Fórum - Téma


Topení_Transit VII-zadní část


Fórum Transit VII V347 / V348 Topení_Transit VII-zadní část

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2  3

2012-10-26 15:31:18

Zdarvím všechny, mám 8-místného Transita (r.v.2009), nově dotaženého z DE. Mám problém s vytápěním zadní části vozu. Ve předu normálně topí, jak má, ale vzadu mi stále funí studený vzduch. Pokud tím gombíkem na nastevení teploty na stropě otočím do studena, fouká z horních výdechů, pokud dám do tepla, fouká z bočních, ale stále studeno. Nemáte tušení, co je špatně? Díky.

2012-10-26 17:00:11

pravděpodobně máš špatný ventil, který pouští do radiátoru teplou vodu - je stejný jako třeba na Fiestě a velmi často "odchází"

2012-10-30 13:51:17

Panové, potrebujem zadní radiator, neviete mi nekoho poradiť. Dosť nutné ide zima. :(

2012-10-31 08:20:20

jedná se o originální radiátor, nebo tam máte nějaké neoriginální přídavné topení ??? Možná bych to dokázal, ale je třeba vědět typ, rok výroby, motorizaci ....

2012-10-31 13:41:14

takže diky. rozobrali mi to, a je to navrchu prskle. tak to necham zacinovat. inak bolo to originalne topenie. A prutex v Hluku, boli ochotny mi taky urobit. ale neviem čo by za to chceli.

Leo
Leo
2012-11-01 23:18:56

JJiric. Vantil je pod zadní originá clima zleva vzadu dole. Loni jsem koupil novej a letos už zas zlobí.Nastavil jsem ho do polohy ať voda pořád teče odpojil štekr. Hadice natáhl vniřkem auta, ať se ty schnilé hliník trubky pod autem (2008) se někde cestou nerosypou . Dovnitř na hadici koupil ventil v Bahausu za stovku je na vodu k topení a namototoval na hadici v místě kde klima saje vzduch, abych tam šáhnul a ovládám to ručně před jízdou.(Protože díly z něčeho jiného než je auto je jediná jistota, že to bude ve voze bude leta fungovat).

2013-12-17 16:34:10

leo: Ahoj, prosimtě měl jsem stejný problem zadni topeni netopilo. Vyradil jsem ventil ale vytekla mi voda , musi se ten zadni radiator odvzdusnit?

Fill

Leo
Leo
2013-12-17 20:54:10

Fiil: Nic neovzdušňuj. Jen ho projeď, prohnat trochu do otáček, litr, dva sebou a doplnit. Neboj těsnění pod hlavou nublížíš.

Teplotní čidlo motoru, posílá informaci do řídící jednotky a ta vzávislosti na jeho teplotě, při přehřátí ubírá dávku paliva aby motor na nedostatek vody nebo poruchu vodní pumpy přdčasně nevydechl.

PS: Na léto musíš tu hadici ucpat nebo to bude přitápět do studeného vzduchu nad hlavy cestujících. Nebo vyřešit ventilem na ruční ovládání.Viz výše.

2013-12-18 13:13:42

leo: Super díky. Uz jsem ho projel a topi Dal jsem tam rucni ventil podle Tveho navodu. Tak na leto to zavru. Ona mi neprepina ani ta klapka spodek vrsek. To taky musim rucne. Zbytecna letrika a elektronika. Jen problemy.

Fill

2014-04-05 09:59:36

leo: Zdravím Leo. F Transita mám teprve asi 3týdny, je to 8+1 busík. Mám obdobný problém, který již popisuješ, jen s tím, že mi stále přitápí nad hlavy. Dá se ten nějaký ventil umístit někam na originál vedení do zadní části? Nejsem žádný mechanik a možnosti omezené. Díky Mates

Leo
Leo
2014-04-05 10:32:21

Já jsem si hadice od zadního topení topení protáhnul vnitřem bočnic, tak to nebyl žádný problém.Dal jsem to pod sání vzduchu do zadního klima, tak to nejní ani vidět. Ale když máš origo vedení spodem auta, nejsem si jist jestli se tam stavebně vejde. Muselo by se to změřit, ventil na vodu kupuji v Bauhauzu a z hlavy je tak 12-14 cm dlouhý.V nejhorším by šel splikovat do hadice pod autem. Vlastně by pak bylo nejlepší tam dát 2ks pod sloupek řidiče na vedení tam i zpět, pak by jsi dokázal i vpřípadě prohnití trubek celý okruh uzavřít, dolít troch vody a pokrčovat v jízdě. Umrtnost hliníkových trubek pod vozem je velká.

2014-04-05 11:25:28

leo: Díky za radu. Něco takového jsem měl na mysli (to pod ten sloupek). No a až mi trubky odejdou udělám to vedení vnitřkem, možná i dříve, teď potřebuji co nejrychleji a nejjednodušeji. Ještě jednou dík Mates

2014-06-28 21:02:24

leo: Zdravím Leo. Před časem jsi mi radil jak a co se zadním topením. Teď mám problém který zde popisuje více Transiťáků, a to, že mi přitápí do horních průduchů. Sehnal jsem nový orig. ventil, vyměnil, odvzdušnil a stále topí.

