Fórum - Téma


Topení+Tourneo-nízká provozní teplota a málo topí


Fórum Tourneo Topení+Tourneo-nízká provozní teplota a málo topí

Informace o modelu: Ford Transit / Tourneo Connect


1  2  3

2009-12-16 21:10:34

Ahoj všichni,

mám problém s vozem Tourneo Connect. Motor se velmi dlouho ohřívá a k dosažení provozní teploty, resp. běžné polohy ručičky teploměru dojde po ujetí více než 25 km. A to jsou teploty jen slabě pod nulou.. V servisu tvrdí, že tyto vozy prostě topí málo. Je to pravda?

Děkuji za případné odpovědi.

Honza

2009-12-16 21:42:58

..to by normální být nemělo, co zkusit termostat, to je u fordek docela častá závada...

Damián  
Zdeněk
2009-12-16 21:45:43

* minulý týden se mi to stalo na služebním autě.Jak píše majda pomohla výměna termoregulátoru (termostatu).

2009-12-16 21:53:42

Dík za odpovědi,

zítra jedu s vozem na prohlídku, tak jim řeknu, ať thermostat prostě vymění.

Honza

2010-01-11 21:22:06

Nedavno jsem si ho koupil .R.v.2005 a taky mu dlouho trvá než se ohreje.Nechávám ho tak 10min natočenýho a pak vyrážim..Jinak jízdní vlastnosti má connect dobrý. Mám ještě starýho medvěda, ten topí po ujetí 1km. Jen zpracování u fordu a mercedesu velkej rozdíl.Škoda ,že už fordy nedělaj v Kolíně n.R. ,ale turci.Je to znát.

2010-01-11 21:41:23

Sýčku, Sýčku, co nám to tu zase píšeš, nemůžeš přeci napsat, že FORDy dělají Turci, možná je dělají, ale i v Kolíně n. R., v Turecku dělají jen část Transitů.

A jinak pánové, prosím zaregistrovat si vůz, z důvodu přehlednosti, zejména o jakou jde motorizaci.

2010-01-18 18:22:11

Ahojte. Taky jsem si koupil Ford Tourneo Connect, rok výroby 2005. S tím topením to zas tak špatné nemám. Jenom mě zaráží, že tento motor (1,8 TDCi) má přídavné topení motoru, které se asi nedá nijak ovlivnit - dokud není motor plně ohřátý na motorovou teplotu, tak běží "bufík" a přihřívá motor. Asi to má docela značný vliv na průměrnou spotřebu, protože jsem teď asi na 7,4 - 7,7 l/100km a to jezdím docela dlouhé trasy. Zdá se mi to docela dost, ale jezdím s ním asi měsíc. Tak snad v teplejším období se to zlepší. Nebo s tím máte někdo nějakou zkušenost?

2010-01-21 01:18:39

to je celkem vysoká spotřeba nafty. to já jezdím za to samy, možná i mín s mondeem. Ale je pravda jedna věc, že pokud jak jdou teploty dolů zapomenu dát před chladič v Transitu vzduchovou clonu, tak to žere jak tank.

2010-03-05 09:14:58

já mom connecta původně 55kW motor TDDi, po přehození řídící jednotky z focuse mám 66kW spotřebu kolem 8 litrů přes zimu, od října sem najezdil cca 15t km s touto spotřebou, kdy zaznamenávám velký nárust spotřeby při jízdě na dálnici kde motor pracuje ve vyšších obrátkách. Co se týče topení, tak když bylo -20°C tak sem do práce radši jezdil mondeem protože bych umrznul, né a né se auto ohřát

2010-03-14 14:06:54

Tak jsem celou zimu peclive pozoroval, jak se auto bude chovat: Po vymene thermostatu dosahnu provozni teploty podstatne rychleji, vse samozrejme zalezi na okolni teplote. Pri teplote kolem nuly cca po 8 milich, pri -20C cca po 15 milich. Dokud je motor pod zatezi, je vse o.k. a vuz pomerne pouzitelne topi (na ruskou zimu by to ale nebylo. V mestskem a kopcovitem terenu, kdy je motor zatizen jen v urcitem procentu casu spadava provozni teplota docela vyrazne a je to pochopitelne znat i na vykonu topeni. Nicmene, abych Fordu nekrivdil, musim rict, ze uplne to same dela i dva roky stary Mercedes Sprinter. U obou vozu toto pozoruji pri teplotach okolo -10C a mene. Teplomilnym uzivatelum F. Tourneo doporucuji odstranit docasne krytku vydechu topeni na nohy ridice. Je to vratny proces a podstatne to zvysi komfort jezdeni v zime. Nicmene, vozite-li casto spolujezdce, pocitejte s tim, ze jemu uz tak teplo nebude.

