Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 49

2014-02-07 21:33:06

druid86: zdravím..tento problém sem měl taky..přesně jak píšeš...do určité rychlosti ok,ale jak si chtěl trochu prohnat koně,tak to spadlo do nouzáku,,kamarád s tím jel na slovensko,když jel v klidu tak to šlo,plynule se dostal klidně i na 180 km/h,ale jak přidal.....nakonec mi diagnostika ukázala vstřiky..ty se udělaly,ale po nějakých 20- 30 000 sem je dělal znova...ale ještě jsem pro jistotu udělal i čerpadlo,,..čerpadlo a vstřiky-repas + záruka rok cca 20 000,- ..

2014-02-08 09:34:40

ervin: Jupíííí včera jsem ho sehnal za 2000,- a je funkční! zas jezdim

2014-02-08 17:04:03

stryc1: aha prosim te jeste se zeptam kdyz si udelal ty vstriky tak to bylo tech 20 000km v pohode? Ten majitel predemnou delal tri a ten 4 na 4 valec mi dal ze ten nemenil myslis ze by to mohl delat jen jeden vtrik?

2014-02-08 20:05:24

druid86: ,jojo,to bylo v poho,auto jezdilo jak drak..jenže pak spadlo do nouzáku a už sem nenastartoval....taky mi to ukazovalo jen jeden vstřik,nakonec to byli všechny..udajně ůplně protíkaly a proto se dělaly všechny,,,a ted mi to ukázalo jen jeden vstřik,ale když už sem to měl rozdělaný,tak jsem nechal udělat všechny,,myslím si,že nemá cenu měnit jen jeden,,udělal jsem všechny a mám klid,,čerpadlo taky,protože vstřiky neodejdou jen tak sami od sebe..tak sem to udělal vše a snad už budu mít aspon nějakou dobu klid...a ještě mě čeká spojka,,,,jinak už mám měněný snad všechno co se dá vyměnit....ale to se nedá nic dělat...je to jen stroj...

2014-02-17 15:32:13

Ahoj, když už jsem měl venku ERG tak jsem ho zaslepil. Po několika desítkách km se rozsvítila kontrolka, jak zde bylo zmíněno. Akorát bych řekl, že nejde overboost, je to možný?

2014-02-17 17:03:25

jonas:

Trochu by me zajímalo, proč všichni zaslepujete EGR ventil? To je fakt zvláštní? Po zaslepení se ucpe celå trubka k EGRu a další jiné veci před jsou zanášeny.

A pořizovací cena? Pokud je nový, vydrží i 5let. A to není málo, nebo ano. Pak se dá vyčistit. Než mít takové problémy, vyplatí se koupit nový.

Výměna lze i na ulici, takže práce 0kč. Takže je to zbytečný

2014-02-17 18:14:33

tomenzino:

musel jsem to zkusit

ale zas to sundám protože se mi zdá, že to nejede.

2014-02-18 09:36:55

tomenzino:

Taky jsem EGR vyřadil, ale po dvou měsících ho pokorně vrátil k funkci. Svítila žlutá kontrolka a pocitově žádná změna k lepšímu. Proto jsem přesvědčen, že je lépe jednou za rok, za dva vyčistit a je po problému.

Sliboval jsi po letošní zimě, jak vyzrát na vstřiky (tvůj experiment). Zima skončila a jsem zvědavý, jak jsi pochodil. Už to dál netutlej a napiš. Díky

2014-02-18 11:05:57

kacer.donald:

No, ono ani zima nějak nezačala, každopádně by mě to taky zajímalo, co vymyslel ... Ale chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem EGR čistíte? Já elektronický ještě nemám.

2014-02-18 12:14:51

kacer.donald: zdarec taky by mě to zajímalo jak experiment dopadl už nato čekám co se dozvíme jak ty naše plechovky tohohle drahýho neduhu zbavit. :)

2014-02-18 13:16:04

peca:

Chlapi, tomenzino dělá drahoty. Tak to si nechá dobře zaplatit

Pokud jde o EGR, vyjmout a vyčistit prostředkem na čistění krbových kamen. Prostě něčím, co rozpouští mastné saze.

