Fórum - Téma


Topení_Tranzit-nezávislé topení


Fórum Transit (obecně) Topení_Tranzit-nezávislé topení

Informace o modelu: Ford Transit


1 ......... 8  9  10  11  12

2013-01-11 17:38:58

Ahoj kamarádi, nějak mi přišlo do mejlíku tahle debata o topení, tedy na své si nemohu stěžovat. Vytopení auta v - 5 stupňů a následně roztátí ledu předního skla tak, že to stěrače jen setřou cca do 4 min. Ono se není čemu divit výkon drobečka je 8200W. Než naložím do auta kabele z domu tak již nastupuji v mikině a bundu dávám navěšák . Bufík topí před startem 4 min po startě cca 4 min a potom se 3 min chladí, následně ho vypínám a topení přebírá motor v autě. Spotřeba 1 litr na 1 hodinu plný chod a 0,5 lit. na 1/2 chod. POZOR PODOTÝKÁM, JE TO MEGA VÝKON a z toho plyne, že nespotřebuje mnoho paliva. Jezdím skoro denně a denně sedám do vyhřátého auta a roční spotřeba nafty pro bufík je 10 litrů. Bufík mě stál flašku šlivovice a 1/2 roku výzkumu, jak zapojit ovládání

http://www.fordclub.eu/us...mages_category.php?id=860

Bufík mi tvoří pohodu již 2 rokem a bez údržby. Demontáž cca do 5 min a je možno ho použít v zimě třeba na vytopení chaty či garáže na mejdan výkonu má na to dost. Prostě je vše variabilní. Po zimní sezoně zůstává v autě jen krásná polička na věci a bufík si jde hajnout do skladu, kde se těší na další topnou sezonu.

2013-01-11 19:20:28

budík hezkej, ale to ohřeje jen interiér ne motor. to můj bufan 20 minut ohřívá motor, pak 10 minut funí teplo přes větráky do auta

2013-01-11 19:39:35

Ahoj,

na straně 3 je odkaz na kalorifer u firmy Dalix ( http://www.dalix.cz/eshop...epla-kuba-va200-12-v.html), chtěl bych něco na tento způsob (nebo starší topení z vrakárny) namontovat. Ale : nemáte někdo schéma či nenačrtl byste někdo kde to u motoru rozříznout kde to zase zapojit a co tam případně ještě vložit? Vzdálenost tohoto od motoru cca 2m. Díkes Aleš

Leo
Leo
2013-01-11 21:05:40

Hamisch:jestli to chceš dát jako topení dozadu dej si téčko na příchozí hadici předního topení a návrat před termostat. Směrem zezadu od kabiny k motoru.V originále když tam jsou 2 je to na odchozí z předního topení. Blbý je, že když zustaneš někde zácpě dva radiátory i jen na 1 kvalt odeberou tolik tepla, že při teplotě pod nulou a motor na volnoběh, zachvíli vychladne voda. Ale za jízdy super.

2013-01-11 21:10:37

Hamish - a pokud to potáhneš pod autem, tak ty hadice zaizolovat

2013-01-11 21:56:59

Ano ohriva jen interier, ale delal jsem z toho co bylo po ruce za rozumnou cenu

2013-01-11 23:22:00

Filipek-přesně jak píšeě,rozumné řešení za pár korun.

Výkon tohodle topení je ukrutnej,vytopí dílnu.

2013-01-11 23:47:19

Leo: řeším to samé co Hamisch, jen s tim rozdilem, ze na 2,4 tddi mám pod řidičovým schodem Eberspachera... Můžu ten přídavný výměník připojit přes "t-čka" přímo u toho nezávislého? Díky....

