Fórum - Téma


Výměna všech zámků transit 2000 - 2006


Fórum Návody Výměna všech zámků transit 2000 - 2006



1  2  3

2011-01-03 21:55:57

Protože mi již nešlo odemykat zámek u řidiče, rozhodl jsem se pro výměnu všech zámků, abych neměl X klíčů na svazku. Originální sada od Fordu s kódem FINIS 4119502 je za 4.199,- Kč s DPH. Podařilo se mi sehnat na Aukru sadu za 2.200,- Kč.

Sundat tapecírung bylo dílem okamžiku a nastal jiný problém, jak vyndat zámek a nic nepoškodit a nepoškrábat. Zámky jsou jištěny ve své poloze 3 způsoby.

1. způsob je pomocí plechové pojišťovací podložky, která je opřena o plech vnější strany dveří a zastrčena do zářezů v těle vložky zámku.

2. způsob je pomocí širokých drážek na těle vložky zámku, do kterých zapadá výčnělek v díře pro vložku zámku v samotném mechanismu zamykání.

3. způsob je pomocí "kostičky" na těle vložky zámku, která se dá zastrčit, ale pouze pokud je klíč otočen do polohy pro odemknutí.

Takže postup pro vyjmutí vložky zámku je následující:

a) povolit mechanismus zámku, který je jištěn 3 šrouby s "hvězdičkou" tuším č.30, tím docílíme, že se následně uvolněná vložka zámku víc vysune z otvoru ve dveřích a snadněji se s ní otočí pro vyhmutí vložky.

b) odstranit plechovou pojistnou podložku, která se opírá o vnější plech dveří

c) vložit klíč do vložky zámku a otočit jej do polohy "odemknout", v této poloze zatlačit na "kostičku" vložky zámku, která je vidět z vnitřní strany mechanismu.

d) jakmile se stlačí tato "kostička", mělo by jít vložkou zámku otočit o 90° a uvolnit tak celou vložku. Protože však se do dveří dostává prach, jde to někdy ztuha. Proto se uvolněný mechanismus zámku nechá postrčit směrem k vnějšímu plechu dveří a vložka zámku je tak zvenku lépe uchopitelná kleštěmi. Po otočení o 90° se vložka zámku jednoduše vyjme.

Na fotografiích je vše dobře vidět.

2011-01-03 22:54:29

Na bočních a zadních dveřích je postup obdobný, jen je třeba "kostičku" na těle zámku zatlačit pomocí tenké tyčky skrz dírku v těle mechanismu zámku. Já jsem na to použil vázací drát z plotu. Ke zmíněné "kostičce" se dostává sice snadno skrz zmíněnou dírku, ale je potřeba s citem vychytat úplné zamáčknutí a opět současně mít klíč v zámku v poloze odemknuto. Na fotkách je vidět dírka, plechová pojistka a plastový výlisek, kam pasuje dřík vložky zámku u bočních posuvných dveří.

2011-01-19 22:57:29

Výměna vložky zapalování:

Po sundání krytu sloupku řízení se musí odpojit konektor ze snímače imobilizeru, samozřejmě při odpojené baterii. Následně se povolí samotný snímač, který je přichycený jedním šroubkem zespodu.

Samotná vložka se jištěná ve sloupku řízení malou pojistkou ze strany od přístrojové desky, kterou je třeba zastrčit šroubovákem směrem dovnitř, při zasunutém klíčku a pak je potřeba celou vložkou pootočit tak, aby se dostala zajišťovací podložka zespodu vložky, do drážky pro vložku. Vložka zámku jde pak krásně vytáhnout.

Po výměně se nová vložka opět napůl zastrčí, stlačí se pojistka a po zasunutí se musí zase pootočit.

Jakmile se vložka pootočená, vyndá se klíček a vložka by se měla sama zajistit ve správné poloze.

2011-01-28 20:00:59

Posledním úkolem bylo zprovoznit klíčky v zapalování, aby na ně reagoval imobilizer a odblokoval motor.

