Fórum - Téma


Výfuk+Mondeo-výměna,záměna,oprava,typy apod


Fórum Mondeo MK II Výfuk+Mondeo-výměna,záměna,oprava,typy apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2

2014-02-02 09:59:48

Díky.Jo na ten sem taky koukal, ovsem nasel sem ho nejlevnejsi za 13tis a navic mam strach ze zrovna tenhle bude hooodne uřvanej a to zas nechci...ta prvni varianta me taky napadla, ale zas mam strach ze bych to auto tímhle hrozně degradoval :D

Koukal sem i na tohle

http://www.sportovniautod...-ford-mondeo-2-5-v6-2006/

jestli by byla šance to tam napasovat

2014-02-02 10:06:23

whiteorb: urvany to neni aspon pdle me,tady mas video,jsou to presne oni http://www.youtube.com/watch?v=OZFuYafXM34

2014-02-02 10:20:18

whiteorb: Ten odkaz od Burixe je jasná jednička. Toyosport je mazec. Já našel ty stejný ještě o 100 liber dražší..

Vzhledem k tomu že originál stojí kolem 17 tisíc,tak všechno ostatní je prostě levnější.. Na kombíka to ale neni uplně jednoduchý a ten Indianuv odkaz je v podstatě přesně pro tebe. Zase ale laufy nejsou vidět a kvalita je někde jinde.. Dobře vošéfovaný to má Honza STturnier. Až se někdy probudí,určitě sem něco napíše..

2014-02-02 10:43:32

jo tohle je pekny, ovsem kdo se bude delat s těma dírama do nárazníku :D

2015-06-12 19:02:25

Výfukový systém a rezonátor .. Zdar borci. Mám mondijééé 98 combi 1,8 zetec. dnes jsme tam dali WM sport laďák..zkuk super, ale když pustim plyn nebo podřadim tak to neplyve plameny a a neprská, jako u minulého hyundai , ze kterého jsem ho vykuchal....otázka tedy zní..jaký je průměr té trubky(nedostanu se pod auto)? Je to 50 nebo 55mm?.A jak dlouhý rezonátor koupit? Bude tam tedy ještě jeden tlumič ve středovém díle, který brzdí ten zvuk? Katík se vysypal už dávno je vybraný a ten rezonátor mám pak navařit místo toho středového dílu kde je nesjpíš tlumič a místo katu dát trubku nebo dva rezonátory za sebou? Díky za rady...kecy že je to šílenost nechci díky....

2015-06-12 19:32:04

velmen: Naladit výfukový systém ,tak aby to mělo nějakou účinnost je docela věda (teda pokud nechceš jen aby to nedělalo rámus).Doporučuji oslovit strýčka googla a něco si napřed nastudovat , pokud si to hodláš dělat sám

Rezonátor , neboli decat se dává místo hlavního katíku. Rozdíl mezi decatem a rezonátorem není veliký , v rezonátru jsou lisovány kapsičky uvnitř do tvaru spirály , tak aby se tam netvořila turbulence plynů. Decat je většinou jen trubka , ale dobrý decat je zase nějak natvarován (není úplně rovný, ten špatný ano ). Každý výfukový systém by měl mít nějaké zpětné tlaky a pokud se dává průchozí celý systém , tak se aspoň různě naohýbá (taky docela věda) . Být tebou tak tam určitě 2 rezonátory nedávám. Dej rezonátor místo katu a zachovej středový tlumič , pokud není vysypaný. Pokud je v tahu , můžež nahradit některým tlumičem , třeba od Flowtechu...některý se dá použít i jako středový. V každém případě musí auto na kanál či zvedák a vše dobře vyměřit . V opačném případě se může stát že si na výkonu a krouťáku nepomůžeš , pojede to hůře a spotřeba vzroste. Trubka je tam podle mě 55mm Nevím jestli si s tohoto neklidné mládí něco vezme

PS : Důležité jsou také lazené svody , které jsem zde nezmínil

2015-06-13 17:14:45

stturnier200: Díky za odpověď. Včera jsem to protáh po dálnici a nakonec ten zvuk neni špatnej,ale je to jak říkáš...nejde tak za plynem jako s origo výfukem..teda až při rychlostech nad 100..do 100 to jede naopak líp,ale motor přestal brzdit podřazováním rychlostí. Mechanik mi říkal, že právě dát ještě rezonátor místo středového tlumiče,ale to už by to teda nemělo žádný protitlak..katík je vysypanej..tam byla vyvařená díra a vyklepán.má to tedy smysl místo něho dát rezonátor? Zlepší to výkon nebo zvuk? Průměr je jasný ,ale taky vlastně musím vědět délku té trubky..

