Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 49

2012-07-07 16:25:22

pavlas.tdc...

přesně tak.Pokud je to chyba sporadická momentální,tak si řídící jednotka ověřuje sama tu chybu která nastala a pokud momentálně není kontrolku nerozsvítí.Pokud závada trvá dále rozsvítí už kontrolku motoru,která se smaže jen diagnostikou.Proto se spíše přikláním k jednomu ze vstřiků nebo ten EGR. Turbo bych bral jako krajní mez.To by byla jedině chyba zanešení a špatné naklápění lopatek.Jinak si myslím že turbo nemá kde mít jinou závadu.To už je pak spíše konečná fáze.

pavlas.tdci, 2012-07-07 14:27:24 napsal:

deli- Děkuji za radu .. .!

Tomenzino- Vecer se to ukaze stim svtrikem zkusim mu protahout trubky..a uvidime..

Jinak uz me taky napadla varianta že to byla jen naka chybu a JŘ ji spolkla.. napada me pak ze když se vypne a zapne motor tak se jednotka maže ne?

2012-07-07 17:56:38

jak řikám, pokud se chyba neprojeví znovu tak bych to neřešil. Pokud ano tak zajeď na diagnostiku. Je to nejlepší varianta, pač se tady takhle můžeme dohadovat do zblbnutí a ve finále to bude jen čidlo :). Čidla dokážou udělat taky pěknou paseku.

2012-07-07 22:35:01

Zdravim ve spolek. Jsem novym majitelem Ford Mondeo TDCI 130 2004. Najeto ma 150tis.Vse vypada,ze docela slape,az na jeden "problem".Projevuje se spise az pri zahrati motoru a to,kdyz otacim volantem,cim vice na jakoukoli stranu a zaroven pridam plyn,tak se ozyva takovy huceni...dale bych rekl,ze to huceni je napr. i kdyz podradim a brzdim motorem,ale hlavne to dela pri otaceni volantem..myslite,ze to muze delat turbo nebo tovypada na nejaky remen?Myslel jsem,ze to bude problem serva, ale mate me,ze se hluk zvysuje s pridavanim plynu a to i na volnobeh....Diky za rady

2012-07-16 12:21:54

Taky prispeju svou zkusenosti.

Kontrolka zhaveni mi blikala jen v mrazech pri nizke rychlosti a pri hodne ohratem motoru. Typicky kdyz jsem jel hodinu po dalnici pres 3000 otacek a pak jsem sjel na okresku. Chvili se s tim dalo jet, ale vykon byl opravdu mizerny az motor chcipnul. Kdyz si odpocinul, zase to chvili jelo normalne.

Diagnostika se lisila podle servisu, stejne cislo chyby nekde oznacili za zavadu lambda sondy, kterou podle jineho servisu to auto pry nema. Tam to zase mela byt zavada cidla pedalu plynu. Na internetu jsem pod tim cislem nasel zavadu na topeni, coz mi vzhledem k vyskytu pouze v zime pripadalo nejverohodnejsi.

Zkusil jsem ucpat i ten povestny ventil, ale nemelo to vubec vliv. Na nic jsme nakonec neprisli. Promazali mi historii zavad (to asi nikdo nikdy nedelal, protoze jich byla opravdu spousta) a od te doby uz kontrolka nikdy neblikala.

Jestli to ma souvislost s tim vymazanim, tezko rict. Mozna proste nenastala srovnatelna situace. Par mesicu potom jsem take nechal opravit tesneni nad hlavou, protoze se mastila nejaka gumova roura a v jinak cistem motoru to bylo dobre videt - jinak bych na to ani neprisel. (Ostatne v servisu hledali pricinu asi na 4 pokusy a az kdyz vymenili a utahli v okoli uplne vsechno a olej se tam objevoval porad, nasli prasklinku v tom testneni.) Takze mozna to bylo i tim...