2014-02-18 15:44:49

kacer.donald:

a čistič na krbová kamna ti to rozpustí i v těch místech kam se rukou nedostaneš? já na to zkoušel arvu a čistič na krbce a ty zaschlý saze to bez mechanický pomoci nedá.

2014-02-18 16:05:01

kacer.donald: Ok, dík, krb máme, takže máme i dost dobrý prostředek na to, to mě nenapadlo, dík

2014-02-26 18:34:44

dotaz....když chci vyměnit vsřiky tak se mění všechny 4? nebo jen ty vadné?

2014-03-02 22:52:48

miked79: Ahoj Mike a ostatní Forďáci.( Problémy se vstřiky, EGR a turbem)

Přes diagnostiku nelze přesně určit, který vstřik jak na tom je, proto je vždy nejlepším řešením vymontovat všechny a nechat je projet na testovací mašině. Měření přepadů na voze sice napoví, ale neurčí jestli jsou vstřiky zcela v pořádku. Tedy, mají-li všechny vstřiky, při měření přepadů na voze, cca stejnou hodnotu, neznamená to, že jsou v normě. To proto, že mohou být všechny cca stejně opotřebované a mohou být na hranici svého limitu, což je stejné, jako když jsou tři OK a jeden totálně protéká, tedy nedrží potřebný tlak v systému a tím motor má nepravidelný chod nebo padá do nouzáku. Hlavní problém těchto Fordů je, že se u nich použil systém Delphi, který je velice náchylný na nečistoty v palivu, které nám naše čerpací stanice bohužel nabízí. Zde je velice důležité použít palivový filtr Delphi, protože jen tento filtr má hodnotu 2 mikrony, je tedy schopen zadržet i ty nejmenší nečistoty. Největší chybou je, při špatném chodu motoru použít aditiva a před tím nevyměnit palivový filtr. Když necháte starý filtr, tak aditiva rozpustí nečistoty ve filtru, ty se následně dostanou do palivového systému a za den či několik dní motor už, v mnohých případech, nejde ani nastartovat. Jak tedy postupovat? Samozřejmě diagnostikou, která nám ukáže směr, co kontrolovat, opravit či vyměnit. Ale pozor, neznamená, že když v paměti závad není žádná chyba, tak že je vše v pořádku. Např. váha vzduchu nebo Hall snímače Vám ukáží závadu v paměti až po té, když je odpojíte nebo bude přerušené vedení. Pozor také na EGR ventil, protože když je zanesený, tak nedovírá a když přidáte plyn, tak se musí úplně zavřít, tedy 0% nebo 0mm, jinak vůz světle kouří, nemá výkon a špatný chod EGR ventilu má vliv na korekci vstřikovačů. Je třeba dát si také pozor na regulaci turba (podtlakové hadičky,ventil...) nebo na tlakové hadice za turbem, které mohou být netěsné či prasklé, což způsobuje černý kouř při akceleraci a snížený výkon.

Co se samotných vstřikovačů týče, tak je třeba:

1. Udělat test paliva (z nádrže, za filtrem a za čerpadlem)-tím se dá určit zda čerpadlo již negeneruje piliny a kvalitu paliva v nádrži, zda je či není kontaminované-cca 360,- Je-li palivo kontaminované, tak nové vstřiky mají velice krátkou životnost!

2. Test čerpadla-dá se provést přímo na voze-cca 650,-

3. Demontovat vstřikovače

4. Demontovat trubičky od vstřiků, rail zásobník a regulátor paliva, protože převlečné matky bývají silně znečistěné a při zpětné montáži dojde ke kontaminaci vstřikovačů, tak je nutné tyto komponenty nechat vyčistit ultrazvukem-cca 600,-

5. Vstřikovače nechat zkontrolovat na testovací stanici, případně repasovat s vygenerováním nových kódů-cca1100-4400.-/kus

6. Namontovat nové či repasované vstřiky s novými originálními podložkami (nelze použít jakékoliv, materiál a síla mají velký vliv na chod motoru!)