Laděné svody na 1,8 to snad ani nedělaj ne? Nebo jak jinak ještě navýšit výkon? Kompresor z g60 corrado? Nebo šel by vyměnit motor bez velkých problémů třeba za 2,5, myslím jestli pasují ty držáky a co se všechno mění? Určitě chci pořádný zvuk ,aby to práskalo do výfuku při puštění plynu nebo podřazení,ale ne za cenu, že to nepojede...nebo nemáš na to někoho Praha okolí, kdo by to poladil?

Tenhle výfuk jsem implantoval z mého ex mazla hyudai pony 1,5glsi, kde dělaj velké zle..viz video

https://www.youtube.com/watch?v=Zzsy3ysGhoU

na konci je slyšet jak praská, tak čím docílit tohoto zvuku na modijéé..jít to musí je to ještě silnější než pink panther/in memoriam/

je to teto výfuk

http://www.sportovniautod...ez-wm-sport-karbon-93815/

a myslel jsem k tomu teda tenhle rezonátor

http://www.sportovniautod...vedeni-nerez-55-mm-65-mm/

2015-06-13 17:34:04

velmen: No já nejsem žádný velký ladič Kupuji již odlazené. Svody a decat od Toyosports a komplet výfuk systém od středového tlumiče až po duplex od fa Freidrich motorsport Svody pro zetec jsou třeba tady a dají se pořídit i u nás

http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item5d2a8e5b8d

Osobně bych dal ten rezonátor místo katu a na místo středního dílu bych dal třeba Raptor od Flowtechu. Pokud tam dáš 2 rezonátory za sebe , bude to jen strašnej kravál. Veškeré ladičské firmy co dělají výfuky většinou dokonale odladí středový díl a pak si mohou dovolit nechat průchozí koncové "tlumiče" Jinak žádného ladiče v okolí Prahy neznám Tak nechť se zadaří

2015-06-14 15:06:11

stturnier200: Tak to jsi pěkně vyladěn, když tam máš takový libovky. Zeptám se jen ještě ty svody opravdu změní výrazně zvuk a naroste výkon nějak znatelně? Jinak díky za odkaz..u nás jsem je nikde bohužel nenašel..kdybych do nich šel tak si ten zbytek nechám dodělat od někoho kdo to umí...

Zajímalo by mě čím kromě turba nebo kompresoru nějak znatelně navýšit výkon u zetecu.

Má třeba smysl tohle, když to stejně saje teplý vzduch pod kapotou? Nebo jinak udělané sání s výstupem ven?

http://www.highperformanc...1820-zetecdohc-9300.13451

A nebo ethanol...či jiné dodělávky na motoru?

A když udělám všechny ty nesmysly tak co lambda a musí se upravit jednotka motoru?

Budu rád, když tu i ostatní doplní své postřehy..

2015-06-14 15:46:58

velmen: Tak nejlepší je podle mě dát na sání , něco jako KN, Simotu , nebo Pipercross do origo air boxu a natáhnout náporově od spoda přívod , a nebo výborná varianta je :

http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item486eeea272

Svody pokud jsou dobře udělané , mají význam a je lepší krouťák Jinak u atmosfery se vyplatí vyleštit sací i výfukové kanály a vyleštit sedla ventilů.Vyleštit dna pístů ,kvůli kavitaci ve válci .Trochu zvýšit kompresi , rozumným snížení hlavy. Dále je potřeba mít dostatečný tlak pliva v liště , takže silnější pumpa je od věci. Dobré svíčky + elektromanagment "slušné zap.kabely" .Dále rozumně odlehčený setrvačník také přispěje k lepšímu vytáčení, tudíž zase lepší krouťák. Ethanol bych tam osobně necpal , v léťě maximálně 1:1 s naturalem (někdo si to tu pochvaluje).Je toho dost co se dá dělat, ale je to přidávání po koníkách , nečekej zázraky Ale nějaké to HP navíc se vždy koná.

