Fórum - Téma


Zazimování Forda


Fórum Pokec všeobecný Zazimování Forda



1  2

2010-11-06 10:42:32

Zdar Forďáci! Zima už neodvratně klepe na dveře, a tak mě napadlo založit toto téma. Takže se pochlubte kdo z Vás bude v zimě jezdit a kdo svého Forda uloží k zimnímu spánku? Který bude pěkně v teple v garáži, nebo venku pod plachtou? případně dejte nějaké tipy na zakonzervonvání motoru, karoserie, atd. Já sám ho hodlám v nejbližších dnech zazimovat, akorát to bude muset vydržet na zahradě pod plachtou, ale už jsem pořídil konzervant na motory, promazal nápravy a tlumiče, ještě hodlám vystříkat nějakym odpuzovačem vody vnitřky dveří, aby pokud možno nic nerezlo...

2010-11-06 11:12:37

Michale já ti nevím...zazimování vozu jsem nikdy nedělalal, ale nebylo by vozu lépe kdyby byl v provozu (pořádně napastovaný) než pod tou plachtou na zahradě ?

2010-11-06 12:08:10

No Luboši, sníh, sůl, bláto a mráz vozu taky neprospějí. Navíc když mohu v klidu používat služební auto, nevidim důvod auto v zimě na sněhu, v blátě a v mrazech trápit. Samozřejmě že ho neodstavím a nenechám ho bez povšimnutí, samozřejmostí je občasné nastartování a promazání a pokud bude sucho a nebude tolik mrznout tak i občasné projetí.

2010-11-06 13:42:56

No co se týče mě, tak já jsem auto na zimu docela dobře připravil. jelikož mám jen jedno a to používám téměř denně, Tak byla na snadě kontrola podvozku a tím i vystříkání vapkou a případné nedostatky jako vystříkání dutin,či nastříkání podvozku učinit dřív,než napadne sníh. Dále zimní gumy+patřičná výbava. Dobytí autobaterie,změření fridexu a dolití nemrznoucí směsi do ostřikovačů. toď snad vše a můžem vyrazit. Jinak Doktore. Pod plachtu bych to rozhodně nedával. Při kondenzaci vlhkosti ti to zhnije klidně přes zimu.

2010-11-06 13:57:58

Mozol: tak existují i plachty s odvětráváním, které kondenzaci vlhkosti zabrání...

2010-11-06 17:36:26

Tohle je dobrý téma. Auto mám 6 let. První rok jsem zimu odjezdil a další roky zazimoval. To v mým případě znamená, že s ním najedu do garáže a na jaře s ním vyjedu. Většinou ho nestihnu ani umýt.

Pár zim jsem se na něj chodil dívat,předloni s ním vyjel na focení do ankety Zimní fotografie s Fordem, ale teď co byla poslední zima jsem ho viděl vážně až na jaře, protože se mě nechtělo před vratama odhazovat sníh. Vždycky když ho po zimě poprvé startuju tak uši nastražený, srdce v krku, ale motor zařve, jako ve smyslu "Hupino vole kdes byl tak dlouho?",z laufů se zahulí, pak ho umeju a jedu si vyjet svůj oblíbenej kopec.

2010-11-06 18:40:56

Nikdy jsem auto nebyl nucen zazimovat, jelikož jsem měl vždy jen jedno a to jsem se snažil na zimu pořádně připravit. Samozřejmě, pokud bych měl alternativu třeba ve služebním, tak bych o tom uvažoval. Spíš než korozi a kondenzaci vody bych viděl problém v tom, že auto nejezdí. Vždycky, když se mi podařilo dotáhnout auto ze zahraničí, které extrémně málo jezdilo a nebo dlouho stálo, tak odešlo v krátké době co mohlo a to některá byla zaparkovaná v halách, kde nepršelo, nesněžilo. Od termostatu, přes čidla, různé snímače až po ložiska kol, tlumiče, brzdy a třeba i lambdu. Vzhledem k tomu, že tržní cena vozu klesá se stářím, dále pak investice na opravu a opětovné zprovoznění, tak si říkám, jestli se to opravdu vyplatí a je to autu ku prospěchu a nebo naopak...... Jasně, pokud je potřeba auto zazimovat, tak se nedá nic dělat, ale můj názor je takový, že je lepší jezdit. I můj známej, co se autama živí a i většina lidí, tak je toho názoru, že autu dlouhé stání nesvědčí a občasné nastartování a možná i projetí ten každodenní provoz nenahradí. Za tu dobu, co jsem auta tahal, tak jsem zjistil, že právě ta, co měla každý den pohyb minimálně 30 km byla v lepší kondici než ty uloženky důchodců, které se počase provozu občas stávaly bezednou pokladničkou. Nebylo to ale pravidlo, vyjímka se občas našla.

2010-11-06 19:02:12

Dovedu si živě představit přítele Petra305 s jeho novým RS kdyby mu někdo řekl ať se jede svézt po prosolené okresce.

Máte mít dvě auta a neni třeba psát jak autu škodí, když přes zimu odpočívá v garáži.

