Fórum - Téma


Vstřiky+MondeoTDCI 96kw-divný zvuk motoru


Fórum Mondeo MK III Vstřiky+MondeoTDCI 96kw-divný zvuk motoru

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 9

2012-10-10 18:27:10

Ahoj všem předem se omlouvám za založení nového tématu ale nikde jsem nic nenašel.

Mrkněte prosím vás na videa které jsem pořídil a zaměřte se na ten divný zvuk motoru zní to jako špatné ventily na starém autě prý je to možná vstřik potřeboval bych vaše názory kdo případně měnil vstřiky a rachotilo mu to podobně jako mě. Tenhle zvuk se nejvíc projevuje po ránu prostě když je motor studený za další chod motoru na volnoběch je nepravidelny až to klepe celým autem a auto dost kouří spotřeba město 8,5 - 9l jezdím jen krátké trasy do práce.

Předem děkuji za všechny postřehy a prosím vás video pouštěj te co nejvíc na hlas nepodařilo se mi to rozumě natočit. Případně mrkněte ještě na tohle video

http://youtu.be/iSCa8fbbjzQ

10102012174

2012-10-11 18:45:40

Ahoj tak nenapadlo někoho něco nevím kterým směrem se ted mám vydat jestli udělat vstřiky ale co když to tím nebude vítám jakékoliv nápady.

2012-10-11 21:04:35

Možná Tě bude zajímat:

Chemie pomůže prodloužit životnost vstřikovačů

Pánové, rád bych na tomto místě provětral jedno téma, které mě zajímá. Jde o použití čističe injektoru (vstřikovače). Více se dozvíte z tohoto linku: http://forum.autobazar.eu/dlhodoby-test ... it%C3%ADva

Jsem přesvědčen, že vhodný injector cleaner dokáže odstranit mnoho problémů, které tu se vstřikovači máme, resp. významně prodloužit jejich život. Protože jsem rozený experimentátor, rozhodl jsem se preventivně použít čistič palivové soustavy značky STP, i když zatím problém s chodem motoru TDCi 96 kW Euro IV nemám.

Vím, že test bude dlouhodobý a účinky se ihned nedají změřit nebo jinak zaznamenat. Obracím se proto na Vás s prosbou o odpověď na otázky:

1. Máte zkušenosti s čističem vstřiků? Jaké?

2. Protože začíná být problém sehnat výrobky, které jsou udávány ve výše uvedeném odkazu (Texaco, Delphi diesel +), je třeba hledat substituci. Co byste doporučili?

Dosud jsem používal VIF diesel aditiv a doporučuji všem. Nicméně ve vážnějších případech, kdy jsou vstřikovače už načaté, je třeba použít razantnější řešení. Dle mého názoru je takto chemickou cestou možné předejít výměně vstřikovačů v delphi servisech v řádů desítek tisíc. Většina problémů patrně spadá na konto nečistot, které se na injektory napečou a zhoršují jejich funkci,

Děkuji za příspěvky!

2012-10-11 21:06:11

Odkaz zlobí, proto kopíruji:

Uz som tu raz pisal o tom, ako som vyliecil Xantiu HDI, ktora mala pri 140.000 vstreky na vymenu a ako bez akehokolvek zasahu do vstrekov jazdi dodnes a teraz ma 360.000. Tiez som sem pisal, ze podla mojich dlhodobych skusenosti, pri pravidelnej aplikacii aditiv sa zivotnost trysiek predlzuje v podstate na nekonecno.

Teraz som ale kupil dve Volva, obe jazdne, obe cez 100.000, obe s vadnymi tryskami. Prave preto som sa nebal ich kupit, lebo som vedel, ze sa to da jednoducho riesit.

