Fórum - Téma


Topení_Transit VII-zadní část


Fórum Transit VII V347 / V348 Topení_Transit VII-zadní část

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2  3

2014-08-13 18:20:53

fill: Počkej týden a budu mít reference

2014-08-20 17:46:37

fill: Nuže, tak ozubené kolečko i přes linkavost dopravce dorazilo a po namazání a složení vše funguje jak má Fotku nemám, vypadá stejně jako na webu a pasuje přesně.

2014-08-21 10:56:48

viktro: Bezva zprava jdu to rozebrat a poradne prohlidnout. Jestli je to taky v tom kolecku tak bych byl rad.

Diky

Fill

2014-11-08 20:12:48

Ahoj,

mám problém a rád bych poprosil znalejší o radu. Mám Transita L1H1 9 míst r.v. 2010 s klimatizací vpředu i vzadu a cca posledních 14 dní se mi hodně mlží okna. Nejsem si jistý, zda jde o konstrukční problém, nebo závadu.

Jedná se o konstrukční problém? Pokud to dobře chápu, klima je zde rešena tak, že jsou zde dva kompresory a dva výparníky, ale okruh chladiva je společný. Protože je výparník na okruhu pro chlazení, tak když když topím teplým vzduchem (a vzadu tudíž fouká na nohy), tak může mít systém problém okna odmlžit, ale spíše dočasně, ano? Když chladím, tak s tím klima např. při prudkém dešti a plném autě problém nemá. Prosím opravte mne.

Tak ještě jednou díky za tipy a názory :)

Jedná se o závadu? Dnes jsem si všiml, že když zapnu klimatizaci, tak nenaskočí ventilátory u chladiče (ani jeden), což dříve vždycky udělaly. Může to souviset s venkovní teplotou? Může to být kiks v řídící jednotce, nebo nějaký špatný termostat? Exitus přepínače v kabině?

Předem díky za rady. Zítra zkusím odpojit od ventilátorů konektorya pročistit je.

Doplnění: zkontroloval jsem všechny pojistky a relátka, sundal konektory, všechno se zdá v pořádku. Taky samozřejmě vím, co se píše v manuálu, že pod 4°C se klimatizace nespíná, ale jednak je tu tepleji a jednak se mi nezdá, že by pod 4 stupně bylo auto nevyvětratelné...

Tak ještě jednou díky za tipy a názory :)

Leo
Leo
2014-11-09 20:21:59

viktro: Pocení oken, konstrukční problém všech dlouhých aut s hodně okny. Tedy v případě, že knoflík ventilátoru dáváš doprava a že klapka vnitřního okruhu je funkční.

Klima má jeden kompresor, ale dva závislé okruhy, které se nezávislými stanou jen díky motorkům, řídícím jednotkám a klapkám vzduchu.

Topení i chlazení funguje paradoxně lépe-proti zákonům fyziky když odmontuješ krabku co jsi opravil a blokneš klapku vzduchu přesně v pozici aby foukalo na nohy i hlavu zároveň. Vzadu jim nemrazí v létě jen hlava ale trochu jde i na spodek sedadel, rozdíl teplot je menší, lidi nedostanou hned rýmu. V zimě zas teplý vzduch jde od horních klapek až na okno šoupaček které se míň mlží a cestující vpravo sedící vzadu mají alespooň teplou hlavu když na nohy to stejně nedošlo.

Od klima jde vždy sušší vzduch, takže klimit a topit naráz je nejučinější k odmlžování oken.

Ventilátory motoru nesepnou, např když z klima uteče medium a tlak snímače hlásí málo.

Ventilátory motoru prověříš když odpojíš konektor snímače teploty na motoru, řídící jednotka nahlásí v nouzi mínus 29C a ventilátory sepnou, pak víš že el. systém chlazení motoru je v pořádku.

Venkovní čidlo teploty vzduchu ve verzi s displejem (tedy s jedním čudlíkem u přístrojů), prý jen ukazuje teplotu na něm a do ničeho jiného nekecá.

Jestli má klima svoje vlastní čidlo venkovní teploty, tak chci vědět kde je ?

