Fórum - Téma


Žádost o pomoc.


Fórum Technický koutek Žádost o pomoc.




2011-09-01 21:22:35

Zdravím zdejší komunitu Forďáků.Jsem tady nový i když Forda mám skoro dva roky ale stále nejede.Jelikož jsem členem Mazdaclubu a majitelem několika Mazd Mazdaclub funguje dobře a tak jsem se rozhodl přihlásit se i do vašeho clubu jelikož mám onoho mizernýho Forda co mě stále cvičí a nejede.Doufám,že tady najdu nějakou radu.

Abych začal od začátku.Spíše náhodou jsem koupil cca před dvěma lety Forda Mondeo MKII 1.8 Zetek 1997.Byl pojízdný ale jen na tři válce.Měl na 3.válci propálený ventil.Na kamarádovu radu jsem jej odvezl do Prahy do dílny s tím,že mi tam vymění hlavu,kterou jsem jim k autu přidal.Výsledek byl takový,že zpět jsem se vrátil ne s Fordem ale s traktorem.Prostě hrůza.Tak jsem to nechal dalšího půl roku stát.Před cca měsícem jsem se rozhodl,že ho dám do kupy a tak jsem milého Forda začal rozebírat.Nebylo to ani náročné,protože tam spousta šroubů chyběla a jeden šroub v hlavě byl dokonce utržený.Hlava byla zkřížená a tak jsem ji nechal srovnat.Po namontování zpět a nastavení rozvodů auto stále jelo tak na dva a půl válce.Během prvního dne mi odešlo benzínové čerpadlo.Tak jsem jej vyměnil a tentýž den mi odešel starter.Taky jsem jej vyměnil ale auto stále jako by na dva a půl válce.Vyměnil jsem ještě svíčky,kabely,cívku.V současné době se zdá,že jede jakš takš na všechny čtyři ale nehorázně to žere takových 14l/100km a když přidám plyn tak to hulí jako sviň.Vymontoval jsem lištu a při startování jsem zjistil,že všechny čtyři trisky stříkají současně.Ze staženého servisního manuálu jsem vyčetl,že EEC otvírá trisky dle pořadí,jak se otevírají sací ventily.To u mého Mondea jaksi nefunguje.Jel jsem na diagnostiku a tam mi maník něco mlel o pravé lambdě.Nejde prý vytápění.Když jsem mu řekl,že je to nějaká blbost,že tohle autro má jen jednu lambdu že to není Duratec tak mi řekl abych to prošel drát po drátzu od lambdy až k EEC.Koupil jsem novou lambdu a vše jsem proměřil.Vytápění je v pořádku a lambda funguje.Nic se nezměnilo.Stále to kouří a žere mraky benzínu.Dokonce jsem pojal podezření,že to mohl být kdysi v minulosti 2.5litr a že to někdo sprskal.Tak jsem vyndal EEC a dle číselného označení jsem jej zkontroloval.Vše sedí a patří to k sobě.

Takže se ptám.Je tady někdo,kdo by mohl kvalifikovaně poradit?Už mě to začíná nebavit a přemýšlím,že by asi bylo nejlíp to polejt benzínem a podpálit.Pokud máte někdo zkušenosti co s tím budu vděčný.Díky za každou radu.Jirka

2011-09-01 23:44:31

Když rozpojíš konektor lambdy,vahy vzduchu a čidla teploty pro ECU..zlepší se chod motoru? Jaké to má tlaky ve válcích?

2011-09-02 08:00:14

To jsem taky zkoušel.Když odpojím nebo připojím cokoli,tak se to chová naprosto stejně.Dokonce jsem přehodil i konektory na vstřikách a jelo to zase stejně.Prostě mi to připadá,že si ten motor dělá co chce a nic ne něj nemá vliv.Nějakým zázrakem to vstřikuje benzín všema triskama současně a kupodivu zapaluje kde má.To je všechno.Tlaky jsem zatím neměřil ale vzhledem k tomu,že na ty tři válce to jelo slušně,tak předpokládám,že tlaky by měly být dobré.Ani to nekouřilo.Tedy na kroužkách by problém být neměl.Jen do 2000 ot/min to netáhlo.Musel jsem to trochu vytáčet.Nad 2000ot když už tlak nestačil utéct tak to jelo až dost dobře.Když jsem měnil hlavu,tak jsem do sacích a výfukových kanálů nalil ředidlo.Sice to trochu prosakovalo ale nebylo to zase tolik aby to nemělo tlaky.Mám podezření na EEC jednotku ale tady je problém s imobilizerem.Nejde to jen vyměnit EEC ale musel bych k tomu mít i imobilizer a tady je problém,že jsem zatím nezjistil,co všechno k tomu patří.U Mazdy je to ŘJ motoru,krabička imobilizeru a spínačka s klíčkem s čipem.U Forda jsem zatím nezjistil,jestli to má taky tu krabičku,nebo jestli se jedná jen o spínací skříňku a ŘJ.JInak děkuji za každou dobrou radu.

