Fórum - Téma


Topení_Focus I


Fórum Focus I Topení_Focus I

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2

2015-12-18 12:02:32

už to tak tam mam asi pět let a žádný problém s tím nebyl a ani nebude staré auta tyto pojistky nikdy neměli a jak dobře fungovali :)

2015-12-18 13:01:17

petula: To, že odpory vydrží jen chvilku může být způsobeno tím, že nový motor ventilátoru má vyšší výkon. Tím má vyšší odběr proudu, který způsobuje přehřátí odporů. Nejlépe by to chtělo elektrikáře, který by zkontroloval proudový odběr motoru ventilátoru a také správné zapojení odporů. Nejspíš asi servis, protože řešení problému asi nebude jednoduché. Ale na druhou stranu by oprava byla alespoň se zárukou. Jinak bys asi mohla odpory kupovat pořád dokola.

2015-12-21 17:26:37

zdenekford: Dobra dekuji a jrate jedna vec jaky tam mas ten drat promin jeatli mamhloupe dotazy ale nemam zkusenosti aty zatim nabiram a jsem zenska

2016-03-08 18:57:04

petula:petula: Ahoj no já jsem měl problém také stale s tepelnou pojistkou.Tu jsem nahradil 1,5mm měděným drátem a od té doby je pohoda.Ale před tím mi pořád praskala 30A pojistka v motorovém prostoru.No jak jsem se na ruzných forech dočet tak by to mohlo být tím že kontakty regulátorů jsou spečené.Kontrola regulatorů vše Ok(pro jistoru jsem je vyčistil trochu zoxidované ale pohoda) Tím to nebylo.Dále pravě již zmiňovaná tepelná pojistka ano ta byla pro přeměření včouduAle závada stale neodstraněna a pořád mi praskala 30A pojistka.Poslední co to mohlo zpusobovat ventilátor!!Demontáž ventilátorů a rozebrání plast krytky a potom přišlo zděšení co tam se nacházelo to byl mazec! No fotky mluví za vše.Nicméně kompletní vyčištění jemným měděným kartáčem a stačený vzduch udělal své.Promazání WD40 jak by smet a po připojení na zdroj a odzkoušení šlapal jako hodinky.Jen budu ještě muset asi časem vyměnit uhlíky ty už vzal za své!!

2016-03-08 19:55:29

kelav117: Tak to si docela koleduješ, že ti může vyhořet celá elektrika.. Tavný proud měděného drátu o průměru 1,5 mm je cca 138 Ampér (to už je skoro svářečka). Už měděný drát o průměru 0,6 mm má tavný proud 37 Ampér. Výpočet je totiž pro měděný drát podle vzorce:

průměr drátu (mm) na třetí, pak druhá odmocnina a násobit 80 (koeficient pro měď).

2016-03-08 21:02:40

Ted na to koukám chtěl jsem napsat 0,5 ale i tak to asi bude hodně.No tak to radeji vymenim.Diky za postřeh

2016-03-09 15:45:06

Prosím vás nepište tu hlouposti o tom že je to jak svářečka a podobné hlouposti jedná se o 12V stím bys sotva uvařil vodu na kafe nic vám nevyhoří stačí propojit drátem a máte od toho klid,jestli je špatný motor ventilátoru tak vám čištění nepomůže a výměna uhlíku není zas až tak jednoduchá u tohoto ventilátoru nejlepší řešení druhý ventilátor pokud je špatný.

2016-03-09 15:52:24

zdenekford: Až nebudeš mít co dělat, tak se podívej, jak silný je drátek v pojistce 30A a pak si to porovnej s drátem o průměru 1,5 mm. Možná, že by ses měl znovu podívat na základy elektrotechniky.

2016-03-09 16:05:10

jedna věc je teorie druhá věc je praxe je pěkné že se snažíš poradit za každou cenu ale mícháš tu hrušky s jablky tyto tepelné pojistky se hodně let do vozidel nedávaly pak přišla jednou jedna chytrá hlava a řekla dáme tam pojistku a problém je tady,kdyby jsi to propojil hřebíkem tak to pojede pokud ne tak je špatný motorek a že by se tím něco poškodilo je vyloučeno motorek jede na 12V do motorku jde 12V žádná zpětná vazba ani svařování atp..

