Fórum - Téma


Volnoběh+Mondeo-zvýšení otáček při přeřazování


Fórum Mondeo MK I Volnoběh+Mondeo-zvýšení otáček při přeřazování

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I



2010-04-08 09:20:18

Zdravím,nutně bych potřeboval pomoci.Mám Mondeo MK1 z roku 93 1,6i 16V.Když jedu a dám neutrál tak otáčky neklesnou naopak se sami zvyšují.Jakmile zařadím rychlost otáčky se přizpůsobí zvolené rychlosti a stupni co je zařazen.Jak dám opět neutrál otáčky zase sami jdou nahoru.Zkoušel jsem zastavit vypnout motor a znovu nastartovat.Pomohlo to ale jen na chvíli.Za pár ujetých stovek metrů se situace opakovala.Prosím všechny o radu a budu vděčný za jakoukoliv radu.

2010-04-08 11:58:45

S největší pravděpodobností, jde o problém s volnběžným ventilem. Jako první, bych doporučil vyčištění.

2010-04-08 17:32:56

Pavle tohle by mohl být spíš snímač rychlosti. Ale i ten volnoběžný ventil, tak pokud ti odzkoušení volnoběžného ventilu nedopadne dobře je to volnoběžný ventil, pokud dopadne dobře, tak by to mohlo být snímačem.

2010-04-08 19:43:33

Zdravim všechny a předem děkuji za odpovědi.Pustil jsem se tedy do toho ventilu a řeknu vám ti co vyrábějí auta nemají lidi rádi.Přístup k tomu ventilu je hrozný.Ventil jsem nakonec vyndal a dal mu lázeň v technickém benzínu a pak trochu vystříkal WD40.Jakž takž trochu špíny odlezlo.Když už jsem byl u toho čištění vyčistil jsem i klapku a vše okolo ní.Ještě uvažuju o restartu řídící jednotky.Zítra to zkusím projet a uvidime jestli to pomohlo.Jestli to nepomuže kouknu se po tom snímači rychlosti.Ani netuším kde může být ale nějak to zjistím.

2010-04-08 20:38:43

To vyčištění může, ale nemusí pomoc, možná bude nutná výměna.

Porucha snímače rychlosti, by se projevovala naopak zhasínáním motoru po vyřazení rychlosti.

2010-04-08 21:46:04

Tak to vůbec nemusí být Pavle, mě odešel a motor mi nechcípal, ale zvyšovali se mi otáčky při vyřazení a spadli až když jsem zastavil. Po výměně za starší jsem od toho měl pokoj.

Jinak snímač se dá odpojit a jezdit bez něj pokud by ti to bez zapojeného snímače nezvyšovalo otáčky, tak je to snímačem rychlosti. Jinak snímač rychlosti se nachází na spoji bloku motoru a převodovky, většinou lehce shován za motorem.

2010-04-08 22:42:09

Ono vlastně ještě než se objevila tahle závažná porucha se zvyšováním otáček už dlouho mě provází na mém mondíku menší zavada .Dá se říci že opačná.Nastartuju a za chvíli otáčky klesnou na takových 400ot/min (skoro motor chcípne).Pak se to vrátí na 1200ot/min a opakuje se to asi 3x.Potom už si motor drží zhruba stejné otáčky.Do toho mi však přišla tahle hrůza co mi sama zvyšuje otáčky až po nějakých 4000ot/min (ono by to šlo i dál ale to už jsem se o auto bál) a samozřejmě že rychle stoupá i teplota vody.vypadá to že autíčko po svých 200tis km odchází do autíčkového nebe.

2010-04-08 23:31:01

Kdyby si nám tohle napsal už na začátku, tak ti napíšu, že ti to dělá lambda sonda, ta má za následek to klesání otáček při studeném motoru. Ale než ji vyměníš tak by to chtělo diagnostiku.

2010-04-09 08:06:00

Lambda sonda mě taky napadla.Mám doma ještě jednu starší tak ji zkusím vyměnit.Díky za tip

2010-04-09 14:26:41

Musím souhlasit s indiánem, podle mne to bude snímačem otáček v kombinaci s volnoběžným ventilem , obě součástky jsou stejně poruchové.

2010-04-09 19:02:57

To jirkasel: snímač otáček a snímač rychlosti, jsou rozdílná čidla

U snímače otáček bych si to uměl představit, ale se snímačem rychlosti, mi to nějak nejde dohromady.

2010-04-09 19:31:19

bohužel se obávám že je to vjednom snímači oboje. páč na vrch snímače rychlosti jde čtařhran od otáčkoměru a pro řídíci jednotku je tam kabel o třech drátkách s konektorem a ten vychází z boku. U novejších aut už snímač rychlosti není spojen otačkoměrem.

