Fórum - Téma


Vzduchový filtr


Fórum Technický koutek Vzduchový filtr




2011-09-15 01:21:21

Zdrávím všechny chtěl jsem se zeptat jaký máte názor na vzduchový kuželovitý filtr vahám nad tím jestli si ho tam mám dát nebo to mám nechat jak je to v originálu. Dočetl jsem se že kuželovité filtry propouštěj vice vzduchu tim padem je i lepší výkon ale na druhou stranu je nevýhoda toho že v ovzduší poletuje křemík a hliník kterej se dostane přez filtr a niči motor (Vybrušuje rýhy ve válcich) Jak se teda mám rozhodnout díky.

viki  
2011-09-15 01:31:40

mondeo kombík 85 kw celkem ničeho výrazného nedocílíš , přifoukni víc kola výsledek je stejnej a za ušetřeny love si se svou drahou pulkou zajdi na steaks plnym ža

ludkem to hned pojede líp

2011-09-15 16:56:39

Přesně tak jak píše viki to bude , já ho tam pár měsíců mám ,origo končil tak jsem kulatý tuningový na zkoušku na mé Mon. Mk 1 dal a výsledek na spotřebě žádný , no , zkrátka to filtruje tak už to dál neřeším .vaman

2011-09-15 17:59:18

Jak říká můj kámoš Ondra Cosworth: " Zastřel tunera, zachráníš auto."

Damián  
Zdeněk
2011-09-15 19:43:59

... když už jiný vzduchový filtr, tak do originálního airboxu filtr K&N. A slouží celou životnost auta.

2011-09-15 23:23:30

Díky všem za odpověd. Jak tak čtu vaše přízpěvky tak zdravej rozum zvítětil.

Nechám to jak to je v originálu. Bude to tak nejlepší, nežli tam vymýšlet blbosti. Díky za radu...

2011-09-17 23:04:08

Raději si připlať za kvalitnější filtr např.MANN,HENGST,PURFLUX..

2011-10-02 10:25:03

s vlouzkou filtru K&N jsem najezdil asi jen 30 tkm a motor tak nejake lepe dycha , bylo to u nissanu ale i tak pokud se o filtr dobre starate, perete ho treba kazdych 10tkm, spravne ho naolejute tak nevidim problem jej pouzit, pochyta hodne necistot....

2011-10-02 10:41:59

Jenom tak pro zajímavost,vono to není o ničem u motoru V8 Magnum přidá komplet set KN fipr - kuželový filtr + volnější kat Magnaflow hezkých 25Hp měřeno na brzdě.

2011-10-02 10:54:56

Zajímavé ale i přesto radši zustanu u originalu. Mám sve auto rád. Diky

viki  
2011-10-02 11:42:01

Milan1 Kdyby měl kolega výkonnější motor tak mu řeknu ano ma to smysl u jeho motoru nemá snad jen ten pocit jak zde někdo podotkl,, mam pocit že motor tak nějak líp dýchá,,u toho čtyřvalečku to udělá par koniků v kombinaci s tak těžkou kastli prakticky neznatelné

2011-10-03 11:32:07

jo ale to je jina liga.

ten filt K&N kdyz se dobre odstini teplo tak prida do 2-3 bhp a nazdar, pokud je navazanej na turbo tak ma teprve smysl (preci jen seriovy filt neceka ze bude v takovym pruvanu)

ten narust 25 bhp je spis ta vymena KAT - to je proste nutnost: tam odchazi nejvic vykonu. Kovovy sportovni kat. (coz magnaflow snad ani nenabizi, to je takova stredni trida) umi u 1.3-1.5 motoru zrusit backpressure az do -1 bhp. (ten kun to proste sezere vzdycky). takze plusminus 5 bhp , na V8 klidne 20 bhp verim.

Nekde sem cetl vysledky testu:

seriovy mazda kat / sportovni keramicky kat / kovovy sportovni kat / proste obyc trubka s osalenou lambdou :) , na 1.4 EFI bez turba to bylo asi

0 ; +3 bhp. +5 bhp , + 6 bhp ... to uz jsou cisla pro lehouckou hondicku. U velkeho sedanu je to skoda penez.

2011-10-04 09:49:33

Hlavní prioritou je aby se do motoru dostal čistý a studený vzduch a zároveň nepoškodil motor.

2012-11-04 10:11:37

Ivan169,

já mám na mojí Fiestě Sport 1.6i Zetec po tuningu auta v Itálii místo původního filtru osazený kuželový filtr GREEN POWER FLOW a podle různých diskusí na internetu má filtrační účinek stejně kvalitní, jako originál filtr. Tím, že má plochu větší, klade nasávání vzduchu menší odpor a tím dojde k mírnému navýšení výkonu motoru (o cca + 2-3 koně)


Odpovědět