Fórum - Téma


Výkonostní zkoušky našich vozů


Fórum Pokec všeobecný Výkonostní zkoušky našich vozů



1  2  3  4

2010-12-23 08:40:54

Tak jistě každý z nás občas porušil nebo poruší předpisy či povolenou rychlost, ať už proto měl jakýkoliv důvod. A každý z nás si jistě chtěl nebo zkusil co jeho vůz vlastně dokáže nebo jak mu to jezdí rychle. A mě zajímájí podrobnosti, případně jak jste toho docílili, aby Váš vůz vyvynul takovou rychlost, či snad jaké úpravy tomu napomohli nebo naopak a tak podobně....

A taky mě samozřejmě zajímá kdy a jak zkoušíte své vozy, a jaký máte názor na porušování povolené rychlosti...

2010-12-23 17:47:38

Já teda žádné úpravy výkonu na svém Mondeu nedělám a ani se na ně nechystám. Zjišťuju totiž, že ty naše okrsky jsou v tak bídném stavu, že těch 90 mimo obec je téměř strop, kdy v případě i nového povrchu z dotací EU se člověk setkává s opravami, zúženími a to nemluvím o fenoménu zužování vozovky dle nějakých nových norem při opravě té staré. Určitě jsou úseky i mimo dálnice, kde se dá jet rychleji než povolenou rychlostí, ale na takové moc nenarážím a proto raději opatrně. A když vidím, že se proti mě řítí hovado hrubě nad povolenou rychlost, tak se klidím z cesty, ač nemám malé auto a objem motoru taky nepatří k těm nejmenším. Může to být klidně dobrý řidič s kvalitním autem, ale i takoví dělají chyby a stávají se i věci, které nikdo z nás neovlivní-např. techn. závada. Taky dělám chyby a jsem rád, že na ně nikdo nedoplatil. Nevím totiž, jak bych to příbuzným obětí vysvětloval. Klobouk dolů před těmi, co se vyřádí na okruhu a na silnici zase dodržují, co mají. To je u mě pan Řidič. A polemizovat tady o porušování povolené rychlosti je myslím úplně zbytečné. Ošetřuje to zákon závazný pro nás všechny, který tady platí už x-let, takže si o něm myslím, že je vychytaný oproti jiným zákonům, takže připomínky jsou asi zbytečné.

2010-12-23 22:41:37

Indiane, tohle téma se jistě neztratí ale rád bych podotknul, že i když mám ST220 tak jsem naprosto předpisový jezdec, v obci 50, mimo 90 a na dálnici(i německý) maximálně 130 km/h a to ne proto že bych tak opravdu jezdil, ale že kdybych napsal pravdu tak budu nemilosrdně smazán

2010-12-23 23:11:53

Indiáne,co chceš slyšet???

Maximálka u RSa neobjevena,skončil jsem lehce nad 200 u Oriona nezkoušeno,sním jezdím tak nějak předpisově.

Jinak úpravy u RSa,jen sportovní filtr který je odstíněn a přiveden k němu studený vzduch z nárazníku.Jo a zavařen EGR ventil na svodech a svody jsou vyleštěný.

2010-12-23 23:16:49

Spyke to napsal i za mě, nemá to na silnicích smysl. Máme ale v Táboře na Všechově vyřazené vojenské letiště s betonovou dráhou, dostatečně dlouhou a širokou, na které se nechá ledacos testovat. Má to akorát několik úskalí - povrch už není nejkvalitnější, v případě smyku hrozí převrácení vozu. Také se tam občas motají cyklisti, modeláři a sem tam tam přistane ULL, protože je vedle čerpačka, kam si lítaj tankovat Natural (to je pohled vidět čekat před pumpou s auty i létadlo, hi). Takže je to někdy hardcore, kdysi tam byl dokonce zakázaný vjezd, ale to už léta neplatí. Onehdá tam dokonce letadlo při přistání zabilo cyklistu... Proto je potřeba dbát zvýšené pozornosti a já sebou ještě vozím radiostanici, umožňující monitorovat letecký radioprovoz. Pro jistotu tam ještě jezdím i ve dne na dálkové, člověk nikdy neví. Jo a zapomněl jsem napsat, že skoro až na konci tu RWY křižuje normální okreska , tam je potřeba už mít nízkou rychlost, jinak hrozí průšvih.

