Fórum - Téma


Stěrače_Fiesta IV


Fórum Fiesta IV Stěrače_Fiesta IV

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2

2013-06-24 12:12:38

potreboval bych poradit blbne mi zadni sterac problem je v tom ze pokud otevru kufr navrchu jsou ctyri kolicky a dole jsou ctyri medene plisky ktere kdyz zavru kufr tak se spoji a mel by fungovat zadni sterac .jeden z tech plisku je jeden vymacknuty dovnitr a zataveny plastem da se tohle nekde sehnat cely ten dil jak spodni tak vrchni myslim ty kolicky protoze jakmile zavru kufr a zapnu predni sterace vypali se mi pojistka diky za radu pavel

 petrdepo  
2013-06-24 13:23:53

volf21: Možná, že by se to dalo sehnat na vrakovišti, ale jinak se zkus podívat na E-cat.cz nebo na AutoKelly.cz. Pokud bys to tam nenašel, tak snad jenom v servisu. Do té doby můžeš zkusit kontakty zakrýt izolací, jestli to pomůže. To zatavení vzniklo nejspíš tím, že kontakt se vyhřál od přechodového odporu a tím teplem v tom plastu zapadl dovnitř a uvnitř způsobil zkrat.

2013-06-24 14:00:29

jo zatim jsem to prelepil na auto kelly jsem to nenasel ale dik moc za radu a jak se to jmenuje

 petrdepo  
2013-06-24 17:20:17

volf21: Jak se díl jmenuje bohužel nevím. Možná by se dal vyhledat v katalogu Mcat, ale ten požeduje pro hledání VIN kód. Ty máš Fiestu IV generace Mk4, já už mám Fiestu IV generace Mk5, která už má připojení zadního stěrače ohebným kabelem v horní části dveří poblíž pantu zavěšení. Pokud by se ti spojovací kontaktové části mezi dveře kufru a karoserii nepovedlo sehnat, tak popřemýšlej, jestli by také nebylo lepší připojení upravit na ohebný gumový kabel s gumovými průchodkami, které se potom zatmelí slikonovým tmelem. Jestli se nemýlím, tak já mám kabel 3-žilový. Kablíky jsou kostra, (+) pro trvalý běh stěrače, (+) pro doběh stěrače do koncové polohy, který vede ke kontaktu koncového doběhu.

2013-06-24 18:53:42

volf21:

Myslím, Že ty plíšky o kterých mluvíš, jsou kontakty na světla. Drát ke stĕrači je vedený vrchem ze střechy do dveří , a pravděpodobně máš v pátých dveřích

zlomený drát. Dotýká se někde kostry, proto ti praská pojistka.

2013-06-24 20:23:46

tomenzino: diky hned jak vyleze slunicko se na to kouknu pavel

 petrdepo  
2013-06-26 08:33:02

volf21: Ještě jedna poznámka: Pojistka se vypálí při běhu zadního stěrače a nebo teprve v okamžiku jeho vypnutí ? Mě se právě stalo, že se pojistka vypalovala až v okamžiku vypnutí a bylo to tím, že napětí pro doběh stěrače se zkratovalo přes ovládací páčku stěračů pod volantem. Bylo to tím, že někdo měnil páčky a použil nesprávný typ. Jsou totiž 4 typy podle toho, zda je auto vybaveno například cyklovačem, ostřikovačem zadního okna a podobně.

Závadu jsem odstranil tím, že do přívodů motorku jsem vložil 10-ampérové plastové diody. Je třeba motorek vymontovat, abys měl přístup k jeho přívodům, a měřit na přívodech, zda v některé poloze přepínače nemá některý přívod zkrat na kostru. Totéž při tom, když motorek nebude doběhlý do koncové polohy (toho dosáhneš při vypnutí zapalování před jeho doběhnutím do koncové polohy).

2013-06-26 09:49:51

petrdepo: pojistka se vypali pri zapnuti steracu kdyz chci zapnout sterac tak se ani nehne a je hned vypalena pojistka

 petrdepo  
2013-06-26 10:56:24

volf21: No tak ti nezbývá, než zkontrolovat, který plusový přívod přímo u stěračového motorku má tvrdý zkrat na kostru (měřit při odpojené baterii ve všech polohách přepínače stěračů). Případně, zda není pod plastovým krytem svorkovnice motorku, kde je také, kvůli odrušení, filtrační tlumivka. Odrušení je kvůli rádiu, takže jej nelze zrušit.

