Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 49

2013-11-08 08:10:59

kubix31:

pokud diagnostika ukázala na el. ovládání turba, tak to bude ovládání turba. měl jsem úplně stejný problém před 60 tkm. Jak se to ovládání trochu zahřálo sáláním od turba, tak po opětovném startu nouzový režim.

Přícina byly ve vyhřátých kontaktech uvnitř ovládání. Googlil jsem a nalezl návod, obrázky atp. Nechal jsem ty kontakty propájet a jezdím jak za mlada. Je ale pravda, že cca rok po té jsem musel nechat turbo po mechanické stránce repasovat, ale to nesouviselo s ovládáním.

Jen poznámka. Když jsem ten problém řešil já, tak firmy repasující turba mi rovnou řekli, že turbo repasují pouze po mechanické stránce a tu krabičku neopravují Pochybuji, že to dělají teď.

jo a ještě mě napadlo. Když máš doma nový turbo, tak zkus prohodit ty ovlýádání ne? Já tu chybu na 100 % dignostikoval tak, že jsem si od kamaráda to ovládání půjčil a prohazoval a testopval.

2013-11-08 14:10:12

tomenzino: Repas momentálně žádný k mání není. Volal jsem do Turbo caru a nic. Pak jsem obvolal dva vrakáče, ale řídící jednotku mi zvlášť prodat nechtěli (ono by to asi stejně nebylo to pravý, myslím, že každá jednotka je nastavená na to konkrétní turbo). A za komplet chtěli v jednom 19 000 a v druhým 20 000, tak jsem akorát tak slušně poděkoval. To raději dám tu třicítko za nové se zárukou. V pondělí bude vozidlo plně funkční a doufám, že už žádná velká investice nebude.

2013-11-08 14:17:41

radek41:

Sorry, ale to co říkáš není pravda. Tohle jen říkají výrobci! Krabku klidně můžeš přendavat mezi jednotlivými turby! Viz můj příspěvek výše.

Navíc propájení kontaktů je otázka jednoho odpoledne a ušetříš 30 tis.!! Ale jestli chceš vyhazovat prachy a vrážet je to starýho auta, tak se meze nekladou.

Já propájel kontakty a nechal repasovat mechanicky turbo před cca 60 tis. km a jezdím a turbo je v pořádku!

2013-11-08 14:27:28

kubix31: Takovej případ znám taky, stal se přímo mně. To jsem kdysi dávno měl Fiata Tempru a řešil jsem problém: odjel jsem od baráku, vše v pohodě a když jsem chtěl odjet z města zpět domů, tak jsem nenastartoval. Jezdil jsem do autorizovaného servisu Fiat a pokaždý jim diagnostika ukázala chybu, díl vyměnili (vždy nějaké drahé čidlo), zaplatil jsem díl, práci a diagnostiku a já v klidu odjel. Ale to se mi stalo asi čtyřikrát a po pátý jsem přijel a potkal jsem tam známého, který tam začal dělat jako mechanik. Ten mi řekl, že program na to auto vůbec nemají a že jsem za tu diagnostiku ani neměl platit. Dohodl jsem se přímo s ním, večer jsem mu hodil auto domů, druhý den hotovo. Vyměnil mi víčko rozdělovače za pouhých tehdá cca 160 Kč a auto jezdilo bez problémů.

2013-11-08 14:32:07

koudak: No kontakty už propájený byly, asi už to řešil předchozí majitel. A to s tou krabičkou netvrdím, jen jsem si to myslel. Když jsme se s mechošem do tý krabičky dívali, tak byla zevnitř celá začouzená, očividně tam něco shořelo.

2013-11-08 14:37:07

radek41:

Ahoj , mrkni na stránku 14 na můj příspěvek ohledně tepase regulátoru turba, je tam i kontakt.

2013-11-08 14:46:23

jirkasel: Ahoj, hned jak budu mít to starý turbo tak brnknu do turbo caru, na stránkách píšou, že je vykupujou na repase. Tak jim když tak střelím turbo a krabičku můžu nabídnout tomu pánovi z Bratislavy. Aspoň něco málo nákladů se mi třeba vrátí. Dík za tip.