Vzhledem k tomu, že šlo o zcela jinou sadu zámků a klíčů, kterými nešlo otočit do odemčené polohy v zámcích původních, jsem volil "domácí" metodů nakódování. V servisu Ford mi totiž sdělili, že mi rádi imobilizer nakódují, aby jej šlo ovládat novými klíči. Cena "lidová" 1.000,- Kč + 20% DPH.

Takže jsem podumal a původní vložku zámku zapalování jsem rozebral. To se provede tak, že se sundá seigrofka, která je na konci, u čtyřhranu, ta kryje zajišťovací podložku ve tveru U a ta drží vnitřní část. Po vysunutí jsem pouze odebral asi 1cm dlouhou tyčku, mající za úkol bránit otočení celého mechanismu otočení do polohy odemknuto, když není vložek klíč pasující do zámku. Tím, že se tato tyčka vyndá a vložka se zpět zkompletuje, lze zámkem otočit i jakýmkoliv dalším klíčem. To je důležité z důvodu kódování nových klíčů. Pokud chcete nakódovat nové klíče ke stávajícímu imobilizeru, je třeba dle originálního návodu Ford, vzít 2 stávající originální klíče s čipem.

Vložil jsem tedy ještě na chvíli původní vložku zámku, bez zajištovací tyčky a nakódoval nové klíče.

Postup:

Vložte originální klíč č.1, otočte zapalování do polohy II. a to 2x za sebou v průběhu 4 vteřin, vyjměte klíč č.1 a vložte originální klíč č.2, opakujte předchozí postup, vyjměte klíč č.2. a vložte nový klíč č.1, otočte jej do polohy II. a nechte asi 4 vteřiny. Pak jej vytáhněte a po 40 vteřinách je připraven imobilizer k použití s tímto novým klíčem.

Nyní stačí již jen vyměnit původní vložku zámku za novou a je hotovo.

2011-02-07 00:17:59

Zdravím, taky jsem dával všechny zámky z gruntu a vyskytl se problém týkající se právě imobilizéru, jelikož sada není originální a neobsahuje kódovaný klíč, prozatím tedy staruju s přiložením originálního klíče což je naprd . Tak se simtě zeptám, kde jsi vzal klíč č.2 nebo zkrátka kde se dá sehnat a povídáš že jsi vložil originální zámek a pak měnil klíče č.1 za č.2 potom jiná fabka a zase jiný klíč, moc tomu návodu nerozumim

2011-02-07 07:12:59

U nového auta je klíč který je červený říkají mu master klíč tímto klíčem se nakóduje nový klíč

2011-02-07 11:25:44

Já jsem měl k dispozici oba dva původní klíče, takže pokud máš jen jeden "tlustý" klíč s čipem a nemáš plastový master key, nenakóduješ to. Pokud máš kontakt na původního majitele, zjisti, zda si nenechal jeden klíč. K tranzitům se dávali tuším dva (možná jsme druhý objednávali při objednání auta, už nevím).

Píšeš, že nová sada není originální a neobsahuje kódovaný klíč, prozatím tedy startuješ s přiložením originálního klíče. Znamená to tedy, že k nové sadě zámků jsi nedostal "tlustý" klíč (ev. 2 klíče) s čipem k imobilizeru?

Pokud tomu tedy dobře rozumím, tak máš vyměněny všechny zámky, ale zámek spínací skřínky máš původní, k tomu máš "tlustý" klíč z původní sady a k otevírání auta používáš "tenký" klíč z obrázku č.1 níže.

Takže jestli v nové sadě nemáš klíč s čipem, nelze s ním startovat, nejde naprogramovat a musíš si ho koupit u dealera fordu.

K tvému dalšímu dotazu - výměna zámku spínací skřínky a nakódování.

Měl jsem původní zámek spínačky, přes který jsem měl nakódovat nové "tlusté" klíče s čipem. Problém byl v tom, že samozřejmě nepasovaly do starého zámku, kterým jsem při kódování musel otočit.

