Fórum - Téma


Upozornění na firmu PowerTec (chiptuning.cz)


Fórum Pokec všeobecný Upozornění na firmu PowerTec (chiptuning.cz)




2014-04-10 23:52:17

Upozornění na firmu PowerTec (chiptuning.cz) Kladno

Chci upozornit všechny, co by měli zájem o chip v této firmě.

Na jejich webovkách jsem si vybral a pročetl všechny nabízené produkty.

Zalíbilo se mi zejména : cena Chiptuningu, možnost 14 denní lhůty na vrácení peněz, záruka na jednotku, záruka na opravu motoru při poruše způsobené chipem ve výši 5000 Euro

a hlavně dosažená hodnota výkonu motoru, jelikož u konkurence uváděly cca o 10 PS méně při úpravě MAXIMAL POWER.

Rovnou k věci, Pána jsem upozornil, že auto nemá stejný průběh motoru a že kolem 3000 otáček je při plném plynu cítit lehké ubrání výkonu (opravdu ale tak mírné že normálně si toho člověk nevšimne), právě z těchto důvodů jsem chtěl chip, protože jsem vyčetl, že tyto poklesy a různé tzv. díry v plynu chipem zmizí.

Pán řekl, že udělá projížďku a diagnostiku a pokud nezjistí nějakou závadu, která by chipu bránila tak není v ničem problém.

Místo původně 3 hodin, jsem tam čekal 6,5h (zřejmě se jim to nějak nedařilo)

Potom přišel pan majitel (člověk z chováním na úrovni prasete) a první vytáhnul nějaký graf a začal žvanit hned o filtru pevných částic že nemá už takovou propustnost kterou by měl mít a že bla bla, prý mám zřejmě zakarbonované vstřiky a bůh ví co ještě. Na grafu bylo jasně vidět, že ten propad kolem 3000 otáček se naopak ještě zvýšil, takže chip nepomohl.

Potom co mi tedy sdělil že mám vlastně auto na ho… vytáhnul výsledky měření na válcích, kde bylo naměřeno místo jimi slibovaných z 200PS na 245PS pouze 225PS což je jenom o půlku. To bylo vše a až mě chtěl vyprovodit, když jsem se zeptal proč auto nemá ten výkon který měl být,

tak vše začalo Pán změnil výšku a tón hlasu a spustil na mě hodně z ostra že je to palivovým filtrem a že ho to nezajímá, mám koupit aditiva a to pomůže, na otázku proč tedy když věděl že filtr je totálně zanesený prováděl chip, když předtím tvrdil pokud by byla nějaká závada tak chip neproběhne, nedokázal odpovědět a jenom se hádal a kopal kolem sebe! Divné ale je že měření před Chipem ukázalo 145Kw a auto má od výroby 147Kw což by mělo znamenat že autu nic není, když jsem na to poukázal opět neměl co odpovědět a otočil proti mě. Dokonce mi sdělil že ani neví kolik tam mělo být PS, že dělají asi 2000 druhů chipů a nemůže si je všechny pamatovat, cenu si ale pamatoval dobře. Celou dobu se se mnou bavil jak s nějakým poskokem a to chci říct že mám auto r.v. 2012 za skoro 1 000 000kč.

Bohužel jsem nic nemohl prokázat, tak jsem poděkoval za skvěle odvedenou práci a za hlavně vysoce profesionální přístup (ani cikáni na bleším trhu se nechovají k zákazníkům jak tento pan majitel)

Story pokračuje, po cestě domů jsem to hned zkusil, zvýšení výkonu bylo znát (sice mě žralo, že tam není to co mělo být ale co nadělám).

Ještě ten den jedu po dálnici šlápnu na plyn otáčky se zvedli hned zase padli ale auto nic, jako kdyby proklouzla spojka ale v rychlosti 130km/h, znovu šlápnu na plyn a auto nic jelo jako by v nouzáku, zastavím rozjedu se a znovu, auto jelo jak Felicia. Žádná chyba ale nevskočila a auto jelo pořád na ho…

Druhý den jsem jel zpět ( byl jsem rád že jsem dojel, auto pořád vůbec nechtělo táhnout a otáčky si dělaly co se jim zachtělo).