Kdysi jsem tam skoro v nějakých možná osmdesáti dovedl Rapida k hodinám, když jsem zkoušel, co si dá podvozek líbit, ale ustál to bez převrácení. S Omegou jsem se tam něco najezdil, ale ta měla velmi velký rozvor a i při losím manévru s plným brzděním nepřešla do smyku, ale pomocí ABS držela stopu, jen jsem dostal od sloupku do hlavy . Omega jezdila max. 200, ale spotřeba v ten moment dosahovala 20l/100km. Se Sierrou jsem už nechtěl pokoušet osud, přeci jen to byla už stařenka. Ale od táty jsem věděl, že "za mlada" chodila přes 200 (podle spída 220, takže odhaduji tak kolem 210 reálných).

S fofíkem jsem jel max. 196 (podle GPS, spído ukazovalo přes 200)) a myslím, že to je maximum, čeho lze bez úprav dosáhnout. Dráha se z jednoho směru trochu svažuje, ale zase tím směrem je to obvykle proti větru, takže záleží hodně na podmínkách.

2010-12-25 10:24:48

Asi bych musel překopírovat příspěvek člena Spyke

Tudíž se pod něho pouze podepisuji.

2010-12-25 11:11:13

No popravdě Jerikkku já jsem také ještě neobjevil maximální rychlost svých vozů, ale vím že takových 180 km/h určitě jedou oba a to pro mé potřeby rozhodně stačí. Jinak se snažím taky jezdit předpisově, tím však netvrdím, že jednou za čas nevyženu pavouky z výfuku...

Pro LuHuFord, Spyke, Vrána: Aby jste mě nebrali nějak špatně, jezdím prostě tak abych to byl schopen vždy uřídit, jenom snad jednou se mi stalo, že jsem dostal hodiny, takže řekl bych, že s dnešní době se jinak než s opatrností jezdit nedá, nicméně to pro mě neznamená, že když potřebuji předjet nebo odněkud rychle zmizet (když se na tebe třeba někdo tlačí) že na to nešlápnu...

2010-12-25 11:21:54

Jednou jsem se nechal překecat na Ralsku,do sprintů,které se jely stylem Start pa asi 200m Stop na čáre a potom plnej plyn až do Cíle Říkal jsem si máš tam 4kvalt tan má dlouhou 1 ,tak jsem těch 200m pálil na 1 na čáře jsem byl první ,ale jak jsem zastavil ,tak jsem se nerozjel (trošičku jsem motor přetočil a chcípnul),odtlačil jsem vůz na stranu ,po vychladnutí natočil a jel domů a tím mé testování výkonu skončilo

Úpravy na voze: v 2.3 karoserii Capri byla 1.6 ohc(na zničení motor měl spotřebu 0.5l oleje na 100km) z Taunuse s 4kvaltem a diferenciálem z 2.0 ohc Capri ,pneu v předu 175-70-13 a v zadu 205-60-13

2010-12-25 12:02:50

Spajku, pěkně napsáno. Téměř nemám co dodat a další komentář je zbytečný.

2010-12-25 14:12:00

To máš asi na to kolo...

2010-12-25 14:15:40

Indiane taky mě to napadlo Jenže jezdím hlavně terén. Ale možná na zimáka by se to hodilo

2010-12-25 14:55:28

Tím nejlepším hodnocením mého Focuska je první místo na tvém srazíku Indiáne v Pca. No co, že jsem za volantem zrovna náhodou čirou neseděla já, tady se píše o výkonu vozu,ne?

