Fórum - Téma


Volnoběh+Focus-kolísání otáček volnoběhu


Fórum Focus I Volnoběh+Focus-kolísání otáček volnoběhu

Informace o modelu: Ford Focus I



2008-09-04 15:29:53

Ahoj Forďáci. Už jednou jste mi skvěle poradili a proto se na Vás obracím znovu.

Vlastním Ford Focus 1.8 16V rok 1999 a mam tento problém: Stává se mi, že když jedu a auto je ve vyšších otáčkách a já potom vyřadím, tak otáčky klesnou, tak ke dvěma tisícům a pak se začnou samovolně a celkem rychle zvyšovat a to až přes čtyři tisíce. Pak po nějekém čase spadnou na běžnou úroveň. Někdy se mi zase stává, že když dojíždím a vyřadím, tak auto si drží na volnoběh zhruba 1500 otáček a po chvilce se opět vrátí do normálu. A potom se mi ještě stává, že když jedu se zařazenou rychlostí a pustím plyn, tak jako by auto zcela neubralo a ubralo az po chvíli, pokud zrovna toto nedělá a já uberu, tak to vždy s autem trochu škubne a stejné škubnutí se objeví i potom co následně přidám plyn.

Nevím co s tím může být a ani nevím zda by toto všechno mohlo se sebou nějak souviset. Jinak s autem jsem moc spokojený..

Děkuji předem za rady..Jirka

2008-09-08 14:42:36

Ahoj tohle můžou dělat dvě věci, buď je v háji volnoběžný ventil, běžná záležitost u aut s najetýma km od 100t vejš, nebo čidlo rychlosti.

2008-09-08 18:17:10

Ahoj. Snímač rychlosti jsem již měnil. Od výměny jsem najel zhruba 15000 Km, tak bych předpokládal, že ten to nebude (předtím přestával fungovat tachometr, tempomat ... a jiné). Takže možná spíše ten volnoběžný ventil. Tento ventil - to je to zařízení které je v levo za motorem - vedou do něj tři hadičky a dva dráty? Pokud ano, tak jsem z něho ze shora v celku snadno sejmul čtvercovou část pod kterou byla jen molitanová houbička, která je dost zašpiněná a když jsem přes ní přejel prstama, tak se začala jako by drolit. Mysliš si,že by to mohlo být jen touto hobičkou a nebo bych to měl vyměnit celé? Máš zhruba představu o ceně? DÍKY...

2008-09-11 19:51:32

Člověče pročetl sem si tvůj přízpěvek 2X a nepochopil sem co si vlastně kuchnul, ale ventil určitě né , vypadá takhle a je hned pod klapkou na sání vzduchu jakoby směrem k hlavě válců, drží na dvou šroubech, klíč myslím desítka. http://fordfuelinjection.com/images/iab.jpg

2008-09-16 15:12:42

Ahoj. Už je mi to jasnější. To co jsem já rozebral - sice nevím přesný název - ale abych ti to lépe popsal, tak jsem kouknul na tvé fotky které tady máš a tam je to vidět. hned za nádržkou posilovače řízení. Tak jsem z toho sundal ten horní čtvercový kryt a pod ním je ta zminovana houbička. Myslim si, že to slouži k prisavaní vzduchu.

Mužeš mi říci jak se to tedy jmenuje a jakou ma toto funkci? Díky

2008-09-17 07:12:17

Teda vim co myslíš, ale nevím na 100% co to má za funkci, každopádně až budu doma vložím ti fotku kde máš hledat ten ventil jo , jo a tohle zjistím.

2008-09-19 20:57:35

OK. Díky.

2008-09-21 19:17:24

Tak tady sou fotky.

2008-09-22 18:45:45

Díky, podívám se na to. Můžu to ve vnitř opatrně vyčistit? Nebo to nepomůže a musím koupit nový?

2008-09-22 20:47:02

No já ho čistil WD40 a pomohlo to vždy tak na půl roku a pak se to vrátilo z5.

2013-07-24 20:08:20

nevite nekdo coby to mohlo delat kdyz jedu a vyslapnu spojku volnobech vylitna az na 5000 otacek a zustane tam .dekuji zaradu .zacalo to delat povymene hadice do sani od potlaku

2013-11-18 20:00:19

čauky chci se zeptat když je špatný ventil volnoběžných otáček může svítit kontrolka na motor ?


Odpovědět