Můj oblíbenec vylezl a zpustil jsem pro změnu já, ať si vezme tu jeho kalkulačku a okamžitě tam zpět nahraje původní hodnoty jednotky. Jeli jsme to projet a když sám viděl co to auto dělá tak místo toho aby uznal že to tim chipem rozesr.. tak pomě štěkal že to je ten jeho oblíbený filtr pevných částic a že už neví jestli mluví maďarsky ale že to chipem není. Na otázku proč to tedy nedělalo i předtím než to chipnul řekl že se se mnou nebude bavit ( celou dobu se se mnou opět bavil zvýšeným hlasem jak ze sluhou).

Když jsem se zmínil o té jejich záruce na motor a na vrácení peněz, kterou uvádějí na webu, tak řekl že vrátí hodnoty zpět a více ho nezajímá potom to už není jeho starost, žádná oprava motoru ani vrácení peněz!

Znovu jsem se posadil do jejich čekárny (ve které snad nikdo nikdy neuklízel) a celou dobu jsem poslouchal jenom mlácení dveřmi od mého auta, asi si potřeboval něco dokázat.

Po dvou hodinách přišel že to je hotové a ať mu podepíšu tento papír (bylo tam, že tímto je se mnou vyrovnán a auto je v pořádku a už po nich nemůžu nic chtít). To vše bez toho abych si auto znovu projel, zda tedy je v pořádku, řekl jsem, že toto nepodepíšu a chci auto vyzkoušet, znovu řekl že ho to nezajímá a nic projíždět nebude, po dalších minutách dohadování tedy řekl že pojede, ale řídí on že se nenechá někde zmrzačit.

Samozřejmě auto jelo opět normálně, když jsem mu tedy řekl, že chci vrátit peníze, že to je jasně prokazatelné že chip stál za hov.. tak opět jeho milým tónem mlel o filtru pevných částic a peníze nebudou!

Nadále pokračovala ostrá hádka, kdy tedy nakonec řekl, že mi vrátí peníze, ale ne částku 4543kč + 1000kč za měření na válcích a jenom 3000kč protože to je cena chipu a 1543kč je diagnostika a válce byl brán jako nadstandard. Znovu byly dohady, řekl jsem ať si cenu za válce nechá (nepočítám že jsem projel min. 700kč) ale chci částku 4543kč, jelikož už tam přicházeli další zákazníci tak pronesl že tedy změkne a že mi těch 4543kč vyplatí, dal mi ale podepsat již zmiňovaný papír o tom že nemůžu již nárokovat reklamaci a že je se mnou vyrovnán.

Neříkám, že takhle dopadne každý, určitě je spoustu spokojených zákazníků, ale pokud dopadnete jako já, tak musíte být opravdu připraveni na něco nevídaného, žádná záruka a pokud se nebudete hádat opravdu do krve, tak vám nebude chtít vrátit ani peníze. Kdyby měl někdo pochybnosti o tom co tu píšu, tak klidně můžu hodit na youtube nahrávku našeho rozhovoru J

Nakonec jsem rád že to dopadlo takhle i když mě to stálo 1700kč a dva dny dovolené, protože nevím co bych dělal kdyby na tom motoru opravdu něco bylo.

2014-04-11 08:16:38

No to je věc, pěkně jsi to popsal, to čumím. A pak někam zajeď a čekej co bude. Hlavně, že motor vydržel.

2014-04-11 10:06:21

boss333cz: A proto je dobré, než se někomu svěřit naslepo, poshánět si recenze o kvalitě a serióznosti služeb dané firmy. To může potom vést k ušetření starostí a v konečném důsledku i prostředků. Ale z druhé strany, chybami se člověk učí, jak nenaletět příště. Mě to připadá, že jen nahráli hotovou verzi softwaru a neobtěžovali se s žádným laděním.

