Fórum - Téma


Motor_Transit V-vstřiky


Fórum Transit V / VE83 Motor_Transit V-vstřiky

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Transit V / VE83  |  Naše vozidla



2011-11-14 12:22:58

Zdravím, už jsem zoufalý, mám Transita 94, 2,5D, 59kW a nevím si rady. Došla mi nafta asi před měsícem a od té doty to jde z kopce.

Vždycky to probíhá tak, že musím povolit vstřiky, parkrát protočit a pak naskočí.....ale jen třeba na minutu a zdechne i pod plnym plynem. Pak můžu točit s motorem donekonečna ale nenaskočí, jedině zase povolím vstřiky, protočím a chytí na otočení. Takhle už jsem to udělal asi po 20 a interval kdy motor běží se spíše zkracuje než prodlužuje.

Už jsem i vypustil kalový filtr, zkoušel odvzdušnit čerpadlo ale to jsem jen povolil šroub a už tekla nafta takže čerpadlo je plný, jen se prostě po nějaký době samo zavzdušní nebo bere vodu? Nevím..........poraďte.

2011-11-14 17:30:06

Tak to Ti těžko někdo poradí,jít po naftě,těsnění,poutahoovat,eventuelně i zaslepit a odtlakovat.Prostě hledat až se na to přijde a to od nádrže až ke vstřikům.Asi jsem Tě nepotěšil.A odvzdušnit nejen čerpadlo ale i naftový filtr.

2011-11-14 18:33:45

Je to jenom zavzdušněný,vezmi hadici od komresoru strč ji do nádrže okolo to ucpi hadrem,ale pozor!! nesmíš úplně ucpat ,jen tak přicpávat ,druhý ať povolí trubičky u vstřiků,až poteče nafta alespoň ze dvou .Pak nastartuj a pořád tlakuj nádrž ,ale s citem,dokud motor nepoběží sám.pak to projeď alespoň 50km. Já měl 96 při výměně filtru to bylo jako u tebe.

2011-11-14 18:49:34

Díky, vyzkouším

2011-11-16 21:25:42

Tak vypadá to, že to zafungovali, díky za tip......

2011-11-16 21:42:33

jupííí.............Ps, ale počíte stím, že to chvíli může špatně postartu běžet , než se to dokonale odvzdušní.

2011-11-17 08:44:11

jj včera jsem to nechal nastartované asi 3 hodiny a dneska to naskočilo na otočení

2011-11-20 13:25:46

no jak to tak čtu, tak vidím že dojití nafty se teda musím velkym obloukem vyhnout, už tedka tankuju jak je lehce pod čtvrt nádrže...

2017-06-05 20:09:07

"pochlubil" ... Mám tranďáka 2,4 TDCi 101 KW - to není tak důležité, ale kdo ho má aspoň bude vědět vo co přesně go. Tak před časem jsem si dělal baňkový test na vstřiky a vypadalo to hrozně, první mi naplnil lahvičku snad hned a třetí za chvíli také, další dva byly asi v cajku, nafta se dostala snad jen do půlky hadiček cca 1 m dlouhých. No to by bylo oukej ..

Mimo jiné auto mi stále padá do nouzáku asi při 120 km / h, kvůli čerpadlu - malý tlak paliva.

Minulý týden mi ale šlo do nouzáku při rozjezdu a to mě už teda nasr*lo .. asi dvakrát ..

Ráno jsem měl někam jet s kámošama a nenatočil jsem to jinak než s nouzákem a přitom šly jen 3 válce. Tak jsem zkusil demontovat onen první vstřik, rozebral jsem ho a vyčistil a dal nazpět, jenže ejhle asi jsem ho málo dotáhl nebo jsem to špatně nasadil spíš - ty válečky a auto ještě pořád nejelo, ale to by ještě tak nevadilo - prostě jakoby vůbec nedával naftu ... Tak jsem s ním vyjel ke garáži, že to tam doopravím a ejhle chytl se - vstřik -- jenže auto mi začalo nepředstavitelně kouřit - kouře asi jak celý Jumbo - hustý bílý .. prostě jsem špatně zkompletoval ten vstřik. Když jsem ale trochu přidal, tak to klepalo jako když jedu s vyrachtanýma ventilama roku 67, prostě propast, tak jsem opatrně dojel domů a znovu ho rozebral a tentokrát už teda poctivě složil a auto jede v "poho .." jenže, jak byl nedotažený nebo špatně zkompletovaný, tak do válce valila asi nafta hlava nehlava a píst s ojnicí nebo dokonce klikovka to nevydržely a nyní mi od té doby jemně klepe - jako když by klepali ventily - ale je to píst nebo ojnice nebo klikovka, jak jsem říkal, prostě jsem si posr*l auto, no to mě nasr*lo teda nejvíc ....