Zkoušel jsem (zatím jen pokusně) zaškrtit svěrkou postupně jednu, druhou a obě přívodní hadice do topení a ve všech případech to topit přestalo ale přestalo topit i přední topení. Má to tak být, nebo je zakopaný pes jinde? Nutno pro info dodat, že mám Webasto. Díky Mates

Leo
Leo
2014-06-29 10:39:45

mates268: Ten ventil co jsi měnil otvírá a zavírá vodu. Teť ti odešel motorek nejspíš ten horní, taková plastová krabka a vní odejde většinou ozubené kolečko. Ta krabka funguje: že přesně v moment kdy na pravém ovladačí otočíš z červené na modrou přestaví to horní ktapku tak, že to místo na nohy začne zoukat na hlavu. Napiš co v ní máš špatně. Jednu tady mám na díly. Prozatimě to vyřešíš tak že to zablokuješ cca 4 mm před vrchem jak je tužka na foto. Pak to fouká všude stejně. Nahoře i dole naráz.

2014-06-30 09:38:35

Zdravím. O tom, že mi odešla ta krabka na ovládání klapek vím. Mám v ní špatné to menší ozub. kolečko. Jestli máš náhradní, nebo funkční celou tu krabku, napiš co za to, rád bych to dal do pořádku. Dotaz: ta krabka má i vliv na ovládání ventilu na vodu? S tou krabkou mám jeden problém, který ve své podstatě mám vyřešen (tvoje krabka na náhr. díly). Jak jsem ti psal v sobotu, asi jsem nedostatečně popsal jiný problém. Jde o to, že ted momentálně je jedno kam to fouká (nohy nebo hlava), mám klapku ručně nastavenou na hlavu, krabku mám vyndanou. Ale jde o to, že to fouká teplé - prostě stále přitápí i po výmněně ventilu. Tak jsem zkusil zaškrtit pokusně jednu, druhou pak i obě hadice před ventilem. Po zaškrcení mi přestalo topit i topení v předu - má to tak být??? Ve svých příspěvcích zde na foru popisuješ, že jsi si udělal nové vedení hadic vnitřkem vozu a dal tam ventil, když ho zavřeš - topí ti předek? Na foto je ukázka zaškrcení jedné z hadic a nastavení klapky. Díky Mates

Leo
Leo
2014-06-30 20:22:38

mates268:Já to minule pochopil ne uplně.

Má dobrá krabka má prasklé malé kolečko. To v ní máme stejnou chybu. Muj přídavný ventil vidíš na obrázku v minulém příspěvku v pravo dole a dvě hadice až k přednímu sloupku za sedadlem řiď., tam jsem to prohnal dolu a napojil na přerušené puvodní vedení. Ta vrchní klapka nemá vliv na teplou vodu. Sundej ten husí krk co vede nahoru a uvidíš co tam ta klapka dělá, jen přepoští teplej dolu a studenej nahoru. Když zavřeš ventil co jsi vyměnil a nastartuješ studené auto ohřeješ vodu, nesmí teplá voda dozadu vůbec dojít okruh nemá v ten moment žádnou cirgulaci. Buď jsi kopil nový vadný ventil, nebo ti nechodí to el.ovládání ventilu. Nebo třeba jen pojistka, ještě jsem ji hledat nemusel. Voda dozadu je napojena v motorovém prostoru od kolen předního topení u motorové stěny. Přední topení topí samozřejmě i když je vzadu voda zavřena. Jedině, že by zasáhl český kutil, který obě topení propojil po svém v sérii za sebou.

2014-06-30 20:45:55

leo: Ty máš na svém autě Webasto (nezávislé topení)? Já ho tam mám a to je možná ten průšvih jak píšeš, že je to propojené do série. To Webasto mi předehřívá motor a vytápí celé auto v nepřítomnosti.

Leo
Leo
2014-06-30 21:49:18

mates268: Mám Webasto 4kW Je tam v těch hadicích trochu masakr. Nevím jestli to mám nejlíp ale funguje to dostatečně. Zvrchu plastového zběrného potrubí od motoru jsem se napojil na tu horní která jde k zadnímu topení ale má téčko a pak to šlo k přednímu. Tak to co šlo k hornímu tedy přednímu jsem napojit na Web. a tu z Web. zpátky na přední topení od něj jde hadice k téčku k zadnímu a na zadek chlazení egru, z předu egru to vyběhne nahoru těsně vedle místa kde to všechno začíná. Proč to vlastně funguje jsem nikdy nepochopil, když začátek a konec jsou těsně vedle sebe. Ale v zimě griluju i ty vzadu až řvou vedrem i bez Webasta.Vlastně to na první pohled vypadá jako by to bylo v sérii ale to dvojté koleno u předního to pouští kolem když je přední zavřené.

2014-08-13 15:22:40

Ahoj, přispěju vám do diskuze :) Zrovna řeším podobný problém s tou krabkou/servem. Jde o to to, že nejčastěji se ulámou zuby na malém kolečku (plast) dle fotky a motorek potom není schopný klapku otevřít/zavřít, což se třeba u mě projevuje hlasitým cvakáním, jak kolečko přeskakuje. Originál servo stojí ve Fordu 3500,-, ale na eBay se dá objednat pouze dotyčné ozubené kolečko (kovové) za necelých 700,-, vyměnit jej a pak by to mělo jet. Momentálně mám objednáno, tak jsem zvědav na výsledek.

http://www.ebay.com/itm/S...ain_3&hash=item2c889415c3

2014-08-13 15:27:37

viktro: to by bylo dobry, taky mam ten problem ze mi klapka nepreklapi.

musim to kuchnout a podivat se jestli je to v kolecku tak by bylo snad vyhrano.

Fill


Odpovědět

1  2  3