2012-07-18 14:51:15

Ahoj všem udělal jsem si novou registraci právě, nebot mne u mého auta ford focus potkala podobná příhoda a tak se chci trochu o tom podělit s ostatnímy kdyby náhodou mněli podobný problém a třeba jim to pomůže .U mého auta se poslední dobou projevovalo zapínání kontrolky žhaveni během jízdy, s tím že do 10 sec. pak motor zhasl.At už při přeřazování rychlosti a nebo když jsem slaběji šimral plyn.Vím co to je za nervy , takže snad někomu komu se stane něco podobného to pomůže. Diagnostika ukazovala na chybu 1211 a P0251 - nedostatečný tlak v palivu. Nakonec po různých zkouškách a prohlížení všeho možného a přes čištění všech kontaktů a čidel jsem si všiml trochu mokré na víčku u palivového filtru, nebylo to skoro poznat a meustále jsem byl v nervozitě že bud odchází palivové čerpadlo, vstřiky apod..... Takže nervy nebot každý ví jak to je nákládná oprava. Takže po zjištění že u palivového filtru je to vlhké jsem se začal zaměřovat na to, koupil jsem jen na test podotýkám speciální izolepu co je odolná i chemikáliím a vlasttně ty rychlospojky které se napojují na palivový filtr jsem prostě ovázal a troch u i vzepřel aby nebyly volné, myslím tím i trochu pod jak končí ta rychlospojka a najednou EJHLE bylo po problému Ted ale jak to vyřešit - ryhlospojky zvlášt nejdou koupit ani v autorizovaném servisu , pouze komplet i s hadicemi, cena cca 2100,- kč.do toho se mi zatím moc nechtělo , jako poslední varianta .Takže jsem si změřil průměr u palivového filtru těch vývodů , u mně to bylo 8 mm. Zalej jsem do prodejny KOMA specializují se na hydrauliku,ložiska a kdo ví co ještě a koupil jsem si prostě 6 těsnících kroužků s průměrem 7 mm aby to lépe těsnilo , vsadil na palivový filtr na ty naustky [ vývody ] a na ně teprve připojil ty rychlospojky s palivovým přívodem. Dal jsem na každý 1 jsou dost tlusté [ síla cca 3 mm ] je to celkem odolné a nějakou dobu by to mnělo vydržet ,i když ta nafta tomu asi dá časem nafak myslím, takže mám ještě pak v záloze nějaké. Každopádně to znamenalo že kdyby se někdo setkal s chybovým hlášením u fordu - kod chyby 1211 a nebo 0251 , nedostatečný tlak v palivu tak je možné že může mít podobný problém a takovouhle banalitu. Pořád lepší to zjistit než platit třeba výměnu trysek,nebo vstřiky, čerpadlo apod.... Takže skouknout u palivového filtru zda to tam nemáte od nafty a pokud ano je to jasné - naftatam nemá co dělat , má to být suché Každopádně ale skontrolovat případně hadice kudy proudí nafta a prostříkat všechny kontakty taky není na škodu u čidel. Takže pravděpodobnost možná malá ale třeba někomu pomůže , koho by napadlo že ty pitomé rychlospojky jsou asi tou dobou a těmi otřesy v autě asi už trošku vyšoupané a netěsní tolik jak by mněly . S podravem Stanik.

2012-07-29 17:33:38

Tak jsem byl se svým autem na diagnostice. No a vypadá to opravdu na ten EGR. První dvě chyby jsou EGR

1. P0409 - Exhaust Gas recirculation sensor A circuit

2. P0404 - Exhaust Gas recirculation circuit nevěrohodný signál - rozsah/interpretace.

Jenže se ukázaly další 3 chyby

P1211- tlak vstřikovacího ventilu: nad nebo pod požadovanou úrovní

P2291 - Injector control presure too low: startování motoru

P0251 - řízení dávkování paliva A ve vstřikovací pumpě: porucha(vačka/rotor/vstřikovač)

No a teď babo raď. Kluk co mi tu diagnostiku dělal říkal, že ty další chyby jsou navázaný na ten EGR. No a taky jak jsem furt startoval a chytlo to až třeba na 4-5 pokus. No a teď to nenatočím už vůbec. No doufám, že ano. Teď musím ten EGR někde sehnat. Mám ten podtlakovej s konektorem EURO 4. Doufám, že ho někde seženu za slušný peníze. Nemám ponětí, kolik tahle věc stojí.

Držte mi palce, hned jak to dám dohromady, napíšu co a jak.

2012-07-29 21:51:35

To varuz: Ty tři závady určitě souvisí s tím, že to nejde nastartovat. Všechny naznačují nízký tlak paliva při startu. To můžou dělat vstřiky, čerpadlo,netěsnost v palivovém systému, snímač tlaku paliva, regulátor tlaku paliva, atd.

