Fórum - Téma


Žhavení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Žhavení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 49

2008-03-05 18:18:55

Dobrý den, vlastním Mondeo 2.0TDCi 96kW, rv 2005 najeto 84tis.km již několikrát jsem za registroval že po studeném startu se rozblikala kontrolka žhavení a auto ztratilo výkon (jízda na nouzový režim) V manuálu jsem se dočetl, že pokud nemá motor provozní teplotu tak se nesmí vytočit do vysokých otáček. Což se mi několikrát bohužel povedlo a pak jsem si již dával pozor. Po zahřátí motoru na provozní teoplotu jede auto jak drak a není problém vytočit motor až do omezovače otáček. Jenže poslední dobou se mi několikrát stalo, že se kontrolka žhavení rozblikala ihned po startu než jsem se stačil vůbec rozjet. Vypnul jsem tedy motor a znovu nastartoval a kontrolka opět blikala. Po třetím startu už neblikala a tak jsem se rozjel. Tankuju pouze Shell power Diesel a žádná aditiva do nafty nepoužívam. Děkuji za radu

2008-03-10 18:25:26

Ahoj, tady pomůže jen diagnostika. Dost často pomůže překalibrovat vstřikovače v řídící jednotce motoru, ale to zas jen u fordu. Takže návštěva servisu tě asi nemine.

2008-03-11 16:27:19

Ve čtvrtek jdu na diagnostiku do Fordu, tak dám vědět jak jsem dopadl. Na netu v různých diskuzích jsem se dočetl že může být více příčin blikání kontrolky žhavení. Např. špatná žhavící svíčka, špatný snímač plynového i brzdového pedálu, špatné vstřiky, špatné dávkování paliva, atd. tak uvidíme

2008-03-26 15:10:53

Tak teď jsem přijel z diagnostiky. Prý je závada v turbu. Je to asi takhle. Řídící jednotka dává špatné instrukce turbu a turbo si dle těchto pokynů nastavuje lopatky. Jenže ty pokyny jsou špatné a tak turbo tlačí víc než má a zase jiné čidlo na tlak vyhodnotí že turbo víc tlačí a tak auto spadne do nouzového režimu a rozbliká se kontrolka žhavení. Jinak vstřiky jsou v pohodě, toho jsem se nejvíce bál. Takže dle mého se musí zřejmě přeprogramovat řídící jednotka tak, aby dávala dobré povely turbu a turbo nastavovalo lopatky správně. Jenže je mi divné jak to souvisí s teplotou motoru, protože auto padá do nouzáku pouze když je motor studený. Jakmile se ohřeje na provozní teplotu, tak můžu akcelerovat až k omezovači otáček a bez problémů, auto nepadá. No pořád mi to nejde do hlavy

2008-04-09 17:34:43

Tak jsem byl dnes na další diagnostice v autorizovaném servisu Ford, ale jinde než posledně a odhalili mi stejnou závadu se zněním "Nutná výměna turbodmychadla - nefunkční naklápění lopatek turba". Celá věc ohledně toho turba se mi zdá nějaká divná a vypadá to, že si chce servis vydělat. Ale třeba mají pravdu. Každopádně mě se to nezdá. Naklápění lopatek v turbu snad řídí řídící jednotka ne? Tak ještě jednou na vysvětlenou. Auto mi spadne do nouzového režimu jen pokud není motor na provozní teplotě a rozbliká se kontrolka žhavení. Pokud motor má již teplotu 80-90 stupňů, tak můžu motor vytáčet až do omezovače, prudce akcelerovat, jezdit jak drak a žádná kontrolka mi blikat nezačne a tudíž auto do nouzáku nespadne. Motor má slušný tak až k omezovači otáček a turbo zabírá od 1500ot. tak jak má a nepolevuje až k omezovači. Je mi teda divný proč to zlobí jen když je motor studený a při ohřátém motoru je vše v pořádku. Tomu fakt nerozumím. Nechce se mi vyhazovat 35000,- za nové turbo, když to ani turbem být nemusí, ale může být v háji nějaká sonda za 200,- Mám totiž strach že koupím nové turbo a závada se neodstraní a v servisu mi řeknou promiňte my se spletli, byla to tahle sonda. Tak nevím co mám dělat. jestli s tím dál jezdit nebo to risknout a nechat si to vyměnit. Nerad bych koupil někomu do auta nové turbo, víte jak to myslím....Budu moc rád za jakoukoliv informaci a předem děkuji.