Zaskocil ma ale motor D5, s ktorym som si nevedel dlho poradit. Problem bol v tom, ze k nam prestali dovazat aditivum Texaco, ktore som mal oskusane ako 100% ucinne. Tak som zacal partat po serioznych testoch, a nic. Dokonca aj ten casto sponimamy cesky test, v ktorom vyhral VIF je o tom, ze ten skusobny ustav priznava, ze vie zmerat cetanove cislo, mazivost, penivost a protikoroznu ochranu, ale nie cistiaci ucinok. V obchodoch mi bol odporucany dalsi vitaz testu, nemecky Liqui Moly. Ten test, ked si ho vyguglite vam ale tiez nic nepovie, myslim, ze si ho robil vyrobca sam.

Preto si dovolim tvrdit, ze po tom, co som nakonice vyriesil ten problem mam tolko skusenosti, ake nenajdete (bohuzial) v ziadnom teste, hoci priznavam, ze ani mnou pouzite metody nie su nijako vedecke.

Teda k veci. Motor D5 isiel nepravidlne na volnobeh, a tesne nad nim, hlavne za studena. V zime som dokonca citil tie vibracie u studeneho motora na spojke, ked som ju vymackaval. Skusal som davat VIF v dvojnasobnej koncentracii. Nic. Treba ale povedat, ze odporucane davkovanie Vifu je na prevenciu a teda ani dvojnasobne nebola ziadne "bomba". Nejake ultra vysoke koncentracie Vifu som neskusal.

Skusil som Liqui Moly, predavaju v akcii taky set - specialny cistic a vseobecne aditivum, ktore ma mat tiez cistiace ucinky. Dava sa vzdy cela flasa na nadrz. Mal som dojem, ze sa to zacina pomaly zlapsovat, no ani po aplikacii 2 x 2 flasiek (4 nadrze) to nebolo dobre, hoci posun k lepsiemu som citil.

Tak som skocil do Volva na diagnostiku. Tam zistili, ze korekcie vstrekov su absolutne v norne. Ked to prijmaci technik preberal a startoval, tak na mna pozeral ako na de***, ze co mi na tom motore vadi. Lenze ja som na tieto veci prefekcionalista a moje muzikantske ucho ma vyssie naroky. Navyse on pocuval teply motor. Musel som mu povedat, ze musi pridat jemne iba 5 mm plynu, a pocuvat, ako sa motor hrabe z volnobehu. Potom uznal, ze mam pravdu, ze motor jemne trasie, kym sa dostane z 700 na 1300 alebo tak. Potom uz v pohode.

Teda korekcie boli

  • 0,37

0,32

0,06

  • 0,20
  • 0,23

a otacky motora na volnobeh na jednotlivych valcoch nasledovne

700

698

697

699

699

Vraj, ak by som to chcel riesit, tak jeden vstrek stoji myslim 400 (alebo 500?) EUR a da sa kupit iba jeden + kopa podloziek a skusat ho davat na rozne pozicie.

Kazdopadne, kedze som doteraz vzdy vedel riesit tento problem aditivami, rozhodol som sa radsej pokracovat takto, ako by som do toho nechal zbytocne vrtat.

Zistil som, ze Texaco sa teraz predava pod znackou Delphi. Kupil som dve pixle. Jedna sa ma davat do nadrze 50 - 60 l, takze som vzhladom na pretrvavajuci problem zvoli skor predavkovanie a do 70L nadrze som nalial dve.

Po prejdeni asi 200 km som zacal byt skepticky, ziaden posun. Pamatal som sa, ze na Xantii mi 200 km stacilo na uplne odstranenie problemu. Uz som si zacal byt isty tym, ze ide o nejaku mechanicku vadu. Potom som mal cestu cez cele Slovensko, ale nie po dialnici, ale po bocnych cestach, lebo som mal viac cielov. Spravil som jeden den asi 500 km a isiel som tak, ze som rozhodne nebol "brzdou v plynulosti dopravy". Ked som dorazil, tak som vedel, ze to funguje. Akakolvek nepravidelnost bola takmer uplne prec. Stale tam ale ostavalo nieco, mozno 10% tej povodnej nepravidelnosti, na ktoru som ale ja specialne (po tom vsetkom) bol citlivy. Uz to netriaslo, iba sa to jemnucko zachvelo, a nie do 1300 ot, ale len v rozmedzi 700 - 900 ot, nad to uplne v pohode.

