a dávaj tomu kopr...

2014-05-14 22:27:03

povadi:

no já když dojedu, tak mě ještě auto stojí a blafá min. 1-2min. a dyž otevírám garáž, tak i 2-3min. takže v tomto směru vím jak se chovat k autu. Nejsem příznivcem (stop end go) nebo jak se to píše No spíše bych opravdu potřeboval tu informaci kam s tím zajet abych neodrovnal další turbo. Než na něj našetřím, tak musí počkat ještě min. měsíc. A to už měsíc auto stojí. Takže rád si přečtu něco i od vás než do toho zase sáhnu. Nebo mi poraďtě čím by to mohlo bejt. aniž by se rosvítila kontrolka. Můžou to být tzv ukapávající vstřiky? nebo regulace podtlaku? Ve fordu mi řekli, že olejové čerpadlo dává tlak jak má, tak mě už napadá jen ten chip. klidně pište, jjsem z toho špatnej. Chtěl jsem zajet i na sraz, ale bohužel tam ani nedojedu.

2014-05-14 22:31:19

cullmann: Může to bejt i tím čipem, zrovna v pondělí jsem měl doma pána s Navarou a ten měl problém s tahem auta a taky to měl načipované. Je to na víc povídání. Kdyžtak mi zejtra zavolej a proberem to, je to lepší než takhle, to se pak na něco snadno zapomene a pak se to špatně diagnostikuje.

2014-05-15 06:34:42

cullmann:

Je divný, že je to už další turbo. Bude pravděpodobně nekde problém, ale ne v turbu, ale ani v chipu. Předpokládám, že nejezdíš stale na plný plyn, a nejezdíš jako na zavodech? Pokud jezdíš normálně, chip na to nemůže mít vliv.

Buď je čerpadlem nedostatečně mazané, nebo špatně složené. Po pár km nemůže odejít. Pokud tedy se nezničí mechanicky.

Takže to je otázka proč? Odkapavajici vstřiky, ti propálī píst, ale nepoškodí turbo Ale tohle turbo na obrázku, je jasný proč odešlo, ale hlavně tam muselo něco vletět z filtru. ! Od nasávání.

2014-05-15 16:32:37

tomenzino:

Od filtu ne je to výfuková strana. Myslím, že, když přetěsňovali vstřiky, tak jim tam něco spadlo. protože jsem po přetěsnění na to ujel jen 34 km a konec.

Jinak nejezdím jako prasátko od toho jsou benzíňáky a silnější Disel né 1,6TDCi to není na závodění. Já to vytočím do otáček akorád, když chci předjet jinak jezdím tak do těch 110. stejně se v dnešní době nedá jezdit víc.

Teď jsem to turbo jestě nesundával protože sntejně nejsou prachy na opravu. tak až to bude sundaný, tak to zase vyfotím a podělím se s váma.

2014-05-15 23:15:47

cullmann: U 1.6 tdci turba dost odcházeli,to druhý turbo má taky zlámaný lopatky a nebo se vysypala hřídelka.?

Je potřeba zkontrolovat tlakovou mazací trubku k turbu u 1.6 se stávalo že se přicpávala (špatná konstrukce) je vedená blízko vyfuku a přehřívá se a někdy se stávalo že se v ní olej ořál natolik že jí přicpal a turbo nebylo mazaný a bylo po prdeli

2014-05-16 14:35:15

kubix31:

v posledním příspěvku jsem psal, že nejsou prachy, tak jsem to turbo ještě nesundával, ale vypadá to na zlomenou hřídelku. to uvidíme až to rozděláme, ale to bude tak za měsíc (nejdřív) teď mu nebudu zbytečně blokovat místo před dílnou, když na to stejně nemám. A co se týče té trubičku co vede do tudba, tak mrkni sem... to vše jsem měl rozdělané a vyčištěné http://www.fordclub.eu/ca...mages_category.php?id=117

2014-05-17 08:45:22

Nazdar vsichni. Tak po repasy vstriku. Sem zjistil ze sem mel v aute jiny typ cerpadla a auto mi do 2tis. Otacek nejelo a cukalo.Koupil sem tedy presny cerpadlo a je po problému. Oprava trvala pouze mesi a půl. Super auto. :D Tak kdyz by mel nekdo zajem tak ho rovnou prodávám. S tim ze to auto je uz uplbe snad nove. Investoval sem pouze 43tis.. :D

2014-05-17 10:25:47

cullmann: no tak asi to drůhý turbo bylo špatně zrepáslý taky jsem se s tim jednou trápil, dale při zpětný montáži je dobrý turbo zalít i když to by měli dělat už u toho repasu, potom třeba odpojit vstřikovače a motor protočit chvilku naprázdno aby se turbo krásně domázlo a pak nasartovat a nechat chvilku běžet. a nebo špatnej ten chip napadá mě že při chipu zvedli moc tlak turba a toči se moc rychle i při volnoběhu a když vypínáš motor tak se dýl dotáčí ale už bez mazání protože je vyplej motor. neni chip jako chip

2014-07-18 22:34:24

Zdravím vás forďáci . Jako mnoho přede mnou zde píšících jsem začal mít problémy s padáním vozu do nouzového režimu,a blikáním kontrolky žhavení. Přečetl jsem tedy toho mrak, a podle příznaků bych to tipl na turbo, nebo něco kolem. Startuje normálně, nekouří, a do nějakých 3000 otáček vše normální. Potom se mrcha rozbliká,a spadne do nouzáku. Co mě ale zaráží je, že se tak stane jen při jízdě. Pokud točím motor na volnoběh, točí do maxima a nic se neděje. Přitom pokud to chápu správně, tak natáčení lopatek turba je závislé na otáčkách motoru. Mohl by mi k tomu někdo něco napsat . Předem díky za odpověď.

