Fórum - Téma


Topení+Ka-nefunguje ovládání,regulátor,radiátor ap


Fórum KA I Topení+Ka-nefunguje ovládání,regulátor,radiátor ap

Informace o modelu: Ford KA I


1  2  3

2013-09-25 19:22:49

taky by me zajimalo ktera pojistka to je, me nejde ani ovladani teplo/zima,mlhovka,ani vyhrivani oken. celej ten panel nejde. chtelo by to schema.

2014-05-20 22:45:59

ahoj prosim tě mam problem u auta mam ford Ka rok 1998 1.3obsach a problem je že mi to pořád topí přitom mam i klimošku a nic nejde cudlík na teplo jak si pridavas neraguje nevíš čím to muze byt díky

 petrdepo  
2014-05-21 07:53:22

kuldas: Může být problém s ventilem topení a jeho ovládáním a nebo s ovládacím knoflíkem. U tohoto modelu není žádná souvislost s klimatizací. Ta jen vypíná a zapíná kompresor.

2014-08-11 11:23:37

lsimunek: Zdravím , před delším časem, jste řešil ventil topení na streetka. Mám momentálně stejný problém. Vyřešil jste to ?? ,pokud by jste mi poradil budu vděčný.

Topení mi stále topí, ventil jsem nenašel pod plastem stěračů. Taky nemohu najít pojistku která by to řešila.

Děkuji za každou radu. Ventil nechci kupovat dokud nebudu mít jasno v čem je problém.

Hezký den.

Šindel

 petrdepo  
2014-08-11 17:14:10

rendazhor: Tím, že topení stále topí máš na mysli to, že stále běží ventilátor a nedá se vypnout ? Popiš to přesněji. Je to klimatizace manuální nebo automatická ?

2014-08-12 09:07:04

rendazhor:

Je to už skoro čtyři roky, tak si to přesně nevybavuju, ale já měl opačný problém. Mně to, tuším, netopilo vůbec. Elektroventil, který je u StreetKa skutečně pod plasty pod čelním sklem, byl zaseklý. Při demontáži a stahování hadic se mi na něm podařilo ulomit jeden nátrubek, tak že jsem ho musel koupit v každém případě. Přesto jsem ho zkusmo rozebral a podařilo se to rozchodit - pohyblivá část elektroventilu byla jen zaseklá sedimenty.

Pokud jsi ho pod plasty pod oknem nenašel nabízí se otázka: jde o auto čerstvě koupené z bazaru, tak že neznáš jeho minulost? Pak by to vypadalo, že ho předchozí majitel coby nefunkční vyhodil a hadice propojil "natvrdo". Pod plasty pod oknem jsi nenašel ani volné konektory?

2014-08-22 17:51:27

lsimunek: Měl jsem dotaz, o radu na topení ,že mi stále topí. Děkuji ti za radu, byl jsi nejvíc blízko závadě. Ventil jsem už našel, jak píšeš je pod sklem ,pod plasty, taky jak píšeš jsem ho demontoval a ulomily se tři trubičky ,které jsou teplem skřehlé a rozpadají se. Ventil byl zaseklý a navíc už netěsnil. Voda jim stále protékala.

Vyměnil jsem ho a zdá se že je po problému .

Tímto ti srdečně děkuji za to že jsi se snažil pomoci.

Zdravím a přeju hezký zbytek léta.

renda

2015-01-26 11:13:27

Ahoj lidi. Začínají mi pohvizdovat ložiska motorku ventilátoru topení a žádají si namazání. Protože vím, co obnáší, když sám potřebuju namazat , rád bych to motorku dopřál, jenomže netuším, jak se k němu dostat. Měl by být přístupný někde v kabině pod palubkou, která je identická s klasickým KAčkem. Nemáte s tím někdo zkušenost?

