Fórum - Téma


Volnoběh+Focus-kolísají otáčky


Fórum Focus I Volnoběh+Focus-kolísají otáčky

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2  3  4

2011-05-06 21:47:24

Zdravím pánové,

jsem před koupí focuse 2002 s 1.6/74kw

(konkrétně tohodle: http://ford.sbazar.cz/for...combi-praha-o5686740.html ; ty km fakt sedí (serviska, výpisy z STK), takže 100.000km)

Proč píšu sem - právě jsem to byl projet a shledal jsem jedinou závadu a to kolísání otáček. Při vyřazení klesnou někdy na 7-800, někdy na 1200 a mezi těmihle 2 čísly to více méně tak nějak poskakuje.

Jinak motor táhne pěkně a bez pazvuků, snad jen je tam určitý místo, kde to trochu občas zavibruje (občas když se rozjíždí nebo se dobržďuje, předpokládám, že ty otáčky někdy už klesají moc). Motor byl zahřátý. Startuje to ok, nechcípá.

Jak moc je to vážný (drahý), kdybych s tím chtěl něco dělat? Chápu, že všeobecně takto těžko určit, spíš vycházejte co s tím tak obvykle u focusů bejvá.

Předem díky moc za info, do neděle se musím rozhodnout co s tím.

(jo, pokud to vezmu, půjdu ještě předtím do servisu na kontrolu a diagnostiku - můžou tam nějak říct co je s těma otáčkama?)

2011-05-07 09:34:05

Taky zdravim. Ty otáčky budou nejspíš způsobené vadným ventilem volnoběžných otáček, je to takovej váleček přidělanej na sání. Všeobecně je to problémový místo Fordů. Někdy stačí ho vyčistit, ale nemusí to problém vyřešit, nebo ho vyřeší jen na chvíli a stejně je po tom nutná výměna. Jinak ty ventily se pohybují tak od dvou do pěti tisíc, záleží na modelu. Já ho zrovna včera objednával přímo ve Fordu na moje STčko a i stěsněním to vyšlo na 2400,- Kč, takže žádná tragédie

2011-05-07 11:54:40

Nebo to taky tím ventilem vůbec být nemusí, těch příčin je daleko víc, např. snímač rychlosti v převodovce, nebo odvzušňovací ventil klikové hřídele, nebo některá z podtlakových hadiček. Vše se dá řešit cca do nějakých 5000,- i s prací.

2011-05-07 12:24:46

jj, Indian má pravdu, příčin může být víc, ale většinou to nejsou takový finanční tragédie, pokud to zrovna nejsou špatný tlaky ve válcích(ale to by auto zase netáhlo, klepalo se apod.). Každopádně ten volnoběžnej ventil v případě Fordu zlobí poměrně často...

amd
Daniel
2011-05-07 22:46:36

Nazdárek. Mám C-Maxe od loňského března. Před měsícem jsem zjistil, že po vyřazení rychlosti taky otáčký lítají jak zběsilé. Jelikož je auto ještě v záruce tak jsem s tím zajel do značkového servisu. Dali to na diagnostiku. Vše bylo v pořádku. Přehráli mi v řídící jednotce software za novější a zdá se (nechci to zakřiknout), že je vše jak má být. Tak uvidím. To je zase moje zkušenost.

2012-08-08 19:39:39

Ahojky

možná Vám to přijde divné, že sem píše holka ,ale mám s autem také problémy.Mám stejný problém jako...odjinud....ale přesně naopak na volnoběh se mi zvedají otáčky až na 2500...štve mě to zvlášť když jedu po městě...je to trapas když ženská řídí a řve jí auto...tak se ptám zdali to muže být i tím ventilem...předem děkuji za odpověď s pozdravem Zdenča

2012-08-10 07:34:05

Měl sem stejný problém a když sem vyčistil krokový motorek tak je zatím klid ale asi to bude chtít stejně časem vyměnit je to záležitost asi 1tis kč aspoň na aukru se to za tuhle cenu dá sehnat Slavný AUTOKELLY ho má asi za 2500,-

2012-12-19 20:49:38

Koupil jsem Forda Focuse nedávno na jaře 2012. Měl

jsem úplně stejný problém a tak se to řešilo. 1. nové svíčky za pakatel

2. hadička trojcestná odvětrání klikové skříně a jasně 3. ventil volnoběžných otáček.

Vše celkem do 5.000,-Kč. Od té doby Focusek jezdí jako ďas a žádný problém.