2014-04-11 10:17:47

boss333cz: pěkně popsaný, je dobře, že si nenecháš na hlavu Jinak už vim, proč bych si čipovat auto nikdy nenechal, teda mimo to, že to u mě nemá moc smysl

2014-04-15 10:46:09

Navyšování výkonu je začarovaný kruh,na každém navýšení výkonu si člověk zvykne a pak se zdá že mu pozdechaly koně a chce víc a víc,mě přijde,že mích 350 koní je furt málo

2014-04-16 20:31:38

Na základě upozornění několika našich spokojených zákazníků na negativní referenci zveřejněnou panem Jakubem Malým, jsem nucen reagovat a také zaslat vyjádření za napadenou protistranu, tedy firmu PowerTEC - značkový chiptuning.

Ještě než se budu schopen níže vyjádřit k samotné technické stránce věci, jsem nucen se, vzhledem k titulování mé osoby tímto pánem, vyjádřit i k jeho naprosto nevhodnému chování, jak zde v tomto fóru, tak i při jeho návštěvě na naší provozovně. Pokud si pozorně přečtete jím založené vlákno a jeho způsob vyjadřování, dovedete si snadno představit způsob komunikace vedené tímto pánem a dospějete stejně jako já k jedinému závěru.

Dál už bych se rád věnoval pouze technické stránce věci.

Tento pán přijel na naši provozovnu a objednal úpravu zvýšení výkonu (chiptuning) nastavením Maximal. Ještě před úpravou uvedl, že vůz cuká a že byl někým a někde informován o tom, že se následnou úpravou software dají tyto chyby chování motoru opravit. Kromě samotné chiptuningové úpravy poptával provést i měření na válcové zkušebně výkonu. Při zadávání zakázky, odsouhlasení rozsahu prací a cen byl z jeho strany podepsán předávací protokol. Zároveň byl informován o tom, že budou prováděny podrobné jízdní testy jak před, tak i po úpravě a v případě, že budou diagnostikovány odchylky mezi VZOREM nastaveným výrobcem a faktickým fungováním mechanických dílů, bude o těchto odchylkách informován, aby bylo možné následně provést případnou opravu a srovnat tak chování mechanických komponentů podle požadovaného nastavení (vzoru) výrobcem, resp. po provedené úpravě vzorem nastaveným naší firmou. Zároveň byl informován o faktu, že úpravou nelze eliminovat kolísání výkonu a že princip chiptuningu spočívá ve využívání skrytých rezerv, které vozidlo má. To znamená, že jakákoli závada na vozidle se může úpravou i zvýraznit a při chiptuningových úpravách jsou kladeny vyšší nároky na stav vozidla. Je tedy zcela logické, že tuningová úprava opravdu nemůže opravit závady na vozidle. Následnou diagnostikou při jízdním testu jak před, tak i po úpravě byly zjištěny několikanásobné výpadky výtlaku turba, tudíž rozdílné hodnoty chování motoru oproti VZORU nastavení řídící jednotky.

Při měření výkonu ještě před úpravou bylo zjištěno, že aktuální výkon motoru není ve výrobcem deklarované výši 147kW, ale pouze 144kW. Ve většině případů přitom mají tyto vozy spíše vyšší výkon, než jaký je výrobcem udáván. Po naší úpravě došlo ke zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 518Nm (o 90Nm oproti originálnímu nastaveni), u výkonu ve vyšších otáčkách došlo k navýšení o 15% místo nami tabulkově uváděných 22%. Na základě nižšího výsledku měření výkonu jsme byli obviněni, že se dopouštíme „klamání spotřebitele“ a to tím, ze jsme po úpravě nedosáhli na námi deklarované hodnoty uváděné na našich webových stránkách. Pánovi bylo několikrát opakováno, že námi uváděné parametry jsou pouze ORIENTAČNÍ a celkový výkon jak před, tak po úpravě zavisí na celkovém stavu motoru, kvalitě aktuálně použitého paliva a celkovém technickém stavu motoru. Tyto informace v tomto rozsahu poskytujeme každému našemu zákazníkovi bez výjimky. Tento pán ale vůbec nebyl schopen pochopit fakt, že pokud je úprava prováděna na motoru s výkonem NIŽŠÍM, než je výkon udávaný výrobcem, je někde nějaký problém a je tedy zcela jasné, že i po úpravě nemohou parametry vozu dosahovat výše uváděné v našem katalogu.

