Fórum - Téma


Transit-problém se startováním za nízkých teplot


Fórum Technický koutek Transit-problém se startováním za nízkých teplot




k55
2011-02-09 07:29:36

Špatně mě startuje Transit 2,4 Di z r. 2001 za nízkých teplot,závada se projevila až letošní zimu.Baterka v pořádku,žhaviče v pořádku,vstřiky nové a naftový filtr také nový.Po nastartování a ohřátí jede jak vítr,nekouří,spotřeba se oproti minulým letům nijak nezměnila.Neví někdo kde hledat dál?

k55
2011-02-10 07:32:17

A ještě bych se zeptal zda někdo může vysvětlit v jakém režimu pracuje podávací čerpadlo co je shora na naftovém filtru.Vypadá to,že mě při otočení klíčkem před startem nečerpá.Když ho spojím napřímo k baterce tak se točí.Kdy tedy má čerpat?Je docela hlučné a tak myslím bych ho měl i v kabině slyšet kdyby běželo.

k55
2011-02-14 13:52:34

Ještě jeden poznatek,zdá se mě,že doba žhavení je příliš krátká a to i po delším stání třeba po chladném víkendu.Žhaví to cca 3 sekundy a to je asi málo aby se žhavičky ohřály do červena a zřejmě se nerozžhaví ani při opakovaném žhavení.Co řídí a ovládá dobu žhavení???Nebo je stále stejná bez ohledu na teplotu motoru?k55

2011-02-14 14:18:46

Já mám teda 2001 se předkem,chytá mě zaplaťpámbu špičkově,když žhaví tak rozhodně tedy žhaví déle než ty 3vteřiny

a pokud je opravdu velký mráz tak nažhavím,kontrolka zhasne ono by to teda mělo žhavit dál-zhasnutí kontrolky

dává povel ke startování ale vemu to znova klíčkem a až po druhém cyklu startuju a chytá pomalu na otočení.

Žhavení bude spínat nějaké teplotní čidlo.

2011-02-14 20:27:30

to k55: Pokud si problém se startováním zaznamenal právě po výměně žhavičů, docela bych si vsadil, že bude problém tam (pokud nejsou originál, tak na 90%). Další věc co tomu nasvědčuje je vliv okolní teploty a další věc je poněkud krátká doba žhavení.

1. Zkusil bych nažhavit klidně 5x za sebou a pak nastartovat (pozoruj případné změny v startování)

2. Zkus nastartovat bez žhavení (je možné, že nežhaví vůbec)

k55
2011-02-14 20:54:34

Bohužel ani 5x za sebou nepomáhá a tak je opravdu možné,že nežhaví vůbec.Ale venku na baterku samozřejmě svíčky krásně žhaví.Tak jsem odpojil přívod ke žhavicím svíčkám a připojil kabel,který zítra ráno zapojím přímo na přívod od baterky a tak vlastně ručně zažhavím asi tak 5-6 sekund/tak dlouho to trvá než se svíčka rozžhaví do červena/ a pak rychle startovat.No a uvidím.................není to nějaká blbost?Když o tom tak přemýšlím tak by to mělo fungovat ne?k55

2011-02-14 21:26:31

to k55: Tak zkusit to můžeš i takto na přímo, ale není to "Lege artis", hlavně stým moc neexperimentuj, můžeš odepsat žhavič. Jak sem dočetl jinde, problém může dělat i špatně nastavené podávací čerpadlo (vůči hnacímu řemenu). Myslím si, že diagnostika tě asi nemine, respektive nebude od věci.

2011-02-14 23:15:07

zkus ji vyndat a nažhavit připojenou na motor ,ale nestartuj jenom žhav a uvidíš jestli funguje

k55
2011-02-15 07:05:26

A proč myslíš,že by byla chyba na 90% u žhavičů pokud by nebyly originál?k55

2011-02-15 07:26:36

Můžou mít jinej odpor a jednotka vyhodnotí že už je nažhaveno

2011-02-15 07:27:41

Můžou mít jinej odpor a jednotka vyhodnotí že už je nažhaveno

2011-02-15 11:33:09

Tady snad není ani důvod kupovat nic jiného než original,loni jsem je kupoval před zimou do

foroty abych je tu měl a cena byla okolo 300,-Kč za kus co si tak vybavuju.

k55
2011-02-16 08:09:17

Takže žhavení funguje.Ta kontrolka sice po cca 3 sekundách zhasne ale svíčky se ještě více rozžhaví a asi pak ještě žhaví podle pokynů teptotního čidla,to už jsem je nevydržel dál dlouho trápit.Kontrolka je zřejmě jen pokyn že je možné stratovat.Tedy žhavení je možné vyloučit jako zdroj problému.Pak už jen nafta?k55

k55
2011-02-25 10:45:05

Tak mám možná už blízko k závadě.Když se ten problém objevil tak jsme začali tryskami ale už jsme neodzkoušeli jak vůbec stříkají ve vstřikovačích a tak jsou vstřikovače znovu venku a u jednoho známého jsme včera na staré dobré stolici zjistili,že tři jsou v pořádku a jeden i přes novou trysku téměř nestříká.To by mohla být příčina co?A co teď s tím?Je třeba měnit celý vstřkovač nebo se tam dá cosi opravit,vyměnit?A seřízují se ty vstřikovače nějak aby byly stejně naladěné?k55

2011-02-25 13:34:58

Vstřikovač celej měnit nemusíš pokud je jinak v pořádku,stačí vyměnit vstřik-ta potvůrka- co je

vevnitř co rozstřikuje naftu.Po výměně respektive tady při výměně se musí vstřikovač seřídit.

Zvážil bych podle ceny jestli rovnou nevyměnit všechny 4 když je máš venku.

Pokud by byla cena raketa a ty zbývající 3 jsou opravdu dobré tak šroťák a koupit jeden kousek

kompletního vstřikovače.Ještě bych si ho rozšrouboval a podíval se jestli v něm nejsou nečistoty

bordel,šupinky a proto neodešel.Potom by bylo na zvážení udělat všechny 4 a zvážit jestli není něco

s čerpadlem-ten bordel pokud by tam byl tam musí od někud přijít.A to dělá zadírající se

čerpadlo.

k55
2011-02-28 08:28:54

Tak Transit už zase běhá jako dřív.Problém byl ten jeden vstřikovač.Bohužel nezkušenost.Teď už vím,že když jdou vstřiky špatně,tak nestačí jen vyměnit trysky,ale je třeba je znovu odzkoušet.Tři byly v pořádku ale jeden byl špatný i po výměně trysky.Zřejmě nějaká nečistota,možná chybička při montáži.Po vymytí,opětovném složení a odzkoušení na zkoušečce už funguje jako ty ostatní.Odzkoušeli jsme pro jistotu a porovnání všechny a vykazují téměř stejné tlaky.Snad to už bude v pořádku.Děkuji všem za dobře míněné rady a třeba i tato moje zkušenost pomůže i někomu jinému.K


Odpovědět