Fórum - Téma


Topení_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Topení_Mondeo IV

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK IV  |  Naše vozidla


1  2

2015-12-25 15:21:22

Zdravím ve spolek, před svátky se mi stala taková nepříjemnost, po nastartování jsem si všiml, že mi nejede displej, který je pod rádiem, kde se ukazuje vše co se ovládání ventilace týče (síla větráku, klimatizace, teplota, směr foukání atd.) resp. displej svítí, ale nic se na něm neukazuje a ovladače nereagují, takže není možné zapnout topení nebo ofuk čehokoliv. Nemáte s tím někdo zkušenost a radu co by s tím mohlo být a jak to zase rozchodit? Jen podotýkám, že pojistky jsou OK. Předem díky za rady a tipy a přeji pěkné svátky!

Mondeo 2008

2015-12-26 06:47:06

papos: Zkus ty pojistky vytáhnout a zase zasunout. Při startu dochází k určitému poklesu napětí baterie vlivem zatížení startérem. Pokud přesáhne určitou mez, tak se může řada věcí řízených procesorem zablokovat. Jinak to je buď nedostatečně nabitá baterie (napřklad při krátkých jízdách) nebo již snížená kapacita baterie, což může upozornit, že je čas ji zkontrolovat zátěžákem.

2015-12-26 09:50:07

petrdepo: Díky za radu, ta baterie mě vůbec nenapadla, i když nad tím teď přemýšlím, tak si uvědomuji, že baterka se zdá být trochu unavená. V servise fordu mi po tel. poradili ať ji zkusím na nějakou dobu (cca 10 min.) odpojit a zase zapojit a třeba se to pak probere.

2015-12-26 09:54:44

papos: Baterku změř zátěžákem, jinak pořádně nezjistíš, zda je v pohodě. Tím, že bude pod záteží padat dochází k poklesům proudového napětí a můžeš si tím odpálit přístrojovku, budíky, ŘJ. Je to často základ třeba problémů s padajícíma a sekajícíma se ručičkama budíků...

2016-12-08 17:16:16

Zdravím, úplně mě přestal fungovat ventilátor topení. Může někdo poradit,jestli je ventilátor ko,nebo ještě něco jiného. Pojistka a relé jsou v pořádku.diky ..... Mondeo 2008

2016-12-08 18:02:06

titan8: Je třeba ověřit zkoušečkou, jestli jde napětí na svorky motoru ventilátoru (nebo do konektoru u motoru). Pak se dá uvažovat dál.

2016-12-08 18:18:47

petrdepo: ani pořádně nevím jak se k němu dostanu.

titan8: vše začalo před 2 dny. Psal jsem na jiném fóru.okupiruji a upnu sem.

titan8: Tak rele jsem našel,pojistku také,vše v pořádku. V autě mam radio NX,kterym zapínam ten ventilátor,dam ho na max a nic v žádné poloze.Na Conversu mi to vcera a dnes po nastartování zobrazilo na siluetě auta na přední časti nějaký žlutý puntik a něco to napsalo v aj.Nestačil jsem nic přečíst. Pote jsem normálně odjel. po zastavení a opětovnem startování najednou přestalo uplně vse fungovat.Mam bezklíčové startování,neodemkl se ani volant.Hodinu jsem se s tím nic nešlo,najednou po zmačknutí star tl nastartoval a vse ok,ted mi pravě nejde ten ventilátor.Nesetkal jste se uz nekdo s tím?

2016-12-09 06:25:26

titan8: Protože máš topení a klimatizaci automaticky řízenou pomocí rádia s navigací NX, tak asi budeš muset hledání problému nechat na diagnostice v servisu. Jen vzácně může pomoci odpojení baterie, aby se rádio resetovalo.

2016-12-09 09:13:27

Diagnostika napsala problém s ventilátorem,budu se na něj muset podívat. Nevíte někdo,kudy je nejlepší přístup?

2016-12-10 08:56:10

titan8: Tak to nejspíš budeš potřebovat nové uhlíky a zřejmě také promazat ložiska.

2017-01-21 18:14:11

Přestalo fungovat topení, jde jen chladný vzduch. Vyměnil se termostat ( 1.8 TDCI 2008 má naštěstí jen jeden ) + chladicí kapalina a stále nic. Klapka je slyšet, že je funkční. Přívodní i odvodní gumové hadice do výměníku jsou jen vlažné, zřejmě jen od tepla motoru. Mohl by mě prosím někdo říct, kde je pravděpodobná příčina ? Moc vám všem děkuji.

2017-01-22 06:59:41

pavelgore: A jaké je ovládání topení - manuální nebo automatické ? Můžeš popsat podrobně, za jakých podmínek je topení vlažné (jestli hned a nebo po chvíli a podobně). Někdy pomůže přepnutí do manuálního režimu.

2017-01-22 10:56:24

petrdepo: Je to s digiklima. Hadice jsou jen vlažné ( myslím si že jen od tepla motoru ) i po 30 km jízdě, kde je motor normálně ohřátý na provozní teplotu. Pokud mi ve fordu sdělí , že naftová Mondea s litinovými motory v zimě netopí, tak si myslím své.