Při závěrečném předání tohoto vozu následoval v rozsahu přibližně 40 minut pokus o vysvětlení celého fungování motoru. Zcela jasně byly identifikovány diagnostikou dvě závady na tomto voze. První byla chybná regulace turbodmychadla, která se projevovala cukáním v dolním a středním režimu otáček. Toto bylo dokladováno diagnostickým grafem z diagnostiky, kde byly jasně patrné výkyvy výkonu turba a kolísání tlaku, jak před úpravou, tak po ní. Vzhledem k tomu, že při úpravě dochází k navýšení hodnot plnícího tlaku i dávkování paliva, tento jev se po úpravě více zvýraznil. Bylo dodáno detailní doporučení, jak věc řešit.

Vzhledem k vysokému počtu najetých kilometrů (177 tisíc) byl vyhodnocen i druhý problém, a to možná nízká propustnost filtru pevných částic. Tento počet najetých kilometrů je v některých případech hraniční životnost DPF filtru. Ten se jevil jako možný důvod toho, proč vůz neměl v originálním stavu udávaný výkon a proč nebylo možné výkon navýšit na deklarovaných 180kW. Prostě proto, že propustnost výfuku nedovolí zpracovat vyšší objem spalin, které při nastaveném vyšším průtoku do motoru logicky znamená i vyšší tlak spalin ve výfuku. Protože bylo pánem uvedeno, že vůz vlastní jen krátce, bylo zároveň doporučeno, aby provedl i kontrolu naftového filtru.

Dále nám byla vytčena delší doba úpravy. Ta byla ovlivněna faktem, že si zákazník dopředu neobjednal měření na válcové zkušebně. Celková námi uváděná doba úpravy bez měření je 3 hodiny. Při úpravě včetně měření na válcové zkušebně se tato doba prodlužuje přibližně o 45 minut. V tomto případě, kdy je vůz výrobcem osazen zamčenou jednotkou Bosch EDC17, je nutné provést odblokaci jednotky přímo přes její servisní konektor a je nutné ji tedy demontovat z vozu. Jednotka u vozu Ford Mondeo je umístěna v levém předkolí hned za nárazníkem. Bylo tedy nutné provést nejprve první měření výkonu, následně vozidlo z válcové zkušebny odkurtovat, na zvedáku zvednout vůz a demontovat jednotku. Tu upravit a poté následně po montáži vůz znovu přikurtovat a měření opakovat, včetně dojezdových zkoušek. Měření výkonu technikům tedy zabralo dvojnásobek námi běžně počítaného času nad běžný rámec úpravy. Navíc jsme se vzhledem k výsledkům měření velmi intenzivně zabývali další podrobné diagnostice pro vyhodnocení nestandardního chování vozu.

