Fórum - Téma


Volnoběh+Fiesta-vysoké volnoběžné otáčky


Fórum Fiesta III Volnoběh+Fiesta-vysoké volnoběžné otáčky

Informace o modelu: Ford Fiesta III



2009-03-13 11:45:17

Mam fiestu 1,4 r.v.1989, na volnobeh mam niekedy vysoke otacky, niekedy je to dobre a niekedy nie, vyzera to ze nevypina sytic, .........poradte co s tym......Dakujem

2009-04-03 21:43:29

čest ,ja bych jako prvni vymenil čidlo teploty, na moji fieste mi to delalo tez (1.3 r.v. 1994)

2009-07-15 07:54:11

Mám stejný problém - na volnoběh jsou otáčky vysoké, až 2500/min. zajímavé je, že je to horší když se jede na vyřazenou rychost + je horko. Po zastavení se do cca 10 vt. sníží na asi 1200/min.

Pomohla ta výměna čidla teploty?

Díky

CVT
2009-07-15 13:53:50

take overit serizeni potenciometru klapky

2009-08-27 20:01:08

odmastit klapku

2009-09-21 23:22:26

To je rv 89, takže to bude jednobodová stříkačka asi, tím vodopádem je klapka odmašťovaná benzínem pořád, neřád. Vyměnit čidlo teploty by mělo pomoct, ale bacha, jsou tam dvě. Jedno pro ecu a druhé pro budík.

2010-12-18 13:28:28

ecu čidlo najku kde? A to pro ten budík? Jak vypadají? Které mám vyměnit abych neměl velkou spotřebu paliva na budíku se mi rafička ted dostane tak pod N. A spotřeba je strašná na 1.3i Díky moc Jo a kde je najdu ty čidla a jak se k nim dostanu

Fiesta r.v. 97 1.3

2011-01-21 21:59:28

Čidla teploty jsou pod rourou sání na domečku termostatu na té tlusté hadici z chladiče. Jednodrátové čidlo je pro budík a to více pro ecu. Myslím ale, že váš problém nebude v čidle teploty, ale v lambádě.

2012-02-28 23:22:37

prosím o radu mámfiestu 95 rok .1.1,37kw jak mrzlo dal jsem nabít baterku a od té doby mám vysoké otáčky volnoběhu,když třeba dojíždím na volnoběh tak jsou stále vysoke,ale když zastavím tak během pár vteřin klesnou na normám.vevíte co stím muže být ?

2013-04-28 10:24:05

Jednou jsem měl podobný problém s vysokými volnoběžnými otáčkami. Po výměně baterie. Řídící jednotka byla v nějakém cyklu a náhle byla odpojena elektřina. Když se znovu připojila, motor měl jiné teplotní hodnoty. Chyba se odstranila po nastartování a zahřátí motoru až do chvíle, kdy se rozeběhne ventilátor chladiče. Tím dojde jakémusi resetu a řídící jednotka se znovu srovná. Alespoň tak jsem to někde vyčetl na netu. Skutečně to fungovalo.

2013-10-12 16:51:23

lenkamr: ahoj mam ten isty problem s volnobeznymi otackami prosim ta co si s tym urobil dik

2014-10-29 10:07:04

Mám Fiestu 1.1 rv 89. Po nastartování má motor cca 5 vteřin hodně vysoké otáčky, které pak spadnou na normální a během jízdy se auto chová normálně. Vyměnil jsem palivový a vzduchový filtr, čidlo teploty, to malé s jedním vývodem, bylo evidentně vadné, vyčistil všechny konektory. Také jsem zjistil, že mám vadný ventilátor chladiče, někdo tady výše psal, že po spuštění ventilátoru se vysoké otáčky srovnají, nevím , jak to spolu souvisí. Má někdo podobnou zkušenost, co s tím?

2014-10-30 07:33:59

mc.vlada: Souvislost ventilátoru a otáček je poměrně jednoduchá. Odběr ventilátoru Sahary je cca kolem až 50A (pojistka je 60 A) a to motor už natolik zatíží, že otáčky klesnou.

2014-10-30 08:06:17

petrdepo: Aha. já myslel, jestli je nějaká souvislost mezi čidlem, tedy spínačem ventilátoru a řídící jednotkou. Já mám totiž jenom problém s vysokými otáčkami po nastartování. Ale teť si uvědomuji, že jsem nechal jednotku odpojenou tak cca 15 minut a to asi na vynulování chybových kódů nestačilo.

2014-10-30 11:34:25

mc.vlada: Souvislost je taková, že čidlo dává signál řídicí jednotce a ta pak spíná relé ventilátoru. Odpojení řídicí jednotky to asi nevyřeší. Spíš bude problém s konektorem toho čidla (může být například zoxydovaný) a nebo s tím relé. Ale to by ti přesněji odpověděla diagnostika (ta ti vypíše případnou chybu toho čidla). Ale příčina také může být přímo u ventilátoru Sahary. Je třeba zjistit, zda do ní jde napětí od spínacího relé.

2014-10-30 12:47:21

Já se domnívám, že u Fiesty 1.1 rv 1989 je vrchní čidlo, tedy to větší s tuším dvěma vývody určeno pro spínání ventilátoru, tedy je spínací a to druhé, menší s jedním závitovým výstupem, které podle teploty mění odpor pro jednotku. Já prioritně neřeším problém se saharou, ale s vysokými otáčkami po astartování, které asi po 5 vteřinách spadnou a pak se chová auto normálně. konektory mám vyčištěné. bohužel jsem nikde nenalezl nějaký návod nebo schéma elektro, abych se ujistil, které čidlo je pro co, tedy které vlastně dává informaci jednotce.

2014-12-22 21:13:59

Tak znova, jednodrátový teploměr je pro budík, dvoudrátový pro řj. Vysoké otáčky po startu jsou pravděpodobně zpúsobeny přidíráním motorku volnoběhu. Když odpojíte baterii a necháte asi 0,5 hoďky, nebo spojíte plus s mínusem (sešlápnete brzdu) vymažou se korekce palivových map (jak při výjezdu z fabriky na auta). Odpojením teploměru způsobíte, že řj obohatí směs, ale nezvednou se otáčky.


Odpovědět