Fórum - Téma


Turbo+Mondeo-různé závady,poruchy,výměny


Fórum Mondeo MK III Turbo+Mondeo-různé závady,poruchy,výměny

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10

2014-02-04 12:45:13

venta: gufera jo, ale máš asi na mysli gufera na ventiech, říká se jim spiš těsnění dříku ventilů, a ano i ty mají vliv na spotřebu oleje,ale když už by jsi je měnil tak bych ti doporučil vyměnit i pístní kroužky,už to neni o tolik více práce a máš jistotu že to bude cajk

2014-02-04 13:03:39

venta: Těsnění dříku ventilů, tvrdnou a pak to právě bere olej. Další příznak je, že to zakouří modře jen při startu, jinak né. Stačí vyměnit ty těsnění, nestojí to čerta a pomůže to. Dost dobrou zkušenost mám taky s utěsňovačem. Sám jsem ho používal, vždy jsem ho dal do nového oleje při výměně. Ještě v sierce co jsem měl, jsem měl tu samou závadu a nebyl čas to měnit. Tak jsem to tam vždy zvrhnul a bylo po kouření po startu a žraní oleje... To víš kovářovo kobyla. Všem ostatním dělám a na své čas nemám...

2014-02-05 07:42:58

povadi: dik moc za rady ,zustenu jen u tech gufer,krouzky doufam budou ok.dovezl sem si to z nemecka primo od majitel a mel sem k tomu i servisku a tem bylo vse delano tak jak ma! a ja tech dalsich 100 000km menim taky tak jak mam jen davam polo,10w-40. misto plne! a jeste jen jedna vec co me trapi! rozvody ,retez mi na volnobech trochu rachta ale jek malinko pridam tak se dopne a je potichu ,nechat tak nebo njaka rada ?? dik (ptam se radji tady nebo v kazdm servisu vam reknou neco jinyho ,jen pro svuj prospech)

 petrdepo  
2014-02-05 08:28:58

venta: Nevím, jestli bylo dobré místo správného plně syntetického oleje 5W30 Formula F začít dávat olej 10W40 polosyntetický. Ten má větší viskozitu (hustotu) a tím se hůře dostává do některých mazacích míst. Takový olej (většinou 10W40) se dává do velkých motorů a to teprve tehdy, když už se s olejem 5W30 nedosáhne potřebný mazací tlak (nebo-li, když je motor silně vyběhaný). Navíc má polosyntetický olej zkrácený počet kilometrů na výměnu oleje a filtru. Běžný interval na olej 5W30 Formula F je 15000 km (u novějších motorů až 20000 km), kdežto u polosyntetického oleje je to o 5000 km méně (10000-15000), takže s náklady na výměnu oleje to vyjde skoro na stejno. Navíc polosyntetický olej je hydroskopický, to znamená, že do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost, což při krátkých zimních jízdách, kdy se olej nestačí ohřát na teplotu blíže k bodu varu vody, způsobuje, že zbylá vlhkost v oleji vede ke korozivním účinkům na součásti motoru. Co se týká rozvodového řetězu, tak všude píšou, že by se měl měnit při 200000 km, což, jak jsem vyrozuměl, právě teď máš (100000 najel původní majitel a 100000 ty).

2014-02-05 08:48:03

petrdepo: jasny ze to nebylo uplne ok.ale z duvodu spotreby plne syntetiky sem zacal davat polo,a uz mam najeto 100tisic na polosyntetiku.a nepoznal sem zhorseni ba naopak zacalo to o neco mene zrat oleje nutno dodat ze nejsem clovek ktery to honi do otaček ale jak řikam zadny zhorseni nepozoruji, motor je klidny a komprese tak v norme!! dokonce jak sem schanel nadobku na vodu ,musel sem do fordu nebo nahrada se nedela ,tak sem se tam zastvil na technickm oddeleni a tam mi rekli ze polosyntetika vubec nevadi pokud uz to ma najeto vic jak 100tis.ze je to celkem jedno,nebo tyyhle motory 1,8 benzin se asi fakt nepovedli ze zerou skoro vsechny jen se musi hlidat hladinka oleje rikam mam najeto 100tisic na polosyntetiku dokonce v zaprahu 1500km do italie a zpet , a zadny rozdil mozna je ten motor nachylny na olej ale v novote nebo do určitych km. mam tam poctivich 200tisic a zatim slape!! ano při koupi v nemecku to melo najeto 105tis.(od majitele a serviska radne vyplnena.a ja sem najel 98tisic na polosyntetiku!!

2014-02-05 09:19:01

venta: Do těchto motoru je 10w 40 uplně v poho.

2014-02-05 09:24:38

kubix31: jak rikam mam 100tisic najeto na polosyntetiku a a zadny zhorseni!! ted zkusim nechat vymenit gufera na ventilech a uvidim jestli se to zlepsi ta spotreba ,uz mam i vydelane vyrive klapky, nebo sem se docetl ze je to tam spatne konstrukcne vyreseno a udajne to ma vliv na spotrebu toho oleje,ze tam je velky podtlak,ale hlavne hrozilo utrhnuti tech klapek,mam bez klpek najeto asi 20tisic a zadny velky rozdil ve funkčnosti sem nepoznal,jen mozna pri 2500tisice otaček to driv dostalo druhej dech a ted je to postupny!

