Fórum - Téma


Topení_Transit VII-zadní část


Fórum Transit VII V347 / V348 Topení_Transit VII-zadní část

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2  3

2016-01-31 08:55:49

torneo: Zkus vložku termostatu vyndat a vyzkoušej její funkci v horké vodě (třeba někde na vařiči) Nedávno byla zmínka o tom, že některé neoriginální jsou problémové.

2016-01-31 09:48:53

Taky mě to napadlo vyzkoušet,ale nemám ho doma, abych vyzkoušel. Je to replika termostatu co se tam dala a věřím tomu, že je špatná,protoze mě nenapadá jiný možný důvod nedrzeni teploty vody. Asi tam dám originál jen přemýšlím zda pouze vnitřek nebo celý domeček.

Díky za info o možných problémech replik termostatu.

Leo
Leo
2016-01-31 10:30:34

Jo to zní logicky.

Kdysi těsně po revoluci jsem si koupil nový termostat, který se po zahřátí zasekl, já ho vyreklamoval a dal jinej. Ten se zasekl tak jednou za týden a při vaření v hrnci se vždy tvářil, že je ok. Já pak v zoufalství rozebral i motor. Než jsem zjistil odkuď vane. V létě bych Ti poradil jezdi chvíli bez termostatu a pozoruj to. Teť v zimě Ti poradim, kup si jinej termostat od jiného výrobce. Používám termostaty Vernet a Wahler. Reklamaci na ně jsem nezažil ještě nikdy. Nebo si musíš nechat změřit množství CO v zásobní bandasce od chladiče a nebo rozebrat vodní pumpu a zkontrolovat vrtulku jestli se naprotáčí.(Na měření teploty používám laser teplomněr od Voltcraft koupeno v Conradu).Teploměr na palubce ukazuje docela skresleně jeho funkce je od cca 70-110C ovlivněna aby ukazoval 90C. Když Ti rafika lítala to musel být mazec. Správnou teplotu čidla hlavy naměříš přes OBD.

2016-01-31 14:07:21

Díky za zkušenosti, začnu jiným termostatem a uvidím jak se to projeví.Doufam,ze to je tímto, protože před tím nebyl problém se zahratim a držení konstantní teploty. Nechal jsme se přesvědčit,ze byl špatný. Bylo mi to zduvodneno studenou hadicí do chladiče. Já si myslím, že to bylo dobře, protože malý okruh je napojen na topení v zadu tudíž víc vody v malém okruhu a trvá déle než se ohřeje a až pak se otevře termostat a pustí vodu hadicí do chladiče. Myslím si že motor byl málo ohraty a termostat nepustil vodu do chladiče-velky okruh což bylo dobře,ze je hadice studená. Nebo se mýlím?

Ještě dotaz zda vyměnit vložku termostatu nebo celý s domeckem kde je osazen?

Je mi doporučeno komplet výměna.Domecek je pouze plastové pouzdro kde je uložen termostat s vývody na hadice,proto mi to přijde zbytečné celý měnit. Nebo to má ještě další funkci?

Díky moc.

Leo
Leo
2016-01-31 21:25:27

Torneo: Jestli máš na termostatu vyraženou teplotu, tak to je teplota při které má otevřít. 88C. Když je v pořádku tak jeho otevření znamená teplou hadici do chladiče. To tělo termostau se mění z důvodu a to je jeho křivost a tedy netěsnost nebo zarezlé šrouby.

2016-01-31 21:31:47

Chápu,takze nikde nic neprosakuje = pouze termostat bez těla.

Leo
Leo
2016-01-31 22:48:56

torneo: Ti to logicky doporučují, protože když mechanik vymění jen termostat a pak se zjistí že to prosakuje kolem těsnění. Tak je za idiota nejen před šéfem ale i zákazníkem. Že neví, že je to třeba vyměnit celé.

2016-10-28 16:51:57

leo: ahoj,mas jeste tu krabicku na ovladani klapek???

Leo
Leo
2016-10-30 13:04:38

To už nevím, v tom chaosu co tu mám v hlavě . Myslím, že už jsem ho střelil. Kouknu se. Ale jestli jsem nestřelil to z mého auta, tak Ti ho prodám. Má jen špatné to plastové kolečko. Zítra mi auto přijede tak se kouknu jestli tam ta krabka ještě je. Dám Ti vědět.

