Fórum - Téma


Turbo+Transit-vymena za silnejsí


Fórum Transit VI / V184 / V185 Turbo+Transit-vymena za silnejsí

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2011-02-18 09:37:53

Leo ty budes do sveho davat 6kvalt ? Co vse je potreba na predelani ? Pripadne mi nahod tvoji cenu. Asi mam take zajem.

Leo
Leo
2011-02-19 00:25:36

Extremehany, ten začátek článku byl pro fiiloo aby nešel tou samou blbou cestou co já stejně mu to líp nepojede, když nenahraje program a o té 6 kvaltové převodovce to bylo pro milana. Tenhle týden padl motor na Transitu 2,0 Tddi, lágr na ojničním čepu, ježděno opět na 5W-30, kamarádovi, tak jsem na vyndaný padlý motor nasadil ten 6 kvalt z 2,2 Tdci 140 Ps co pohozený na ponku čeká na namontování. Pasuje. Bohužel má o několik cm kratší mrkev, 140Ps má totiž daleko mohutnější dvouhmotnostní setrvák, který by nejspíš pasoval na kliku 2,0Tddi ale bohužel má jiné drážky na snímač otáček motoru. Jediná cesta která mě napadá je na dvouhmotnostní setrvák 2,0Tddi udělat mezikus a na ten namontovat spojku. Jenže při těch cca 2,5cm a ten průměr k tomu to by to auto pak jezdilo ne na naftu ale na serváky,takže opět mrtvá cesta. Nartane taky jsem o tom uvažoval. Na muj model 2,4 90 a 115, 120, 125 PS se dával vždy 5kvalt. Na 2,4 je šestikvalt na 135, 137PS do 2006. Ten 6kvalt na motor nasadíš ale opět jiný setrvák, jiný snímač otáček,na něm jiný štekr pro připojení, kratší kardanka a hlavně nikdo neví jaké má 6 kvalt převodové poměry,jen je jisté že je kratší jednička. Soudím, že nebude o moc rychlejší protože na ty modely davají daleko delší diferáky. Já jsem po 10 letech ladění a dodělávání dospěl do fáze, že ho po jaru prodám, to téměř nerozbitné TDDi a už jsem pořídídil ten nový srací 2,2Tdci 140 PS .(Nebudu už hledat výkon v něčem v čem ho stejně nenajdu). Mám ještě 3 auta tak Tranzitem jezdim tak 3x míň než dřív ani mi tedy nevadí, že se to bude 3x víc srát. Jinak 6 kvalt nejni žádná výhra, jsi pak otrok řadicí páky, když se nenaučíš řadit ob kvalt když to jde.L

2011-02-19 11:33:27

No tak se šestikvaltem to máme vyřešený,konečně profesionálně vyzkoušeno a vysvětleno,díky Leo.

No a asi budu muset změnit názor na olej 5w30 a přeci jen tam nalejt 5w40.

Nejsem motorář ale pokud odejde lágr tak to vypadá na nedokonalé mazání,ta 30ka zřejmě neudrží souvislou

mazací vrstvu v tom ložisku,jinak si to nedovedu vysvětlit.

2011-02-19 20:11:34

Tak etedy na to kaslu. Dik LEO. jo a jeste jedna otazka. Ty servisujes Transity ?

Leo
Leo
2011-04-10 00:54:57

Nejenom Transity (na ty mám ůchylku) jsem spíš Fiaťák co duší zamrznul na modelech Td. Transita mám pátého, Tdci, stačí do něj občas nalejt 30 tis a mezi tim zas chvíli lítá. S těma předchozíma jsem jezdil a tohodle mám na mazlení. Znám haldu lidí co dělaj nebo dělali ve Fordu. Co nedokážu dohodim někomu kdo umí víc.

2011-04-21 20:49:53

Motory 2,2Tdci 140 PS jsou na prd? Známej to má ve sport vanu a líta to hodně slušně

2011-04-26 14:59:38

taky sem sním jel a letěo to jak prase, ale jak je to s výdrží nebo problémy sním to netuším

2011-04-30 18:51:43

,,na prd" neznamená že to nejede,vono to jede a moc dobře ale na prd to začíná bejt od prvního kolapsu motoru jako každý komonrajl.

2011-07-10 11:11:46

Ahojky!

Přidal bych i svůj poznatek. Turbo je pravděpodobně stejné u všech výkonových variant transita. Mám 3 auta a řešil jsem při koupi kterého vybrat a zjistil jsem toto: auta s nižším výkonem mají pomalejší diferenciál, tudíš není moc velký rozdíl mezi pětikvaltem a šestirychlostní skříni. Jde jen o lepší rozjezdy, protože má kratší jedničku. Tahám transitem 3 tuny na vozíku a je to znát. Jinak se mi zdá že je lepší pětirychlostní skříň, pokud vyloženě není auto přetěžované. Pokud by chtěl někdo zvýšit výkon, tak je to jen o softwaru. Ze 66 kw se dá udělat až 88 kw. Pokud by někdo potřeboval 92 kw, tak by bylo potřeba dát i jiné vstřiky.