2013-11-08 18:30:01

tomenzino: Když ady píšeš o motůrku, tak mne napadlo (pokud je to stejnoměrný motůrek), nemůžou to dělat jenom opotřebené sběrací kartáčky motůrku ?

2013-11-08 18:36:04

radek41: když se ta krabička vyndá a dá se dobrýmu elektrikáři tak si myslim že ve většině případů se dá do kupy za málo pěněz zas tak složitý to nebude.

2013-11-08 18:41:49

petrdepo:

Pokud je to moturkem , ano je to tĕma sbĕračema ,ale jsou hodně malinký

2013-11-09 10:32:01

tomenzino: Existují různé modelářské motůrky, ze kterých by možná některé díly šly použít (například ty sběrací kartáče, uhlíky a podobně). Například do motorků modelů lokomotiv jsou uhlíky 2x2.5 mm a nebo ještě menší. Pokud nemusí mít připevněný dracoun, tak není problém je vyrobit z větších uhlíků řezáním nebo pilováním. Jak píšeš, je to v řadě případů jenom o šikovnosti.

2013-11-09 20:16:17

petrdepo:

Nevím jak je to s lokomotivou, ale u turba je motorek na regulaci naklápění lopatek opravdu jako modelářský, avšak není ničemu podobný, a náhradu, jsem nenašel, A po rozebrání motorku, zjistil, že vnitřek je trochu jiný než u klasického modelového.

Informuji že nepíšu o svém turbu

2013-11-10 18:11:00

tomenzino: Tak abys věděl, jak je to s motůrky modelů lokomotiv, tak u měřítka HO 1:87 mívá průměr 25-28 mm, u měřítka TT 1:120 mívá průměr kolem 21-22 mm, u měřítka N 1:160 mívá průměr kolem 18-19 mm. Ještě je jedno menší měřítko Z 1:220. To už projede krabičkou od zápalek. Systém uchycení a rozměry uhlíků mají k tomu odpovídající rozměry. Ten motorek v tom servu turba jsem neviděl a tak nevím jaké má fyzické rozměry.

2013-11-10 19:29:52

petrdepo:

Asi jako motůrek s autíčka z autodráhy. Rozměry nevím, protože je stejně jiný a nedá se zaměnit

2013-11-11 08:13:44

tomenzino: Motorek bude jiný určitě, ale uhlíky mohou být podobné.

2013-11-11 15:34:44

petrdepo:

Jsou to takové sběrače na planžetach . Vyměnit to nejde. Asi by to nechodilo jak má,a řídící jednotka to okamžitě vyhodnocuje jako chybu.

2013-11-11 17:41:03

tomenzino: Tak takové sběrače na planžetách jsem několikrát viděl na motorcích do kazetových magnetofonů. Jsou to bronzové pružinové planžety a kontakty jsou údajně stříbrné.

2013-11-11 19:36:05

radek41: Dneska mi namontovali nové turbo a musím říct, že to auto mám pět let a nepamatuju, že by takhle jelo. Přesnou cenu ještě nevím, auto jsem si vyzvedával, když už v servisu nikdo nebyl, ptát se do telefonu jsem nechtěl, to by mě v práci taky mohlo klepnout . Zítra to jedu vyrovnat, tak se potom podělím .

2013-11-11 19:51:24

radek41:

Jo to se poděl. Rádi si to s tebou dáme. Tak držím palce,ať to šlape.

2013-11-12 11:57:43

tomenzino: Tak jsem byl zaplatit "turbo" účet. Nakonec mi můj mechanik naúčtoval cenu 25 200,- Kč. Čekal jsem, že to bude od dost horší. Je v tom vlastně cena turba, sada těsnění k turbu, vypadá to, že za diagnostiku a práci si asi nevzal skoro nic. Je to sice kamarád a jezdím k němu už nějakých 12 nebo 13 let na opravy a údržbu, ale budu ho muset vyzvat k nějaké pořádné pijatice .


Odpovědět

1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 49