Fórum - Téma


Volnoběh+Focus-ztráta volnoběhu po odpojení aku


Fórum Focus I Volnoběh+Focus-ztráta volnoběhu po odpojení aku

Informace o modelu: Ford Focus I



2013-12-10 20:01:40

Mam problem ted pred vanoci jsem vymenil baterku jelikoz pri rani startech mi raficky litaly na doraz stoho jsem usoudil ze 7 leta baterka to ma za sebou.. Po vymene se mi roziha kontorolka dobijeni a pri volnobehu mi zhasina motor poradi nekdo?? dekuji --treba mi da nekdo vanocni darek ...... Focus 1,4 - 1999

hof  
2013-12-10 20:20:29

skotakmilan: zdravím, a za celou tu dobu sedm let jsi baterku neodpojil, nevyndal z auta?

Protože to co popisuješ, tak to se stává při dlouhodobějším odpojení akumulátoru - auto "zapomene" naučený věci, zejména volnoběh a když jsou volnoběžný otáčky nízký, tak alternátor nestíhá dobíjet a tím pádem bliká kontrolka...... zkus restart řídící jednotky podle odkazu níže a nenech se zmást tím, že se tam píše o Mondeu, ono to je pro všechny modely stejný

http://www.fordclub.eu/fo...eset-ridici-jednotky-6146

 petrdepo  
2013-12-11 09:38:45

hof: S tím, že auto po dlouhodobém odpojení baterie ztratí nastavení volnoběžných otáček to asi není úplná pravda. U mojí Fiesty jsem měl minulou zimu vyndanou baterku 1 měsíc a volnoběžné otáčky byly potom naprosto vpořádku. Navíc volnoběžné otáčky by měly být správně nastavené základním (resetovaným) stavem softwaru řídicí jednotky a tedy správné jako z výroby. Velmi pochybuji, že by z výroby byly volnoběžné otáčky v softwaru nastaveny jinak, než jsou pro motor předepsány. To by se někdo musel hrabat v software (někdo by amatérsky musel software přepsat v paměti řídicí jednotky). Proto bych hledal chybu spíš někde jinde.

2013-12-11 15:07:41

petrdepo:Dik za odpoved auto jsem dal na diagnostiku vse v poradku ale na volnobeh se stale rozsviti kontrolko dobijeni a motor zhasne asi mas pravdu ze narusit softver řidici jednotky neni tak jednoduche --vypada to na cidlo volnobehu asi zhoda nahod ze semi to stalo zrovna pri vymene baterky jinak si to nedokazi vysvetlit --nove cidlo 2500kč draha vymena baterky Milan

Damián  
Zdeněk
2013-12-11 16:26:34

skotakmilan: ahoj, nejčastější odpověď diagnostiků : pravděpodobně volnoběžný ventil. To může dělat ještě spousta dalších věcí např. váha vzduchu, snímač škrtící klapky, čidlo teploty nasávaného vzduchu apod. Dříve než bych kupoval nový díl, tak bych si ¨ho od někoho půjčil a vím, že je stoprocentně funkční.

2013-12-11 19:04:01

damián: Vtom ti dam zapravdu i kdyz je diagnostika dobra tak i v servisu zkousi cim to muze byt uz jsem to zazil s palivovym cerpadlem nakonec mne oprav stla 1000 misto 8000 ale auto tam bylo tyden jelikoz panove cerpadlo prpolovali takze tlacilo do nadrze a ne do motoru --Nic jineho mne nezbyva nez risknout vymenu blizi s vanoce amoc dni mi nezbiva abych to zpravil milan

hof  
2013-12-12 21:59:27

petrdepo: ahoj, srdečně tě zdravím, já vím, že máš Fiestu, ostatně to prezentuješ v každym svym příspěvku, ale neni přece možný posuzovat chování ostatních aut podle jednoho .... kdyby to všechno fungovalo podle Fiesty, tak si strejda Etzold mohl ušetřit práci a nepsat knihy o ostatních modelech ...

Já mám jinej model Fordu než ty a když dlouhodobě odpojim akumulátor, tak po znovunapojení nastartuju a nic, všechno v pohodě, auto naopak jede líp, zapomnělo chyby, super ........ ale ..... soused má Focuse a vyndal baterku, po nabití ji dal zpátky a hrůza, přiběhnul, že má problém, auto po startu chcípalo a když se podařilo nastartovat s plnym plynem, nedrželo volnoběh ..... ale ..... stačila jedna " naučná jízda" a bylo po problému .....

 petrdepo  
2013-12-13 07:03:17

hof: V předchozím příspěvku jsi sám napsal, aby zkusil restart (reset) řídicí jednotky. Není snad odpojení baterie totéž ? Navíc, jak jsem psal já, jak by to dělali ve fabrice, když auto smontují. Tam dávají jiný software při uvádění do provozu ? To se mi nezdá.

2013-12-13 07:13:54

ve fabrice pokažde když smontují auto tak jede na polygon kde ho odzkouší a najedou prvni kilometry, aby se načetli hodnoty

 petrdepo  
2013-12-13 19:30:01

michalkop: To je možné. Ale nevím kolikrát se musí motor v daném případě nechat klesnout na volnoběh a držet volnoběh plynem, aby si pamatoval volnoběžné otáčky. Podle mne je to divné. Ta hodnota volnoběžných otáček by měla být nastavená už při nahrání softwaru do řídicí jednotky. Teprve ostatní hodnoty se načítají jízdou. Navíc v popisu řídicích jednotek EEC 4 - EEC 6 o tom, že by se musely načítat volnoběžné otáčky motoru není žádná zmínka.


Odpovědět