2014-11-10 03:01:31

leo:

Klima jednotka se řidí podle snímače teploty uvnitř vozu. Podle toho chladí a reguluje teplotu. Venkovní teplotu klimatizaci nezajímá. Aspoň takhle je to logický

Leo
Leo
2014-11-10 20:43:55

Tome, to jsem si do nedávna myslel taky že tam nejni. Ale od doby kdy si Skajnet uvědomil sám sebe( tedy ta hromada řídících krabiček v mém 2,2) si sám spustil ventilátory chladiče. A jdou vypnout jen štekrem a pojistkou. Informace z řídící jednotky jde pořád. Nic nepomohly výměny řídících jednotek,včetně aktualizace softvéru,výměny ventilátorů, kontroly čidel, či odpojení čidel klima. Své součástky jsem montoval do jiného 2,2 a tam fungují jak mají. Jediné co jsem nenašel je venkovní teplotní čidlo klimatizace. Vim, že tam nejni ale co kdyby to bylo jim. Pak bych konečně pochopil proč na tu chybu neumíme nikdo přijít.

2014-11-11 00:50:07

Leo, nevim teď co přesně myslíš asi, ale jestli jsem to pochopil dobře, beží ti stále ventilator? Tedy u chladiče (sahara)

Jestli to tak je, je vadné čidlo teploty motoru . Řídící jednotka nezná teplotu motoru,

a je nastavena tak, aby preventivně spustila větrák. Klima se opravdu neřidí venkovní teplotou, a je ji teplota venku uplně jedno Pokud je to jinak upřesni.

Leo
Leo
2014-11-11 12:40:05

Tome: Mám autoservis, takže tím jsem začal. Moje čidlo teploty posílá řídící jednotce již 4 roky pořád o jeden stupeň nižší teplotu než je venku a v tom nejni žádná potíž. Má jen 2 dráty, v něm zakopaný pes není, protože kdyby jednotka poznala jiný neodpovídající odpor, viděl bych na diagnostice jinou teplotu než je venku.

2014-11-11 12:49:50

leo:

Je pravda, že by jsi v diagnostice viděl jinou teplotu. Jen teď nevim, které to čidlo vidí diagnostika. Jsou tam čidla 2. Jedno co udává teplotu a povel jednotce, jedno jen teplotu motoru. Ale pokud je jedno z nich špatné, ventilátor také beží. Nevim tedy jestli to máš stejně jako já u 2.2 v Mondeu.

2015-01-05 14:21:02

Cau u Transita 2009 mi nefunguje predni foukani 1-2 stupen a 3 stupen uz zase jo. Vubec nemuzu prijit cim to je Dik za radu.

2015-01-05 23:47:18

kuba: Budu střílet od boku, někde jsem to tu už tuším četl v jiné souvislosti; problém v samotném ovladači? Zkus vyndat rádio a pak se k němu shora dostaneš.

2015-01-09 09:53:10

viktro: Tak to vazne bylo tim vypinacem, kontakty v nem byli uplne zapecene do plastu tak to nemohlo vodit Dik za radu

2015-02-22 21:38:52

Když už jsme tu rozebírali ten ovládací panel vpředu (pod rádiem), máte někdo zkušenosti s jeho rozborkou?

Leo
Leo
2015-09-22 20:08:48

tomenzino: Potíž už vyřešena.

Čidlo teploty má podle mě Transit jen jedno vpravo zboku za vysokotlakým čerpadlem, není moc vidět ale štekr od něj je hned vedle nad vývěvou. Kde má Mondeo 2,2 druhé čidlo teploty motoru?

2016-01-28 23:16:23

Velká prosba k zadnímu topení.

Zní to šíleně,ale řeším nefunkční topení v zadu u Transita 2007. Auto netopí i když se vyměnil ventil u radiátoru v zádu (nejčastější příčina), termostat na malý a velký okruh vyměněn, všechny klapky fungují, ventilátor taky,ovládání v kabině také v pořádku. Do topení teče teplá voda a nic pouze vlažný vzduch a pokud auto zastaví tak během chvíle pouze studený. Už si vážně nevím rady co dál a nejde mi to do hlavy.

Jediné co mě napadá jestli není topení v zádu napojeno na velký okruh a voda vychladne,když se zavře termostat v motoru.

Prosím o každou radu, potřebuji to nutně vyřešit.

