Fórum - Téma


Zahřívat diesel motor, nebo ne?


Fórum Technický koutek Zahřívat diesel motor, nebo ne?



1  2

2007-10-25 18:54:00

Od známého jsem slyšel, že je lepší dieselový motor nezahřívat, já jsem ho doposud nechával zahřívat... Nevíte někdo co je teda lepší??

2008-02-19 17:52:03

Ahoj nevim ale v každem servise ti povi že diesl se musi při prvnim startu zahřivat až potom nemusiš pokud je motor teply

2008-05-22 19:07:22

Zdravím chlapy já osobně o tomto předsvětčení nejsem. jen vím že rozhodně neni dobré čerstvě nastartované auto hnet turovat nechat párkrát problafat a pak vyrazit , ale jeden známí má dobrou teorii s autěm jeto jako s člověkem když člověk ráno vstává musí se nejdřív probrat rozhejbat a pak někám jít a to samí je to u auta pač čím víc budete motor tejrat tím mín vydrží. stejnak jako s člověkem

2008-06-07 08:52:36

to neni pravda nemusíé se zahřívat ale rozhodně studenej motor hnet nevytáčet do vysokých toček

2008-07-10 15:42:09

u dieselu je lepší ho nechat zahřát a jestli s turbem tak určitě a jestli ho tam máš, tak když zastavíš tak ho hned nevypínej a nech ho chvíli běžet. jinak ti odejde za čas turbo ( po pravdě je lepší každý auto nechat zahřát)

2008-12-09 13:07:46

zahřívat, obvzlášť u turba - jde o to že teplejší olej má vyšší viskositu - a to u turba je třeba. Nicméně motor zahřát i klidnou jízdou.

2008-12-09 15:49:12

Ahoj, nějak se ti ta viskozita z teplotou pere. Čím to je ? Zdenek

2008-12-09 20:28:43

ahoj...

já sem toho názoru, že motor se musí prve zahřát jakejkoliv...jak diesel...tak benzín...tak s turbem nebo bez... neumím si předtavit oškrabat sklo...sednout do auta...a dupat mu do plnejch otáček...chudák by mě asi nejradši naliskal... takže zahřívej...a jak tu už padlo...po jízdě s turbem, jestli mu dát trochu pokouřit ho nech chvíly zpívat na volnoběch, než ho vypneš

2008-12-13 17:12:52

Jak dlouho by se ale měl nechat nastartovaný pro zahřátí?? 1min 5min 10min??

2008-12-14 19:08:38

nemusíš ho mít jen nastartovaný a čekat...mužeš se klidně vydat na cesty...ale jen si podrncávat ;) a nechat ostatní ať tě předjíždý...lehká noha na plynu...a nízký otáčky

2008-12-14 21:49:49

A jak přesně poznám, kdy mi zabírá to turbo?? Já cítím, že mi zabírá nějak kolem 2500otáček, ale přesně to nevím... Tak já to nechám nastartované +- 1,5min a potom jvyjedu a jedu zhruba max do 2000otáček...

2008-12-15 13:19:09

Nejlíp uděláte motoru, když pojedete jak říkáte z lehkou nohou, ale na nejvyžší převodový stupeň.

Ty doporučení co tady letí se nedá snad ani číst. Zdenek

2008-12-15 13:54:28

mno diesel mám pocit že jede tak na 1200-1500 otáček...coz stačí toč to tak do dvou ale z lehka...ať ti rafička od otáček leze hodně pomalu a potom hned řadit

2008-12-15 13:55:46

to Radio:

myslím, že Fabi se na nejvyšší převodovej stupeň nerozjede

2009-01-25 22:51:07

Před lety jsem četl ve světě motoru že diesel ve volnoběhu nezahřívat,psaly rovnou jet hlavně pozvolně-Já myslím, že pokud nechám běžet motor na volnoběh, kola v převodovce se neotáčí, motor se nemaže. Já to dělám tak že nastartuji a zhruba po 30 vteřinách se rozjedu. Prvních asi 10 km držím tak do 2000 otáček,turbu prostě nedovolím sepnout, teprve potom jedu normálně.

2009-02-16 23:58:21

proc by se na volnobeh nemel mazat motor? co to je za nesmysl je fakt ze prevodovka se neotaci, to se pozna i podle toho ze de hur radit to ze je olej ztuhlej...tak rozdil "turovani"zastudena oproti zahrivani klidnou jizdou bych rekl ze je v tom, ze kdyk jedu tak pri stejnejch otackach vznika vetsi teplo jelikoz tam jde vic paliva za ano, takze neni potreba tocit do vysokejch otacek kdy jeste neni ztuhlej olej schopen mazat....tot muj nazor

2009-02-17 20:32:09

tomasheq: kdyby sis pořádně přečetl můj příspěvek tak zjistíš že to netvrdím ,ale že si myslím-leč třeba mylně-to je věc druhá.V mém příspěvku jsem chtěl spíše podotknout co jsem se dočetl v chytrém časopise.

2009-02-18 07:17:14

Pokud auto stojí a motor jede na volnoběh, motor i převodovka se samozřejmě otáčejí a normálně mažou. Převodovku vyřadíte s činnosti až sešlápnutím spojky. Jediný rozdíl je v tom, že při jízdě se motor a tím i olej v něm rychleji zahřívá, jelikož je v zátahu a nevyužitá účinnost motoru se proměňuje v tepelnou energii. To znamená , že rychleji zřídne olej a začne lépe mazat , hlavně místa, kde se ztuhlý olej nedostává. Samozřejmě, jak je psáno výše studený motor držet v nižších otáčkách, tím nemyslím jet na volnoběh, ale netočit do extrémů.

Avšak v dnešní době plně syntetických olejů, kdy motor je kompletně promazán do půl minuty po nastartování a to v těch nejkrutějších mrazech, je tahle diskuze jen o dobrém pocitu s chování k motoru.

2009-03-04 10:57:59

ja v v zime pouzivam system - nastartovat auto - omiest sneh z auta a oskrabat namrazu z okien /vsetkych/ a nasledne vyrazit na cestu , motor nevytacat , preradovat v nizsich otackach /samozrejme zase motor nepodtacat/ .

podla mna ziadne dlhodobejsie zahrievanie sucasnych dieslovych motorov stanim na mieste nema vyznam.

2009-03-23 20:07:50

Takže určitě zahřívat to je bez debat, ale jízdou. Nevytáčet minimálně 10km. Focusy se dlouho zahřívají. Jinak já to řeším tak že pustím přídavné topení a po dvaceti minutách nastartuju


Odpovědět

1  2