Po obdobi, kedy som tam lial vsetko mozne som teda opat zohnal Delphi. Tentoraz som sa nastval a nalial som tri pixle. Po vyjazdeni nadrze je motor v takom stave, v akom si ja predstavujem zabahnuty motor z vyroby. Stalo ma to cele mozno 140 EUR, ale nic sa nemuselo rozoberat, davat opravovat, nemal som nepojazden auto ani minutu. Keby som menil jeden vstrek, tak je to cez 500 EUR, vsetky by boli 2500. Nejake repasy by boli "niekde medzi tym"-

Teda este sumarizacia. Kupil som auto s nepravidelnostou chodu motora, ktory oznacme 100%. VIF, Castrol TDA v zvysenom davkovani bez efektu (mam na mysli, bez efektu na tu nepravidelnost). Liqui Moly, prva dvojdavka, 60% nepravidelnosti prec, dalsia dvojdavka bez efektu. Potom dvojita davka Delphi, nepravidelnost klesla na tretinu, oproti povodnej to bolo stale povedzme 10%. Nasledne opat VIF, Castrol, Shell V-power bez efektu. Nasledovala trojita davka Delphi - vyriesene.

Este pripojim strucne info o druhom Volve, na ktorom uz sice ja nejazdim, ale stale ho vlastnim, takze som ho liecil tiez. To som kupoval s uplnymi kopancami na volnobeh, zaujimave, ze za studena aj za tepla a tiez zaujimave - uplne neprevidelne sa prejavujuce. Teda keby ste scanovali povedzme 20 sekund, tak kopanec prisiel v 4,1- 4,3 - 4,8 - 9.5 16,5 a 17. sekunde. Teda nie, z jeden valec pravidelne nepalil. Kazdopadne,ale problematicky volnobeh.

VIF a Castrol bez efektu. Dvojdavka Liqui Moly zmenila tie tvrde kopance na take makke zahojdania v silentblokoch. Teda povedal by som, ze z mojho pohladu 80 - 90% problemu bolo prec. dalsia dvojdavka Liqui Moly bez efektu. Nasledne jedina davka Delphi (ma to mensiu nadrz - 50L) - problem vyrieseny, teraz nevim, ze mam nastartovany motor.

Vzhladom na rychlejsie liecenie tohto motora (Peuheot HDI 2,0) a mensi objem nadrze odhadujem vsetky pouzite aditiva do tohto auta asi na 60 - 70 EUR.

Keby som si dal viac namahy so zhahanim toho, co sa mi aj v minulosti osvedcilo a neexperimentoval som s vysokymi davkami aditiv, ktore som pred tym nepoznal, tak som mohol samozrejme minut menej.

Este dodavam, ze sa naozaj nezivim nicim, co by iba trocha suviselo s automobilovym priemyslom, ci palivami. Tieto informacie vam davam k dispozicii s cistej filantropie, verim, ze mnohym z vas mozu pomoct, hoci vyrobcovia a predajcovia vstrekovacov a ties ti repaseri z toho asi nebudu nadseni.

2012-10-11 21:32:43

Ahoj a co říkáš na to video nevím čím začít při opravě. Informoval jsem se na vstřiky a servisák doporučil i zkoušku čerpadla na těsnost a piliny a když budou všechny vstřiky KO plus čerpadlo ok a přetěsního bude to cca 31 tis oprava.

2012-10-12 12:26:24

kacer.dona...

nejprve k tvému dotazu. VIF je aditiv do nafty a ten zjednodušeně napsáno promazává načí nekvalitní suchou naftu,proto odchází čerpadlo a následně kovovými částicemi všechny vstřiky. Jinak čistič i když to výrobci vůbec nedoporučují, používám pravidelně a to od značky STP a naprosto spokojen.Zachránil jsem si vstřiky, a chod motoru je výrazně tišší.To by mohlo popř.pomoct i více členům.