Následující den se tento pán vrátil s tím, že je velmi nespokojený, choval se velmi arogantně a chtěl vrátit vůz do původního stavu z důvodu, že se vůz dostal po jízdě na dálnici do nouzového režimu. Dle našeho soudu byl tento výpadek způsoben patrně vysokou teplotou před filtrem pevných částic, což jsme předesílali jako možný projev již předchozí den. Protože je možné dle našich obchodních podmínek provést uvedení vozu do původního stavu, bylo tak učiněno. Nikdo nikomu neupíral možnost získat zpět peníze za chiptuning. Cena za chiptuning u naší společnosti je navíc doplněna o podrobnou diagnostiku, která je podmínkou úpravy a také doplňkovým poplatkem za měření výkonu na válcové zkušebně. Chráníme se tak proti případným spekulantům, kteří mají problém na vozidle a chtějí pouze provést podrobnou diagnostiku zdarma. Proto, pokud někdo přijede na úpravu a jsou zjištěny závady, i v případě, že se samotný chiptuning vůbec neprovádí, je účtována částka za tuto podrobnou diagnostiku, která je po opravě daného problému při následném chiptuningu odečtena z celkové částky jako již zaplacená, tzn. ve výsledku zákazník zaplatí vždy stejně. Protože jsou naše služby velmi žádané a máme permanentně plno, je náš čas omezený, a nadstandardní péči, se kterou se vozidlům i zákazníkům věnujeme, nelze provádět zdarma. Podotýkám, že s tímto byl pán při přijetí seznámen a podepsal předávací protokol, kde vše bylo podrobně rozepsáno, včetně cen za jednotlivé úkony.

Nicméně, protože se snažíme nemít nespokojené zákazníky (a opravdu si troufám říct, že více než 99% je těch maximálně spokojených a řada z nich se najde i na tomto fóru), vrátili jsme celou částku včetně té za diagnostiku a vozidlo uvedli do původního stavu. V tuto chvíli je myslím docela logické, že dále neneseme odpovědnost za případné škody, které na voze vzniknou, jednoduše proto, že již nemohou vzniknout jako důsledek úpravy, která ve voze není. Všeobecně záruky, které poskytujeme na veškeré naše služby, se vztahují na samotnou úpravu software. Nelze ručit za špatně fungující komponenty, které jsou špatné již před úpravou a zákazník o nich navíc ví.

Pokud si někdo koupí 3 roky staré vozidlo za milion s takovým nájezdem kilometrů, chápu, že je rozčarováním zjistit, že bude muset provést určitý servis na vozidle a že chiptuningová úprava vozidla tyto vady neopraví. Bohužel, bylo zbytečné se kvůli tomu rozčilovat na nás. Je úsměvné si myslet, že "třískáme" s dveřmi konkretního vozu a nemáme nic jiného na práci. Současně s úpravou tohoto vozu bylo totiž ve firmě několik dalších vozů na úpravu. Tento pán byl jasně informován o tom, že přijel uplatňovat reklamaci bez předchozího objednání a že tedy není možné zkrátit úpravu do originálního stavu z důvodu omezené kapacity za kratší čas než 2 hodiny, s čímž souhlasil.

Na konec si neodpustím závěrečný komentář:

Obecně, pro případné další zájemce o chiptuning, je nutné brát tabulkové hodnoty uváděné v nabídkách všech firem na trhu vždy za orientační. Všichni udávají procentuální možné navýšení výkonu v případech, kdy vozidlo jako celek funguje správně a neomezuje tak výkon deklarovaný výrobcem.

Každému zákazníkovi a každé zakázce se maximálně věnujeme a snažíme se poskytnout maximální informace o dostupných funkcích konkretního motoru a vozu, ať už se jedná o vůz v hodnotě několika tisíc, nebo několika milionů korun, pro běžný provoz nebo pro závodní účely. A to bez výjimky.

Z vlastní zkušenosti totiž vím, že vyšší pořizovací cena nutně neznamená garanci bezproblémového provozu.

Roman Novák

jednatel PowerTEC

2014-04-16 20:52:29

powertec: Ta reakce má hlavu i patu..

2014-04-16 20:56:39

powertec:

Zajímavé vyjádření. Mám rád pohled i z druhé strany

2014-04-17 07:55:27

powertec:

No, po mém komentáři na příspěvek je dobré si přečíst i názor protistrany. Zřejmě nelze hned hodnotit jednoznačně, i já jsem se unáhlil. Pak je na každém jak to vezme.


Odpovědět