Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 49

2013-03-03 17:50:08

Zdravím,

mám dotaz. Včera jsem chtěl nastartovat auto a autu se nechtělo. Když jsem otočil klíčem, tak točil,ale nenaskočil.Po vrácení klíče do polohy I. mi blikalo na palubce žhavení. Asi po 5 minutách co jsem si auto prohlížel, zkontroloval jsem pojistky u motoru a ty byly v pohodě. No a pak na potřetí mi naskočilo a už mi to neudělalo. Startoval jsem ještě asi 5x. Nevíte co to může být ? Docela mi to znervoznilo. Nemůže to být tzv." spadlá" nafta ? Je tam někde nějaká pumpička ?

Ještě jeden dotaz. Nejsem úplný střevo, ale zvládl bych si vyměnit palivový filtr a žhavící svíčky ?

Mondeo MK III 2.0 TDCi r.v. 2003

Díky moc za odpověď.

Radim

2013-03-03 19:34:55

Mr.Jeremy:

Tak kontrolka žhavení, signalizuje něco s palivovým systémem.Ale jde o to co? To ukáže jen diagnostika.

Jinak palivový filtr vyměnit zvládneš pokud nejsi jak píšeš střevo a žhavičky taky.Nejdřív je ale odpoj od sebe, a změř.není nutné je třeba hned měnit. Žhavící svíčka, by měla při měření ukazovat okolo 1ohmu.

2013-03-03 19:47:39

Tomenzino:

Jak je proměřím ? Jsem elektrikář,ale svíčky jsem nikdy neproměřoval. S tím palivovým filtrem, jenom přepojím hadičky kus za kus. Nic jiného v tom není za vědu ?

Díky za odpověď.

2013-03-03 20:02:33

Mr.Jeremy:

Palivový filtr, ano kus za kus, jen ho zalej naftou, aby byl plnej.Jinak nic.Pumpička u těchto aut není, pokud jí tam někdo nedal.

A svíčky jsou spolu spojené paralelně, takže je od sebe musíš odpojit, a proti kostře ohmetrem, je proměř.Svíčka má od 0.9 až do 1.2 ohmy. Takže nic složitýho. Jen se k těm svíčkám musíš dostat.

2013-03-03 20:57:30

Tomenzino:

Díky moc.

2013-03-22 17:08:33

Tomenzino:

Zdravím.

Tak jak jsem psal o blikání žhavení, tak mi to po 14 dnech udělalo znovu, ale při jízdě a to 3x během 2 hodin jízdy, tak jsem zajel na diagnostiku a zjistili, že je vadný snímač polohy vačkového hřídele. Ten stál 700 Kč a je po problému.

Jinak díky za rady.

2013-03-23 23:17:54

Mr.Jeremy:

No tak hlavně aby to tím bylo

2013-04-15 18:13:48

tomenzino: zdravím, chtěla jsem se zeptat co odpojení EGR ventilu, auto mělo slabší výkon kouřilo jak čert, dnes odpojili v servisu ventil a vše je ok, máte s tím někdo zkušenost, díky za poznatky

2013-04-15 22:34:31

rumena:

Ahoj,no já nevím, jak a kdy kouřilo, ale to že kouří, je nějaká příčina, ale určitě je malá pravděpodobnost, že je to EGR ventil. Máš tam Elektronický, nebo podtlakový? Ono, to jen tak odpojit nejde.Vždy se to za nějaký malý čas projeví znova. Je to hlídaný. Koneckonců se to tu několikrát píše.Zkus to nějak lépe popsat co se dělo.

2013-04-16 09:06:40

rumera:

Černá kouřivost s nefungčím EGR souvislost mít může, ale také může mít souvislost třeba s prasklou hadicí k turbu. Nicméně pokud ti kouřivost po zaslepení EGR ventilu zmizela, tak to egrem bylo.

Tomenzino:

Úplně zaslepit EGR zle u EURO 3. U EURO 4 (elektronické řízení) instalovat záslepku lze také, ale je nutné do ní vyvrtat alespoň 8 mm díru. Já to tak mám udělané už 2 roky a kontrolka mototru se mi nerozsvítila. Když sjem tam díru neměl, tak se kontrolka rozsvítila po cca 400 - 500 km

2013-04-16 09:20:30

koudak:

O zaslepení elektronického EGRu, se tu píše. Vysvětli mi, proč bych tam dával záslepku, když v ní máš díru? Ano rozsvící se kontrolka, protože to pozná když je tam záslepka plná .Ale tím že to zaslepíš, a necháš dírku, může se za čas ucpat celá trubku, která k němu vede.A ta je pak na vyhození. Jinak to nemá žádný význam. Díru tam máš stejně, takže nevím co je to za vylepšení?

2013-04-16 09:26:11

tomenzino:

trubka se zanést asi může, to máš pravdu. NIcméně by se zanesla u zaslepení a případné číštění bych neviděl tak dramaticky.

Vylepšení u mne znamenalo odstranění kouřivosti, lehký pokles spotřeby. A rozhodně snížením průtočného profilu (z cca DN 25 na DN8) znamená výrazné snížení průtoku spalin a sazí zpět do spalovacího prostoru.

