Fórum - Téma


Vzduchotechnika Ford Mondeo MK2 1996


Fórum Návody Vzduchotechnika Ford Mondeo MK2 1996




2011-09-06 17:01:26

Pokud se na to necítíte,radši to nedělejte!!

Pozor,může se lišit u jiných modelů!!

Vzduchotechnika je ovládána podtlakem od sání. Hadičky jsou komplikované,ale soustředil bych se do kabiny,pokud není něco hned patrné. Myslím si že nejčastější závadou bude problém v přepínačích na palubce,nebo vypadená hadička v motorovém prostoru. Nejednodušeji zjistíte podtlak na pístku u pravé nohy řidiče-(1.). Je to klapka,co ovládá vnitřní rozdělení vzduchu. Mírným tahem ji sundejte a nastartujte-samo vyřaďte a zabrzděte auto :-D a koukněte se dolů na volnou hadičku. Prstem zjistěte,zda nasává vzduch. Můžete zkusit přepnout směr ofuků. V tomto případě máte vcelku „vyhráno“ a problém je v ovladačích,nebo hadičkách u pístků.. Co dál? Rozmontovat palubní desku a přitom jen minimálně,aby jste zbytečně nerozebrali co není nutné.

Mno a dál už fotky a psaní.

Asi nejdřív si vytáhněte autorádio-drží na bocích na západkách-to originál. Stačí dlouhý tenký šroubovák (8cm) ,nebo dva a vsunout do těch dírek (4-5cm) na něm a zatlačit směrem k rádiu (ke středu auta) packy a rádio táhnout ven. Práce spíš pro čtyři ruce :-D Odpjte kabely,popř si označke který kam vrátit :-D

Poté vyndejte schránku u spolujezdce. Otevřete a táhněte nahoru. Je jen nasunutá v západkách. (pozor,může se lišit u jiných modelů!) (2.)

Vyjměte popelník. (8.)

Otevřete schránku pod loketní opěrkou na tunelu a vyšroubujte šrouby. (6.)

Vyšroubujte po obou stranách šrouby na tunelu v prostoru u nohou. (7.-8.)

Opatrně sejměte krytku u zapalovače. (7.)

Vyšroubujte dva šrouby v dolní části panelu a dva v prostoru u rádia. (4.-5.-7.-8.)

Opatrně vypáčete panel na horní straně a táhněte přitom k sobě. (4.)

Až se vám to povede,celé si to povytáhněte lehce k sobě.

Mno a hledejte kde vám to podchází. Musíte mít samo nastartováno,aby motor dělal podtlak. Hledejte syčení apod. Danou netěsnost eliminujte :-D

Přepínače se dají vymontovat,mohou je držet i aretační šroubky,nebo bajonetový mechanizmus-pootočit vysunout, zasunout-pootočit. Kabely a hadičky jsou zacvaknuté se západkou. Některé přepínače mají pružinku jako západku.Neztraťte ji! Celé to jde vcelku pěkně rozdělat. Kabely si můžete značit,je to na vás. Nezapomeňte před odpojováním vypnout zapalování!!

Přepínače se rozdělávají podstatně hůř. Doporučuji to dělat spíš v místnosti a dávat pozor,by se vám nepoztrácely pružinky a popř. kuličky. Pokud se na to necítíte,radši to nedělejte a sežeňte si někde nový,nebo funkční použitý. Netěsnost je většinou na šoupátku,co přepojuje podtlak na jednotlivé hadičky. Může za to opotřebení. Šoupátko se dá podložit kvalitní páskou vysoké odolnosti. Nevím co se dá teď sehnat. Já tam dal CHEMOPLAST,ale tu už asi neseženete. Šoupátko pak tlačí větším tlakem na silikonové těsnění a podtlak se neztrácí. Je to oprava spíše na pár let. Ale laciná :-D

Pokud najdete problém jinde,snad vám napoví fotky.

Hadičky u motoru jsem neštudoval,přenechám někomu jinému :-D

No a na závěr,při sestavování se snažte vše tak nějak tlačit proti sobě,aby to nevrzalo,utahujte s citem a ne na krev,ať to nepraská Bavte se!


Odpovědět