Takže jsem to vyřešil tak, že jsem vyndal "tyčku" jistící vnitřek zámku proti otočení jakýmkoliv klíčem. Prostě jsem zámkem mohl otočit klidně i šroubovákem, nebo klíčem s jiným vyřezáním. To jsem potřeboval ke kódování.

Postup kódování (aby imobilizér načetl nové klíče) spočívá v tom, že otočíš 2x původním klíčem do polohy č.II - dle návodu na obrázku č.2., to uděláš ještě jednou s druhým originálním klíčem a následně vložíš nový klíč a otočíš také do polohy č.II.

Samozřejmě pokud dávám jiný zámek, mají nové klíče jiné vyřezání - vroubkování a tak neotočím novým klíčem ve starém zámku.

Takže po vyndání "tyčky" z původního zámku a nakódování nových klíčů, jsem vyjmul původní zámek a dal nový, který tyčku samozřejmě má a otočím s ním jen novým klíčem.

Doufám, že to bylo srozumitelnější, pokud ne, tak napiš další dotaz.

2011-02-07 14:26:01

Díky, plně dostačující , dva originální klíče mám ale bohužel ve velmi žalostném stavu, vyměnil jsem tedy zámek s hubeným neoriginálním klíčem a když chci strartovat musím přiložit jeden z originálních klíču aby se startovat dalo. Jediné řešení tedy je koupit originální zámek s čipovým klíčem (tlustým) a ten si nakódovat tvým zmiňovaným způsobem.

2011-02-07 15:08:43

Nemusíš kupovat další zámek, říkáš, že máš nový zámek zapalování, ale na "tenký" klíč, který jsi ještě nevyměnil?

Důležitou věc máš, což jsou 2 origo "tlusté" klíče. Čili teď jen přikoupíš jeden "tlustý" nevyřezaný klíč. Necháš si ho vyřezat podle nového "tenkého" klíče (nejlepší je pokud máš číselný kód k danému klíči, je to takový plastový lístek s písmenem T a 6 čísly). Aby ti šly odemykat nové zámky - respektive nový zámek spínačky.

No a jakmile máš nový tlustý klíč, pasující do nového zámku spínačky, nakóduješ ten klíč podle mého návodu.

Tedy první krok je vyndat tu "tyčku" ze starého zámku spínačky, aby jsi moh programovat.

Nový klíč s čipem koupíš u forda.

2011-02-07 16:52:47

Suprovka, ale ten originální klíč bude stát asi baťoh když hubenej se pohybuje okolo 150Kč. Každopádně díky za návod na hack už mi to hlavina pobrala, díky Ted mě napadlo, když potom budu chtít opět nakódovat zase jinej klíč budu potřebovat ty uplně první dva nebo ty novější, potom by znamenalo že musim nakódovat dva nové...

2011-02-07 18:59:45

Myslím, že nový "tlustý" klíč vyjde kolem 800,- Kč, třeba tady je bez čipu, který lze dokoupit:

http://shop.klicnictvi.cz...klic-ford-jma-fo-6-p.html

Ale spíš bych jej koupil u forda, napiš pak, jak jsi dopadl a za kolik jsi ho sehnal.

S tím kódováním to nevím jistě, ale dle mého soudu potřebuješ k nakódování dalšího klíče 2 libovolné funkční klíče s čipem. Maximálně však lze na jednotku imobilizeru naučit 8 klíčů.

Princip nakódování je ten, že se pomocí 2 různých kódů z funkčních klíčů přepne imobilizer do kódovacího módu a naučí se tak další nový kód z čipu nového klíče, který vložíš. Čili teoreticky můžeš programovat s 2 kopiemi klíčů, které ale již imobilizer zná.

2011-02-07 19:18:39

PraTom-bylo by dobrý a praktický si k tomu dát dálku.Zámky potom tolik netrpí nemluvě o odemykání v zimě.