2016-03-09 16:10:43

zdenekford: Jenomže ty zapomínáš na to, že kabely v autech jsou většinou vedeny ve svazcích a když pak místo vyhoření pojistky vyhoří kabel, tak od něj vyhoří i ostatní. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by pojistky výrobci do aut nedávali vůbec. Asi ví, co dělají. Copak je málo vyhořelých aut kvůli tomu, že lidi uvažují stejně jako ty ? Navíc, když se dá silnější pojistka, tak můžou vyhořet předřadné odpory regulace otáček ventilátoru.

2016-03-09 16:16:06

to máš pravdu ale tady řešíme ventilátor nikoliv příčiny požáru vozidel to by jsme museli založit nové vlákno.

2016-03-09 16:22:40

zdenekford: Já jsem to bral jen jako všeobecné varování, když někdo místo určité pojistky dává silnější a silnější. To může dělat jenom někdo, kdo nedomýšlí následky. Také jsem viděl, že někdo doma místo pojistky dal opravdu hřebík, jak jsi psal. Bohužel pro lidi je elektrika španělská vesnice a z fyziky ze základní školy si nic nepamatují.

2016-03-09 16:24:43

a nemusíme chodit daleko tady pán z hora ukázal na fotografiích jak měl zkorodovaný motorek pak jak ho krásně vyčistil a promazal WD ale zapomněl najít příčinu podle mě mu na motorek od někud musela natéct voda není možné aby tam bylo jen tak tolik rzi znišeho, a určitě nedoporučuji promazávat WD jinak jak si pustíte ventylátor tak to bude smrdět ,nejlepší je tekutá vazelina je bez zápachu.

2016-10-06 09:14:43

Zdravim vas,potreboval bych radu jesli se s tim nekdo treba jiz nesetkal..kdyz zapnu topeni tak pozice 1,2,3 se nic nedeje az od 4 ale to dost fuci;(

2016-10-06 18:49:43

gujdan.vit: Vypadá to na vadnou teplotní pojistku na modulu odporů ventilátoru. Už to bylo několikrát na Fóru zmiňováno. Příčinou bývá problém s ložisky ventilátoru, který vede ke zvýšenému odběru proudu a tím přehřátí odporů.

2016-10-08 14:11:40

Zdravím, nemáte někdo zkušenosti s ventilátorem v digitálu? Nejdříve praskla pojistka a pak jsem zjistil, že nemam odpory, ale malej frekvenčák přímo na motoru. Vrakače to neznaj. Tak jestli je nějaká schůdná oprava, nebo vykrvácet za nový ventilátor.

2016-10-08 19:37:11

hartige: Odpory se používají jen pro ovládání otáček ventilátoru u manuální klimatizace. U digitální (automatické) klimatizace se ovládají elektronicky. Některé servisy ovládací obvod umí opravit. Ale motor ventilátoru nejspíš stejně bude potřebovat výměnu ložisek, protože jinak by pojistka asi neodešla.

2016-10-31 09:09:24

Ahoj, mám také problém s ventilátorem topení u Focuse, běží jen na 4 stupeň. mám manuální klimu, rok 1999. Poraďte mi prosím někdo, kde najdu pojistku s tím odporem. Kabinový filtr jsem vyměnil, nemohl skrz něj skoro protékat vzduch. Teď ale nevím kde najít tu pojistku. Je někde v motorovém prostoru, nebo u ventilátoru, nebo u přepínače? Moc děkuji za každou radu.

2016-10-31 19:20:29

mikes12: Jednorázová tepelná pojistka, která chrání odpory pro 1-3 stupeň bývá nabodována na svorkách modulu odporů ventilátoru topení. Modul bývá namontován v mezistěně za schránkou pro před spolujezdcem. Příčina, že odejde tato pojistka, je většinou zvýšený odběr proudu kvůli načatým (nebo nenamazaným) ložiskům ventilátoru a nebo špatně průchodný filtr, který klade odpor nasávání vzduchu.


Odpovědět

1  2