7. Pozor-před zapojením zkontrolujte konektory! Samotné kontakty se mohou v plastu pohybovat a tím dochází ke zkratu se vstřikem! V tomto případě konektory vyměňte!

8. Zkontrolujte plastové koncovky zpětného toku paliva a jejich O-kroužky. Jsou-li poškozené, tak je vyměňte! V případě poškození O-kroužku se Vám bude palivový systém zavzdušňovat, páč Váš Fordík nemá podávací čerpadlo, tak bude špatně startovat!

9. Namontujte rail zásobník s trubičkou od čerpadla a regulátor paliva na čerpadle(pozor na kontaminaci), mělo by to jít dobře, protože vše má záslepky.

10. Při té příležitosti (když máte sundané sání) zkontrolujte žhavící svíčky.- Ohmetrem, každá by měla mít, dle teploty motoru cca 0,8-1,2 ohmu. Dají se kontrolovat i všechny najednou, klešťovým ampermetrem, po zapnutí zapalování-1svíčka má mít hodnotu(dle teploty motoru) cca 20A krát 4 a to se rovná 80A, jsou-li v pořádku, naměřím cca 60A, tak víme, že je jedna KO atd.

11. Vyměnit palivový filtr (pouze Delphi-jediný má 2 mikrony a Delphi moc dobře ví, proč tak činí) Máte-li ve voze Bosch systém, dejte tam Bosch filtr, nikdy nedělejte jinak!

12. Nakódovat do řídící jednotky nové kódy jednotlivých vstřikovačů

13. Po nakódování nechat vůz deset minut běžet, pak udělat testovací jízdu a zkontrolujte paměť závad, aktuální naměřené hodnoty a korekci vstřikovačů.

14. Po takto provedené práci Vám přeji mnoho kilometrů s úsměvem na tváři. Jen dejte pozor, co a kde do Vašeho miláčka natankujete, protože jen s kvalitním palivem ujedete v pohodě dalších min.200000km. Je to smutné, ale naše ČOI pracuje po svém, tedy né pro naši spokojenost. I když si koupíte slavnou Vervu, která bývá poměrně čistá, tak mnohdy překračuje procentuální poměr bio složky, což ubírá na výkonu a zalepuje palivový systém. Proto velké dopravní firmy nařizují svým řidičům, aby tankovali mimo ČR a tím prodloužili životnost motorů.

S pozdravem a přáním krásných dní, Hana.

2014-03-02 22:57:57

hana: Pěkně napsané Tak teď už se možná nebudou otázky neustále opakovat dokola ohledně kontrolky a vstřiků...

2014-03-02 23:01:12

hana:

Pěkně napsáno. Je to tu tak nejak popsáno ve všech tematech, protože se to řeší pořád dokola, a většinu problémů si udělají samotní Forďáci,

buď neodbornými zásahy ať už sami nebo nějakýma garážnikama, kteří viděli Comonn Rail z okna vlaku, nebo špatnou naftou, když chce

člověk ušetřit korunu. Ale napsala jsi to pěkně a tak jak to je

2014-03-02 23:39:20

Děkuji Forďáci, musíme držet spolu a musíme si pomáhat, když něco nebudete vědět, tak sem s tím. Slovo nejde neznám, už jsem ho vymazala ze slovníku.

2014-03-03 08:16:18

tomenzino: Zdravím.

Pořád se mluví o kvalitní naftě. Která je v současné době nejkvalitnější ? Já nyní tankuju Vervu . Můžeš poradit ? Myslím, že nejsem jediný, kdo neví jaká je současně nejlepší nafta...

Dík.

2014-03-03 08:53:26

mr.jeremy:

Verva už není co bývala. Záleží asi na lokalitě, ale osvědčenou mam přes teplé mesice OMV normal naftu, v zimě Maxx Motion naftu,

nebo je překvapivě dobrá nafta u AGIPU. to je znát i na jízdě. Ale jak píšu, záleží asi jak kde.

Hlavně netankovat neznámé pumpy atd.


Odpovědět

1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 49