2010-11-06 19:32:04

Než jsem koupil Mondeo, tak jsem uvažoval o BMW, ale vzhledem ke kopcovitému terénu, nočních službách, kdy se člověk vrací o víkendu z práce dříve než vyjíždějí silničáři, jsem uvažoval taky o náhradě na zimu, abych se vyhrabal. Naštěstí to teď nemusím řešit a zase tak drahé auto nemám, abych se musel zatěžovat polemikou, jestli mu vadí více stání nebo ježdění v zimě. Možná by nebyla špatná varianta mít tři: na léto cabrio, na jaro a podzim něco se střechou a na zimu čtyřkolu. Ideální řešení....

2010-11-06 19:37:57

To Spyke: A možná k tomu ještě motorku, když je opravdu horko.

2010-11-06 19:51:43

Tři auta a motorku .......to bych už z toho byl asi pitomej a mohl bych se splést. Pak by jsi mě taky mohl potkat v zimě v cabriu a nebo na fichtlovi....

2010-11-06 21:30:43

No vidíš a to je taky jeden z důvodů, proč auto nezazimovávám. Mám totiž jen jedno a to potřebuju provozovat denně. Kdybych měl dvě a více aut, tak bych je nevyužil, neuživil a neměl bych je kde v Praze parkovat.

2010-11-07 10:31:39

Hupino jsem rád, že se ti téma líbí akorát by mi to asi nedalo a byl bych v tý garáži furt se koukat, jestli tam vůbec ještě je

  • ------------

Jinak co se týče toho provozu, tak si myslim, že každej mrazivej start, nebo projížďa pro prosolenejch silnicích, nebo nedejbože krátký poposkakování s autem, třeba po městě, kdy se nestačí ani pořádně prohřát ubírá autu na životnosti víc, než když auto chvíli stojí. Já i v normální sezóně nechávám auto třeba týden stát, protože jezdim služebnim, navíc když si potřebuju třeba zajet do toho města tak mi je líto ho trápit, protože vím že mu to nesvědčí, takže když už s nim někam jedu tak dbám na to, aby to bylo aspoň 20 km, aby se auto stačilo pořádně prohřát a autu to očividně svědčí, protože za necelý rok jsem tímto stylem najel 15000 km a do auta jsem na opravách investoval asi 5000 kč(nepočítám výměny oleje) a to jsem ho předtím necelým rokem kupoval jako ojeté v bazaru, takže jsem počítal s nějakými investicemi, ale de facto se téměř žádné nekonaly. A v poslední řadě mám k autu velmi osobní vztah¨, mám ho prostě rád a když vim, že když mu něco nedělá dobře, tak to nedělá dobře ani mě....

2010-11-07 11:57:44

Orion jezdí celoročně,takže tam proběhlo umytí,navoskování karosérie,vystříkání dutin,kontrola baterky a chladící kapaliny a tím to končilo,teda vlastně ještě výměnou kol

.

.

.

.

.

A RSo ukládám ke spánku k rodičům do stodoly,kde je spousta místa.Těsnění mezi dveřma a karoserií natřu něčím podobným na bázi silikonu,aby nespuchřely a odpojuji baterku.Jednou za cca 2-3 týdny baterku zapojuji a motor startuji ,nechám zahřát na provozní teplotu a lehce ho po stodole projedu,prošlapu spojku,brzdy atd.

2010-11-07 12:02:21

Jerikkk: Jo přesně takhle jsem to myslel, akorát tu stodolu nemám

2010-11-07 12:16:07

Tak já nebejt rodičů tak taky nevím kam bych RSo dal.Takže jsem za to docela vděčnej.Jinak u předchozího majitele jezdilo RSo celoročně a bez problémů ale já ho trápit nechci,když mám ještě jedno auto.

2010-11-07 12:19:59

Jerikkk: Ty mi normálně mluvíš z duše STčko taky předtim jezdilo celoročně, ale taky nemám to srdce ho trápit když nemusim, navíc mám služebáka...

2010-11-07 19:00:43

Ale pořád se k tomu zazimování nemám,takže ted o víkendu snad to dopadne.

2010-11-07 21:07:58

Zdarec,

souhlasím s názorem, že autu neprospívá dlouhé stání v garáži a už vůbec ne stání na zahradě (na trávě). Stání na trávě je snad nejhorší možnou variantou - koroze je potom zaručena. Uloženky z garáží mají jeden základní problém. Gumy, ložiska, . . . při dlouhém stání strácí své vlastnosti. Pak si to koupí někdo kdo chce hned jezdit a všechny tyto komponenty velmi rychle umřou. Proto rovněž souhlasím, že auto z ,,bežného,, provozu je na tom mnohem lépe. Pokud to není firemák kterej už má za sebou 300 000km.

Já jsem fiestu už taky pro letošní rok zazimoval. Dostalo se důkladného mycího programu, promazání, . . . Touhle doubou už spinká v garáži, na podstavcích a čeká na další sezónu.

2010-11-17 09:28:53

Tak to sedí.Já mám ještě starýho Favorita a RS budu v zimě chodit hladit přes plachtu.Akorát řeším dilema,jestli v zimě startovat nebo nestartovat??


Odpovědět

1  2