Fórum - Téma


Vyčištění škrtící klapky u Mondea ST220


Fórum Návody Vyčištění škrtící klapky u Mondea ST220




2010-09-11 18:40:17

Zdravim, dneska se mi zdárně povedlo demontovat, vyčistit a zpět namontovat škrtící klapku u mojeho STčka, tak sem dám návod, kterej snad někomu pomůže, protože by se měla čistit každých cca. 30 000 km.

Začneme tím, že odšroubujeme pomocí torx šroubováku senzor na vrchní straně airboxu, poté sundáme celý horní kryt airboxu, poté, pokud máte zacvakávací spony, vemete plochý šroubovák a lehce zapáčíte u zavírání a spona povolí, pokud máte šroubovací spony, je to o něco snazší, stačí povolit šroubkem. Takto sundáte spony na obou stranách hadice vedoucí z airboxu do motoru.

Teď už jste u škrtící klapky, zde odpojíte dva konektory, dále ve třech rozích odšroubujete matky klíčem(ideálně ráčna s nástavcem), tím se vám uvolní takový černý kovový držák plynového lanka.

Dále ve třech rozích odršroubujete opět pomocí klíče dlouhé šrouby, ve čtvrtém(levém dolním rohu je šroub klasický). Když toto uděláte, škrtící klapka se vám uvolní a drží jí už pouze plynové lanko, to poměrně jednoduše vyháknete z držáčku, pouze pozor, abyste ho nepřetrhli. Tímto je celá klapka volná a vy ji můžete vyjmout. Doporučuji přikrýt nějakým čistým hadrem otvor sání vzduchu do motoru, aby se vám tam něco nepodívalo.

Když máme klapku venku vyčistíme jí pomocí nějakého odmašťovadla(já použil technický benzím a šlo to dobře) a necháme uschnout. Poté obráceným způsebem demontáže klapku namontujeme zpět. Konkrétně u STčka je potřeba brát v úvahu velikost motoru, a že téměř ke všemu je zhoršený přístup, takže to chce trochu dávku trpělivosti, ale člověka pak hřejou uspořené peníze oproti servisu a vědomí toho že si to udělal sám a pořádně.

Jinak mi to pomohlo k částečnému odstranění hučení při přidání plynu, také se srovnal volnoběh motoru a zlepšil se zvuk sání při jízdě, tak doufám že toto někdo pojme jako užitečnou radu.

2011-08-13 14:05:43

Tak jsem to dnes podle návodu udělal a bylo to ok...kdyby byl zájem udělal jsem přitom i pár fotek....mohl by se udělat i foto návod ale pouze pokud to někoho zajímá. Jinak je to zbytečné...není to az tak těžké...celkově práce na +- dvě hodinky...

2011-08-13 14:43:59

to víš že to sem dej určitě se najde někdo koho to bude zajímat Já tenkrát fotit zapomněl

2011-08-13 15:30:55

Tak malý pokus o foto návod, s dovolením budu používat návod Dr.Riviery :

1. Začneme tím, že odšroubujeme pomocí torx šroubováku senzor na vrchní straně airboxu (červeně označený) , drží ho dva torx šroubky (modrá barva)

2011-08-13 15:38:28

2. ... poté sundáme celý horní kryt airboxu(červená) - drží ho tři šrouby na křižák (modrá) , z druhé strany je pouze zaháčený - pokud máte zacvakávací spony (žlutá) , vemete plochý šroubovák a lehce zapáčíte u zavírání a spona povolí, pokud máte šroubovací spony, je to o něco snazší, stačí povolit šroubkem. Takto sundáte spony na obou stranách hadice vedoucí z airboxu do motoru...

2011-08-13 15:42:01

ad.2 : Pokud máte zacvakávací spony stačí zlehka zapačit na jediném místě kde to jde, spona se rozpojí...při opětovné montáži dejte pozor na to aby spona byla ve správné pozici, gumová hadice je v jejich místech přesně uspůsobená aby tam spona zapadla...při zacvaknutí spony zpět napřed zahákněte "minijazýček" a pak například pomocí kombinaček stahněte sponu dokud nezacvakne.

Detail obou spon (žlutá), červeně jsou označena místa kde byly zacvaknuté dva konektory které je nutné odpojit...na fotce již jsou odpojené.

2011-08-13 15:44:30

3. Odpojené konektory

2011-08-13 15:46:44

4. po sejmutí gumové hadice už jste u škrtící klapky, zde odpojíte dva konektory(viz ad.2 a 3), dále ve třech rozích odšroubujete matky (červeně) klíčem č.8(ideálně ráčna s nástavcem), tím se vám uvolní takový černý kovový držák plynového lanka.

2011-08-13 15:49:23

5. Dále ve třech rozích odršroubujete opět pomocí klíče dlouhé šrouby(červeně), ve čtvrtém levém dolním rohu je šroub klasický(také červeně) - všechny klíčem č.10.

Když toto uděláte, škrtící klapka se vám uvolní a drží jí už pouze plynové lanko, to poměrně jednoduše vyháknete z držáčku, pouze pozor, abyste ho nepřetrhli. Tímto je celá klapka volná a vy ji můžete vyjmout.

2011-08-13 15:52:08

6. a vyhráli jste, celá klapka je venku a je jen na vás jak dobře se vám ji podaří vyčistit

P.S. červeně je označeno místo kde je přichycené plynové lanko a ještě jedno lanko- me neznámé a ani jsem po tom nepátral

2011-08-13 20:19:15

Tedy pánové (Doktor+Lukes), velmi dobrá práce. Takovým názorným návodům dávám palec nahoru. Je to sice časově náročnější, nicméně výsledek stojí za to. Jen tak dál i u dalších modelů .

2011-09-12 20:39:41

Dávám sem na toto téma jeden zajímavý odkaz , je to poučné čtení , tak se to snad bude někomu hodit . vaman http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2008101202

2012-02-06 22:28:32

uvítal bych postup na MK2 18i

2014-03-05 06:59:34

Zdravím,nějak takhle budu postupovat při čištění klapky i u Focuse 1,8 tdci ju? Snad se mi to povede.Mělo by to být podobné,auto mi občas cukne,váhou vzduchu to není,tak asi klapkou,no vyčistím to a uvidím co dále.Přichází jaro a je čas na pořádnou udržbu autíčka.A pak hurá na výýýlety

2014-03-05 10:23:13

lukes.2002: Bylo by dobré tento návod sloučit do jednoho celku a potom ho vložit do Manuálů.

2014-06-10 08:48:22

Zdravím neměli by jste podobný návod na MK3 2.0 tdci?? Taky bych chtěl si vyčistit klapku. Jelikož je vše původní a majitel předemnou na nic nehrábl tak by to bylo asi zapotřebí předem díky


Odpovědět