Fórum - Téma


Transit * nevstřikuje čerpadlo, demontáž, opravy


Fórum Technický koutek Transit * nevstřikuje čerpadlo, demontáž, opravy




2014-02-06 00:41:54

Zdravím všechny.

Mám problém se vstřikovacím čerpadlem. Podávací čerpadlo naftu čerpá, ta se dostane do vstř. čerpadla a odtud nic - ani kapka - ani po dlouhodobém točení motoru - z žádného přívodu do trysek neukápne ani kapka. Myslel jsem si, že to je elektromagnetický ventil, který u čerpadel pouští naftu a nějak jsem z prohlédnutých diskusí došel k tomu, že to je to malé hliníkové ústrojí na boku ( viz. obr. ), tak jsem ho testoval, jestli spíná a nic. Dokonce jsem ho odmontoval a odštípl z hlavního kabelového přívodu a testoval přímo na baterku a zase nic, tak jsem ho rozřezal, s tím, že si ho vyrobím - natočím cívkový drát apod., ale zřejmě to je nějaké asi tlakové čidlo. Dál jsem se nedostal, nevím jestli na tomto čerpadle nějaký elektroventil ( někde jsem se dočetl, že závěr nafty zabezpečují aktuátory - cívky nahoře ).

Potřeboval bych zjistit, jestli tam nějaký elektroventil je a jestli ho můžu otestovat např. přes baterii - jestli má klapat apod. ( dodávám, že jsem s ním normálně dojel a asi za 14 dní jsem nenastartoval, což se ještě nikdy nestalo, nafta je od Shellu, nic jiného než normální naftu neliji ).

Dále bych potřeboval vědět, jestli to nemůže být zavzdušněním čerpadla a jak ho případně zalít naftou ( kompresorem, kudy apod. .. )

Dále bych potřeboval zjistit, jestli to nemůže být nějakým vadným čidlem, které zamezí dodávku nafty do trysek.

Dále bych potřeboval případně zjistit, jak otestovat aktuátory, jestli jsou ok.

Dále je pod 4 - mi vývody pro naftu z čerpadla ještě nějaké ústrojíčko - vedou k němu také 3 dráty jako k tomu, které jsem asi omylem odstranil viz. výše - potřeboval bych zjistit co to je a k čemu to slouží a jak to lze případně otestovat.

Děkuji za příspěvky.

Marek

P.S.: Případně jestli je někde nějaká další pojistka, relátko apod. ( relátko s pojistkou s kabelem k čerpadlu při pohledu na motor vlevo dole - v malé černé plastové skříňce funguje - spíná ).

Ú.P.S: Ocením i odkazy na náhradní díly na čerpadla, případně opravny čerpadel. Vím o PAS Zábřeh a nějaká firma v Brně ..

P.S. čerpadlo mám na autě ..

2014-02-06 13:18:07

marek1974: Pán je zřejmě odborník, to se pozná...

To jsi neudělal moc chytře, že o tom nic nevíš, rozebereš to, rozřežeš, uštípáš a teď na to koukáš...

Takovéhle lidi miluju a nejen já i další mechanici. Přivezou to pak na opravu na platě, díly v krabici i ty co s tím nemají nic společného a starej se. Takhle to dopadá, když chce někdo ušetřit a pak kouká, že dá za opravu třikrát tolik, než by ho stála když by to dal tomu kdo tomu rozumí rovnou...

2014-02-06 14:40:52

Peněz moc není, tak si co můžu dělám na autě sám. Např. novej lak na feldě vč. 2 blatníků 3500,- Kč, brzdy, atd., ale jak se říká celej rok chodíš v suchu a pak jednoho krásnýho dne slápneš do ho*na Ono, kdyby se v diskusích psalo jen to co je opravdu pravda, tak jsem dnes neměl rozřezaný čidlo, navíc funkční.

V ZMV Brno cena čidla cca 12000,- Kč ( celé staré čerpadlo se za cca 2500,- Kč dá sehnat ), tak si zas tak nezoufám - zatím ..

2014-02-06 18:49:35

marek1974: Jojo, on píše na net kdo má do zadní části dírku... a je jim jedno kolikrát co napíšou. Už jsem se setkal i s tím, že rada od jednoho člena na vyndání svíček které šlo jen povolit né vytočit celé zněla: povol je co to půjde a pak nastartuj. Motor Ti je uvolní. To nemůže poradit nikdo normální...

2014-02-09 01:51:24

marek1974: Tak jsem zjistil, že elektromagnetický ventil je ze zadní strany čerpadla - je to jeden z 2 zadních Aktuátorů, a sice ten pravý, tak jsem vyjmul váleček ( pozor, je v něm pružinka ), který uzavírá naftu a stále nic, ani kapka ani půl. Dodávám, že mám odpojené už i trubky ke vstřikům přímo na čerpadle. Zkoušel jsem i odstranit vnitřní těsnění z levého aktuátoru a posléze i z vrchních aktuátorů - stále nic. Zase nevím, jestli ty těsněníčka nedrží tlaky.