Leo
Leo
2011-07-18 21:50:58

Jsem starý oponent. Slabé a silné varianty Transita 2000- nemají stejná turba, jiné katalogové číslo , jiná cena. Ty nejvýkonější poslední modely mají elektricky naklápěné lopatky (jakou Mondeo). Model 2000, 5 kvalt zadní náh.delší difer .5ka ve 120km/h cca 3100ot.min. Model 2008. delší difer.6 tka ve 120km/h cca 2300 ot/ min. (Předo i zado kolka jsou na tom podobně.) Na 6 tku v 90ti jedeš cca 1600 ot min( tudíž opravdu zbytečný kvalt na tahání). Softvér ale musí být tuningový, ne Fordí , program na VP 44 nelze nahrát na VP 30. Vstřiky 88kW a 92 kW, jsou postaveny na VP 44 a ne VP 30. Čerpadlo axiální VP 30 dosahuje tlaku na vstřiku 120MPa radiální VP 44 160MPa a proto má motor víc nafty, vstřikem to v tomhle případě nedosáhneš.Též jsem tahal 3 tunový plachtový vlek s 90PS a v každém kopci na D1 jsem se potil studem obklopen kamiony z leva, jestli tohle dlouhobě dokážeš jsi bourák ale nezahrnuj své okolí haldou neprověřených informací.Leo

2011-11-20 16:32:23

zdravim Vás tady všechny. potřeboval bych poradit co s čerpadlem na transitu 2.0 tddi 74 kw. teče mě ten ventil co je uprostřed a nevím jestli je to na výměnu celího čerpadla nebo se to dá nějak opravit.

2011-12-02 15:13:22

čerpadlo mi taky teklo v tom místě musel jsem ho vyměnit. Pro zvýšení výkonu jsem koupil toto http://www.chipexpress.com/products/715/ co jsem pročítal různá fóra a zkušenosti tak se tato firma jeví jako jedna s nej zkušenostmi. Dnes to dorazilo montáž cca 20min. moc pěkný průběh ! myslím že by to mohlo opravdu i snížit spotřebu protože to krásně jede.

2011-12-02 21:12:59

chip tuning je sice hezká věc, ale obávám se, že když převodová kola. homokinetické klouby, spojka, poloosy a spol jsou konstruovány na určitý kroutící moment a výkon, tak že se budou rychleji opotřebovávat než bez chipu.

2011-12-03 11:01:35

Uvažuju o tom již léta.Z opotřebení jiných věcí než motoru bych obavu neměl.Ten nárust výkonu není zas tak markantní.

A jako u všeho,záleží kdo a jak ten výkon využije,pokud to bude s rozumem tak si myslím naprosto v pohodě.

2011-12-03 11:19:54

No já jsem na VŠB-TU na konstrukčním oboru a vzhledem k tomu, že tato sada umí zvýšit výkon a krouťák o nějakých cca 30 %, tak si myslím, že je to pro součástky které jsou vyráběny co nejlehčí, tudíž nejsou moc předymenzovány, poměrně vysoké zatížení oproti normálu. Obecně se dá řící chceš-li 100kW auto, kup si 100 kW... Pokud bych takto chtěl zvyšovat výkon, nejdřív bych si pozjištoval, jak silnější varianta, které mají podobné výkon mají velké spojky, rozdíly v poloosách a spol...Osobně bych si auto, které prošlo chip tuningem asi nekoupil, jelikož nikdo nikdy neví jaký to mělo na auto vliv. že to pojede svižněji a možná za menší spotřebu je sice hezké, jde o to jestli ta svižnost a spotřeba nebudou kompenzovány vyššími provozními náklady. Nikdy jsou chip netestoval a neměřil, tak jsou to pouze nepodložené hypotézy, avšak co se týče vyššího opotřebení zajisté založeny na pravdě, jelikož toto jsou zákony mechaniky a pružnosti...

2011-12-04 13:00:41

No uvidíme. S transitem (i jinými dodávkami) uz nejaký ten rok jezdím a tak zase ze zkusenosti vím že jsem napr. homokinetické klouby menil ne pro opotrebení ale proto ze praskla manzeta a uz to jelo do ... Stejne tak spojka nez ze by zacala snad klouzat lamela tak to drive zacne chrastit. A to mi vadí a tak stejne jde na výmenu. Ten nárůst výkonu není nikterak razantní. Uvidíme no... Dokud to nezkusím sám tak to nezjistím

2011-12-04 13:57:09

Zkuste tohle, chiptuning.cz , docela dobrý transity je pod osobákama

2011-12-04 15:07:56

díval jsem se taky na to, vypadá to slušně a dávaj záruku na poškození motoru do výše 5000 eur. akorát píší to co říkám, nepoužívát moc často plného výkonu...

2011-12-08 18:05:48

ja jim psal a neodpovedeli mi. Kazdopadne zmenu zpet by museli udeat opet oni zrejme... takto si to muzes zvolit sam, nebo prodat nebo nechat nahrat jine auto.

2011-12-08 19:54:22

zavolej jim, psát jim e-maily je zbytečny, taky mi nikdy neodpověděli


Odpovědět

1  2  3