Myslím, že i když tam nandáš nový EGR ventil, tak to nenastartuješ. On ten motor musí chytnout i bez EGRu.

2012-08-15 11:00:59

Tak mám auto opravené. Byly to vstřiky. Zaplať pánbůh, že to nebylo i čerpadlo. No užil jsem si. Nejdříve jsem auto odtáhl do ford servisu Homolka Ústí nad Labem. No musím konstatovat, že je to tam samej diletant. Předpokládal jsem, že přes tu jejich všemocnou diagnostiku zjistí, co s autem je. Na diagnostice nezjistili nic víc, než já s tou mojí anatérskou. Řekli mi že to jsou asi vstřiky. Vyndali je a nechali zkomtrolovat. na kontrole se zjistilo, že jsou opravdu špatné. No jo, ale oni je vyndali, zasrali celej motor od nafty, nezazátkovali rail, no prostě dost divný na značkovej servis. No nic. Udělali mi rozpočet na nějakejch 45 tisíc. Když mi tohle řekli, popadl jsem tranzita, plaťák, zaplatil jsem 4 tisíce za nic, auto naložil a odvezl. Pak jsem začal zjišťovat, co dál. Našel jsem jednu firmu, kde repasované vstřiky posílají poštou, chtějí pochopitelně ty špatné. Cena je docela super cca 3800 kc za kus s DPH. Bohuzel pán měl pouze 2 kusy a zbytek by měl až za 14 dnů. To na mě bylo dost pozdě, potřeboval jsem jezdit. Tak jsem je odvezl do HALE Praha Holešovice. Vstřiky opravili, nastavili, vygenerovali nové kódy no bratru za 19500 kc. (cca 4 tisíce za kus bez daně). No sice jsem si připaltil, ale auto zase jezdí jak má. Jen těch 4 tisíc co jsem vrazil do Homolky mě mrzí. No každá sranda něco stojí a tohle byla dost drahá zkušenost.

Z toho plyne jednoznačné poučení. Pokud bliká kontrolka žhavení, auto kouří, nebo dokonce nejede, neuvažujte o značkových servisech ford a hned to řešte s nějakým specializovaným diesel servisem. Ušetříte čas, peníze a nezkrátíte si život při jednání s diletanty. Opravdu nemá cenu vyhazovat peníze( u Homolky cca 9500 Kč/ks) za nové vstřikovače, když je možné si je nechat opravit za méně než polovinu částky. No abych se přiznal, nepočítal jsem s tím, že závadu tohoto druhu budu řešit takhle brzo(auto má najeto 90 tisíc), ale dle rozhovoru s technikem v HALE je to zcela běžné a opravovali vstřiky i lidem, kteří měli najeto pouze cca 50 tisíc km.

No ja ještě pár rad na závěr:

  • Bezpodmínečně používejte originální filtr určený pro tento fordí choulostivý systém (na to jsem pravděpodobně dojel já, protože jsem si nezkontroloval u mého mechanika, co tam cpe za filtr, když mi ho měnil, dal tam nějakej čínskej shit). Pokud dáváte měnit filtr, zajímejte se o to a trvejte jen na originálu. Stojí sice okolo 1000 kc, ale vyplatí se. On má nějakou ocelovou mřížku a skrz ní opravdu pronikne jen to, co palivovému systému neuškodí, oproti těm levným, které mají pouze filtrační papír.
  • tankujte opravdu kvalitní palivo, neexperimentujte s čímkoli jiným(já budu od teď tankovat pouze na benzině)
  • do paliva přidávejte celoročně aditiva navíc. Je dobré v létě dávat letní a v zimě zimní. Norma na naftu je již více než 15 let stejná a až na několik vyjímek již prostě nedostačuje, hlavně v mazivosti.

Já doufám, že pokud budu dodržovat tyto zásady, tak s mým opraveným motorem najedu co nejvíc kilometrů a budu bez problémů

Díky za pozornost a přeju mnoho šťastných kilometrů

2012-08-15 11:11:55

Wau...no docela huste a zajimave...ja jsem si menil naftovy filtr sam a koupil jsem original,tak snad budu v pohode a hlavne,ja netankuju v Cesku,ale v Anglii a doufam,ze tady nafta je kvalitnejsi,ale asi je,protoze jak jsem jel jednou do Ceska,tehdy s Fiat Stilo,tak jsem na naftu kupovanou v UK dojel vice km nez na naftu kupovanou v Cesku...