Občas ho chce protáhnout na delší trasu a nešetřit ho.

2013-11-29 11:02:35

Dobrý den mám Focus 1 1.8 tdci s motorem jsem spokojen akorát pomalu klesají otáčky, při vyřazení, né že bych čekal minutu, ale ty 3 vteřiny tam jsou.

2014-03-20 16:36:07

kyzast: Já mám to samé,ale nevím jestli to je nějaký problém.Ale o trochu víc mi to teďko žere.Zjisti čím to může být ty otáčky.

2014-03-23 09:33:23

Mám taky problém s otáčkami,při řazení na vyšší stupeň mi nechcou spadnout dolů a když jo tak padají velmi pomalu..Když stojím tak drží těch 800 až 900 ale drobně poskakují..Začlo to dělat po výměně vzduchového filtru..Volnoběžný ventil jsem zkoušel a ten se zdá být v pořádku,když odpojím váhu vzduchu tak se otáčky krásně vyhladí ale při jízdě žádná změna..Končí mi technická a s tímto bych tam asi moc nepochodil a nemluvím o té spotřebě

2014-03-23 09:59:22

sonig: Může váznout volnoběžná klapka. Buď ji bude třeba vyčistit a nebo pokud je její těleso plastové, tak se může po dotažení křížit (viz jiný příspěvek na tomto odkazu: http://www.fordclub.eu/fo...select=81662#message81662).

2014-03-23 12:04:17

petrdepo - Klapku jsem vyčistil,trochu to pomohlo teď ty otáčky spadnou vždy na nějakých 1700 a dokud nezastavím tak se nemění..Po zastavení spadnou na tech cca 800..Těleso klapky je plastové ale já asi nepoznám jestli je zkřížené nebo ne ale klapka se mi zda že chodí jak má

2014-03-24 09:03:19

sonig: Jestli je těleso klapky zkřížené by bylo poznat tak, že upevňovací šrouby nedotáhneš na fest, ale jenom lehce (jen na vyzkoušení). Pokud se to zlepší, tak se těleso klapky kříží a bude třeba zkontrolovat jeho dosedací plochu, jestli je rovná. Je možné, že se klapka zadrhává kvůli zkřížení v tom nastavení na těch cca 1700 otáček a po zastavení přemůže teprve kritický bod ve kterém může zůstávat viset. On má mít totiž motor, dokud vůz nezastaví, lehce zvýšené otáčky na cca 1000 otáček. Normální volnoběžné otáčky jsou 850. Byla tady na Fóru o tom diskuse a někdo psal že je to snad kvůli účinnosti posilovače brzd. To, že tomu tak je, bys zjistil, když bys jedno kolo zvednul a potom nastartoval. Po nastartování se zabrzděnými koly odbrzdíš a zbytkovým třením v převodovce se roztočí zvednuté kolo a v okamžiku roztočení kola si motor podle signálu z čidla ABS sám zvýší volnoběžné otáčky na těch cca 1000. Pokud by se zvýšily otáčky víc, tak je něco špatně a muselo by se hledat dál.

2014-03-25 19:28:29

petrdepo - Nastal mi další problém,krom kolísajích otáček u volnoběhu a třepání se celého auta,mi auto když stojím na křižovatce po chvíli úplně umírá,padají otáčky a pak zas naběhnou zpátky.Ještě jednou jsem se díval na tu klapku a podle fotky na internetu tam má být kolem těsnění ale já ho tam jaksi nemám,nemůže to být třeba tím?

2014-03-26 12:26:26

U naftáka většinou bývá příčinou kolísání otáček zanesená klapka na sání od bordelu-olej+prach,stačí ji vyčistit.

2014-03-26 13:01:07

kde prosím najdu tu klapku? musím sundat ten velký černý kryt? dík

2014-03-27 15:40:34

Zapoměl jsem se zmínit že mám taky benzín 1.8 16v..Jsem v koncích,zkusím se zeptat někoho v servise a nebo si to nechám napíchnout a třeba se něco objeví..Klapku máš pod tou velkou černou hadicou co vede od vzduchového filtru..Záleží jakou máš motorizaci toto je 1.8 16v

2014-03-29 12:17:09

Vyčistil jsem teda škrticí klapku ale nepomohlo to,chtěl bych ještě ten volnoběžný ventil..Nemáte nějaký návod na vyndání,je tam celkem blbý přistup..

2014-03-29 18:20:27

Bohužel s tím nemám zkušenost.


Odpovědět

1  2  3  4