2010-12-25 21:32:35

Indiáne, pokud jde o situace, jako je třeba předjíždění, není nic horšího, než když předjíždíš jako druhý, v protisměru se objeví auto, ale ten blbec před tebou předjíždí jen tak, aby mu to moc nežralo nebo náhodou nepřekročil rychlost. Takže on se tak nějak na poslední chvíli zařadí a ty máš velký problém... Tudíž při předjíždění tomu obvykle nakládám, co se dá, ono jinak ani není příležitost a motor potřebuje občas pořádně zabrat a vyhnat pavouky z vejfuku . Ubírám až s dostatečnou mezerou před předjížděným. Navíc on Fokus 1.6 není zrovna závoďák, takže obvykle mám při předjíždění ještě na prdeli přilepené nějaké TDičko, které se tam taky musí někam vejít. Jinak jezdím podle předpisů, fakt nehodlám platit několik tisícovek jen proto, že jsem byl někde o minutu dřív (jezdím obvykle do 100km vzdálenosti). Mám sice v autě vysílačky, takže obvykle o švestkách vím dopředu, ale člověk nikdy neví .

Naštěstí jsem se vyblbnul v dobách, kdy to ještě tak nějak šlo, teď na stará kolena už to člověk taky trochu vidí jinak. Nehledě k tomu, že bych fakt nerad koukal na kolegy z vnitřku zbořeného vozu...

Na druhou stranu když jsem onehdá pospíchal do práce do Mnichova, tak jsem na povolených úsecích pod 180km/h nešel, ale zadek jsem měl docela scvaklej, však to znáte, ono se to tam sice smí, ale v případě průšvihu vám to pak osladí několikanásobně... chudák Omega se asi divila, co se to s ní na stará kolena děje .

Jinak ale všem pro pokusničení doporučuji tahle vyřazená letiště, ale chce to si terén opravdu dobře prověřit, nejlépe předem, spousta těch ploch už je zase v provozu jako plochy SLZ a i když u nich není ani žádný hangár, přesto se zejména v létě používají.

2010-12-25 21:40:57

Jo a je zajímavé, že i v tom Německu to řidiči i na povolených úsecích moc nehrotí, samozřejmě to občas někdo pálí, ale zdá se mi, že dřív se tam jezdilo ostřeji. Spousta těch aut si drží tu doporučenou stotřicítku, připadal jsem si v těch 180-190 jako nějakej závodník .

2010-12-25 23:02:53

Řidič,kterého baví jezdit a nemá auto jako prostředek k přesunu z bodu A do bodu B,asi musí mít veliké problémy s dodržováním maximálních povolených rychlostí. Já v tomto tématu nechci rebelovat,ale výkon auta zkouším poměrně často.Rychlosti se snažím dodržovat jen v obci a udivuje mě,jak jste všichni poctivý a řídíte se vyhláškou.Nějak se mi ani nechce věřit.Náklaďaky jezdí 90 km/h,protože mají omezovače rychlosti.A věřím,že nikdo z Vás se za ním nevleče touto rychlostí.Jediný dr.Riviera to přiznal.A já to přiznám taky.Nejezdím předpisově a vůbec se za to nestydím. Nebudu rozepisovat jakých rychlostí se dá dosahovat na prázdné silnici,ale v případě že bych dojel na otevřeném úseku auto jedoucí 90,tak bych si myslel,že je to starší pán v klobouku a brýlých,nebo že má prázdnou pneumatiku.Tak a teď se do mě klidně pusťte

2010-12-25 23:06:07

to já když sem se tehdá vracel z Lipska do Děčína tak cesta trvala lehce přes hodinku a přesvědčil jsem se že ST umí i 260 km/h

Petr305: souhlas

2010-12-25 23:14:33

Oni i ty sto koňový focusy a mondea upalujou ke dvo kilům,proto mě překvapuje,že nikdo neodpoví Indianovi otevřeně,kde to otevřeli na doraz,nebo na který dálnici to zkusili a jestli má někdo navýšenej výkon atd. Na spoustě našich silnic se dá zkoušet výkon auta,přilnavost gum,jízda bez ESP atd.

2010-12-25 23:16:53

Petře tady by ho valná většina předjížděla bezpečně tak 91km/h a nikdo se nikde nemotá.

2010-12-25 23:22:11

Petr305: to víš že upalujou akorát to tu nechce nikdo moc přiznat. Kdyby chtěli jezdit ti moralisté výhradně podle předpisů tak si nebudou kupovat šestiválcový mondea apod. ale šáhnou určitě níž.

2010-12-25 23:22:49

Dík za podporu! Já mám aut víc a znám maximálku u všech. A nemám pocit,že bych byl magor,který ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu.


Odpovědět

1  2  3  4