Děkuji

Leo
Leo
2016-01-29 00:11:49

tomenzino: Máš pravdu, čidlo teploty tam je i druhé, je vpředu nahoře na hlavě, do ventilátorů však nemluví.

tourneo: Hadice zadního okruhu je připojena na tékusu na odvodu z předního topení. Prověřil jsi ten ventil venku jestli skutečně funguje.Docela dlouho se to samo odvzdušnuje, když si se vtom vrtal. Je potřeba auto prořádně projet s puštěným zadním topením. Mužeš kontrolovat průochodnost hadic zadního topení a vodní pumpu jestli se na hřídelce neprotáčí. Jinde by závada neměla vzniknout. Když pominu prasklé těsnění pod hlavou či prasklý válec, ale to by netopilo pořádně ani to přední topení.

2016-01-29 00:29:28

Ahoj,dekuji za informace. Auto mi opravují kluci v autodilne. Jsou vážně šikovní a na Fordy se specializují, ale toto je první auto s touto závadou u nich. Zadní ventil dali nový a všechno promerili a skontrolovali. Prý všechno v cajku.Nevim kolik km najeli kvůli odvzdusneni systému. Můžeš poradit jak dlouhou to trvá nebo kolik cca km najet ať si je člověk jistý, že tam není bublina vzduchu? Ještě prosím o radu jak zajistit,ze je v pořádku ovládání v kabině nad hlavou? Kluci říkali, že tím ovládají klapky v zadu a funguje to. Jak zajistit, že i správně funguje na ovládání teplého a studeného vzduchu. Dekuji za odpověď pokud víš.

Leo
Leo
2016-01-30 09:59:13

torneo: No projel bych to aspoň 20km v otáčkách na cca 3000 ať se pumpa pořádně točí. Určitě tomu lze pomoc na téčku co je do zadního topení z motor prostoru, kleštěma zmáčknout hadici co jde do motoru. Pak by se to mělo ovzdušnit i bez výletu. Je potřeba vzít teploměr a měřit teplotu vody na vstupu a výstupu. Rozdíl je, když nepustíš ventilátor, jen několik stupňů. Pak je jasné, že to cirkuluje. Ten ovladač nad hlavou pouští kvalty, to Ti je jasný. Ten druhý ovládá plynule ten ventil co se pořád rozbíjí co měnili. Jak ovladač ukáže na červenou tak se pootevře a plynule pak otvírá do plna. Jak dojedeš na místo kde se prolíná modrá s červenou přehodí to klapku mezi odchodem vzduchu nahoru a dolu. Ta druhá funkce neni duležitá kdyby ta krabka nechodila, foukalo by to teplo jen jinam.(jestli tam neni ještě jedna klapka na vzduch z hlavy nedám, každopádně jsem vždy řešil na zadním topení jen tyhle dvě poruchy).

2016-01-30 13:07:48

Leo :byl jsem se osobně projet s autem, aby se to pořádně odvzdusnilo. Než jsem vyjel vše se prekontrolovalo a funguvalo jak má. Ventil zadního topení otvíral a zavíral jak má, klapky reagovaly jak mají prostě všechno ok.

Vyjel jsem auto se standartne zahralo a budík vody ukazoval celou dobu 90C a ani se nehnul, prostě vše v pořádku. Po 20km jsem zastavil,sel do zadu vyzkoušet jak a zda topí. Auto topilo, ale teplota foukaneho vzduchu nebyla moc vysoká. Vypnul jsem motor, abych zkontroloval stav vody v okruhu, vše ok. A pak to začalo. Při nastartovani teplota vody ihned padla na 60C a auto jsem už nezahral a budík vody byl jak otackomer, do kopce ručička stoupala z kopce ihned dolů, takže se nedivím, že topení topilo napůl. Hned mi bylo jasný, že jedu na velký okruh,termostat motoru je pořád otevřený. Co nechápu je proč prvních 20km držela teplota jak má a pak to začalo blbnout. Termostat motoru je tam nový(pouze vnitřek bez domečku) zároveň s ventilem zadního topení.Nechapu proč blbne, když je nový a doufám, že to je na 100% termostat motoru. Prý mám vyměnit celý komplet i s domeckem kde je osazen. Nechápu proč, protože ten domeček je pouze plast s vyvodama na hadice,ale cena proti samostatnému termostatu úplně jiný jinde. Navíc už ani úplně nevěřím,ze to je termostatem podle toho co jsem už s tímto problémem prožil. Prostě řeším, celý termostat i s domeckem nebo pouze termostat...

Jinak moc díky za rady.Pokud máš zaručený řešení sem s nim:)


Odpovědět

1  2  3