Projeď si tohle , třeba nějakou ispiraci najdeš

http://www.fordclub.eu/fo...-151kw-stturnier200-70737

PS: Nezmínil jsem ostré vačky , uberou Ti sice maličko krouťáku od spoda , ale zase přidá ve vyšších otáčkách díky lepšímu plnění ve válcích Je toho na webu spousty , musíš "sosat" informace...já toho taky moc nevím

2015-06-14 23:49:35

Tak jsem koukal na ten tvůj tuning a mazec jsi fajnšmekr chlape

ten cold air intake přidá víc jak ten shit co saje teplý vzduch pod kapotou viď? VIm, že si kámoš dodělával něco takovýho na megana williams a přidalo to mega na dálnici..

jinak všechno to leštění apod se musim zeptat mechanika co by to vyšlo...díky..ty svody mě ale taky lákaj

2015-06-15 06:59:00

velmen: Díky , ale zase takovej "tuning" to není ...jen pár úprav když je to rozhozené. Jinak samozřejmě je pro motor nejlepší když saje co nejchladnější vzduch Tady něco o výfuku celkově a svodech Není to žádná taškařice, udělat dobrý výfukový komplet

Sportovní a tuning výfuk

Sportovním výfukem se rozumí celá výfuková soustava. Od svodů přes sportovní katalizátor, středové trubky a tumiče výfuku. Výměna samostatného koncového tlumiče sice přinese sportovní zvuk motoru ale zvýšení výkonu bude minimální. Pokud ovšem nahradíme celý výfuk bude zvýšení výkonu mnohem větší.

Výfukové svody

První věc, kterou se budeme zabývat jsou výfukové svody. V ideálním případě bychom použili čtyřsvodový výfuk, ale tohle řešení je buhužel dost nákladné. Takže se nevyhneme spojení jednotlivých svodů a to pokud možno tak abychom zamezili vzájemnému ovlivňování pulsací plynů v potrubí. Tak třeba v případě 4válcového motoru spojíme vždy 2 válce které mají okamžik zážehu pootočený o 360 stupňů. Délka trubek musí být stejná u všech svodů. Jednotlivé svody jsou většinou svedeny do jednoho potrubí a ty pak vedou do katalizátoru nebo tumiče.

Každé spojení svodů musí mít větší průměr, aby dokázalo odvést více spalin. U svodů nám půjde hlavně o to abychom zmenšili průtočný odpor potrubí. Ten se naopak zvyšuje špatně zvoleným pruměrem potrubí nebo taky přílišným zakřivením výfukového potrubí. A samozdřejmě překážkami ve výfuku jako tlumič nebo katalizátor. Můžeme použít např. leštěné svody.

Katalizátor

Další na řadě je obvykle katalizátor. Ideální řešení by bylo, aby tam vůbec nebyl a potrubí bylo navrženo bez něj. Což, ale s ohledem na stále se zvyšující nároky na ekologii jaksi není možné. Katalizátor tvoří výraznou překážku spalinám odcházejícím z válce. Když už teda zavrhneme onu trubku ze zahrádky popsanou v úvodu článku nezbývá nám nic jiného než použít sportovní katalizátor, který má větší průchodnost než ten sériový.

Tlumič

Poslední překážka je tlumič. Ten tlumič, ač je to k nevíře slouží k utlumení hluku. Bohužel se mu z úspěchem daří tlumit i výkon motoru. Tlumič nemůžeme jen tak uřezat a mrsknout kachničkám do rybníčku páč by nás sousedi s každým ranním startováním lynčovali. Sériový tlumič bývá tzv. expanzní. Skládá se z několika komor do kterých proudí spaliny nejčastěji přes děrované trubky či přepážky. Což na výkon nemá zrovna dobrý vliv. Většina sportovních tlumičů je proto konstruována jako absorpční. To znamená, že tlumič je vyplněn hmotou na způsob skelné vaty. Tlumičem prochází trubka s množstím malých otvorů kterými hmota absorbuje tlakové rázy a tím tlumí hluk. Použitím sportovního tlumiče bychom ladění výfukového potrubí zakončili.

Na závěr bych jen dodal, že navrhnout dobře fungující výfukové potrubí není zrovna jednoduchá věc a přeji vám v tom hodně štěstí. Čerpáno z "tuningclubstudenka".


Odpovědět

1  2