2008-04-09 18:15:59

Buď zdráv mám podobný problém Mondeo TDCi 2.0 Mě to zas blbn naopak když je teplej tak při předjetí ho vytočím na 3000 a spadne do nouzáku...volal jsem pánovi na auta a je to fachman říkal že je zakarbonovaný odtok oleje v turbu což by u tebe bylo logický když je olej chladnej je hustej a tak má jiný vlastnosti po zahřáti je průtok tím zúžením dobrý tak ti nepadá máta m být nějaký ventil který špatně uzavírá tím znečištěním..jestli chceš pokecat tak 721843886

  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A kupovat nový turbo když to jede za tepla je blbost závada bude fakt jen detail ve Fordu nejsou opraváři ale výměnáři

2008-04-09 20:08:02

Moc díky za radu, taky se mi zdá jako blbost měnit komplet turbo když to za tepla jede bez problémů, nehučí to ani nepíská. Občas se mi ale stane že se mi kontrolka žhavení rozbliká ihned po startu a to nevím co to má znamenat. Vždycky musím chvilku jet a sledovat ručičku teploměru, až se to ohřeje tak znovu nastartovat a to už kontrolka žhavení nebliká a je to zase v pohodě. No mám z toho hlavu jak pátrací balon.

  • ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ty jsi z Bíliny? Já jsem z Ústí n.L. tak to se můžeme někdy sejít a pokecat. Moc rád bych si vyměnil pár rad a názorů na mondeo

2008-04-09 20:40:39

Nebuď jak malej. Dneska se v žádném značkovém servise neopravuje To skončilo se Škodou 120.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dextrone. U koho jsi byl? U Mlčáka? Zkus Homolku, ale toho v DC. Turbo je fakt ještě tak drahý?

2008-04-10 08:48:42

Byl jsem u Ford Homolka v Ústí n.L. Turbo na mondeo 96kW stojí v autorizovaném servisu 35 220,- je nutno ještě připočíst drobný materiál a práci. Dokážu přes internet sehnat to samé nové turbo za poloviční cenu. Ale mám obavu že se nic nevyřeší. Podle mě je závada úplně jinde, jen to prostě ukazuje na závadu v turbu.

2008-04-10 08:52:40

Hm, tak o je ranec. Co jsem slyšel, tak v Děčíně měl lepší mechaniky.

2008-04-10 09:37:51

Odpoledne jedu znova do Ford Homolka, objednal jsem si konsultaci u technika co mi tu diagnostiku dělal a prý mi to vysvětlí. Tak snad budu vědět co je příčinou toho, že turbo nestaví lopatky jak má a co mu dává pokyny ke stavění lopatek, jestli řídící jednotka nebo nějaký snímač. Taky je dost možné že pokud by to byl nějaký špatný snímač, tak by stačilo jen vyměnit snímač. Viděl jsem schema všech snímačů co dávají pokyny řídící jednotce a je jich tam opravdu požehnaně a třeba nějaký snímač má vliv na chod turba. Nechce se mi věřit že je třeba vyměnit celé turbo když mám najeto něco málo přes polovinu km toho co vydrží turbo. Turbo odchází většinou kolem 150tis km. A na víc se mi nezdá že by bylo špatné, protože auto zrychluje až do omezovače svižně, bez hučení, pískání, prostě stále je jako nové. Není problém udělat 100km/h za 10s. Motor táhne až do omezovače otáček v pohodě. Takže se mi to zdá prostě divné

2008-04-10 17:49:13

Tak co jak jsi u Homolků dopadl?

2008-04-10 18:09:21

čus, no řekli mi asi toto. Dle diagnostiky vám turbo nenatáčí lopatky. Turbu dává instrukce řídící jednotka. Vyměníme vám turbo za nové (cca 40tis.) a pokud se závada neodstraní, tak budeme hledat dál. To mě docela vyděsilo a poklesla brada. Tady skutečně má pravdu ten človíček co říkal že autodrizované servisy neopravují, ale vyměňují. No nic no. Rozeslal jsem pár dotazů po internetu a ozvaly se mi dvě firmy jejichž ceny jsou solidní a vyšlo by mě to na čtvrtinu až polovinu ceny Homolky. No nechci nic zakřiknout ale od včera mi kontrolka nezablikala a to jsem startoval již 7x a auto docela honil. Měnil jsem jen palivový filtr (cena s prací asi 1400,- a vzduchový filtr cena s prací asi 470,-) Po výměně vzduchového filtru jsem zaznamenal cca o 0,3L nižší spotřebu. Tak nějak jsem to tušil. Co se týče toho turba a jeho výměny tak ještě počkám. Uvidíme. Když bude auto často padat do nouzáku tak to budu řešit.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo a ten vzduchovej filtr bych si klidně vyměnil sám, ale byl jsem línej, abyste si nemysleli že jsem nějaký jelito. Když už to auto v tom servisu bylo tak jsem ho nechal vyměnit spolu s palivovým filtrem

2008-04-10 18:20:18

Ty výměnáře jsem psal já Vím jak to tam funguje .Zkusil jsi se zeptat na ten odtokovej ventil?,mohlo by to být ono.Jenže servisáci se s tím babrat nebudou.Mě se to začalo sekat po tom co jsem do něj nalil RVS systém a asi se urval někde kus zkarbonovanýho oleje a dostal se k turbu a teď tam dělá paseku.Divim se že tobě to dělá jen za studena ,za tepla nikdy ???Dnes jsem jel z Teplic a zkusmo jsem ho osolil a na 2500 ot spadnul do nouzáku ...je zajímavý,že padá jen v tahu na 5,6 rychlost ,na nižší ho můžu točit jak chci a nic ??

