Fórum - Téma


Turbo+Mondeo-různé závady,poruchy,výměny


Fórum Mondeo MK III Turbo+Mondeo-různé závady,poruchy,výměny

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10

2014-08-12 21:10:23

Kubox31:

Na místě to vytočit jde v pořádku ... Jinak to niak nekouří potom co mi v servisu zaslepili EGR ventil. Jen když jidnicku rozjedu na 4000 ot.tak auto zakouří a rozjede se jako manifik

Našel sem ještě video co i mě dělá na volno běh. Jak to lehce se šlápne slyšet jde nějaký vzduch to dělá i mě

What is this: Ford Mondeo Mk3 Duratorq 2.0 TDCi engine running with strange noise.

Please help me! I don't know what this is! The car makes strange noise, when the engine power falls back to idle.

00:00-00:16: pressing accelerator and quickly releasing

00:17-00:30: Not touching accelerator, fully pressing clutch, fully pressing brake, shifting into 5th gear, releasing clutch a bit, until the clutch "grabs" enough to lower the engine speed. Finally , turning off engine.

What I actually do: I press the accelerator and quickly release it. Than a strange "brum" noise is produced by the engine, when the engines speed falls back from 2000rpm to idle (900rpm). Also I evoke this sound by pressing the brake pedal, shifting into 5th gear and releasing the clutch a bit. Then the engine speed lowers under idle speed and makes the same noise. I do this at (00:17) three times.

The engine never spontaneously turns off, except by stalling it during badly using the clutch, which is normal of course. I turn it off myself, by turning the key to zero.

I already contacted a lot of technicians, for this, but no-one knows what this is. Please comment!

2014-08-12 23:02:06

chaozz: no jestli je slyšet syčení vzduchu tak pořádně projít hadice od turba k intercoleru (mezichladič stlačeného vzduchu) a od toho chladiče do sání, někdy to neni poznat a prasklinu objevíš až když hadice vyndáš a pomačkáš tak se objeví prasklina,když turbo netlačí na volnoběh tak je prasklina stažená a neni nic moc poznat jakmile přišlápneš plyn a turbo zatlačí tak se prasklina rozevře a vzduch letí pryč ale né tam kam má,trochu ti může napovědět i to že když je hadice prasklá tak je vetšinou mastná protože turbo pouští malinko olej když už má něco najeto,je to naprosto normální

2014-08-13 07:15:17

taky bych hledal na hadicích zní to jak když si přisává

2014-12-09 15:26:44

Zdravím, nevíte o někom kdo tenhle krám, alias black box umí opravit? Elektronická regulace turba EURO 4 .. Zkoušel jsem rádoby profesionála z Brna jménem Ivo Klecker - oprava v ceně 3800,- auto chodilo dva měsíce v pohodě, pak to samé. Jelikož se "borec" holedbal 1 roční zárukou, neváhal jsem a poslal z5. Týden, dva, tři a nic, jen výmluvy a sliby jak to zítra posílá a nic, nakonec ani nezvedal můj telefon - cizí hned po prvním zazvonění... Nakonec pomohla až hrozba policií a finančákem, nicméně krabička se vrátila zřejmě v původním stavu a auto dále jede na nouzový režim. Podotýkám že táhlo chodí volně jako u nového turba, takže mechanická závada nepřichází v úvahu. Ještě jedna otázka - nastavují se po repasi nějak přes diagnostiku krajní meze té regulace? nebo to je zajištěno těmi třemi přesnými šboubky?

2005 Ford Mondeo MK III 2.0

2014-12-09 17:16:59

Matrix

http://www.fordclub.eu/member_detail.php?id=11230

Na turbu se nic nenastavuje, udělá si to samo, a je tady nějaká členka, z Teplic, a ty to opravují. Hodně štěstí

2014-12-09 17:54:38

matrix: Mě to dělal kamarád, šikovný člověk s mikro pájkou. Stačí pouze vytrhat ty niklové spoje co tam jsou a nahradit měděným drátem. 1h práce. ;) mám na tom najeto asi 20 tis. a pohoda.

2014-12-09 19:06:24

matesmk3:

To asi šikovný člověk ebo elektrikář udělá, ale také odchází ten motorek. A ten se musi nahradit.

Ten už má málo kdo

2014-12-11 10:07:18

matesmk3:

A to se mu podařilo pájet na ty poniklovaný kontakty? Jen aby ti to potom vydrželo.

Já to mám také propájené a nikl jsem musel seškrabat až na podkladní mosaz nebo co to tam je. Ale jinak u mne také pohoda. Najeto 50 tkm a stále drží.

2014-12-11 18:14:02

Tak mi krabičku kamarád přepájel, s pomocí kyseliny to vypadalo že to drží se stavajicimi drátky i bez škrábání niklu. Bohužel bez výsledku. Auto prostě jede třeba 3km normálně a pak zase nouzový režim. Myslíte že bych to měl radši oškrábat?

2014-12-11 19:51:51

matrix:

Znovu ti píšu, že to muže dělat ten krokový moturek

2014-12-11 21:25:44

Kdyby byl motorek pryč tak by to občas šlo občas ne? Stane se třeba že jedu, klidně na 180 km/h,pak zvolnim na 120 a po chvíli při konstantní rychlosti nebo když úplně pustím plyn to přeskočí do nouzoveho režimu.

2014-12-11 23:43:27

matrix:

Ano, přesně takovou závadu ten motorek hází. Točí se a pak při obraceném pohybu hodí chybu.