2014-02-05 09:44:07

Jen tak mimo téma, co tak zhruba stojí výměna rozvodového řetězu? Když to tady tak čtu, tak by to možná stálo za to, páč na volnoběh to dělá šeredný věci...

2014-02-05 09:50:56

misterjohnny: jojo no taky me to na volnobech trocha rachta ale pri lechkym pridani se to dopne nevim presne ale asi pred 5 lety jak sem se na to ptal tak mi bylo receno ze v klidu to vdrzi 250tisic a tenkrat cenovka neco kolem 12tisic!! nekdo rika ze to vydrzi i 300tis.no ale je pravda ze uz nekolik modieru na parkacu sem zaslech ze to rachta na volnobeh no

2014-02-05 13:26:54

venta: No to 5wéčko je moc řitký tak to mizí, jinak bych se na ty kroužky kouknul hlavu stejnak musíš sundat kvůli těm guferám ventilů a sundat vanu a vyndat písty neni zas o tolik práce a když už v tom jsi. Jinak u těch rozvodu by bylo možné vyměnit jen napínač.Ale samo že je nejlepší to udělat komplet. Jinak cenu nevim na Kelly a elitu je to okolo 3000 kč ale maj tam zobrazenej rozvod řemenem což je kravina. No já mám tdci a komplet je docela dost drahej.

2014-02-05 14:53:50

kubix31: no rozvod jaosobne jeste resit nebudu je tam poctivejch 200tis. a tech 50tisic to jeste vydrzi a pak stejne pujde nejspis z domu!!nebo na dojeti se necha!! jinak s tema krouzkama se domluvim s kamaradem co mi to bude delat !! asi neni odveci se na to mrknout ale nedavno sme merili tlaky a ve vsech bylo stejne nbo minymum rozdil ale v norme ,tak to by mohlo byt ok jinak musim rict lidi na ty auta plivou ale ja za 6 let no problemo krom klasiky ,spojka pri 180000, jinak nic!! no jeste prasklej termostat!!ale vse ok!! bez udrzby,njake velke! a to jezdim denne s autem!! sice me bude cekat podvozek na jaře .zadni tlumyče a predni čepy.ale jinak nemuzu nadavat! spis muj nazor lidi co na to nadavaji ,tak koupili karu se stcenejma km a pak jim to odchazi nebo misto treba 150tis auto melo uz davno 300tisic natočeny!! nebo dva znami z prace koupili ty sami auta jeden myslim 2litr v benzinu a maj stim taky zavady co me jeste nepotkali a to sem ted prekročil 200tisic km! jen co me trapi ten olej,ale jestli to bude drassi oprava tak to prdim a budu dolivat olej,zatim to neni takova hruza, ono se to vzdycky ta hladinka zastavi na stejnym bode a pak to nezere ale jak zas doliju treba litr tak to neco seszere a zase se to zastavi,a zere to podsttne min oleje jak kdys je to dolity doplna nebo aspon muj poznatek ze to tak vypada!

 petrdepo  
2014-02-05 22:22:08

venta: Pokud se při nižším stavu oleje (kolem spodní rysky na měrce) zmenší spotřeba oleje, tak to vypadá na opotřebené kroužky pístů. Může to totiž být tím, že se olej ve vaně už tolik nerozstřikuje v klikové skříni a ve válcích už není tolik oleje, který by pronikal skrze kroužky nad píst do spalovacího prostoru a tím ubýval.

2014-02-17 23:44:39

Čau mám Mondeo Mk3 2.0 tdci a mám dotaz, občas se mi stává že mi auto spadne do nouzového režimu za jízdy a hned z něj zase vyskočí nevíte někdo čím by to mohlo být ? je

2014-02-18 00:24:39

mildaaa:

Máš elektronické turbo?

2014-02-18 09:25:20

tomenzino: Asi ano nejsem si jistej

2014-02-18 09:56:04

mildaaa:

Pokud je na turbu takovå Černá krabička s elektronikou, mohla by to padání do nouze dělat ona. Přerušené dráty od regulace.

2014-02-18 09:57:21

tomenzino: Díky za radu a když tam nebude ?

2014-02-18 10:33:26

mildaaa:

pokud nebude máš turbo podtakové, ale stejně budeš muset na diagnostiku. To byl muj tip, ale musíš ho ověřit.

Aby jsi nedělal něco, co je v pořádku. Muže to být hodně věcí.

2014-02-21 19:37:30

zdravim Forďáci, potřeboval bych poradit. Mám pocit, že mám něco s turbem. V poslední době jsem si všiml, že se o hodně zvýšila prodleva sepnutí turba (zdá se mi že spíná až na 1800 ot/min) a občas to i trošku pockukávalo, ale dnes turbo netlakovalo vůbec, prostě to nemělo absolutně žádnej tah. Na přístrojovce mi to nic nehlásí. Ještě jsem zkoušel nastartovat s otevřenou kapotou a měl jsem pocit, že tam možná něco syčí, a když jsem to protůroval (cca k 1500ot/min) tak v tom vždy podivně zaprdělo, jako když pustim nofuklej balónek. Myslím, že by to mohla bejt některá z hadic za turbem. Budu moc vděčnej za každou radu.

Mondeo 2.2TDCi, 114kW, r.v. 2006

 petrdepo  
2014-02-22 07:37:12

lookkiss: Možná, že bude třeba vyčistit mechanismus klapky turba.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10