2011-09-02 17:12:53

: ahoj potreboval bych poradit. Mam klimu na mondeu. vse bezi kompresor funguje vse spina . Akorat mi nespinaji sahary a nemuzu najit duvod. poradi mi nekdo ?

A kdyz nesepnou sahary tak ani klima

2011-09-02 18:15:36

kralupak: No myslím,že potřebuješ ECU,k tomu krabku imobilizéru a aspon klíček s čipem..,tak jak jsi psal..No a co snímač polohy váčky a kliky?Připadá mi jako by ECU jela stále v nouzovém režimu-neví kdy má vstřikovat,tak vstřikuje všude..

2011-09-02 18:15:36

kralupak: No myslím,že potřebuješ ECU,k tomu krabku imobilizéru a aspon klíček s čipem..,tak jak jsi psal..No a co snímač polohy váčky a kliky?Připadá mi jako by ECU jela stále v nouzovém režimu-neví kdy má vstřikovat,tak vstřikuje všude..

2011-09-02 21:33:33

Tak to jsem rád,že někdo něco ví.Co se týče toho imobilizeru.Jak to vypadá a kde to najdu?Na Mazdě mi to taky chvíli trvalo ale s Mondeem nemám tolik zkušeností.Jde mi o to,že když budu kupovat EEC tak abych věděl co k tomu všechno patří.Jinak čidlo na setrváku maká.Odpojil jsem ho a auto nechytlo.Po připojení jde opět nastartovat.Čidlo na vačce jsem taky měnil a výsledek stejný.Taky mi připadá,že EEC chrápe a nemá zájem něco někam dávkovat.Vstřikuje mi to všema triskama najednou,což si vysvětluju jako příčinu onoho velkého množství benzínu a kouři při sešlápnutí plynu.Proto se ptám tady zkušených.Děkuji za každou radu,která povede k nějakému úspěchu.

2011-09-02 22:20:06

Snimač IMO by měl být někde na sloupku volantu nebo pod přístrojovkou..Já teda v MK1 žádný IMO nemám,ale pamatuju se,že měl známý vymačkaný klíček s čipem,nechal si udělat klíček bez čipu a ten špatný s čipem měl jen pověšený na svazku a auto normalně startovalo..Z toho plyne,že klíček s čipem nemusí být zasunutý v zámku zapalování.. Jinak už jsi hledal na Ford Mondeo clubu? Je tam toho mraky..

2011-09-02 23:17:11

No vidíš.Já ani nevěděl,že nějaký Ford Mondeo club je.Dík za radu.Omrknu to.Jinak,že je na spínačce kroužek se čtečkou kódu to je mi jasný ale jde mi o to,jestli je u Forda něco jako u Mazdy ještě jedna krabička cca 6x7x3 cm a konkretně u 323 to nebývá na stejném místě.Proto se ptám tak blbě,že nechci rozebírat celou palubku.Předpokládám,že je tady někdo,kdo už Forda rozebíral na díly a ví o čem je řeč nebo taky měnil EEC a ví,co všechno měnil.Přece tady musí být nějakej šikula.

2012-02-25 07:38:44

zdravim vsechny mam problem zjistil sem asi podlouhe dobe ze mam vodu v chladici kapaline u fordu mondeo3 2.0tddi rv 2002 prosim oradu co to muze byt a cobyto mohlo byt pry praskla hlava a kolik by mohla stat priblizne poravy praskle hlavy moc vam dekuji

 petrdepo  
2012-02-26 18:58:28

Ahoj.

Nemusí to být hlava motoru,ale také jen těsnění pod hlavou motoru a nebo v horším případě prasklá vložka válce.Chce to zjistit,jak rychle ubývá chladicí kapalina.V případě těsnění po d hlavou bývá většinou úbytek rychlejší a postupně se zvětšuje.


Odpovědět