2017-01-22 20:10:38

pavelgore: Zkus klimatizaci přepnout do manuálního režimu. Pokud se nic nezmění, tak může být problém s elektromagnetickým ventilem topení, a což by bylo horší, s automatickou klimou. Auta s naftovými motory při současných venkovních teplotách začínají topit při teplotě cca od 40-50 stupňů výš (i když kvůli rozdílu vnitřní a vnější teploty o něco méně účinně). Teplotu motoru by ti měl ukázat teploměr v přístrojovce.

2017-07-03 19:08:35

Zdravím klubaci,mám problém s Mondeem když nastavím topení na studenou tak mi to na nohy valí dost teplé. Nevíte někdo co s tím?

2017-07-04 17:58:37

pepamondeo: Zkus kalibrovat

(viz přiložené video)

✔ Ford Mondeo MK4 - how to enter Climatronic diagnostic self-test, view and clean error codes ✔  |  Více info

Activating the on-board diagnosis function

At the climate control assembly, PRESS the "OFF" and "FOOTWELL" buttons simultaneously for exactly 2 seconds, then PRESS "AUTO" within 1.5 seconds. The on-board diagnosis which then starts lasts a few seconds. An animated display appears in the display of the climate control assembly during this time. Any faults found are displayed on both displays of the climate control assembly in the form of trouble codes.

Example: Left-hand display shows "90", right-hand display shows "B3", i.e. the trouble code read out is 90B3 = short in circuit for right-hand center vents air outlet temperature sensor (short to ground).

The following table gives information on the possible DTCs and their corresponding meanings. By PRESSING the "DEFROST" button, the fault memory is cleared and diagnosis mode is ended. To end the diagnostic mode without clearing the DTCs, PRESS any other button on the climate control assembly.

Reading out of stored faults

At the climate control assembly, PRESS the "OFF" and "FOOTWELL" buttons simultaneously for exactly 2 seconds, then PRESS "HEAD AREA" within 1.5 seconds. Any stored faults are shown on the display of the climate control assembly and should be noted for safety reasons. By PRESSING the "DEFROST" button, the fault memory is cleared and diagnosis mode is ended. To end the diagnostic mode without clearing the DTCs, PRESS any other operating button on the climate control assembly.

Reading out the software version

At the climate control assembly, PRESS the "OFF" and "FOOTWELL" buttons simultaneously for exactly 2 seconds, then PRESS "A/C" within 1.5 seconds. The software version is shown on the display of the climate control assembly. The output mode can be exited by PRESSING any button on the climate control assembly.

Fault code table - Vehicles with EATC

Fault code - diagnostic unit DTC Description Action

B108100 9081 Circuit of left-hand temperature control flap actuator faulty GO to Pinpoint Test I.

B108200 9082 Circuit of right-hand temperature control flap actuator faulty GO to Pinpoint Test H.

B108300 9083 Fault in the circuit of the air recirculation flap actuator GO to Pinpoint Test D.

B108600 9086 Fault in circuit of actuator for air distribution flap GO to Pinpoint Test G.

B10B300 90B3 Fault in circuit of right-hand center vent air outlet temperature sensor GO to Pinpoint Test J.

B10B400 90B4 Fault in circuit of right-hand footwell air outlet temperature sensor GO to Pinpoint Test K.

B10B500 90B5 Fault in circuit of left-hand center vents air outlet temperature sensor GO to Pinpoint Test L.

B10B600 90B6 Fault in circuit of left-hand footwell air outlet temperature sensor GO to Pinpoint Test M.

B10B800 90B8 Circuit for push buttons of control panel for climate control system faulty CLEAR the fault memory.

If the fault occurs again after a functional test, INSTALL a new climate control assembly.

B10B900 90B9 Circuit of blower motor faulty GO to Pinpoint Test B.

B1A6100 9A61 Fault in circuit of interior temperature sensor GO to Pinpoint Test O.

B1A6300 9A63 Circuit of right-hand sun load sensor faulty GO to Pinpoint Test N.

B1A6400 9A64 Circuit of left-hand sun load sensor faulty GO to Pinpoint Test N.

P053500 0535 Fault in circuit of evaporator temperature sensor GO to Pinpoint Test E.

U210000 E100 Incomplete vehicle configuration parameters REFER to: Module Configuration (418-01 Module Configuration, General Procedures).

U210100 E101 Faulty configuration of the climate control assembly REFER to: Module Configuration (418-01 Module Configuration, General Procedures).

U300000 F000 Internal control unit fault CLEAR the fault memory.

If the fault occurs again after a functional test, INSTALL a new climate control assembly.

U300616 / U300617 F006 Supply voltage not within the specified range (9 - 16 V) GO to Pinpoint Test F.

B102E00 902E Ambient air quality sensor faulty CLEAR the fault memory.

If the fault occurs again after a functional test, INSTALL a new ambient air quality sensor.

B10BB00 90BB Circuit for ambient air quality sensor faulty. GO to Pinpoint Test T.

2017-07-04 18:04:58

leoš111: ahoj já mám to rádio s diag a tam není Off. A ještě mám úplně teplý boky okolo rádia.

2017-07-05 09:40:53

pepamondeo: A není to tím rádiem ??

2017-07-05 09:41:45

Ahoj no to nevím nevím ani jak to poznat.

2017-07-05 09:47:51

Ten teplý vzduch fouká ze všech předních výdechů ventilace ? Nebo vypni rádio a pak zapni a pokud se vzduch začne ohřívat tipoval bych to na něco s rádiem.


Odpovědět

1  2