2014-07-19 09:15:51

pt73: Výkon turba je závislý na tom, jaký objem výfukových plynů ho roztáčí. Když ho roztáčí bez toho, aby byl motor v tahu, je jejich objem několikanásobně menší (naprázdno dostává motor mnohem méně paliva). Vše také závisí na tom, kdy klapka turba dostane povel od řídicí jednotky motoru aby se zavřela a jestli ovládání klapky nevázne. Kdyby vše záviselo jen na naklápění lopatek turba, tak by nepotřebovalo žádné elektrické ovládání od řídicí njednotky. Nejlepší odpověď na problém by ti asi dala diagnostika, protože příčiny blikání žhavení mohou být i jiné.

2014-07-19 11:51:03

Díky za odpověď. Na diagnostiku jsem už domluvený. Ale rád bych věděl jak vlastně turbodiesel funguje . Měl jsem vždy atmosférické benziňáky, a až kvůli práci a tou daným vysokým nájezdem kilometrů jsem koupil tohle.

2014-07-20 12:39:37

pt73: Princip turbodieselu je vcelku jednoduchý. Výfukové plyny z motoru roztáčí na primární straně turbodmychadla turbínu. Ta spojenou hřídelí na sekundární straně roztáčí dmychadlo, které tlačí vzduch do sání motoru a tím se do motoru dostává přetlakem více vzduchu pro spalování většího množství paliva. Tím má také motor větší výkon, než má klasický atmosférický motor stejného objemu. Turbo se reguluje zavřením nebo otevřením klapky při určitých otáčkách motoru. Klapka je u starší verze ovládána hadičkou ze sání a nebo u novějších verzí je ovládána řídicí jednotkou motoru servomotorkem podle údajů z čidel.

2014-08-23 11:31:25

Mondeo 2.2 TDCI .. Zdravím všechny forďáky,

poslední dobou mi Mondeo padá do nouzáku (bliká žhavení a netáhne nebo chcípne úplně). Mám pocit, že se to stupňuje a je to čím dál horší a logicky se to děje hlavně když chci po autu nějaký výkon - třeba když jedu do kopce.

Auto sem napíchl a zjistil jsem závadu P0251 a podruhý tam byla i P1211. Pokud to dobře chápu, tak si to stěžuje na nedostatečný tlak na railu.

Vzal sem si v práci den volna a vyzkoušel následující:

  • kontrola palivového vedení + vyčištění a beze změny
  • vyzkoušen jiný regulační ventil IMV na čerpadle z jiného TDCI a taky beze změny
  • vyzkoušen jiný snímač tlaku na rampě a taky beze změny
  • palivový filtr nedávno měněn (závada se projevovala už předtím)

Vidím to buď na vstřikovací čerpadlo, který stojí ranec (DELPHI) nebo trysky popř. tryska. Auto jinak chytá pěkně, tak se mi trysky nezdají, leda by třeba jedna pouštěla.

Sem připravenej investovat, protože auto potřebuju a chci ho mít v dobrým stavu jen mi jde o zjištění pravý závady a nevyměnit haldu věcí k ničemu. Ve Fordu sem byl jen tak zkusmo a neřekli mi víc než jsem věděl já. Přikládám fotku z diagnostiky, pijde mi, že vstřik č.3 vázne, ale nejsem asi zase tak moc zasvěcenej. Pokud se s tím někdo setkal prosím poraďte. Díky moc :)

2014-08-23 11:36:31

Tady ještě ten screen. Klidně něco ještě doměřím a nascreenuju když bude potřeba ...

2014-08-23 14:25:09

dlazda:

Je toho tady celkem psáno hodně, jen je těžký napsat zkutečnou příčinu. Ale ano, pokud by některý vstřik propouštěl, padne to donouze, a nebo rovnou chcipne. Možné je i čerpadlo samozřejmě. Chce to někoho, kdo opravdu se vyzná v origo Ford diagnostice. Da se tam najít hodně věcí.

2014-08-23 14:45:53

Díky za reakci. Já mám Fordiag, a u trysek mi přijde jako reálny jen tohle co jsem nascreenoval. Vstřikovací čerpadlo se bude zkoušet asi těžko, ale neříkám, že to nějak nejde - myslím na autě. Vždycky když to chcíplo, tak to napoprvé nešlo nastartovat a tlak na rampě nešel výš než na 180 bar což je i na volnoběh málo. Vypnul sem a zas zapnul klíček a auto běželo na cvrknutí. Jenže propoušet může jak tryska tak čerpadlo a já nevím jak jedno z toho vyloučit ...


Odpovědět

1 ......... 26  27  28  29  30 ......... 49