2011-02-07 19:38:58

Já vím Milane, jenže v době, kdy jsme auto kupovali to byla nadstandardní výbava a dálkový centrál stál kolem 20tis. Šlo o dvouokruhový, čili buď se otevřelo celé auto a nebo jen nákladní část. Po uvážení jsme se rozhodli, že je to moc. A dodatečný centrál s dálkou od jiného výrobce jsem pak už nedával. I tak vydržely zámky 9 let denního provozu. Je fakt, že jsem je každý rok na podzim prostříknul grafitovým olejem ve spreji a byl přísný zákaz stříkat do nich všemožné "odmrazovače". Jsou to neskutečné dryjáky, které zámky jen ucpou.

2011-02-07 20:13:26

Já myslel,že máš centrál,tenkrát se připlácelo všechno a vylejzalo to na sakra nekřesťanský peníze.

Na Ducatu 91 budu dávat letos již 3sadu zámků,každý rok říkám,že tam ten centrál dám ale pořád

to tak nějak nevychází a možná to již nestojí ani za to.A to má ještě blbší zámky jak prší a mrzne tak

bez nahřejvání klíčku ani náhodou.

2011-02-07 23:10:35

Měl jsem tranďáka z roku 90 a ten měl ještě originální zámky beze známek nějakých vůlí a vše makalo jak má, ted jsem pořídil o deset let mladší kousek a zámky na šrot, chce to prostě mazat a nebo centrál. Já osobně asi centrál dávat nebudu už takhle je tam tý elektriky dost (člověk je tvor zvídavý tak se uvidí) , každopádně klíček se pokusim sehnat hned zítra tady u nás, je tu jedno takový šikovný zámečnictví, snad tam něco bude mít. Potom dám vědět jak kódování dopadlo, jen doufám že se to nějak neblokne celé

2011-02-08 09:55:16

Neblokne se to celé, nemusíš se bát.

Jen jedna věc, po nakódování a vyndání klíčku ze zapalování je potřeba počkat cca 1 minutu než s tím zkusíš startovat. Tolik zhruba trvá, než se imobilizer přepne do normálního režimu. Po tuto dobu nereaguje ani na původní originální klíčky, tak se toho nelekni.

2011-02-15 21:30:02

Tak jsem se zastavil u našeho vyhlášeného klíčníka a byl jsem obeznámen jak se věci mají. Klíč s čipem má a aj mi ho nakóduje podle originálního starého klíče, jenže ta cena (1500) mi vzala chuť se do toho prozatím vůbec pouštět.

2011-02-15 22:15:58

Potěším tě

Tady kup 2x klíče:

http://shop.klicnictvi.cz...klic-ford-jma-fo-6-p.html

Necháš si je vyřezat podle nových klíčů, nebo čísla na štítku u nových klíčů a ze starých ošmajdaných klíčů vyndáš čipy. Klíč v odkazu je bez čipů.

Takže za 2x 299,- Kč budeš mít 2x funkční klíč, který nemusíš programovat, protože použiješ čipy ze starých klíčů, které do zapalování nepasují.

2011-02-16 16:30:27

Jak koukám na ten starý klíč tak vyndat čip asi bude problém, nepřipadá mi že tam je jen nějak nasunut nebo lehce vložen a ven se mu asi moc chtít nebude a nějakým způsobem to z toho párat se mi nechce, nerad bych to zničil. Edit - tak jsem to nožíkem odřezal a čip dostal ven, supr, objednávám.

2012-06-21 20:56:22

Prosím Vás, nevíte někdo o spodním zámku na levé zadní vrata? Nechci kvůli tomu zakládat new téma. Ve fordu mi dnes řekli že to mají jako komplet s tím 0,5m kouskem lanka a chtějí za to skoro 3 tis. Což se mi zdá poněkud nekřesťansky přitažený za hlavu Díky moc všem kdo by o něčem věděli.


Odpovědět

1  2  3