Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III-bliká kontrolka žhavení


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III-bliká kontrolka žhavení

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 49

2009-02-10 10:45:19

Mě na escu potkalo to samé,ale otáčky mi padaly jen při nízkých otáčkách(včetně problikávání žhavení)Zatím přidávám aditiva a je to znát snad jsem to zachytil za včasu a stačí se mi to ještě vyčistit na jaře mám v plánu filtry(vzduch a olej)Palivový neměl odkladu a musel jsem ho vyměnit prakticky hned po koupi.

2009-03-10 21:41:01

Omluvám se že jsem tu skoro rok nebyl. Celá závada ohledně blikání kontrolky žhavení a pádu do nouzového režimu byla prkotina ostatně jak jsem správně předvídal. Byl jen u turbodmychadla zatuhlý ten elektrický otočný ventil. Je to při pohledu ze předu na turbodmychadlo krabička, která je namontovaná na pravé straně turba. Ten otočný ventil byl zatuhlý a proto nedával dobré tlaky vzduchy a řídící jednotka to vyhodnotila chybně a proto auto padalo do nouzáku. Dal jsem to do jednoho malého autoservisu v Lovosicích a řekl ať tuhle krabičku rozeberou a vyčistí, promažou a měl jsem pravdu, od té doby je klid a zase trhám asfalt. A to jsem málem za nové turbo vyhodil 40 tisíc u originál servisu Ford Jen podotýkám, že nikomu nedoporučuji se v tom hrabat, je v tom složité krokové ústrojí a nemuselo by se to dát zase zpátky dohromady. Tahle krabička se nedá koupit zvlášť, vždy je součástí turba a na každé turbo je nakalibrovaná, takže ani o pokus montáž z vrakoviště by nemusel dopadnout dobře. Proto jsem to svěřil odborníkům.

2009-03-15 19:10:38

Ahoj mám ten istý problém od dnešného rána....na comp.vyhodilo neznámu chybu ale číslo P132 ako tebe....chcel som skúsiť to čo ty že zohrejem auto a vypnem a zapnem ale bohužial som nezohrial auto viac ako na 70-75stupňou takže keď som vypol a zapol motor robilo to to isté...zajtra by som sa chcel natrepať do fordu a zistiť čo mi povedia...ale v utorok odchádzam na pol roka na cyprus tak ma to trochu sere, že to nevyriešim....

2009-04-23 21:13:17

Reaguji na diskuzi co vedete.Chci vám napsat taky trochu zkušeností s blikající kontrolkou žhavení.Mám ten nejhoršírok výroby mondea co kdy vyrobili,2002. 96kw,2.0TDCI.Předtím jsem měl Mondeo1 a2.Bez problému.Co jsem zažil s tímhle to je k naštvání.Samozřejmně největší blbost,koupil jsem v AAA.Po 500 km se mi na dálnici při předjíždění rozblikalo žhavení.Reakce Ford Homolka:špatný pal.filtr-1100kč.Po odjetí ze servisu,při prudké akceleraci znovu žhavení.Ted to zkrátím-reakce Homolka-kontrola všech vstřiku,výměna pal.trubek+kontrola vysokotlaké pumpy.Investice prý 100 000kč.Vžádném případě.Pak jsem potkal známého z jednoho autoservisu ford.Ten měl přístup k diagnostice.Po změření jsem měl prý špatné vstřikovače.Stalo mě to 35 000 včetně palivové pumpy.Po této opravě jsem pomalu ani nedojel domu.Reakce :prý si to sedne.Po měsíci si to nesedlo.Auto kouřilo,nestartovalo a v tahu zase kontrolka.Jsem takovej pitomec že jsem si neřekl o peníze zpátky.Co víc,jsem toho známého znovu kontaktoval.Laboroval a nakonec mi tam dal ty moje puvodní vstřiky a bez naprogramování to jakš takš jelo.Po lonské dovolené,když mi auto tak desetkrát hodilo nouzový režim,jsem to n evydržel a dal jsem auto do Ford Hale v Praze.Konečný závěr:motor bez komprese,ohlá klika a ojnice,špatné dva vstřikovače.Platil jsem 100 000kč,šel jsem do kolen.Mezitím jsem ještě měnil setrvačník a spoj.ložisko.To jsem měnil shodou okolností ještě tento týden, protože mi setrvacník znovu mlátil,dal jsem tam pro jistotu raději celou spojkovou sadu novou.Rekl bych,že mám nejdražší mondeo v Evropě.Vyšlo mě na opravách na cca 160 000kč.Navíc ho mám ještě dva roky splácet.Ted to alespon je zaplatpánbu všecko ok.Na Forda jsem ale nezanevřel.Zase do něj pujdu.