Možná, že málo točím motorem ( časově tak 4 x na každý test cca 8 vteřin na jedno startování ).

Možná je to málo, poraďte.

Jisté je, že se mi zatím nepodařilo z čerpadla vyloudit ani kapku ( mám pod vývody čistý papír - suchý ),

přičemž podávací čerpadlo stříká jak divé.

2014-02-09 23:06:48

No tak hoši, potřebuji radu, ať můžu prozatím vyloučit zadřenou vstřikovací hřídel ..

2014-02-10 07:27:39

marek1974: Možná, že je to blbý nápad, ale díval jsi se při startu (když ti startuje někdo jiný), jestli čerpadlo přidává palivo (jestli nezůstává v poloze pro stopnutí motoru) ?

2014-02-10 17:32:27

petrdepo: Jistě, startoval jsem to s odpojeným přívodem paliva, nateklo tak 1,5 dcl nafty. Čerpadlo je zalitý, startoval jsem i s odšroubovanými zadními aktuátory, stříkala z nich nafta jak z přívodní hadice. Vyjmul jsem dokonce i vnitřní válečky, nejdříve ze zadních a otestoval a potom i z horních a testoval. Ale ze zadních vývodů vůbec nic, ani náznak.

Myslím si, že to bude uvnitř čerpadla, ale možná ještě někdo poradí .. vpravo je ještě mezi motorem a čerpadlem na čepadle nějaké ústrojí, vedou k němu 3 dráty (ale asi jen nějaké čidlo .. )

Tak už to pomalu vzdávám ..

2014-02-11 11:27:27

Potřeboval bych zjistit od nějakého servismena, jestli když se v aktuátorech odstraní vnitřní těsnění a případně i vnitřní válečky, by měla nafta stříkat ze zadních vývodů při startování, v případě že je čerpadlo plněno podávacím čerpadlem. Případně jestli tomu nemůže bránit třeba zavzdušnění nebo jiná závada. Nebo jestli, když nafta nestříká ani po odstranění těsnění a válečků z aktuátorů, vč. válečku uzavíracího ventilu ( z pravého aktuátoru ), je to zjevně známka závady vnitřního mechanismu.

P.S.: Rozvoďák je v pořádku.

Případně, jestli by mohla být závada někde jinde.

Díky Marek

2014-02-11 23:43:39

Nikdo nic .. ??

2014-02-12 00:04:16

foto

2014-02-12 09:04:19

marek1974: Kdysi jsme v práci měli také podobný problém u motoru LIAZ. Nakonec se přišlo na to, že jsou zadřené pístky (plunžry) ve vstřikovacím čerpadle, nebo-li zůstaly zadřené v horní úvrati, takže čerpadlo přestalo dodávat palivo. Jelikož byly ovládány vačkami hřídele čerpadla a pružiny je nedokázaly vrátit do spodní polohy, tak nedodávaly palivo. Příčina byla ta, že se do paliva dostala voda. Čerpadlo se muselo repasovat výměnou plunžrových jednotek a znovu nastavit na stolici, kde se nastavuje množství paliva aby bylo stejné pro všechny válce.

2014-02-12 15:02:26

Díky, taky to tak nějak vidím, asi to bude někde viset a pístík se k rotoru ani nedostane nebo bude prasklá pružina nebo tak něco, nevím, jestli se na to mám vrhnout sám a dát to jen seřídit nebo to raději dát do servisu Pas nebo ZMV Brno ( abych jim to neposílal rozložené v krabici ) .. to by ani mě netěšilo ..

Poradí někdo, jak jen nejsnáze demontovat, je nutné demontovat chladič a přední masku nebo se to zvládne i zvrchu?

2014-02-12 15:15:01

Jak na demontáž vstřikovacího čepadla ?

poradí někdo jak nejsnáze demontovat a namontovat vstř. čerpadlo, odmontovat kryt rozvodového řemene; lze zafixovat řemenice šrouby napevno atd.

Jestli to lze bez demontáže přední masky a chladiče nebo je to nutné ..

Případně, pošle někdo postup.

Nevím, jestli je čerpadlo nasazeno na řemenici v jedné jediné pozici nebo jestli je tam tisícihran apod.

A hlavně klíče, imbusy, torxy, pokud někdo ví, jaké jsou potřeba ..

Díky.

Marek

P.S.: Transit 1994 - 2000

2014-02-28 21:32:41

Závada odstraněna: vadné čerpadlo vyměněno - nainstalované plně mechanické - chytlo na drc.

Když budete chtít poradit pisněte.

Marek1974@atlas.cz

dopl. 17.3. ..... Tak nové čerpadlo super .. Točí na maximum úplná paráda .. Kdyby někdo chtěl vyměnit čerpadlo za mechanické - je to úplná paráda nebo měl někdo zájem o polorozebrané čerpadlo Lucas EPIC za symbolickou částku pro 74 KW motor, ať se ozve.

Marek

mobil: 723200144

Olomouc


Odpovědět