Tak jen abyste věděli, že po vyčištění vstřiku je potřeba dbát na jeho precizní složení - je to na youtubku - prostě žádný házení válečků do trubičky, ale pěkně postavit válečky na sebe a vložit do trubky vstřiku.

Prostě pakárna ten rozm*danej 1. válec .....

2017-06-06 08:33:13

marek1974: Bohužel tak, jak to popisuješ, to většinou nestačí, protože je třeba vstřik zkontrolovat na stolici jak rozprašuje a jaký má otevírací tlak. Otvírací tlak se změní po každém rozebrání a musí se po smontování seřídit. Je to dané tím, že při demontáži se uvolní tlak na pružinu.

2017-06-07 09:19:49

petrdepo: Joo řešil jsem, abych mohl jezdit ... Jinak vstřiky jsou otvírané elektronicky u toho mojeho TDCička, tak by tam snad nějaké seřízení nemělo být - nevím - ale auto jede .. zatím. Musím udělat všechny vstřiky repas, nevíš kde dělaj levně ale dobře, mám kontakt za 4500,- Kč za jeden a renomovaná firma teď nevím název, vím že tady bylo kdesi na fóru že dělaj vstřiky za 1500,- Kč ale to nevím jestli vyměněj celej vnitřek včetně vstřikovací - rozprašovací trysky - to asi nee, tady ti to vyměněj celý vevnitř.

2017-06-07 09:40:23

marek1974: Bohužel diesel servisy v okolí Olomouce neznám, protože ode mne z Plzně je to daleko. Možná, že ti dá tip někdo jiný. Pokud si do vyhledávače zadáš "Repase vstřiků v Olomouci", tak se ti ukáže několik servisů, které repasují vstřiky. Bohužel ale reference o nich nemám. Také nemám informaci o tom, které z nich zapisují do řídicí jednotky motoru kódy vstřiků. Některé možná zápis kódů nedělají (neboli dělají repas bez montáže do vozu). Také některé servisy vstřiky posílají vstřiky na repasi jinam. Možná, že ti dobrý servis doporučí někdo další.

2017-06-10 21:55:53

petrdepo: Joo to je mi jasný, nemusí to být servismani zrovna z Olmika, to bych třeba poslal .., ale stejně to budu asi řešit zprvu vlastními silami - vyčištěním ultrazvukem. Nakódoval bych si je sám ,ale myslím, že je při repasi nepřekódovavají - nevím .... nejdřív je zkusím vyčistit a když to nepomůže tak za cca 2500 tis. nová tryska ( 1000,- kč ) a závěrový váleček ( cca 1500,- Kč ) stejně nic jinýho na nich neměněj, jen zjistím moment utažení vstřiků a uvidím ( myslím že je to kolem 70 Nm ). Ale dík i tak .....

Ještě nevím jednu info než se do toho pustím, jestli jdou vstřiky vytáhnout na autě - první jsem zvldádl celkem hladce, druhej by měl jít taky ale u třetího tam zavazí nasávací koš co je nad tím, tak nevím, vyvěšovat motor se mi zrovna nechce .... Čtvrtej by měl asi taky jít .....

A to ten třetí je právě taky katastrofální - přepad jede jak fontána.

2017-06-11 07:44:39

marek1974: Stejně je třeba vyzkoušet vstřiky na zkušebním stavu, protože se musí ověřit otevírací tlak a kvalita rozprášení. Po každé demontáži/montáži se otevírací tlak poněkud změní a musí se znovu donastavit. Znám to z velkých motorů, kde se ze 170 Barů změnil třeba na 150 nebo na 190 Barů. Stačí na to, když se rozměry trysky při výměně změní oproti původní trysce třeba jen o 0,1 mm.


Odpovědět