,

2009-04-23 21:55:12

Řeknu ti upřímně, máš můj obdiv a smekám, že tě to nepoložilo. Mě by vezla rychlá a možná někoho jinýho.

2009-04-23 22:03:27

TO: trojda . Nejde nereagovat , máš i můj obdiv (hlavně za tu poslední větu) , je to k

2009-04-23 22:06:54

Zatím nepoložilo,ale mám to doma pořád na talíři.Furt se k vuli tomu hádame,že je to krám a td.Koupilijsme ještě Fokuse.6.let starého.Ten je apsolutně bez chybi.Stím mondeem jsem hold naletel.Už nikdy v AAA.Jsem na ně alergickej.

2009-04-24 09:21:59

To trojda: Tak to máš můj obdiv, je to neuvěřitelné. Možná to bude vážně to AAA(zakleté)

Doufám, že se budem moc sejít na srazu, ač nejsem na alkohol, s tebou bych to zapil.

2009-04-24 10:35:05

Měl jsi se zeptat hned ..Když při akceleraci padá do nouzáku jsou to střiky mě to stálo 15000,- A od tý doby jede jak drak,ale to ložisko mě pravděpodobně taky nemine, už při vyšlápnutí spojky píská...

2009-05-08 20:45:31

To není pravda, přičinoou může být i elektronický regulátor turbodmychadla. To byl zase můj problém. Když to shrnu, tak blikající kontrolka žhavení znamení závadu, je nutno jít na diagnostiku. Můžou být špatné vstřikovací trysky (stačí i jedna tryska) nebo špatný tlak v reilu, turbodmychadlo na konci životnosti a nebo regulátor turbodmychadla, co elektronicky staví lopatky turba. Já jsem si s tímhle užil až až a na konec to dopadlo tak, že jsem musel koupit celé nové turbo za 32 tisíc. V konečné fái mě to stálo ale daleko více, protože jsem to obcházel přes různé malé servisy a nechtělo se mi dávat 32 tisíc za nové turbo. Takže tisícovka sem a tisícovka tam a chvilku byl klid, ale letos v březnu se to totálně posralo a 32 tisíc za nové turbo jsem stejně musel dát. Takže radím. Nevymýšlejte kraviny a běžte ihned na diagnostiku.

2009-05-09 05:36:26

Ahoj tak už to máš v pohodě jo ? A za 32 tis ? Pane jo, doufám ,že já mám turbo v pořádku ...

2009-05-09 20:30:01

Ahoj, no jo, od té doby co mám nové turbo tak mám zase raketu Teď mi už asi 14 dní něco klepe na předku, je to slyšet jakoby z palubní desky. Blbě se ten zvuk identifikuje, takže to stále hledám. V pondělí sjedu na rampu a prohlídnu podvozek, jestli není v háji přední stabilizátor nápravy, no snad ho poznám. A co ty draku? Jak je ?

2009-05-17 00:52:51

ahoj,zkus zkontrolovat ještě žhav.svíčky..tohle se mi nezdá a myslím že servis chce jen vydělat,no nevím,ale každopádně je to divný..ale řekl bych že s turbem nic není,pokud to ohřeješ a v 1500 otáčkách tě hodí do sedačky..a jestliže se rozsvítí signalizace žhavení,muže to být tím že je jedna svíčka divoká..zkontroluj je,případně vyměn a uvidíš..jak ti to startuje?na první otočení?něco podobnýho měl táta na pašíku,říkali mu to samý,a byli to žhav.svíčky,nikoli turbo..a ještě něco..když to ohřeješ..a chcípneš a znova nastartuješ,svítí signalizace žhavení po nastartování?

2009-05-17 10:01:48

Jojo i mě svítí po opětovným startu při teplém motoru teedd momentálně řeším klimatizaci a akutně altík,strašně mě brzdí v kopci ubere mi prostě z mých 70 kobyl a navíc trpí baterka.Bohužel moc času nemám a častoo ho(Forda)lituju,ale musíme...