2014-01-19 22:53:09

prestal mi fungovat zadni sterac v cem muze byt problem i v tom ze mam vypaleny medeny kontakt a jeden cudl na dverich prikladam obrazek a k cemu slouzi ty ctyri kolicky dik za rady ty medene plisky jsou tam co je nalepena ta paska pokud ji sundam hned se mi vypali pojistka predniho sterace da se to nekde sehnat

 petrdepo  
2014-01-20 09:55:30

volf21: Ten kontakt je vypálený nadproudem a od toho tepla se mohla i poškodit izolace kablíků za kontaky ke stírači a vzniknout mezi nimi tvrdý zkrat. a nebo přímo zkrat na kostru.. Kontakty mají v sobě pružinu a ta může být vyhřátá. Budeš muset ty kontakty vymontovat a zkontrolovat stav kablíků za nimi. Ty kontakty se vypalují hlavně pro to, když doléhají malou silou. Kolíčky bývají: stálý přívod +12V pro doběh do koncové polohy, 2. +12V od spínače pro trvalý běh, kostra a ještě něco dalšího ve dveřích (pokud není jiný přívod, tak třeba osvětlení SPZ nebo vyhřívání zadního skla. Je třeba se podívat do schématu nebo se zepat autoelektrikáře v servisu.

2014-03-23 15:51:35

Zdravím,

blbne mi zadní stěrač a vyhřívání zadního okna. Poslední dobou spíš nefunguje, než funguje.

Původně jsem myslel, že je problém v kontaktu mezi ploškami a kolíčky. Protože na plošky 12V dolezlo v pohodě a od kolíčku jsem se prozváněčkou prozvonil až na motor stěrače a vyhřívání. Navíc jsem zkusil vzít druhou baterii a připojit ji přímo na kolíčky a stěrač stírá. Kolíčky jsou zleva (aspoň u mě) spínaných 12V pro trvalý běh, stálých 12V pro dojezd do parkovací polohy a spínaných 12V pro vyhřívání. Plošku a kolíček úplně vpravo mám nezapojené.

Po sérii měření a pokusů jsem dospel k závěru, že problém bude v ukostření na víku kufru. Předpokládám, že mezi všemi body ukostření by měl být odpor blízký nule. Když jsem zkusil změřit odpor mezi ukostřením na víku a na prahu kufru, tak mi to ukazovalo 1,2 MOhm a postupně klesalo (u asi 700kOhm jsem to vzdal). Takže přeloměný drát? A v době kdy to fungovalo se asi oba zlomené konce zrovna spojily.

Jelikož se mi momentálně nechce hledat kudy ukostřovací drát vede (určitě průchodkou poblíž pantů, ale kudy dál...), pomohlo by, kdybych provizorně natáhl nový drát a propojil ukostřovací bod na víku kufru a pod prahem kufru?

Děkuju za rady a nápady. Přidávám i schemata.

 petrdepo  
2014-03-24 08:48:33

serafin88: Pravděpodobně bude opravdu problém s kostrou. Ale je divné, že by dveře kufru neměly kostru přes závěsný pant. Zkontroluj, jestli máš dobře ukostřený motor stěrače, Já u něj mám přímo kostru vyvedenou z motoru a připojenou okem pod jeden montážní šroub motoru stěrače. Další kostru mám provedenou jinak než u tebe, protože mám Mk5. Je to proto, že napětí do zadních dveří už není řešené prostřednictvím kontaktních plošek, ale ohebným kabelem v gumové průchodce ze stropu do zadních dveří.

Také si zkontroluj, jestli kontakty mají dobře provedené přívody přímo u kontaktů. Někdo tady (u jiného modelu Fordu) psal, že se občas stane, že uhnijjou a nebo se vyhřejí a pak mají špatný přítlak..

2014-03-24 14:24:34

tak uz je to opraveno plisky i kolicky jsem sehnal od jednoho co vozi nahradni dily a vymenil jsem to a uz sterac funguje

2014-03-25 20:10:09

petrdepo: Díky, za odpověď. Hned druhý den po položení dotazu mi to začalo fungovat. Uvidíme na jak dlouho. Každopádně kostru motoru zkontoluji. Tuším, že to mám zapojené stejně. Přes plošky a kolíky vedou oba 12V a černý drát je přes oko přišrozbovaný na víko.

Konktakty by měly být v pořádku, ty jsem kontroloval. Pérka mají pořád sílu a kontakty nevypadají vypálené.

 petrdepo  
2014-03-25 20:37:19

serafin88: Ale zkontroluj i připojení kablíků k těm kontaktům, jestli není zkorodované..

2014-05-08 17:02:32

petrdepo: Dnes se mi (snad už natrvalo) podařilo problém vyřešit. Propojil jsem drátem ukostřovací místo na víku kufru a pod prahem kufru a stírač stírá a vyhřívání vyhřívá. Vypadá to, že to opravdu bylo špatnou kostrou. Díky

2016-11-19 20:39:51

Ahoj,

prosím nenapadá někoho co způsobuje, že přední stěrač při pohybu přesáhne mez mimo okno a nevrátí se? Děkuju za jakoukoli radu.

 hof  
2016-11-19 21:23:09

roman_plzen: ahoj, zkontroluj, jestli se ramínko stěrače neprotáčí na osičce atd .... a to dělají oba přední stěrače?

2016-11-19 21:58:21

hof: ahoj, děkuju, ne jen na straně řidiče. A co s tím případně mám dělat?


Odpovědět

1  2