Ale muže to být i jiná zavada. Bez diagnostiky nic nezjistíme

2014-12-26 21:42:41

ahoj. mám problém u svého mondea mk3 96kw kdyz přidám plyn tak mi asi turbo vydává takový divný zvuk jak kdybch tam měl kočku a tahal i za ocas nevíte co byto mohlo byt? auto jinak jede normálně zadny pokles výkonu ani žádne kontrolky. díky

2014-12-26 21:46:39

jeckoberry: Vís urcite, ze je to od turba? Muze to bejt v turbu, ale i treba kladka.

2014-12-26 21:51:35

povadi: no ten zvuk je jel pri akkceleraci a zda se mi ze to jde z turba

2014-12-26 22:03:36

jeckoberry: to,ze to je pri akceleraci, neznamena, ze je to turbo. Muze to bejt i neco jineho zvedajicima se otackama.

2015-01-01 16:52:14

matrix: Zdravím, pokud jde o chybu 132B = chyba elektrického řízení variabilních lopatek (nutno ověřit na diagnostice), tak vím o třech možných příčinách (všechny lze s trochou snahy, zručnosti a štěstí opravit v domácích podmínkách)

1- odpojit táhlo spojující krabičku elektrického nastavování polohy lopatek rozváděcího kola (dále krabičku) a vlastní turbo a zkusit, jde li táhlo lehce v celém rozsahu. Musí jít opravdu lehce = roznoměrně. Pokud ne, tak se může podařit ho rozhýbat opakovaným pohybem. Jednou jsem s tím musel "pumpovat" asi 30x, než to bylo OK. Je-li ok a chyba je tam stále tak:

2-odpojit a vymontovat krabičku a zkontrolovat, jestli drátky/kontakty dobře drží a pokud ne, tak připájet (opravil jsem dosud 6 těchto krabiček a drátky nebyly utržené/nevodivé ani na jednom)

3-vyčistit vnitřek krabičky = vyndat elektrický motorek (je to obyčejný 12V DC motor - žádný krokový; poznamejte si zhruba pozici mechanismu) tzn. vyndat malou krytku ze zadního čela, odšroubovat šroub držící vlastní motor a vyndat sponu obepínající motor ( to lze nejlépe pomocí obyčejných jehel, které nadzvednou/uvolní samosvornou/samořeznou sponu a tu pak lze snadno vytáhnout). Když je motor venku, tak všechny převody dobře vyčistit, vyfoukat - vevnitř bývá prach z uhlíků a komutátoru a to způsobuje těžší/nepravidelný chod celého mechanismu a zvýšený odpor pak ŘJ vyhodnotí jako chybu. Také je dobé vyčistit el. motorek - někdy stačí prostříkat nějakým čističem na elektrokontakty a pak důkladně vyfoukat. Pokud to chceš udělat důkladněji, motorek můžeš rozebrat a pak vyčistit, případně více zkontrolovat (u jednoho motorku už byly uhlíky i komutátor hodně vydřené a tak jsem musel trochu předepnout přítlačné pružinky). Samostatný motorek pak vyzkoušej připojením 6-12V DC, nejlépe proměnlivým napětím (velikostí i polaritou). Pokud jde motorek lehce za všech režimů, dát vše zpět, složit, namontovat do auta a zkusit. Vnitřek ničím nemazat, já jenom lehce přejedu šnekový převod tuhou = měkkou tužkou.

Zatím jsem se nejčastěji setkal s chybou způsobenou zašpiněným vnitřkem (= zvýšeným třením/odporem), ani jednou nebyla na vině elektronická část krabičky.

Jeden motorek měl už tak vydřené ložiska, že při určitých otáčkách/zatížení, se dostal do vibrací a pak proud narostl více než dvojnásobně (takové podmínky nastaly jenom občas, což může vysvětlit, proč někdy krabička funguje a někdy ne). Sundal jsem pastorek a na obě kluzná ložiska jsem nanesl suchou teflono-molybdenovou "vazelinu" ve spreji a tím jsem vymezil vůli a rotor už nevibroval a spotřeba vzrostla jenom o pár mA. Takto mi funguje již cca 50kKm.

Moje krabička se poprvé ozvala při cca 120 kkm, nyní mám najeto 295, stále původní turbo a svoji krabičku jsem mezitím opravil/vyčistil 2x.

M.

2015-01-02 07:36:47

mynonaj:

Popis je to zdá se vyčerpávající, ale já jsem měl na opravu 2x tuto krabičku co ovládá lopatky turba, jednou to byli drátky které se přepåjelim ale u druhého to byl teb motorek m kterej nešel již opravit, to potom je problém, kde ho koupit? Sehnal jsem jiný starší.

2015-01-02 13:05:25

tomenzino: Záleží, co tomu motorku bylo. Mi se zatím všechny podařilo dát dohromady - nový motorek jsem viděl na jednom tureckém eshopu, na můj mail ale nereagovali. Jednu krabičku a jeden motorek navíc mám. Ty jsi ten špatný vyhodil??

Ad drátové kontakty/propojky - viděl jsem 2 verze krabiček. Jedna měla drátky/propojky dvojité a u jedné byly jednoduché. Zatím jsem měl možnost opravovat pouze ty dvojité a všechny držely pevně = chyba byla jinde (viz předchozí příspěvek)

M.

2015-01-02 14:24:03

mynonaj:

Jelikož to nebylo moje turbo, respektive ta krabička, tak jsem ji přiložil majiteli.

Já mam najeto 203tus, a ba motoru he ještě vše originál, nebylo ještě nic méněno krom EGRka.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10