2008-04-10 18:37:15

Na ten odtokový ventil jsem se neptal. Servisman říkal že se musí měnit celé turbo jako celek. Myslím že má pravdu, protože mi to řeklo několik nezávislých lidí. Co se týče toho padání do nouzáku tak se to stává pouze když je motor studený. Tak řeba když jedu na trojku a chci zařadit čtyřku a tu trojku trošku vytočím nad těch 2500ot. tak to spadne do nouzáku. To samé když vytočím čtyřku. Ale stává se mi to i na dvojku. Pokud se motor ohřeje na provozní teplotu tak můžu akcelerovat v pohodě bez ztráty tahu až do omezovače ot.

  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Taky si myslím že by ke karbonizaci docházet nemělo. Používám moderní olej Shell diesel 5W-30 a ten by karbonizaci měl zabránit.

  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Napíšu sem pár věcí co by ostatním mohlo poradit nebo napovědět. Jsou to odpovědi různých odborníků co mi odepsali na moje e-mailové dotazy a snad se tím ničeho nedopustím, když to tady zveřejním.

Vážený pane,

dle katalogu máte turbodmychadlo Garrett 728680-5016S (turbo s elektrickým ventilem) - máme skladem nové cena 20 500 +DPH. Podle toho co píšete to opravdu vypadá na turbodmychadlo, ale po konzultaci s našim technikem si myslíme, že turbodmychadlu nemusí nic být - pouze boudou zakarbonované naklápěcí lopatky - stačilo by to tedy vyčistit, a mělo by to být v pořádku. Bohužel u tohoto turbodmychadla se stává často také, že bývá poruchový el.ventil - bohužel tento ventil se nedá momentálně samostatně koupit ani opravit - proto se prodávají celé nové turbodmychadla, i když po mechanické stránce jim nic není Určitě přijeďte můžeme se na to podívat s našim technikem - ale potřebovali bychom turbodmychadlo vymontované, potom bychom to dále řešili dle zjištěné závady.

V případě zájmu nás prosím kontaktujte.

Dobrý den!

Podle vašeho dopisu můžu posoudit, že vaše turbína má problém s naklápěním lopatek. Taková oprava stoji 1 500 a lze to udělat i na počkaní. Pokud je závada na turbíně větší, tak ta cena podle poškození od 6 500 do 9 500. Což za 9 500 mate úplně nové turbínový střed. Ve srovnaní s 40 000 to je velký rozdíl.

S pozdravem, atd.

2008-04-10 18:54:38

No jo ,jenže já mám nalítáno 200000 Km a ten co ho měl přede mnou byl pěknej dobytek ,sice měl pravidelnej servis ale kdybys viděl filtry a olej co jsem z toho vyndal tak padneš...proto jsem do toho koupil ten RVS a tim jsem mu dal asi za uši, sice padla spotřeba, stoupnul výkon ale padá i do nouzáku.Já to tipuju na nějaký nečistoty v tom mazacím systému

  • -----------------------------------------------------------------------------------------------

teď čtu ty odpovědi, vidíš ,že je to fakt nějakýma nečistotama asi kouknu jak pujde turbo vyndat a vypucuju ho ,radši si všecko dělám sám nevěřím servisům

2008-04-12 10:11:56

Čau Emile, zjistil jsi prosím něco bližšího? Včera při nastartování se mi to zase rozblikalo. Jen tak pro představu to byl v pořadí desátý start. Čili 9x jsem startoval během dvou dnů a nic na mě neblikalo a včera jsem startoval po desátý a rozblikalo se to. Taky jsem to vytáhl na 150km/h (mezi Děčínem a Ústím) a jede to jak drak.

2008-04-14 19:10:45

Ahoj tady jsem našel dost přesný popis toho co se děje v mém motoru ( snad tu ten odkaz může být je to dlouhý http://www.tipcar.cz/pora...rdu_mondeo_tdci-2357.html )našel jsem i opravnu, respektive opravny na ty střiky dělaj to v Lounech a Kladně ale nesmím to sem dát tak napiš mail já ti pošlu odkaz, tuším,že tě to taky za nějaký čas nemine , je to bolístko našich motorů

2008-05-05 20:49:40

Já mám dle diagnostiky chybu P132B

2009-02-10 08:27:08

Omlouvám se, že jsem založila znova téma, ale na tomto foru bohužel nikdo nepíše zda při rozblikání kontrolky vám opravdu přestal fungovat pedál, auto mi nespadne do nouzáku, ale prostě je nefunkční. mám najeto 90000km, ale jinak kolegovi děkui za radu a v sobotu Vám napíšu jak jsem dopadla.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 49