2013-04-17 08:03:52

koudak:

Tak samozřejmě to co píšeš chápu, ale zaprvé.Ta trubka pokud se ti ucpe, tak věř tomu, že už jí nevyčistíš.Udělá se tam takový škvarek, že to nevyčistíš.Ale to je asi jedno.

Jinak spotřeba, možná je.Jen asi to nebude v té kouřivosti.To budeš mít jiný problém,nebo počátek problému, protože kvůli EGRu by to nemělo kouřit.

Možná bych hledal jinde,protože to zaslepení, není si vyřešení navždy

2013-04-19 14:20:23

Já měl vyndanej EGR a žhavící svíčky trochu sem to očistil moc tam toho nebylo, svíčky sou tři po smrti dal sem to do kupy a auto mi padá od tý doby do nouzáku.Byl sem s tim u kámoše na diagnostice a napsalo to tam cyhyby P0251/P1211 což sou problémy se vstřikováním. Může to rozebrání mít vliv na system kterej tlačí palivo? Týpek od nás se ptal jestli sem dal všude nový těsnění a tím že by začal.Tak navim, máte s tim někdo zkušenost?

2013-04-21 07:44:32

sharprec: Nevím, jakou souvislost by tebou prováděné operace měly mít s těmi chybami okolo paliva. Možná, že se jedná o chyby staršího data.

Ale rozsvěcení nouzáku by mohlo být způsobené EGRem. Asi budeš muset znovu zkontrolovat zpětnou montáž EGRu. Od toho bývá právě ten problém. Těsnění a hadička od sání musí být vpořádku, protože EGR je otevíraný podtlakem v sání. Ještě můžeš zkontrolovat konektor a kabel EGRu. U elektronického EGRu s vačkou spínanými mikrospínači bývá problém s nimi. Nemohlo se do nich něco dostat při čištění ? Například nějaké ředidlo nebo něco, co naleptává umělé hmoty ? Pokud ano, budeš mít velký problém s opravou.Možná budeš muset dokonce pořídit nový a to není levná záležitost.

2013-04-21 12:52:52

petrdepo: No nevim tenhle egr je takovej jednoduchej tam neni žádná vačka a mikrospínač. Ale poslouchal sem motor a u vstřiku to někdy dělá jako by tam vyťukával morzeovku.Chystám se udělat přepadovej test vstřiků ten snad napoví když to bude dělat jeden nebo dva tak se to ještě dá.

2013-04-21 18:30:33

sharprec: Tak buď rád, že je to ten starší EGR bez elektroniky. Ale jestli se nemýlím, tak je tam nějaké čidlo, které kontroluje činnost toho EGRu a s ním může být problém. To by ti mohl napovědět někdo, kdo tyhle motory opravuje. S chybami okolo tlaku nafty mě nic nenapadá.

2013-04-21 23:05:47

Rychlostni stupen 4-5 na otackoru se rucicka zasekava nejde rovnomerne nahoru nahle spadnuti vykonu vypnuti turba blikani zhaveni tak a kde je chyba vim vim diagnostika ale do hlavy me nejde ten otackomer proc ta rucicka se zasekava? nekod naka zkusenost?

p,s, na 2-3 me to jeste neudelalo jen vzdy 4-5 kvalt

2013-04-22 18:29:05

pavlas.tdci: Může být vadné čidlo otáčkoměru nebo kabel. Těžko říct. To by měla ukázat ta diagnostika, Ale ta co ty údaje kontroluje za jízdy a ne ta co je připojena stacionárně v servisu. Navíc by problém měl vyřešit lépe i technik, když chování vozu uvidí za jízdy.

2013-05-30 19:07:10

Sharprec: Ahoj, koupil jsem Mondeo 2,0tdci r.v.2003 96kw nalítáno má 230tis.km. A tak jsem si přečetl celé toto 13ti stránkové forum, protože mě čeká několik prací na motoru. A můžu všem říct, že jsem se tu dozvěděl hodně důležitých informaci. At se to týká např. odhalení možné závady, jejich případného odstranění, jaké jsou možnosti, kolik co zhruba stojí a v neposlední řadě kam zajít a jak postupovat aby mě někde nechtěli natáhnout (jak už se tu zmínili o servisu Homolka). Tvůj problém si dovoluji odhadnout na vstřiky. Nech si je otestovat ve specializovaném servisu: Diesel servis cena okolo 1200kč. Já ted měnil palivový filtr (vyplatí se a doporučuji značkový filtr Delphi cena bez slevy: 1100kč v Autokelly) - při montáži ho nezapomente zalít až po okraj naftou. Poté jsem vyměnil již popraskané hadičky okolo filtru. A hned jsem se dal na výměnu vstřikovačů, Byli na zkušebně a komlet v čoudu . Repas jednoho 4500kč a nový 11000kč. Dal jsem tam repasované, které mají po repasi nalítáno cca:50tis.km. Ted ještě musím vymazat ŘJ a nakodovat vstřiky. Snad to pak pojede.

Sharprec: Dej vědět jak jsi dopad a co s tím budeš dělat.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 49