Jinak jsem to někde tady napsal. Nejlepší je zablokovat to v pozici ať to fouká nahoru a dolu naráz. Jak studený i teplý, lidi si v létě nestěžují, že jim to mrazí hlavy a v zimě, těm co sedí vpravo u dveří to fouká trochu i teplý na hlavu.

Když je vše funkční jak má, klapka jen na dolu - topíš. Ten vlevo má spálený nohy a pořád si poroučí na ovládání ubrat teplotu nebo množství. A tak to pak na ty vpravo nedofoukne a při vnějších teplotách pod nulu je jim zima. Nepomuže ani, že doleva dával holky a doprava kluky.(Rozdával jsem jim deky). Od té doby co odešlo kolečko, jsem to pořádně prozkoumal, měřil teploty na výstupech v létě v zimě a pak zašprajcoval si konečně nikdo vzadu nestěžuje.

Leo, 2014-06-30 20:22:38 napsal:

mates268:Já to minule pochopil ne uplně.

Má dobrá krabka má prasklé malé kolečko. .. To v ní máme stejnou chybu. Muj přídavný ventil vidíš na obrázku v minulém příspěvku v pravo dole a dvě hadice až k přednímu sloupku za sedadlem řiď., tam jsem to prohnal dolu a napojil na přerušené puvodní vedení. Ta vrchní klapka nemá vliv na teplou vodu. Sundej ten husí krk co vede nahoru a uvidíš co tam ta klapka dělá, jen přepoští teplej dolu a studenej nahoru. Když zavřeš ventil co jsi vyměnil a nastartuješ studené auto ohřeješ vodu, nesmí teplá voda dozadu vůbec dojít okruh nemá v ten moment žádnou cirgulaci. Buď jsi kopil nový vadný ventil, nebo ti nechodí to el.ovládání ventilu. Nebo třeba jen pojistka, ještě jsem ji hledat nemusel. Voda dozadu je napojena v motorovém prostoru od kolen předního topení u motorové stěny. Přední topení topí samozřejmě i když je vzadu voda zavřena. Jedině, že by zasáhl český kutil, který obě topení propojil po svém v sérii za sebou. ..

2016-11-08 11:04:44

leo: Ahoj, mám jeden dotaz k tvému příspěvku, na jakém základě se tedy otevírá ventil v zadní části aby to topilo?

Leo
Leo
2016-11-10 13:04:45

Když je tam zadní topení z továrny máš za hlavou vpravo nahoře ovládání. Levý knoflík začíná trochu otevírat v místě kde začíná červená a čim víc ho dáš doprava na silnější červenou je spodní ventil víc otevřen a nakonci je naplno. Funkce je víceméně stejná jako na předním topení.

2016-11-11 08:02:12

leo: To chápu, ale přeci když ho dám úplně nadoraz, tak se přestaví klapka na foukání shora, je to tak?

2016-11-11 08:19:39

vabiko: Takhle to funguje (u mne), když točíš od studeného do teplého. Foukání na hlavu/na nohy je pevně navázáno na teplotu. (fotku jsem si půjčil z internetu, nejsem u auta)

Leo
Leo
2016-11-11 08:46:38

vabiko: Ptal jsi se mě na ventil. Odpověděl jsem na ventil. (ventil-voda) (klapky vzduch) Tetˇse ptáš na klapku. Viktro Ti odpovídá docela dobře, ale raději bych to ještě upřesnil. Klapky fungují v trochu jiném režimu. V místě kde se knoflík při otáčení dotkne červené, krabka spustí a motorek za táhlo překlapne klapky z pozice nahoru do pozice dolu. tedy na nohy. Při vracení to samé ale obráceně. Je to prostě naráz, ne jako ventil co vodu pouští postupně. (To jak je na obrázku, že to nejdřív foukne na hlavy teplé a pak jen teplé na nohy je u každého auta jinak a některé to ani nedělá, to je jen nedokonalostí přepákování asi to není záměrem výrobce.)

2016-11-11 08:58:13

No, před přechodem na teplou to fouká na hlavu opravdu jen o chloupek teplejší, žádná vlažná na hlavu se nekoná. Spíš vážně studená na hlavu/teplá na nohy a šmitec.

2016-11-11 09:21:34

Děkuji moc za odpovědi.


Odpovědět

1  2  3