2010-04-09 20:48:34

To nemůže být v jednom snímači, protože každá hodnota je jiná, jedno měří počet otáček motoru a druhé počet otočení na výstupu, až po zařazení rychlostního stupně. Snímač otáček bývá na setrvačníku a snímač rychlosti v plášti převodovky, respektive rozvodovky, někde nad poloosou. Je pravdou, že u starších vozů, snímač rychlosti nebylo čidlo.

2010-04-09 23:45:37

Prostě má to u starších vozů spojitost i s otáčkami motoru. Nevim jak to tam přesně je, ale vím, že když se mi točí kola a jedu na volnoběh, pak právě snímač rychlosti mi udržuje o trochu vyšší volnoběh, právě kvůli přeřazení. Ještě mě dnes napadlo, že by to mohl dělat nefunkční potenciometr škrtící klapky .

2010-10-06 20:43:41

cau prosimte mam tu samou zavadu co ty jak jsi ji odstranil diky karel

2010-10-08 17:20:06

Byl jsem dneska v servisu, ne teda značkovém, ale dělají Fordy a mechoš řadu roků pracoval ve značkovém servisu Ford. Taky jsem mu říkal o problému, projel se autem, přehrál novější SW do jednotky, ale pomalé padání otáček při řazení neodstranil. Říkal, že je to u Mondeií 2.0i normální, 1.8 na to tolik netrpěla díky jinému SW a u Focusů se tento jev odstraňuje taky přehrátím novějšího programu. Všechno vyzkoušel, chyba se žádná neobjevila-taky je z toho bezradnej. Ale přiznal, že to pomalé padání otáček je dost otravné a nepříjemné. Tak už nevím, kde může být zakopanej pes.

2011-02-11 20:19:31

zdravim nejsem sice z prostejova ale poradit mohu mam mondeo mk1 motor 1.8 mel jsem ten stejny problem vsiml jsem si ze na volnobeznym venitu byl urvanej jeden drat tak jsem to spojil a bylo po problemu ted uz je to v pohode.byla to prkotina.jde o to jestli mas ten samej problem

2016-08-10 15:07:24

Ahojte. Mám u Mondea r.v. 98 (2.5, V6, 125 kW) stejnej problém, co se otáček týče. Začalo to v zimě kolísáním otáček na volnoběh (párkrát dokonce i tak nízko, že mi na semaforech chcípnul motor). To kupodivu po pár týdnech ustalo a objevila se nová radost v podobě vystřelování otáček při sešlápnutí spojky/vyřazení kvaltu. Obojí tu bylo popsáno, ale řešení s potvrzeným úspěchem jsem neobjevil. Dle mě by mohlo jít o zanesenou klapku (při jízdě je otevřená v určitým rozsahu, abych např. na čtyřku frčel na 1700 otáček, ale jakmile vyřadím nebo jen sešlápnu spojku, tak zůstane klapka zaseklá v původní nejvyšší pozici a tím pádem už je to na volnoběh moc a otáčky díky tomu vylezou na 3500 rpm a víc, dokud člověk zase nezařadí rychlost. Díky tomu je i za jízdy citelně znát, že auto po sundání nohy z plynu vlastně pořád udržuje rychlost (tempomat pro chudé :)) a otáčky neklesaj. Ještě jsem se do toho nevrtal, takže jen sděluju svoje dojmy a budu rád za vaše poznatky, abych šel eventuálně na jistotu, až se na to vrhnu, a nehledal závadu dva dny.

2016-09-14 14:04:59

ahojda mam tak trochu problem,vcera sem si dojela pro ford mondeo 1.8 16v rv 96..auto ujelo 100 km a zaclo mi chcipat,nejdriv me napadlo ze je motor spatnej ze se zahreje a umre ale zacalo to delat ikdyz je studenej.v aute take nebyl zadny olej tak sem ho doplnila..zajimalo by me co s tim ten borec udal ze to dokazalo odjet a pak to zaclo takhle umirat..nevite nekdo co by gto mohlo byt?dekuji

 petrdepo  
2016-09-15 07:58:48

mucinek911: Snad může pomoci vyčištění klapky volnoběhu. Ale závada může být i jinde. Třeba s dopravním čerpadlem paliva. Ale těžko soudit na dálku. To by spíš ukázala diagnostika. Ten stav oleje sleduj často, aby se nestalo, že bys při větším úbytku motor zadřela. Pokud by motor "žral" olej, tak bych auto vrátil prodejci, protože náklady na opravu můžou být značné (v řádu desetitisíců).


Odpovědět