Co se tyce spotreby, prepocteno na km mi to vychazi 7,8 leto a 8,4 zima. Jezdim v podstate pouze delsi trasy a v lete si klimatizace neodpocine. Mozna je to mym stylem jizdy (tempo di splaseny kanec), ale niz se nedostanu. Kombinovana spotreba 6,3 l/100km z technickeho prukazu mi prijde jako zbozne prani vyrobce pri jizde s prazdnym vozidlem v laboratornich podminkach.

Jinak co se tyce jizdnich vlastnosti a vseho ostaniho nelze, nez vuz pochvalit, jezdi se s nim vyborne. Je to zkratka pohodove auticko.

2010-10-18 08:06:25

Vlastnim ford connect 1,8TDDi a tez mam pridavne topeni a okolo nej postaveny tento vuz.Tohle auto proste netopi a nikdy topit nebude.mam problem s topenim vzdy kdyz sepne.To vam je takova dymovnice ze jste to nikdy nevideli.oprava je draha,pomohlo mi vytazeni pojistky a mam prozatim klid,jinak je to auto jako uzasnej pracant na stavbu.

2010-11-01 16:13:55

Mám zcela jinou zkušenost, topí perfektně. Pokud ne je problé s největší pravděpodobností v bufíku který by měl mít každý dieslový motor v connectu. Projevuje se tak že neskutečně kouří. Oprava není finančně náročná. V tom bufíku je jakési sejtko a to bývá propálené, stačí ho vyměnit a je po problému. Akorát je pakárna se k němu dostat. Už jsem se setkal s tím že někteří prodejci fordů dodávají tyto auta bez zmiňovaného bufíku a tím si zvedají marži na autě.

Leo
Leo
2011-01-12 01:29:47

Když je termostat již ok, záleží na tom jestli má connektí stroj před egrem teplovodní výměník. Když ho nemá tak to topí málo a za dlouho. Když ho má žačíná topit tak po jednom km samozřejmě záleží na venkovní teplotě a na tom jestli se jede do kopce či z kopce bez plynu. Když netopí verze s výměníkem tak zpravdla nejaký kutil mezi výměník a egr. udělal ucpávku z plechu aby zabránil sračkám z výfuku jít do sání, čím šikovně snížil spotřebu, zvýšil výkon, prodloužil životnost motoru ale bohužel netušil že v zimě bude zima i uvnitř. Leo

2011-01-12 21:23:08

Leo: Když je termostat již ok, záleží na tom jestli má connektí stroj před egrem teplovodní výměník.....

Promin, (jsem radiotechnik a autum opravdu moc nerozumim) co je to ten egr? Resp. poznam popsany stav laickym pohledem do prostoru motoru?

Dik, Honza

2011-02-19 13:02:58

Ahoj všichni! Já mám zase zkušenost takovou že mě to někdy topí dobře a jindy zase netopí ! Ani ručička teploty motoru nechce lízt nahoru! Někdy po 1km a jindy zase až po 3-4km! Asi je tam zřejmě nějaká závadička.

2011-02-19 16:49:28

to ironford, podle mě tam máš málo chladící kapaliny

2011-02-20 12:42:59

ahoj, to mě taky napadlo ale kapalina je těsně nad spodní ryskou min. nádobky což by snad mělo být ještě v pohodě. Spíš mám podezření na termostat. Jednou teplota leze krásně pozvolna a plynule nahoru a auto topí, jindy zas nic a pak to najednou vyleze nahoru po x kilometrech. Jinak když to topí , není to až tak špatný na diesela s docela velkým vnitřním prostorem. Byl bych celkem spokojenej. Super je to v létě. chladící soustava je určitě velice dobře dimenzovaná protože i po dlouhé jízdě v pořádným pařáku nebo jízdě v koloně se motor vůbec nepřehřívá Super!

2011-02-21 08:58:03

Ahoj, mám Connect z roku 2007 GLX. S autem jsem velice spokojen až na neskutečnou dýmovou clonu při provozu za nízkých provozních teplot, dokud se motor nevyhřeje. Přiznám se, že jsem o přídavném naftovém topení neměl ani páru, takže mě dým kolem vozu nepříjemně zarazil. Každopádně s tím raději někam zajedu, pokud je to opravdu "propálené sejto", jak se zmiňoval kolega výše. Když se tu hovořilo o "finančně nenáročné" opravě, mohl by pro mne někdo odhadnout na kolik korun by taková oprava mohla vyjít? Ať mám představu a aby nějaký fiškuntál v servise neměl moc prostor mne natáhnout... díky.

2011-02-22 20:24:45

Ahoj, tak jsem koupil kapalinu naředěnou do -30, dolil jsem to na max. Vypadá to, že se to srovnalo. Nechci to zakřiknout , díky za Tip!

2011-02-22 21:39:04

no mě to právě udělalo, když mi prdl chladič a vycákala se kapalina, tak to přestalo topit a pak se to začalo strašně přehřívyt, byl sem asi 40 km od baráku, taak sem dojel dom a tam teprve zjistil o co jde. bylo to totálně bez vody a stejně sem to za těch 40 km neuvařil, je to dobrej motor


Odpovědět

1  2  3