Fórum - Téma


Volnoběh Mondeo 3.0 V6 motor typ REBA


Fórum Technický koutek Volnoběh Mondeo 3.0 V6 motor typ REBA




2011-05-09 14:04:25

Zdravím, už pár dní řeším problém s Mondeem V6 3.0 ( stejný jako ST220 ale jen 205 koníků ), konkrétně volnoběh. Studené stary ok, pak pár kilometrů taky ok, volnoběh pracuje jak má, auto jede super. Poté, např. po půl hodině jízdy a zastavení začne motor běžet nepravidelně a klepe se. Vyčistil jsem volnoběžný ventil a MAF, procákal všechny kontakty wd, lambdy fungují, diagnostika ukázala jen moc bohatou směs v celém spektru otáček. Podtlaky se zdají taky v pořádku. Zajímavé je že, po vypojení gumové hadice přívodu pro volnoběžný ventil ( mezi klapkou a vzd. filtrem ) - tj. volnoběžný ventil se bere nezvážený vzduch z atmosféry, se motor uklidní a ani trochu se nezaklepe. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, resp. tip co by to mohlo být? Nerad bych měnil součástky metodou pokus omyl, protože se to docela prodraží.

2011-05-09 18:33:43

ahoj no mě to tenkrát dělalo něco podobnýho + ještě navíc mi to chcípalo a rozsvěcela se oranžová kontrolka motoru a příčinou byla rozpadlá podtlaková hadička odvětrávaní klikové skříně. Ta hadička je aspoň u mojeho Duratecu ST skrytá za spletí dalších hadic, takže si toho letmým okem ani nevšimneš. Dále bych to tipoval opravdu na ten volnoběžnej ventil(výměna), kterej mě osobně taky dělá už chvíli paseku, u mě se to projevuje houpání otáček na volnoběh a jeho nedovíráním, což se projevuje jeho troubením do sání, který dělá fakt velkej bordel(něco jako lodní siréna) Takže jsem byl už minulej tejden ho objednat ve Fordu. Naštěstí se nejedná o nějakou finanční tragédii(2400,- Kč i s těsněním)

2011-05-09 22:22:22

Jo, jo díky. Dneska jsem na ty podtlaky koukal je to dobrá změť....nevíš, kde by se dal sehnat nějakej rozkres všech podtlaků co jsou napojený na sání? Můj favoritní tip na závadu je spíš MAF mezi filtrem a klapkou. Dneska jsem MAF za běhu odpojil ( vím, že se to nemá ) a volnoběh je zase ok, po zapojení zas nic moc.

2011-05-10 18:38:38

no všobecně na tom mototru se někdy k něčemu dostat, když člověk potřebuje je celkem úmění. Co se týče nějakýho schématu podtlaků, tak to fakt nemám a pochybuju, že to někde na netu bude k dispozici, protože o tihle motorech toho napsanýho moc není. Jinak ten volnoběh může bejt způsobenej hodně moc věcma, jde o to jen to najít. Většinou to odhalí diagnostika, ale když řikáš že to nikde žádnou chybu nehodilo, tak fakt nevim. Každopádně když odpojíš ten MAF senzor a motor běží "normálně", tak je dost možný, že to tim může bejt. Chtělo by to někoho s motorem, kterej má ten MAF stejnej a zkusit ho cvičně přehodit a pokud to bude v pohodě, pak není co řešit...

2011-05-11 08:57:25

Jo, jo to by bylo ideální, ale nikoho v okolí neznám, kdo má 3.0 nebo ST....

2011-05-30 21:31:02

Ta hadička odsávání klikovky, kde konkrétně je? Máme stejnej motor, tak předpokládám, že ji tam taky najdu....

2011-05-31 08:50:06

zkusím ti to dneska vyfotit a dám to sem

2011-05-31 15:44:46

tak jsem to vyfotil, co se týče viditelnosti tý hadice, tak to není uplně ideál, ale líp to asi nešlo. Je to tak v červenym kroužku, ještě s vysačkou od Forda, tak aspoň víš kde hledat dál

2011-06-01 07:41:02

Ahoj, víceméně sis skoro odpověděl sám na svůj problém, napsal jsi že řj má v paměti chybových kódu uloženou závadu bohatá směs. V případě že lambdy fungují a budu brát v potaz že za studena to běží v pohodě a začne to zlobit až po zahřátí, vyplívá mi z toho že bych se mrknul spíše na teplotní čidla ovlivnující základní hodnotu množství vstřkovaného paliva. tzn buď přímo vadné čidlo, nebo zaoxidovaný konektor, či uhnilí kabel. Kdyby čidlo bylo v pi.... tak ho v paměti chybových kodu nenajdeš, musíš najet do měřených hodnot a tam jasně uvidíš jakou hodnotu ti to píše. Nevím jak to přesně je u forda ale ve vagu to rovnou ukazuje ve stupních celsia. a je třeba hloupost aby ti to psalo 20C když už máš motor ohřátej na 80C že jo

2011-06-06 13:25:14

Dík za foto. Ještě by mně zajímalo, kam vede druhý konec.... Jinak žádný posun, směs je stále bohatá, volnoběh se uklidnil i za velmi teplého motoru. Prakticky by se dalo říct, že motor se tváří že mu nic nechybí, spotřeba kolem 10,5 l na sto ( mix Praha a nějaký dálnice ), což mi připadá velmi solidní.

Co je zajímavý, že po resetu v dlouhodobých adaptacích to doleze během 50 km na maximum, což je cca 25% a pak to hodí chybu. Adaptační tabulky se smažou a motor jede jen podle toho co vypočítá bez ohledu na lambdu. Motor chodí dobře, starty super, tak přemýšlím, jestli to vůbec řešit?

2011-06-06 17:49:39

no druhej konec vede kamsi za spleť dalších x hadic, a popravďe řečeno jsem to nějak nezkoumal. Jinak pokud tikáš, že ti jde motor dobře, je tichej, drží volnoběh, startuje dobře, při jízdě necuká a má požadovaný výkon, tak bych to asi neřešil, může to bejt jenom nějaká prkotina a ty kvůli tomu vyměníš půl auta

2011-06-09 09:01:32

Jo jasně, chápu. U minulý V6 jsem jezdil 50000 km se svítící kontrolkou motoru a žádný problém. Tady je blbý že to rozhodí LPG a to pak běží nic moc.

Ještě dotaz k zapalovacím kabelům, chci je koupit od Tesla Blatná za 900 Kč. Oni je teď vyrábí nově a nejsou si 100% jistí délkou. Píšou mi 30, 30, 35, 90, 110 a 115 cm, abych provedl kontrolu. Jelikož se mi kvůli tomu nechce rozebírat sání, abych to zkontroloval, nevíš náhodou délky?

2011-06-09 09:30:49

No tak délky nevim, ale radši bych si trochu připlatil a zapalovací kabely šel koupit k Fordovi. Dají ti tam to co tam patří a vyhneš se případným problémům s chodem motoru. Je to jak se svíčkama, lidi tam daj Brisk, nebo podobný "značky" a pak se diví že jim to nejede jak má...


Odpovědět