2012-10-12 12:28:57

martass

Udělal bych nejdříve to,že bych to zkusil čističem popř. až poté nějakou zkoušku čerpadla a vstřiků.To už potom není jen tak levná záležitost

2012-10-12 13:52:37

znam podobne zvuky ale pouze za studeneho motoru.. tak ted nevim co si myslet.. jinak aditivum pouzivam + verva ale nemuzu se na to spolehat

2012-10-12 18:50:53

Tomenzino

No ten čistič jsem zkoušel ale žadný ani sebemenší výsledek jsem nezpozoroval mozná bych měl dát ještě jednu butelu. Nejhorší je že auto chytá v pohodě nouzák se ještě neobjevil tak mám obavy aby to nekapalo do válce a nepropálil se píst.

2012-10-12 18:55:40

pavlas.tdci

A kolísají ti otáčky nebo ne mě volnoběh kolísá jak svině a asi už tři lidi mi řekly že zvuk připisují vstřiku. Tak nevím ale vím jedno jak to dám na kotrolu vstřiků každý řekne že jsou KO všechny tak nechám zkontrolovat i čerpalo a hned je to kolem 30 tis protože je risk nechat vyměnit jen vstřiky tam se nemusí piliny poznat.

Když bude čerpadlo komplet v háji tak až přes 40tis.

2012-10-12 20:18:28

martass

No jen pro upřesnění.Co jsem tak všechno zjišťoval ohledně palivové soustavy,tak tyhle ty samý vstřiky co máme v Mondeích používal i Medcedes a žádné problémy neměli.Vydrželi u nich až 400tis.Celý problém co máme je u čerpadla.Nekvalitní nafta ho ničí a následkem aniž by jsme poznali že čerpadlo je poškozeno(než začne ztrácet tlaky) se první poškodí vstřiky.Takže pak už je to rychlá smrt a cenová smršť. To je už potom smutný pohled do peněženky

2012-10-12 21:40:39

martass- otacky mam neustale 900-800 spise mezi..rucicka neklesta nestoupa..ustalena..zvuky mam totozne..ale dnes sme se snazil vyzkouset jaky mam tach sam do kopce castecne nalozeny a sebe mensi problem se neukazalmondour jak strela zadna dymovnice z vyfuku zadne kolisani zadny zachvet z motoru proste nic..ale ty zvuky mam taktez za studeneho chodu..nemyslim ze to musi bejt hned cerpadlo vstriky atd..kdo vi co to je za zvuk vacky?kdo ví..ale podle me kdyby byl problem na cerpadle nebo v jednom striku pozna se to pri ostrejsi jizde..muj nazor ale nejsem znalec stale se ucim..jinak hodne stesti a at je to co nejmensi zlo! dej vedet

2012-10-12 22:46:01

pavlas.tdci

No já si právě jistej nejsem všude ochotně budou opravovat vstřiky a čerpadlo auto bude furt stejně chrochtat jako dřív příští tyden pojedu na ten bankový test a pak se uvidí jen nevím jak by se poznalo že vstřik kape když je opak že vstřik jde do přepadu a auto chcípá a padá do nouzáku tak by v případě kapajícího vstřiku hulilo a asi do nouzáku nespadlo a ani na výkonu se nic nezmění? někde jsem čet že naše čerpadla jsou poddimenzovaná když je čerpadlo vyběhané i když nedává piliny dává menší tlak a tís se unavuje vstřik třeba ještě někdo přidá své zkušenosti určite pak poreferuju. Byl bych nejradši kdyby někdo napsal že to řešil jo to byla tahle blbost takhle vim h..no

2012-10-13 20:13:31

martass

Tak chápu, že by jsi chtěl slyšet přesně čím to je, ale každá závada je prostě jiná a není to jednoznačné.I když je to vždy o čerpadle vstřikách nebo slavnému EGRu ventilu.Je to prostě tak. Čerpadlo není poddimenzované ale nekvalitní naftou se prostě ničí.Asi jak jsem psal o pár článků výše

2012-10-14 18:30:59

Mart.. mozna je to hloupost nejvetsi na co se ted zeptam..ale treba... Jak si na tom s naftovym filtrem?? co treba ho vymenit otazka 500-, znam pripad kdy TDCi blbo kvuli zanesenemu filtr hulilo atd.