2009-05-18 14:00:18

Chlapy, blikající kontrolka žhavení znamená závadu systému railu. Na tuhle kontrolku je napojeno několik čidel. Stačí aby jedno čidlo zaznamenalo něco špatně a hned se přenese chyba do paměti řídící jednotky (registru závad) a auto se hodí do nouzového režimu s blikající kontrolkou žhavení. Motor TDCi je už složitý a neradím vám se v tom hrabat stylem vyměním svíčky a uvidíme. V první řadě se musí jít na diagnostiku, kde z registru závad zjistí oč jde a jaké čidlo hází chybu. Tudíž když je špatné palivové čerpadlo, tak je kravina měnit svíčky. Takže nejdříve běžte na diagnostiku, kde vám řeknou které čidlo zaznamenalo poruchu a dle toho pokračujte v hledání dál. Já měl závadu v turbodmychadle (také blikající žhavení) nakonec nezbylo nic jiného než koupit nové turbo (32tisíc) Ale v konečné fázi mě to stálo daleko víc, protože jsem zkoumal kde co a platil za různé kraviny, které byly bez tak zbytečné.

2009-08-18 10:21:53

Zdravím vás pánové,

odpovídám především Dextronovi a Emilovi 69. Mám také Ford Mondeo 2.0 TDCi 85kW, r.v. 11/2004 najeto 111000km. Zhruba před měsícem se mi nepravidelně rozsvěcovala právě kontrolka žhavení a samozřejmě pokles výkonu, podotýkám jen po zahřátém motoru! Když motor nechám zcela vychladnout (přes noc) nastartuji a běží bez problému a můžu na něm v kuse ujet třeba 1000km, ale běda když v průběhu vypnu motor (třeba při dotankování) a chci znovu nastartovat tak krátce po stratu se kontrolka rozbliká a už se toho nezbavím dokud motor znovu nevychladne na venkovní teplotu.

První co jsem učinil tak jsem pročetl návod k obsluze kde jako jediná možná příčina je uvedené vadné relé vstřikovacího čerpadla a nebo žhavící svíčky, ale ty bych hned z kraje vyloučil. To relé jsem ovšem nedokázal identifikovat. (je jich tam asi 7 ale nejsou popsaný). Zase si říkám kdyby to bylo špatné relé tak by to nefungovalo pořád a ne jenom někdy takže spíš bych to laicky tipoval na nějaké teplotní čidlo. První reakce od známých byla, že jsem asi natankoval špatnou naftu. Koupil jsem za 75,-Kč jakýsi čistič palivové soustavy vyjel zbyek nádrže a poté natankoval u Benziny Diesel Verva. Zpočátku se zdálo, že jsem problém vyřešil, ale nakonec žádný výsledek. Vzduchový filtr jsem dal nový, ale palivový ještě ne.

Včera jsem zajel do servisu BOSCH kde mi to napojili na diagnostiku (technik, který to prováděl mi připadal, že to dělá poprvé - 10 minut hledal zásuvku a v tom diagnostickém progamu se zmateně orientoval). Nakonec to zahlásilo 2 blíže nezjištěné závady pod kódovým označením P1000 a P2263 na což technik reagoval tím, že víc mi k tomu není schopen říci a že s tím musím do Forda.

Ve Fordu BOSPOR (Mladá Boleslav) mi po cca hodine zkoumání na diagnostice za 869,-Kč sdělili, že problém se PRAVDĚPODOBNĚ týká turba resp. toho ovládacího modulu, ale nebyli mi schopni blíže určit příčinu závady s tím, že by začali nejlevnějším řešením t.j. kontrolou elektroinstalace. Ale a o bych se musel objednat a jen další hledání závady by mě stálo prý cca 3000,-Kč (hodinová sazba u Forda 590,- Kč +DPH). Kdyby se nakonec ukázalo, že příčinou závady, je vadný ovládací modul naklápění lopatek tak by se muselo koupit celé turbo cca za 30tis.

Momentálně nevím co tedy dělat a mám strach, že si FORD servis chce jen vydělat na nějaké prkotině za pár stovek. Uvítal bych proto jakoukoliv radu, která by mi pomohla vyřešit tento problém bez nutnosti tak drahé invesice do nového turbodmychadla. Předem vám Děkuji.