2015-01-26 12:01:16

Zdravim lidi mam dotaz co se take jedna topeni ale jde mi o ventilator,když rano sednu do meho kačka tak ventak pišti jako blazen asi tak minutu tak jsem ho chtěl promazat ale nevim jak jestly přez kabinu nebo nějak přez motor??

 petrdepo  
2015-01-27 10:55:10

fordka1909: Odpověď není tak jednoduchá, protože demontáž motoru ventilátoru topení se liší podle toho, zda má vůz klimatizaci. Pokud ano, tak ji musí provést servis, protože se demontuje i její část a pak se musí znovu naplnit. Viz popis servisních prací z tohoto servisního manuálu ke stažení:

http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=270

2015-01-27 12:19:01

petrdepo: Díky za nasměrování ke zdroji informací i varování, abych se nepouštěl do něčeho, na co nemám "dech" .

2015-12-04 22:26:34

V létě mi Káčko přestalo topit. Studoval jsem, bádal ... až dnes došlo na demontáž regulačního ventilu topení. Neskutečný opruz, se k tomu vůbec dostat. Ventil jsem rozebral a zjistil následující:

V plechovém opláštění cívky byla voda, tudíž už asi netěsní pružná manžeta kolem dříku ventilu (nebo je ještě po pružinou O-kroužek, ale tam není vidět, takže nezjistitelné bez zničení ventilu...).

Složený ventil (dřík, cívka, plech.obal), vše mimo plastové těleso s přívody vody, po připojení k 12V baterii funguje, tj.vysune se cca o 4mm. Takže bez proudu je otevřený, ne jak se zde někde psalo, že bez připojení musí být zavřený.

Po instalaci do plast.těla se pod napětím pohne jen minimálně, připadá mi, jako by ho něco brzdilo, o něco zadrhával.

Otázka zní: Má někdo zkušenost s repasí? Popř.pomůže k dočasnému utěsnění hustá vazelína, zabroušení některé části, či promazání (i když ve vodním prostředí)?

PS: Koupit nový nebo starší z vrakoviště je jedna z možností, ale ne odpověď na otázku.

Pokračování 6.12.2015:

Prozatím se mi ještě s ventilem nechce rozloučit, tak jsem měřil a zkoušel. Snad to někomu do budoucna bude užitečné, či pomůže v rozhodování.

  • - cívka ventilu je utěsněna dvěmi O-kroužky. Voda prosakující přes gumovou membránu se tak dostane "jen" kolem jádra cívky, neměla by se dostat až na vinutí. Vliv tohoto vlhka v elektromagnetickém prostředí na funkci cívky je další otázka...
  • - zdvih ventilu, tudíž i průtok, je dle mého celkem dost malý. Cca 0,9mm! Neměl jsem možnost prozkoumat nový, ale asi to mají pánové od Fordu a Bosche nějak vymyšlené, když to většině aut topí...

Mechanická konstrukce ventilu umožňuje zdvih/otevření zhruba 2mm. Můj se hýbal zhruba 0,5mm a propojení přívodních trubek bylo pořád téměř otevřené. Zkrátil jsem 4 plastové výčnělky na opačné straně hlavy na dříku ventilu opírající se o gumovou membránu a ve smontovaném stavu tím dosáhnul zdvih téměř 1,5mm. Dalšímu zvětšení zdvihu/průtoku už brání hlava ventilu opírající se o membránu, tlačná pružina již nepřekoná pružnost gumy membrány. Tuto pružinu (možná i unavenou) nelze podložit ani vyměnit bez rozebrání nalisovaného jádra cívky na dříku ventilu. Takže teď je ventil na sucho otevřený zhruba 2x tolik, než při vymontování. Teoreticky ho tedy budu považovat za funkční a po zpětné montáži půjdu po drátech dál...

  • - kontakty konektoru k ventilu proměřeny proti kostře - 11,8V (jen s otočeným klíčkem do polohy II, startovat motor s rozpojenými trubkami topení opravdu nebudu). Otáčení regulací teploty nemělo žáden vliv na naměřené napětí.

