Fórum - Téma


turbo do 1.8 16v nebo kompresor


Fórum Technický koutek turbo do 1.8 16v nebo kompresor




2012-10-11 21:29:36

??zdravím potřebuji poradit mam ford orion chtěl bych zvednout výkon co byste mi mohli poradit ??

Řeším to už delší dobu ale nwm stale co stim

2012-10-12 12:13:22

orish

To asi jen tak nevyřešíš.Nějaké malé úpravy ale nic velkýho s toho takhle nedostaneš. Pokud tam dáš turbo roztrhne to to motor

2012-10-16 19:38:15

kup si něco silnějšího a nebo jestli do toho chceš rvát pachy tak snížení hlavy leštěné svody atd. turbo to je běh na dlouhou trať motor to vydrží ale musel by jsi zvednout i dávku paliva a předělat spoustu jiných věcí,to ty prachy narvi radši do něčeho jinýho.

2012-11-02 20:42:22

Orish,

jenom doplním:

změnou plnicího poměru vzduchu se mění u benzínového motoru časování ventilů (jiný okamžik otevření a zavření, mění se i množství paliva a předstih) a u dieselu se mění okamžik vstříknutí paliva (tzv. předvstřik) a rovněž množsví paliva které vstříkne vstřikovací čerpadlo a dále by musel být i upravený sofware v palubním počítači.

Komplexně by přidání turba bylo tak komplikované, že by ti z toho narostly pěkně dlouhé fousy a při této úpravě bys měl pěkný vír v peněžence.

2012-11-03 19:50:20

nesmysl - turbo nemá naprosto žádný vliv na časování ventilů ani žádnou spojitost s tím, to stejné u dieselu, dál by se nemusel měnit žádný soft v palubním počítači....

k tvé otázce, nevím jestli bych přeplňoval oriona, musel bys najít někoho, kdo má s motorama ford a přeplňováním zkušenosti a má program a možnosti na to přizpůsobit mapu řídící jednotky tlakům turba aby to fungovalo jako celek a je to práce tak na týden, pokud s tím člověk má zkušenost, co se týká součástek, tak turbo nějaký mezichladič, westgate, a pár spon s trubkama je kolem 15-20tisíc ale práce na tom je minimálně dalších 10-15 tisíc, ono to není jen o tom namontovat turbo a ono to nějak pojede, mění se poměr paliva, a musí se udělat komplet nová mapa.....kdybys měl civica tak máš za 25000,-vystaráno, v čr a na slovensku je víc než dost oturbených hond...ale ford fakt nevim...navíc ono to není jen o tom dát tam turbo, s tím musíš dát hlavně větší brzdy, posílit podvozek, a musí to jít jedno s druhým...

2012-11-03 20:39:47

jonaasek.

Nemáš pravdu. Časování ventilů se mění, protože se celkově mění objem plnění válce. Jsem v oboru přeplňování motorů vyučený a vím jaký vliv má přeplňování motoru na potřebnou změnu nastavení parametrů motorů, Při přeplňování turbem se změní maximální tlak ve válci i rychlost hoření paliva a tím i okamžik zážehu aby se palivo správně využilo.

Proč by například u sériového motoru stejného objemu přeplňovaného turbem rovnou z výroby byla jiná vačková hřídel. Jestli mi nevěříš tak se podívej do katalogu. Jenom laik si nedovede odvodit všechny změny ve spalovacím procesu při takové úpravě. Proto také firmy, které se těmito úpravami zabývají, dosahují mnohem vyšší výkony motoru, než když si to někdo dělá sám doma na koleně.

Navíc stejnou otázku můžeš položit například firmě Ford Charouz, kde se zabývají profi tuningem motorů.

2012-11-04 09:00:24

Tak jo tak, cpat do Oriona turbo nebo kompresor, je prinejmensim z financniho hlediska naprosta zhovadilost. Urcite rozumnejsi volbou je porozhlednout se po nejakem silnejsim a hlavne modernejsim aute, ktere uz bude mit i nejake bezpecnostni prvky.

2012-11-04 10:09:28

no synku asi jsi moc nedával pozor, nevím o tom že by třeba škoda octavia 1,8t měla jiné části motoru(vačková hřídel) než 1,8 bez turba....navíc ani nevím o tom že by měla systém časování ventilů, jako třeba vanos(bmw) VTEC)honda) VVTi(toyota)....a taky nevím o tom že by to měl ford...a samozřejmě dávat turbo do oriona je z části nesmysl ale když už ho někdo rve do žigula atd tak kdo chce kam pomozme mu tam

2012-11-04 11:13:43

jonaasek,

Asi jsi pořádně nečetl, co jsem napsal. Nepsal jsem o jiném systému časování ventilů. Ten je neměnný, ale úhel otevření sacích ventilů je u turbomotoru o několik stupňů větší než u motoru bez turba. Proto je jiný vačkový hřídel. Možná, že škodovky mají stejný, ale řada jiných motorů má rozdílný.

2012-11-04 12:07:05

motáš hrušky s jabkama, hlavní věc je že kdyby on přestavoval auto na trubo setup tak pro základ ostrou vačku, kterou ty asi myslýš, vůbec nepotřebuje...


Odpovědět