Fórum - Téma


Transit * 2x praskle zadni vyhríváné sklo


Fórum Technický koutek Transit * 2x praskle zadni vyhríváné sklo




2012-12-16 13:32:35

Prsklo mi zadni vyhřívané sklo v jedněch dveřích (když jsem ho vyhříval samozřejmě), když jsem ho vyměnil, tak do týdne mi prasklo znovu, nevíte někdo čím by to mohlo být? Už jsem to po 3 neriskoval, tak nevím jestli mi vypíná vyhřívání. Díky za rady

2012-12-22 17:12:59

michall,

a dával jsi také nové gumy ? Nové gumy si zvyknou podle nového okna protože jsou ještě pružné, staré většinou už jsou stárnutím stvrdlé a nepřizpůsobivé, vzniká pnutí a sklo praskne.

2012-12-24 15:32:26

to je lepené sklo...ale nevím, zda to v servisu měnily to podtím...

2012-12-24 16:38:05

michall,

To, že je sklo lepené, znamená, že když se rozbije, tak se nerozsype. To asi s pnutím nemá nic společného. Sklo pnutím praskne, když je namáháno na ohyb, to znamená když "tvar skla nesouhlasí s tvarem rámu". To právě může způsobit stará s tvrdlá těsnicí guma, která se už nepřizpůsobí novému sklu.

2012-12-24 16:51:11

petrdepo

Já si spíš myslím, že michall myslel tím lepeným oknem to, že je okno k rámu dveří přilepeno a tudíž nehrozí nějaká stará a ztvrdlá guma. Spíš bych to viděl třeba na špatnou várku oken, nebo chybnou technologii lepení okna(na rám dveří). Taky to chce zkontrolovat, jestli to okno netopí opravdu moc dlouho a případně to řešit.

2012-12-24 17:11:29

albi,

ono těch možností je víc a těžko se hledá, co je tou příčinou. Někdy stačí detail v popisu okna nebo jiná podrobnost aby člověk dokázal lepší poradit. Bohužel na dálku, když to člověk nevidí, je to někdy těžké.

Jinak když už jsi se zmínil o sklu, které se lepí, hraje velkou roli teplota, při které se lepí. Většinou to bývá kolem 20 stupňů celsia, ale hlavně i druh použitého lepidla, které by také mělo zůstat i při stárnutí trochu pružné, aby dokázalo vyrovnat rozdílnou tepelnou roztažnost skla a kovové karoserie. Ale to vše by měli vědět ve Fordu a možná i ve firmách, které takové montáže provádějí. Možná by se vyplatilo si to nechat udělat se zárukou..

2012-12-25 14:27:46

petrdepo

máš pravdu v tom, že nejlepší je nachat si sklo nalepit odbornou firmou a pak případně uplatňovat záruku.

Zasklívání aut mě pár let i živilo a tak vím jak správně nalepit okno. Vhodná teplota pro aplikaci je od 5 do 35°C. Samozřejmě čím tepleji, tím lépe se lepidlo aplikuje. Nicméně pro jeho vytvrdnutí je hodně důležitá vzdušná vlhkost, která podporuje aktivátory obsažené v lepidle. Jelikož lepidla obsahují kaučuk a nebo polyuretan, bývá jejich následná pružnost dost stabilní. U některých osobních aut tvoří čelní okno nosnou část karoserie a tak je pevnost lepidla velmi důležitá. Hodně záleží na podkladu, na které se lepidlo nanáší. Některá lepidla potřebují podklad natřít speciální základovou barvou a hlavně musí být podklad velmi dobře odmaštěn. Někdy také prasknutí okna způsobí nestabilní základ (koroze, prasklina, odseparovaný lak, lepení na staré lepidlo bez aktivátoru, atd.)

2012-12-27 06:25:02

Jo tak jsem to myslel...je to lepené sklo bez gum, to podtím jsem myslel to, jestli dobře odstranili zbytky starého lepidla...pořešil jsem to všechno tím, že jsem koupil nové relé a uvidíme...ted se to zhruba po 10 až 11-ti minutách vypíná...sklo je suché a zatím neprasklo, tak uvidíme...jinak zatím dík za rady....to že prasklo to vyměněné sklo bych pochopil...(špatná výměna, vadné sklo, mimochodem výrobce Splintex), ale proč to udělalo už to originální sklo, které tam bylo bez problémů 7 let? a to týden po sobě...jinak dík za rady a ochotu...


Odpovědět