2012-10-14 18:56:17

pavlas.tdc...

Naftový filtr by měl podle výrobců a servisu vydržet okolo 60tis.Já osobně měním filtr 1x za rok.Což je asi polovina km životnosti filtru.Je vše v pohodě. Jinak kdyby byl ucpaný padalo by ti to do nouzáku nebo by to nemělo výkon. Nestojí ale 500kč protože se má dával orig Delphi resp.Bosh kvůli průchodnosti částic do palivového systému. Stojí u Fordu cca 1100kč

2012-10-14 19:52:35

pavlas.tdci

Ahoj filtr jsem dával po koupy auta je to rok a půl a najeto je naněm 10tis jěště jsem nedoplnil že tenhle problém myslím kolísání otáček mělo auto při koupy samozřejmě zohledněno v ceně pak to na čas zmizelo a ted je to tu zas ovšem ten zvuk asi těch vstřiků nebyl takhle hlasitý. Jo a filtr je Bosch.

2012-10-15 13:27:11

Chlapi, mám pár věcí: Předně děkuji za Vaše reakce na STP cleaner. Dal jsem do nádrže a zdá se mi, že motor má měkkčí chod, jde lépe za plynem (že by obsahoval cetan booster?). Pak k penězům - Original filtr Delphi 924 se dá koupit za 610,- Kč na automedik.cz. Pokud jde o vstřikovače, Mercedes taky začal používat systém Delphi, ale nové konstrukce, revoluční bezpřepadové vstřikovače, které s TDCi nemají nic společného. Ano, vstřikovací soustava Delphi je dimenzovaná tak tak a když je vyběhaná, nestačí dávat dost nafty. To se projevuje obtížemi při startování a také při jízdě na plný výkon (pprudká akcelerace), kdy nestačí dávat dost nafty a motor padá do nouzáku. Mimochodem, na ovládáví selenoidu vstřikovačů musí stačit 12 V, chybí i vysokonapěťová část jako u Bosch, Denso, Continental. I to zvyšuje choulostivost pal. systému

Jsem chytrý jak opice, ale teď jsem si taky málem přivodil velký problém. Vyměnil jsem palivový filtr a nenaplnil ho naftou. Myslel jsem, že podávací čerpadlo v nádrži ho naplní, což se nestalo a motor točil naprázdno. A to je dost vražedné pro VT čerpadlo a vstřikovače, protože se točí na sucho, není mazáno, hrozí uvolnění pilin a zanesení celé soustavy. Tak jsem trápil motor asi 5 x, pak mi to došlo a chybu napravil. Teď už si motor zase přede spokojeně. Ale píšu to všem jako varování - pozor na výměnu pal. filtru

2012-10-15 16:39:45

kacer.dona...

Píšeš o vstřikách do Mercedesu ale už o úplně jiné generaci.Já píšu o našich vstřikách,které se tam dávali.Ale to je teď jedno.Když bude kvalitní nafta čerpadlo vydrží a tudíž i vstřiky.

Jinak čerpadlo se plní vždycky naftou aby se nestalo že pojede naprázdno Ano ano na to pozor

2012-10-15 19:01:06

Jasně, nafta je základ. Protože se nelze spoléhat na konstantní kvalitu (vliv jednotlivých čerp. stanic), používám aditiv diesel, konkrétně VIF. Doporučuji všem, vyplatí se.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9