Fórum - Téma


Volnoběh+Mondeo-kolísání otáček 1.8TD


Fórum Mondeo MK II Volnoběh+Mondeo-kolísání otáček 1.8TD

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II



2011-11-28 16:11:28

Dobrý den když je studený tak nepravidelně kolísají otáčky když se ohřeje tak se to z části srovná nevím si s tím rady prosím poradte Mateska

2011-11-28 21:33:25

Kolísání volnoběhu je zapříčiněno špatnou funkcí serva pro studený start.Demontáž,vyčistit,kontrola uhlíků v motorku.Servo je v mot.prostoru u levého podběhu a lanko jde k naftovému čerpadlu.

2011-12-31 22:21:01

Ahoj,Nemuže tam být jina přičina než jen to servo??? Například mě kolisaj na mem ropaku 1,8TD r.v. 97 otačky v rozmezi 500-1000 a to jak za studena tak za tepla,ale nepravidelně.Už jsem vyměníl :Vzduchač,žhaviče,pal. filtr,olej+filtr,do nafty davám aditivum na čištěni pal soustavy a vstřiku + aditivum proti zamrznutí nafty

2012-01-01 21:02:02

Většinou u 1.8 TD je příčina kolísání v servu,je to moje zkušenost.Dělá to nepravidelně a nezáleží na teplotě motoru.To servo nastavuje volnoběh v závislosti na teplotě,jestliže drhne,projeví se to jeho kolísáním.Většinou stačí vyčistit a zkontrolovat uhlíky u servomotorku,popřípadě zkontrolovat a promazat bovden.Když si chceš ověřit,zda je to servem,tak pokud ti nesedí otáčky a máš příkladně 500,otevři kapotu a rukou pohni páčkou na naftovém čerpadle,za kterou servo tahá,otáčky se dají srovnat.

2012-01-03 22:10:46

Zdarec ja mam 1.8 td z 95 .Pomohlo mi po utahovat hadice na saní a bylo po problemu.

2012-01-03 22:30:32

To jsem zkoušel,dokonce jsem měnil i ty dva gumove kroužky na mezichladičí nad turbem a nic... tohle mě napadlo taky.Ale zjistil jsem,že mi z ERG prosakuje zespod

bordel(černej humus olej) podle mě by to mohlo byt i tohle...ještě se někde dočíst jak ho zaslepit

Tak problem umě vyřešen konečně jsem si udělal čas a zjistil jsem tohle:

1 žhavička nežhavila

na čepadle praskla gumova hadička (gumove koleno ze zadu čerpadla co je připojene na trubku co vede podel motoru zepředu)

a praskla ta sama hadička,ale tentokrat ze zadu nad turbem

Motor nyni ma pravidelny volnoběh nekolisa a spotřeba šla dolu typuju cca o 2litry+ perfektní starty +narust vykonu

Takže ted to jdu zapít

2016-05-17 13:36:49

Ahoj.Prosim o radu,kde se daji sehnat uhliky do serva korigujiciho otacky motoru.Diky

2016-05-18 08:00:34

manzaro2063: Kdybys věděl rozměry a barvu uhlíků, tak v řadě případů se dají sehnat v různých servisech spotřebičů. Barvu proto, že to napovídá o stupni příměsi mědi. Také se liší podle toho, zda jsou na střídavý nebo stejnosměrný proud. Pokud k nim není připevněna pružina nebo kablík, tak se dají v nouzi upravit z větších.

2016-06-19 21:59:38

Ahoj. Nastal mi problem ze kdyz se ohreje motor a zapnu klimu spadnou mi otacky na cca 500. Takze se sama klima vypne a otacky zase vyskovi na 750 a tak stale dokola dokud klimu nevypnu. Vsiml jsem si i, ze kdyz jdu startovat zacvaka solenoid a cvakne stopventil, ale packa volnobehu se ani nehne. Takze pokud je motor zahraty nechce mi to nastartovat jen to blafe. Chytne to jen kdyz mi nekdo prida na volnobehu nebo podlozim packu volnobehu. Pod plynem ne. Pak to chytne v pohode a ani nezakouri ani nezasmrdi. Je to jen tim servomotorkem nebo to muze delat i neco jineho?

2016-06-20 09:10:32

leons: Tak značný pokles otáček při zapnutí klimatizace by mohl napovídat, že se začíná slabě zadírat kompresor. Jak dlouho jsi neměnil náplň ? Měla by se měnit nejpozději každé 2 roky. To proto, aby byly zachovány její mazací vlastnosti.

2016-06-20 09:22:49

Nemenil jsem ji nikdy, ale myslim ze kdyz poklesnou otacky mela by je vyrovnat ridici jednotka. Nebo ne? Ale servomotorek nezareaguje vubec, ani naznak. Dokonce i to lanko je uplne volne.


Odpovědět