To samé po připojení ventilu na konektor: V poloze klíčku II se zavřel a nereagoval na otáčení knoflíkem regulace topení.

  • - pro názornost přikládám obrázek řezu ventilem.

Závěrem nezbývá, než zpátky namontovat ventil a objevovat již objevené..Staří praktici automechanici si jistě budou klepat na čelo. Tento problém s topením "malých" Fordů je ale zřejmě víc než častý, tak mě stejná situace nutí přijít tomu na kloub.

2015-12-04 22:58:58

davor: Při řešení stejného problému pokusem ventil opravit mi to "na ponku " taky fungovalo, ale po instalaci do auta už to "drhlo ". Nepřišel jsem na to, co tomu chybí. A navíc - pokud přestane fungovat elektromagnetický ventil, je už plastový materiál těla ventilu tak degradovaný, že dřív nebo později upadne jeden z nátrubků pro nasazení hadic. Vyprd jsem se na to a koupil nový. Utěsnění průsaku vody vazelínou jsem se pokoušel na vodní pumpě a nefungovalo to.

2015-12-06 11:41:05

Když jsem toto řešil poprvé, také jsem se snazi o repas, ale nikdy to nedopadlo tak, jak by mělo..., mechanizmus se dá, ale zkřechčené plastové tělo neopravíš.... Myslím, že jsi si odpověděl sám možností zakoupit nový... ještě jedna rada, vystřídal jsem asi 4-5těchto ventilů a nakonec jsem zpět u originálu..., připlať si opravdu za Fordí, druhoška většinou do roka či dvou odejde, bohužel stalo se to více lidem, než je to milé...

2015-12-06 19:30:09

faust54: Zatím nemám problém s ulomenými přívody/stářím zkřehlým plastem/citem v rukou pro demontáž apod.

Nový ventil se dá pořídit za 620,- Veškeré originální díly na auto jsou určitě trvanlivější, reklamovatelnější, možná i kvalitnější, ale hodně dražší.

Moje Káčko přestalo topit, tak jako laik jsem začal hledat na internetu, abych si udělal svůj názor.

Různých si protiřečících příspěvků najdeš vždy dost. Jen je vždy nedostatek vyzkoušených poznatku (funkčních) z praxe.

Po bádání laika v garáži nad topením (popsáno výše), budu muset svůj objekt zájmu na chvíli přehodnotit k řídící elektronice regulace topení. Ono to stejně asi bude jen hejno různě propojených odporů s potenciometrem nebo i bez něj.

Jen nejsem automechanik. Takže obvyklý problém(u čehokoliv): Kde to je? Jak se k tomu dostat/vymontovat? A pak jen maličkost: Rozhodnout se, co s tím.

2015-12-07 10:16:19

Ještě to může být odporem přímo v ovladači, to je druhá častá varianta....

2015-12-19 23:57:06

faust54: Který odpor přímo v ovladači jsi měl konkrétně na mysli?

Jinak potenciometr přímo na hřídeli knoflíku ovladače vypadá OK. Po připojení na multimetr (a otáčení s ním) měl odpor od 0 do 10kOhm.

2015-12-20 10:58:37

davor: Blbě jsem to napsal, měl to byt samo potenciometr... Pokud se zda ok, tak vyměnit elektromagnetický ventil a nestourej už do toho...

2016-01-01 08:57:17

Dobrý den, mám krátce staré Káčko (rv.1997) a topení je odpojené. Zřejmě uražený ventil a ke všemu ventilátor funguje pouze na 4.stupeň. Ideální na zimu .Zde jsem se již dočetla něco o ventilu, ale nevím vůbec co s tím ventilátorem. Děkuji za každou radu.

2016-01-01 08:59:52

jdub: Již je to tu také něsčetněkrát popsáno, zkontroluj předřadný odpor. Ten když odejde, funguje to jen na největší rychlost


Odpovědět

1  2  3