2013-01-12 00:10:13

Poly: jasně že můžeš, je to úplně jedno

Leo
Leo
2013-01-12 00:16:37

Poly, to záleží co chceš preferovat, jestli teplo od Ebra dopředu nebo dozadu.U Mercedesa dávaj ještě komfort ventil a honíš si vodu jen v okruhu kde chceš, snížíš s tim nároky na energie a prodloužíš dobu foukání teplého vzduchu. Když stojíš a někde v tom dýl čekáš. Musíš napsat priority pak vyjasním vedení hadic.(minulý článek jsem trochu opravil po nahlédnutí do vozu).

2013-01-14 13:30:23

Leo: Nezavisle tam podle vseho mam jako originalni instalaci, s tim, ze bych rad zachoval puvodni funkci: prohrati motoru a teprve nasledne me zajima vytapeni k zadnim sedackam... Je to resitelne nejakym rozumne koupitelnym tricestnym nebo jinym ventilem? (nekde v tvych prizpevcich jsem cetl, ze jsi take menil orig ford, za nejaky "topenarsky" nebo jiny ventil....) Pripadne... kde jinde bys pripojil hadice pro ten pridavny vymenik, kdyz ne primo u nezavisleho..? U stareho dlouheho 9-mist busu jsem mel horkovzduch, ale s vodnim nezavislym zkusenosti prakticky nemam.... :/ Diky za kazdou radu!

Leo
Leo
2013-01-14 20:46:17

Poly, já to měl na starym udělaný jako ty.Od bufíku jsem to nehnal zpátky dopředu, ale do zadního výměníku a z něj zpět do té vratné hadice co zbyla po rozpojení volná. Moje zadní topení mělo na sobě kohout, který když jsem zavřel tak voda proudila jen těsně pod ventilem a neohřívala radiátor. Tak jsem ohříval jen cca 1,5 metru hadice navíc kterou jsem odizoloval. Hned za sloupkem jsem hadice prohnal vnitřní stojnou prahu zevnitř a tím vodorovným plechem co je pod tapecem bočnice. Namontoval jsem to do bočnice k druhé ředě sedadel,co nejvíc dopředu abych to mohl ovládat i zepředu. Časem se ukázalo, že v 6 místném nebo nízkém transitu by to bylo dostatečné, ale ve vyší a delší verzi v 9 mísné variantě při teplotách pod -5C zima. Tak jsem protáhl jako v obytňáku hadici s teplým vzduchem do bočnice i k třetí řadě sedadel. Takže pak při větších mrazech mrzli jen ti co sedí u šoupaček v druhé a ještě hůře v třetí řadě. Ti vlevo byli pečený a čím víc zavírali výdechy tím víc ti vpravo mrzli. Tak jsem k teplému vzduchu od radiátoru zadního topení ještě narouboval další hadici do levé části předního jeklu druhé řady sedadel, abych dostal teplý vzduch k šoupačkám, ten bohužel v vekém mrazu než k nim dojde vychladne. Dnes vím, že jak každý vzadu nemá svojí klapku s teplým a studeným vzduchem stejně se jim nezavděčíš. Nejvíc se mi líbí origo přídavné závislé topení z T4, umístěné kousek od pravých šoupacích dveří, pod druhou řadou sedadel, vytahneč plastový komínek z podlahy a topí to do všech stran na místa kde je největší zima, myslím že by to šlo naroubovat i do Transita.

2013-01-24 00:21:55

Leo: Díky a ještě jednou díky! Potvrdil jsi mi názor, že buď je potřeba rozvést vzduch pořádně nebo se s tím nemá smysl dělat. Válel se mi doma malý tichý výměník/kalorifer od Eberspacheru(2000W), tak jsem ho jen tak na zkousku namontoval pod třetí řadu, směrem k šoupačkám. Výsledek: Tepelná clona u dveří vynikající, zbytek lidí vzadu mrzne. Tím jsem došel k další navrhované variantě a to závislé topní z T4... Podařilo se mi sehnat za 1500,- z Multivanu(4 rychlosti) a chystám se montovat pod podlahu. S tím, že rozvod vzuduchu bude do vsech smeru vyřešen v prostoru konstukce druhe sedačky. Výkonově i tlakem co dává ventilátor to musí stačit.. Fotky z umístění a montáže pak někam hodím. Přijde mi to už teď jako jedna z nejlepších variant v poměru cena/výkon. Díky za tip.