2009-08-18 20:57:56

Ahoj. Blikajicí kontrolka žhavení může znamenat vícero poruch v commonrailu. Takže jeď do pořádného autorizovaného servisu Ford, kde si nech udělat řádnou diagnostiku s výpisem závad (registr závad). Podle toho pak jednej dál. Vadné turbodmychadlo, respektive elektrický otočný ovladač turba je dle diagnostiky chyba P132A nebo P132B. Závada P1000 a P2263 mi nic neříká. Pokud ti není k tomu nic schopen říct technik tak bych mu za tu diagnostiku nezaplatil a poslal ho do háje. To jsou mi ale technici. Mají nooteboky, kradené programy a vědí o tom hovno (pardon) ale tohle mě fakt dokáže rozčílit. Jak říkám, blikající kontrolka žhavení znamená poruchu nějakého systému motoru a bez pořádné diagnostiky se nehneš. Víš co zkus udělat. Jakmile se ti ohřeje motor na provozní teplotu, tak někde na bezpečném místě sešlápni třeba při trojce nebo čtyřce plyn až na podlahu a uvidíš jak se motor bude chovat, jestli bude táhnout až do omezovače a nebo spadne do nouzáku. Bůď může význout turbo, nebo vstřiky, nebo palivové čerpadlo nestíhá dodávat naftu, nebo jsou špatné tlaky v railu a spousta dalších věcí. Tak to vyzkoušej a dej vědět. Ale bez pořádné diagnostiky to budeš hledat jako jehlu v kupce sena a bude tě to stát majlant. Pravda je v tom, že pokud odešel ten elektrický otočný ovladač turba (krabička vpravo na turbu) tak nelze sehnat samotný a bohužel se musí koupit celé nové turbo, stojí i s prací kolem 32 tisíc s DPH, tohle byl můj případ (chyba 132B a blikající kontrolka žhavení). Nakonec jsem ty prachy za nové turbo přecijen musel dát. Ale věř že od té doby je klid. Nicméně ten palivovej filtr koukej měnit po každých 20 tisících km a tankuj kvalitní naftu. Commonraily jsou náchylné na kvalitu nafty a v česku je kvalita PHM bídná. Vím jak ti teď je, byl jsem na tom úplně stejně, taky se mi zdálo že si chce Ford vydělat a tipoval jsem to na nějaké podělané čidlo za 200,- ale když jsem pak to staré turbo dostal v servise zpět po výměně za nové, tak jsem se do toho elektrického ovladače turba podíval a byl fakt dost špatný, no a auto s novým turbem zase trhá asfalt, takže byť se zdálo že ve Fordu kecaj a chtěj si vydělat, tak měli v podstatě pravdu.

PS: a pokud jsi blízko Ústí nad Labem, tak se můžeme i sejít a probrat to. Dost se o to zajímám, protože vloni jsem si s tím užil až až.

2009-08-19 08:36:30

Ahoj a dík za rychlou reakci. Jsem bohužel od Mladé Boleslavi. Zkusím ještě nechat tedy vyměnit ten filtr a uvidím (nebyl měněný určitě 40tis km) a jestli je už zanesenej tak je možný, že nepropouští dostatek paliva do systému. Každopádně díky za radu s tím kódem, mě u autorizovanýho servisu řekli, že je to asi problém turba,ale že prý musí hledat dál a to že prý je na delší zkoumání Když nepomůže ten filtr tak zkusím procházet značkový servisy a uvidím jak který budou ochotný chtít celou věc řešit. Nespíš zkusím Prahu, je jich tam celkem dost. Kdyby se tak dal sehnat nějakej seznam těch kódů kde je popsanej jejich význam. Myslím, že mě v tom BOSPORU pěkně tahaj za nos. Mám tam s nima špatný zkušenosti už z dřívější doby.

Zatím ahoj a jestli budu mít nějakou novinku tak dám určitě vědět.

2009-08-20 16:35:12

Mypex....takže takto...ja som mal to isté kontrolka žhavenia zo dňa na deň ale aj pri studenom motore. Ja som mal šťastie že 20 km od domu mám špecializovaný servis na turbá...takže od plynu prešli všetko až po turbo..mne odišla elektronická časť čo bol následok núdzového stavu...dal som nové turbo a aj olej hneď a všetky filtre a stálo ma to 36tis SK no 1200Eur....a všetko fičí. Pred týmto som preštudoval všetko možné a jedna závada elek.regulátore sa dá vyriešiť keď to je ona...ja som to šťastie nemal..regulátor máva pretrhnuté v nútry také tenké kábliky a tie stačí prepájkovať s novými a je to.ďalej si daj skontrolovať tlak.na fortclubsk mal jeden len preasknutú hadičku za 200sk pred turbom....pridám ti obrázky toho regulátora....P.S.na originál ford servis som sral bo za turbo pýtajú 50tis Sk.

2009-08-20 21:15:48

Co se týče těch chybových kódů, program ScanMaster má vyhledávač chybových kódu, tak snad ti to aspoň trochu pomůže.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 49