2012-08-15 12:45:09

to shawt

no pokud tankuješ v Anglii, tak by to v tvém případě mělo být v pohodě, protože ropa, která se těží na severu evropy(nafta z ní je dodávána do západní evropy a ta má o dost mazivější schopnost). Proti tomu ropa z ruska(ropovod družba) tak tam je to úplně špatný a nafta z ní se musí upravovat, aby splňovala normu. Nedávno jsem mluvil s dealerem fordu a ten mi říkal, že v Moskvě jezdil jeden novej ford přesně 2 měsíce a zůstal stát. Vstřiky a čerpadlo v háji. My jsme bohužel tak nahraně a nikdy nevíš, jakou ropu rafinérie zpracovávaj. Takže aditivovat aditivovat aditivovat aditiv......... Jinou možnost nemáme. Nebo obecně naftový motory kopnout do prdele a začít jezdit na benzín

2012-08-20 17:26:37

Ještě bude zajímavé porovnání životnosti těch drahých originálních a levných repasovaných trysek.

2012-08-20 18:05:39

zdravím všechny diskutující na stránkách Fordclubu.eu ......., odpovídáte-li v diskuzi na nějaký příspěvek, nezapomeňte před odpověď napsat, komu odpověď adresujete ....... věřte tomu, že se tím diskuze ohromně zpřehlední ...... díky za pochopení,

2012-08-25 13:55:05

Zdravím, tak jsem se také "zařadil".Mondeo 04,2.0tdci,96kw,najeto 250.Za jízdy se rozsvítí žhavení a motor spadne do nouzáku. Děje se to jen občas. po znovu nastartování vše v poho. V malém servisu mi řekli,že diagnostika nic neukázala a,že to tipují na regulátor na čerpadle(nejsem auto znalec)Tak se zítra objednám k Homolkovi na diagnostiku a uvidíme. Případné rady uvítam. Děkuji

2012-09-03 16:43:24

Zdravím, mám podobný problém jako velká spousta z nás tady (Mondeo TdCi 2.0 96Kw 2004)... občas se mi rozsvěcí kontrolka žhavení... pouze se rozbliká, ale motor jede bez problému dál... už se mi to stalo několikrát za studena a několikrát i za tepla... ale nejčastěji krátce po vyjetí... po vypnutí a opětovném nastartování je vše v pořádku... nemáte někdo radu co zkusit? Předem díky

2012-09-03 16:51:13

honzas78

Přečetl jsi celé tohle diskusní vlákno?

Je toho moc.Nejčastěji to dělá EGR ventil a nebo vstřiky.Na diag,tedy originální to musí být vidět co to je

2012-09-03 18:02:42

Tomenzino...

Díky, za radu, zkouším to tady všechno pročíst ale už je mi jasný, že budu muset na nějakou diagnostiku... nemáte někdo tip na rozumný diesel/ford servis v Praze?

2012-09-03 18:12:45

honzas78

já osobně jezdím do motola AMB a tam je chlápek ten v té diagnostice kouzlí.Měl jsem v zimě taky nějaké trable a sice až na potřetí to zjistil ale našel to.Byl jsem už pak přímo u toho a koukal na diagnostiku co všechno se tam dá najít

Zkus se obrátit na našeho kolegu tady z clubu "rampic1968" třeba ti dá tip.

Jinak asi nejlepší servis na diesly je v Holešovicích Hella.To nejdeš.Tam jsou mistři

2012-09-03 19:17:51

Jojo Holešárna je asi nej tady v okolípopřípadě je jěště super na P10

http://www.delphidieselservis.cz/inpage/kontakt/

2012-09-05 08:55:36

...díky za tipy. Vyzkouším tu Holešárnu...

2012-10-10 19:35:55

Nazdar chlapi, tak jsem se dostal taky do klubu. Nastartuji bez problémů, jede to bez problémů. Najednou si všimnu, že svítí oranž. kontrolka žhavení (nebliká, ale trvale svítí). Po ujetí cca 25 km najednou zhasla. Motor běžel naprosto normálně. Mám se bát nebo začít řešit.

Mondeo TDCi 96 kW Euro IV


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 49