Leo
Leo
2013-01-24 23:35:13

Poly:Kybys před ten výměník co už jsi namontoval udělal kryt aby to foukalo trochu na dveře, dopředu a doleva mezi sedadla taky bys to docela slušně pořešil. Když jdeš cestou T4 ještě bych Ti doporučil ten 4 rychlostní přepínač dej do míst kde v Transituv originále, když má zadní topení, tj. mezi hlavu řidiče a spolujezdce. At´ si to mohou regulovat i ti vzadu sami a proud přes klíček spínačky. Je taky potřeba pod prostření řadou sedadel mít volný průchod a z boku k šoupačkám sundat ten šedý plast at´ teplý vzduch muže proudit až k nim. Zadek zadní řady mít dole pod sedákem ucpán třeba koberec(bývá tam i v originále). No a pořádná izolace vozu zevnitř ale to sis asi proštudoval.

2013-01-24 23:40:06

Leo: když má transit toto na stropě http://www.autoglobal.cz/...omobily/2377/IMG_1749.JPG tak je jasné že má nezávislé, závislé nebo nějaké takové topení ? nebo to má jen nějaké výměníky navíc ?

Leo
Leo
2013-01-25 00:05:04

Extr.:Dobrej dotaz, zárukou to nejni. Když to auto měl v ruce kutil Tim. Jinak tenhle vypínač má Trans. když má origo zadní závislé topení( které vlevo vzadu docela překáží). Když má 2 hadice pod autem vlevo až dozadu. Když má i klima tak tam jsou čtyři a slušně hnijou. Jak vidíš na přepínači je tam i možnost si regulovat teplotu vzduchu a jde v letě pustit neklimatiovaný relativně chladný vzduch od podlahy nad hlavy cestujících. Při venkovních teplotách i kolem 25-30C je těm vzadu pak relativně příjemě i bez klima.V zimě to díky velkému množství otvorů v celém boku auta a velkému výkonu ventilátoru topí víc než dostatečně.Jinak montáž závislého programovatelného poznáš jen z ovládání namontovaném většinou v dosahu řidiče někde na palubce.

2013-11-14 17:58:18

carel: Ahoj,prosím Tě jake modely to umí rozchodit ...Mam na mysli koncern W,skoda...Pošli mi kdyžtak schéma zapojení...D.Aleš

2013-11-14 18:43:31

aleš333: Pokud někdo umí oblbnout CANBUS tak mám obavu,že schema či system neprozradí.Dostaneš něco zalitého v pryskyřici aby jsi nezjistil co to obsahuje.Mě to nabízeli kdysi dva lidi po netu ale cenovka asi taková,že jsem raději pár kaček připlatil a koupil novou analogovou řídící jednotku.Jinak na vlastní oči jsem ještě neviděl,že by se to někomu povedlo.

carel, 2011-03-02 10:45:41 napsal:

George_S

od roku 2004 je Webasto do T5 dodává CANový , cena 4.500,-je dobrá /analogový se prodává tak za 10 tis/

Mám modul za 2.500,- kterej ho umí rozběhnout , jinak bys musel vyměnit celou řídící jednotku

/nebo si k tomu koupit T5ku .. /

2014-02-09 13:46:27

Ahoj Karle,

mám zájem o nabízený CAN modul. Koupil jsem TTC z T5tky a bez něj ho nerozjedu. Jestli ho máš stále v nabídce zajel bych si pro něj. Jsem z Prahy. Děkuji Honza

2014-12-04 16:57:57

Ahoj , občas mi odsud nedorazí vzkaz, přes dieselpower funguji spolehlivě Carel


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12